Potkunyrkkeily vain miehille?

Väärä sukupuoli

Kuten moni muukin, innostuin kovin potkunyrkkeilystä ja kävin peruskurssin ja leirinkin. Lajina kaikki oli mielenkiintoista, mutta... Into kärsi valtavasti ja loppui, kun reeneissä miehet välttelivät ja nyrpistelivät nenäänsä saadessaan 165cm pitkän tytön parikseen. Yritin aina saada samantasoinen tytön pariksi, mutta yleensä se ei ollut mahdollista, kun joko tyttöjä ei ollut tai oli pariton määrä.

Ymmärrän tietysti että monille miehille naisen "mätkiminen" edes harjoitusmielessä ei ole mukavaa ja ei tietenkään voi lyödä yhtä lujaa kuin löisi 2- metristä kaappia. Mutta jos pareja vaihdetaan 10 minuutin välein, niin kärsiikö miesten reenaus todella niin paljon että se oikeuttaa "voi vittu kun joutui ämmän pariksi"- asenteen?

Hieno laji, mutta näköjään vain miehet saavat harrastaa sitä. Tai reeneissä pitää olla parina tyttö, joka ei katso alaspäin.

7

1754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kick

      No toiset tykkää toiset ei.Jos voima lyöntejä/potkuja vedetään niin onhan siinä väkisinkin eroa.55kg mimmi pitää potkutyynyä 85kg äijälle.Niin saahan sitä tyttöä huhuilla väliseinistä sen jälkeen.Mutta totuushan taitaa olla että aloittevalta kurssilta suurin osa on tyttöjä.Et ilman muuta laji sopii naisille!!!!
      Ei muuta kun kaivat varusteet kaapin pohjalta ja aloitat lajin uudestaan.Joka tapauksessa joskus joutuu "epäsopivan" kaverin pariksi.Toiset koheltaa,toiset ei erota vartaloa päästä,toisia ei saa edes kunnolla hanskoihin lyödä kun kitinä alkaa...Joka lajissa omat huonot puolensa..

    • maithai

      Itselläni on jonkinverran ongelmia naispuoleisten harjoittelijoiden kanssa. Esim stoppareita kun vedetään treeneissä, ei vaan voi polkaista niin lujaa tyynyihin kun jaksaa sitä kolmea minuuttia mitä niitä tyynyihin potkitaan. Ensimmäiset kymmenen menee ok, sitten alkaa potkutyynynpitäjä mennä taaksepäin.

      Ei siinä muuten mitään ongelmaa olisi, mutta mutta.. Jos salilla koko treenit menee 20kg kevyemmän ihmisen kanssa, joutuu vetämään väkisin puoliteholla. Lähiottelu on ongelma itselleni, en vaan uskalla vetää niin lujaa kuin voisin. Miespuolisiakin treenaajia tipahtelee joskus, itsekin olen tippunut polvesta, saatika sitten kevyempiä treenareita.

      Sille ei vaan voi mitään, että kevyemmän ihmisen, olkoonpa mies tai nainen, kanssa treenaaminen ei vastaa täyttä treeniä. Järki jo sanoo, etten vedä täysiä jaloille kun vastassa on 20kg kevyempi mies tai nainen. Sitten kun ottelee, niin usein kevyempi kaveri sanoo, ettei vedetä kuin kevyesti. Itse kun ei sitä keveyttä treeneistä etsi, niin kyllä kai sitä alitajuisesti hakee niitä salin kovimmin vetäviä miehiä. Jotta saa kunnolla turpaansa, niin että oppii ottelemaan.

      Ei naispuoleisissa treenareissa mitään vikaa ole. Se on ihan OK, että käyvät treeneissä. Ongelma on vaan siinä, että oma treeni tosiaan kärsii. Tavoitteena on käydä edelleen kehässä ottelemassa ja sitä ei palvele se, että vähä treeniaika joka töiden ja lastenhoidon ohessa liikenee, vedetään puoliteholla. Kun aika on vähissä, treenissä pitää olla kovuutta ja laatua. Pakko olla.

      • Väärä sukupuoli

        Ymmärrän kantasi ja olen samaa mieltäkin, jos tilanne on se että kilpailijana joudut koko reenin ajan olemaan heikkotasoisen vastustajana.

        Minun kohdalla ongelma oli siinä, että (valitettavasti aina miespuolinen) harjoituspari ei kestänyt edes sitä 10 minuuttia (1,5 tunnin reeneissä?!) olemalla parinani. Vaikka he olivatkin sitten loppureenin sitten tasoistensa kanssa.

        Väitän siis, että ei ole kohtuutonta (kun kyseessä ei ole kilpailijoille tarkoitetut reenit vaan harrastajien), että harjoitusparia voisi kunnioittaa sen verran, ettei ota "vittu mä oon liian hyvä sulle pariksi". Edes se 10 minuuttia.

