Saako yksin asuva opiskelija samallalailla tukea yksiöön kuin kaksioonkin? tietty siinä on joku maksukatto, mutta siis voiko yksin asuva opiskelija saada täydet tuet kaksioon? vai katsotaanko se mulle tarpeettoman suureksi?muistelisin vaan et setä ja sen vaimo ei meinanneet saada tukia kolmioon,oli heille muka liian iso mut työttömillähän on varmaan ihan eri kuviot noiden tukien kans..?
Yksin asuva kaksioon
6
5422
Vastaukset
- neiti...X
Opiskelijalla asumislisän määrää rajoittaa (puolison tulojen lisäksi) ainoastaan vuokrakatto eli asunnon koolla ei ole merkitystä.
Yleisessä asumistuessa taas vaikuttaa myös asunnon koko, mikä on mielestäni aika absurdia, voihan huonokuntoisen kolmion saada hyväkuntoista kaksiota edullisemmalla vuokralla. Vielä kun uuden asunnon asumistuki on vanhaa suurempi niin homma menee aina vaan älyttömämmäksi. Valtio on siis valmis maksamaan enemmän asumistukea uudessa yksiössä kuin halvemmassa vanhassa kaksiossa asumiseen (yksinään asuvalle). Mutta se siitä... - vipa
No minä asun kaksiossa opiskelijana ja saan tuon maksimituen, että kyllä varmaan :D
- otettava
vuokra on muistaakseni 251 euroa. Siitä asumislisä on 80 %. Se on sitten ihan sama maksetaanko se vuokra yksiöstä, kaksiosta vai kolmiosta. Maksimi on se noin 201 euroa.
- ALK.PER.
Kiitos paljon teille kaikille ja mukavaa kesää =)
- kelan laskuri
Kelan sivuilta löytyy laskuri asumistuesta. Sen myöntämisperuste on opiskelijalle kuitenkin sama kuin muillekin.
Kokeilematta laskuria tiedän, ettet saa täyttä tukea kaksioon. Yksiön kun katsotaan riittävän yksinelävälle. Mutta tarkasta mahdollisuutesi laskurista.- neiti...X
Lähtökohtana koko jutussa oli, että alkuperäinen on mitä todennäköisimmin oikeutettu asumislisään eikä näin siis kuulu asumistuen piiriin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465821Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki573165- 1832685
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t112482mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132189- 292141
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151856- 151518
- 1481369
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2631215