jatkuva pakokauhu

auttakaa mua! mulla on jo muutaman päivän ollut päällä sellanen jatkuva pakokauhu ja levottomuus, keskittymiskyky nollassa, ahdistaa ja itkettää. mitä tää voi olla? voiko olla fyysistä? voiko esim. kilpirauhaset aiheuttaa tällästä??? mitään erityisempiä fyysisiä oireita ei ole. voiko lääkäri määrätä rauhottavia ku tää on jatkuvaa eikä liity mihkään tiettyihin tilanteisiin? kuinka kauan rauhottavat vaikuttaa?
7814
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Että oliskohan kuukautiset tulossa?

Äänestä

kuin lääkäriin sieltä ne oikeat neuvot ja apu tulee. Ei tavallinen tai samoja kokenut ihminen Sua voi auttaa. Eikä se mikä lääke esim. on auttanut, jokaiselle kun ei sama lääke auta tai tulee sivuoireita. Eikä lääkitys onnistukkaan kuin lääkärin kirjoittamal reseptillä.

Äänestä

Luulisin, että lääkäri voi antaa rauhoittavia lääkkeitä. Itse olen saanut ahdistukseen ja unettomuuteen lääkkeitä, jotka tuovat mukavan raukean olon.

Äänestä

omasta päästä ja kokemuksista.

ulkoilu ja raju fyysinen rasitus auttaa takuuvarmasti.
siihen jos saat liitettyä ihmisten kanssa olemisen, vaikka sählyn tai muuta, nii aina vaan paranee.
on ihan luonnollista, että mielialat ja olot vaihtelee. Kaikkien keskimääräisestä olosta poikkeavien juttujen sietämiseen ei lääkärin/ apteekin apua tarvita.

herkällä ihmisellä pienikin tuntuu suureltä vaikka ulkopuolinen ei sitä aina ymmärrä.

jos olo ei näillä neuvoilla ala kohentumaan, nii sitte kysy terveydenhuollosta lisää niksejä.lääkkeet ei ole mikään hokkuspokkusjuttu vaikka mainostajat mielellään niin uskottelee myydäkseen ja rahaa tienatakseen.
maalaisjärki ja kavereiden kans asiasta juttelu on hyvin suotavaa.
paranevaa kevättä sulleki.

Äänestä
  • Mulla auttaa paniikkihäiriöön ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon pamit ja oman,turvallisen mieheni läsnäolo.Ukko kun ei aina ole paikalla(päivät opiskelemassa)niin valitettavasti joskus menee rauhoittavia kuin karkkeja.
    Niin että lääkäriin vaan,jokaiselle räätälöidään sopiva lääkitys ja terapiaakin on saatavilla.
    Itselläni ei ole riittävä lääkitys,menenkin juttelemaan psykiatrini vastaanotolle siitä kun vaan saan ajan(vaikeaa,kiireinen mies).Tarvitsisin myös tiiviimpää terapiaa,tästäkin keskusteltava.

    Paniikkikohtaus on kamala kun tulee kaikki oireet,tosiaan luulee kuolevansa siihen paikkaan.Minäkin olen turhaan(?)varannut päivystysajan terkkarista kun luullut sydänoireiksi,joskus jopa melkein ambulanssia tilaamassa.
    MInulla on kohtauksia vähentänyt kahvin jättäminen pois,juon vain kofeiinitonta.Olen herkistynyt kofeiinille niin että pienikin määrä voi laukaista paniikkikohtauksen.Kofeiini myös kumoaa rauhoittavien vaikutuksen,sitä on tolkutettu joka "lataamossa"missä on tullut oltua.

    Äänestä

Mulla oli viime keväänä ja kesänä vähän samantyyppisiä oireita, pelkoja ja niihin liittyviä "pakko-oireita". Nuoresta iästäni johtuen mulle ei annettu varsinaisia masennuslääkkeitä mutta sain rauhoittavia, Opamox-nimisiä (en ole varma kirjoitetaanko lääkkeen nimi noin, mutta sinnepäin...)Aikaa kului, ja olin melko hysteerinen, itkin ja itkin ja itkin. Eräällä Lapin reissulla tuli mieleen uskon asiat,tulin uskoon ja Jeesus on parantanut minut! Nyt on turvallinen ja ihana olla, kun tiedän että minusta pidetään huolta. Paraneminen ei tullu silmänräpäyksessä vaan hiljalleen, mutta oon oppinu mistä apu löytyy. Ihmiset ei voi auttaa, Jeesus on tie, totuus ja elämä. Jumala on rakkaus. Jokainen kyynel oli johdatusta, hetkeäkään en ollu yksin. Toivon että paranet pian!

Äänestä

Tilaa aika lääkäriin,osaa antaa "oikeat"lääkkeet..masennukseen liittyy kuvaamiasi oireita.Kauan tuskailin ja pelkäsin itsekin,ja eräs viisas alan ihminen sai mut sitten lääkäriin.Kumpa vaan olisin mennyt aikaisemmin,sain avun ja lääkkeet,olo on paljon parempi.Joten hae apua...en usko et jeesustelut tuossa vaiheessa tuo helpotusta.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


apuaapuaapua! kirjoitti:

auttakaa mua! mulla on jo muutaman päivän ollut päällä sellanen jatkuva pakokauhu ja levottomuus, keskittymiskyky nollassa, ahdistaa ja itkettää. mitä tää voi olla? voiko olla fyysistä? voiko esim. kilpirauhaset aiheuttaa tällästä??? mitään erityisempiä fyysisiä oireita ei ole. voiko lääkäri määrätä rauhottavia ku tää on jatkuvaa eikä liity mihkään tiettyihin tilanteisiin? kuinka kauan rauhottavat vaikuttaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu