Kohta hillat kukkivat. Kauanko aikaa menee 10 kg poimiseen? Paras kerta jolloin hillaa oli paljon ja isoa meni 45 min.
Eipä nykyään nuoria ole marjastamassa. Mitä mieltä olette esim. Venäjältä tulleista poimijoista?
Hillojen poiminta
6
1581
Vastaukset
- omat
kyvyt ei riitä niin mainio asia kun saa apua muualta.Pääasia että marjat ja sienet saadaan pois pilaantumasta.Eipä ole tullut aikaa otettua.On pitkä aika kun viimeksi keräsin.Hyvä kun joku muu kerää niin paljon että minullekin riittää.
- jo vastauksen
kysymykseesi, sillä hillojen poimintanopeuteen vaikuttaa se, miten paljon niitä on ja miten isoja ne ovat.
Jos kerran eivät suomalaisnuoret ole vailla oman maan marjoja, niin hyvä, kun venäläiset tulevat poimimaan. Tuodaan vaan appelsiinit ja omenat ulkomailta. Niitähän suomalaiset osaavat syödä, mutta oman maan tuotteita ei osata arvostaa ja käyttää (mikä on vahinko). - sattuu
joku venäläinen poimija kohdalle pohjoisessa,elokuun puolessa välissä Kittilän korkeuksilla.Tietääkö kuka onko silloin vielä hilla-aika siellä?Hätätilassa täytyy tyytyä poroon.Kaitpa sen joku lahtaa.
- Jänkäkoira
Parhaimmillaan olen saanut kerättyä 10l puolessa tunnissa (yksiltä jalansijoilta jopa 80 isoa hillaa).
Huonoina vuosina olen pitänyt rajana 1l/1h saalista. Jos sen alle alkaa mennä, niin saavat mun puolesta jäädä hillat jängälle.- mutta marjaa täytyy olla
vai mitä? Joko on eka marjat kerätty? Itse maistelin jo pari päivää sitten, muttei vielä ollut poimia asti siellä missä kävin.
- Motivointi tärkeää
Meillä ainakin 14-v. poika poimii ja on lähes innokkain perheessä. Ensin lapset poimii jonkun tietyn määrä kotiin ja sen jälkeen lapset voivat poimia myyntiin sukulaisille tai tuttaville. Rahoilla voi hankkia jotain suurempa, mistä on haaveiltu. Olen kuljettanut tätä lasta pienestä pitäen marjassa. Marjaretkelle otetaan mukaan evästä ja joskus paistetaan makkaraa, reissulla voidaan käydä uimassa tai näkötornissa, jos sellainen matkalle sattuu...sellaisesta nuoret tykkää...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869