        Tietenkään tällä en tarkoita että sinä olisit tälläinen.


      • maithai
        Väärä sukupuoli kirjoitti:

        Ymmärrän kantasi ja olen samaa mieltäkin, jos tilanne on se että kilpailijana joudut koko reenin ajan olemaan heikkotasoisen vastustajana.

        Minun kohdalla ongelma oli siinä, että (valitettavasti aina miespuolinen) harjoituspari ei kestänyt edes sitä 10 minuuttia (1,5 tunnin reeneissä?!) olemalla parinani. Vaikka he olivatkin sitten loppureenin sitten tasoistensa kanssa.

        Väitän siis, että ei ole kohtuutonta (kun kyseessä ei ole kilpailijoille tarkoitetut reenit vaan harrastajien), että harjoitusparia voisi kunnioittaa sen verran, ettei ota "vittu mä oon liian hyvä sulle pariksi". Edes se 10 minuuttia.

        Tietenkään tällä en tarkoita että sinä olisit tälläinen.

        No tuo on kyllä harmillinen juttu, jos näin on. Toisaalta harrastajien treeneissä minun tietääkseni kierrätetään ainakin joskus pareja siten, että kaikki treenaavat toistensa kanssa?

        Itse voin helposti olla sinun kanssasi samaa mieltä. Kyllä kaikkien kanssa pitää harjoitella, varsinkin kun kevyempien henkilöiden kanssa voi hyvin keskittyä välillä enemmän tekniikkaan ja vähemmän rytistelyyn.


    • Tiuhti

      Eli naisia meilläkin vähemmistö, mutta kyllä ihan sovussa pystytään treenaamaan, enkä ole poikien/miesten taholta mitään erityistä "nyrpistelyä" havainnut. Tietysti ohjaajakin voi katsoa, että jengi saa ainakin osan treeneistä halutessaan olla omankokoisensa kaverin parina.

      Sen olen kyllä huomannut, että varsinkin nuoret pojat, joita meidänkin seurassa riittää, taitaa vähän ujostella tytön tai naisen pariksi menemistä. En tiiä mikä syynä, olisko se vaan siinä iässä (15-) vähän kiperä paikka tuo tyttöjen lähestyminen muutenkin? Itekkään en mielellään aina mene välttämättä ainakaan isompikokoisten miesten pariksi, sillä tiiän että he sitten joutuvat tekemään ns. puoliteholla. Mutta mitä enemmän treenaajia seurassa, niin sitä vähemmän tämän ongelman kanssa joutuu tekemisiin.

      Myös kannattaa muistaa, että koko ajan ei ole tarkoituskaan vetää sata lasissa, vaan tekniikoita voi tehdä vähemmälläkin voimalla keskittyen tekniikan puhtauteen.

      • Väärä sukupuoli

        Ongelmana eivät ole olleet ne kiltit ja ujot 15-kesäiset kollit, vaan reippaasti yli täysi-ikäiset. Kuten aloituksessa kerroin, koitin aina "pariutua" samantasoisen kanssa, niinkuin ymmärtääkseni on tarkoituksena. Mutta yleensä se ei ollut mahdollista.

        Olen kanssasi samaa mieltä, että ei aina tarvitse vetää täysillä, vaan voi keskittyä tekniikkaan sen 10 minuutin ajan, jolloin on heikompi vastustaja.


      • niihh
        Väärä sukupuoli kirjoitti:

        Ongelmana eivät ole olleet ne kiltit ja ujot 15-kesäiset kollit, vaan reippaasti yli täysi-ikäiset. Kuten aloituksessa kerroin, koitin aina "pariutua" samantasoisen kanssa, niinkuin ymmärtääkseni on tarkoituksena. Mutta yleensä se ei ollut mahdollista.

        Olen kanssasi samaa mieltä, että ei aina tarvitse vetää täysillä, vaan voi keskittyä tekniikkaan sen 10 minuutin ajan, jolloin on heikompi vastustaja.

        itse harjoitellessa naisten kanssa tuntui että voi prkle nyt joutu muijan pariksi.joillakin tekniikka oli tosissaan kohdallaan ja kyllä turpaan sai antaa ja ottaa, mutta pääasiallisesti fiilis oli että: nainen.hassua kyllä, sitä rupeaa arastelemaan jne.tasa-arvoisiahan tässä ollaan..=) mut oisko siinä että ei halua toisen lopettavan?usein jengi lopettaa just siks että joku on lyöny niitä vähän kovempaa.toisaalta ehkä sit on parempi ettei luule liikoja itsestään..don't nou


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe