Hillojen poiminta

kohta kukkii

Kohta hillat kukkivat. Kauanko aikaa menee 10 kg poimiseen? Paras kerta jolloin hillaa oli paljon ja isoa meni 45 min.
Eipä nykyään nuoria ole marjastamassa. Mitä mieltä olette esim. Venäjältä tulleista poimijoista?

6

1566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omat

      kyvyt ei riitä niin mainio asia kun saa apua muualta.Pääasia että marjat ja sienet saadaan pois pilaantumasta.Eipä ole tullut aikaa otettua.On pitkä aika kun viimeksi keräsin.Hyvä kun joku muu kerää niin paljon että minullekin riittää.

    • jo vastauksen

      kysymykseesi, sillä hillojen poimintanopeuteen vaikuttaa se, miten paljon niitä on ja miten isoja ne ovat.
      Jos kerran eivät suomalaisnuoret ole vailla oman maan marjoja, niin hyvä, kun venäläiset tulevat poimimaan. Tuodaan vaan appelsiinit ja omenat ulkomailta. Niitähän suomalaiset osaavat syödä, mutta oman maan tuotteita ei osata arvostaa ja käyttää (mikä on vahinko).

    • sattuu

      joku venäläinen poimija kohdalle pohjoisessa,elokuun puolessa välissä Kittilän korkeuksilla.Tietääkö kuka onko silloin vielä hilla-aika siellä?Hätätilassa täytyy tyytyä poroon.Kaitpa sen joku lahtaa.

    • Jänkäkoira

      Parhaimmillaan olen saanut kerättyä 10l puolessa tunnissa (yksiltä jalansijoilta jopa 80 isoa hillaa).

      Huonoina vuosina olen pitänyt rajana 1l/1h saalista. Jos sen alle alkaa mennä, niin saavat mun puolesta jäädä hillat jängälle.

      • mutta marjaa täytyy olla

        vai mitä? Joko on eka marjat kerätty? Itse maistelin jo pari päivää sitten, muttei vielä ollut poimia asti siellä missä kävin.


    • Motivointi tärkeää

      Meillä ainakin 14-v. poika poimii ja on lähes innokkain perheessä. Ensin lapset poimii jonkun tietyn määrä kotiin ja sen jälkeen lapset voivat poimia myyntiin sukulaisille tai tuttaville. Rahoilla voi hankkia jotain suurempa, mistä on haaveiltu. Olen kuljettanut tätä lasta pienestä pitäen marjassa. Marjaretkelle otetaan mukaan evästä ja joskus paistetaan makkaraa, reissulla voidaan käydä uimassa tai näkötornissa, jos sellainen matkalle sattuu...sellaisesta nuoret tykkää...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1509
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1133
    3. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1019
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1018
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      899
    10. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      880
    Aihe