Grey is beautiful?

Grandma

Tänä päivänä ei näe paljon harmaatukkaisia ihmisiä. Ei ainakaan alle 80 ikävuoden. Mutta humoristinen havainto: Kun tämän päivän ihminen ikääntyy, hänen hiuksensa muuttuvat vähitellen - ei harmaiksi, vaan....punaisiksi! On aika huvittavaa katsoa katukuvaa ja kaikkia punatukkaisia (eri sävyjä) naisia (ja miehiäkin) enimmäkseen yli 5-kymppisiä, heitä on todella niin paljon, että voi puhua jonkinlaisesta punaisesta vallankumouksesta!

Itse tahtoisin kysyä: Onko nuo punaiset hiukset välttämättä kauniimmat kuin värin alla olevat, harmaat hiukset? Miksi?

Itsekin olen vanhan, rutiiniksi tulleen tavan mukaan jo 30 vuotta teettänyt vaaleita raitoja maantienvärisiin hiuksiini ja nyt on mitta täynnä (ja kukkaro tyhjä). Harmaata alkaa tulla yhä enemmän päähäni. Olen sitä mieltä, että harmaassa ei ole mitään rumaa, pahaa, epäesteettistä. Päin vastoin. Uskallan näyttää harmaat hiukseni enkä häpeä niitä. Sitäpaitsi säästän lähes 100 euroa kuukaudessa!

Mielestäni harmaat hiukset ja harmaat juovat hiuksissa ovat kauniita ja pukevia. Oikeastaan paljon pukevampia kuin räikeän punaiset tai kovat tummat värit tai häikäisevät blondit. Nuo sävyt eivät välttämättä ole enää luonnollisia eikä tee meistä muuta kuin kovan näköisiä nukkeja, jotka ovat kovasti säikähtäneet omaa ikääntymistään.

Olen päättänyt olla oman elämäni johtaja ja olla ikääntyvä, harmahtava, kypsä ihminen. Mikä helpotus...!! ;-)

7

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehei

En minäkään aio alkaa peittelemään harmaita hiuksia. Niitä ei nyt ole vielä ilmaantunut, mutta sitten kun tulee.

• rules! ;-)

• eidlog

niin kallita raitoja muka voi teettää? Huh huh, yksi raitapurkki maksaa maitokaupassa 10-16 euroa, laita ne itse, tulee halvemmaksi. :)

• American

Idolin, ja ihailin Andrea Bocellin ihastuttavaa ääntä, ja huomasin, kuinka mies on lähes kokonaan harmaantunut. Entistä komeammalta näytti, ainakin minun mielestäni.

• Grandma

Enpä taida tehdä niin. Olen joskus yrittänyt tehdä niitä itse - katastrofaalisin seurauksin. Jos teettää raitoja, niitä kannattaa teettää niin, että ovat hyvän näköiset, ja minun puolipitkät hiukset eivät tykkää kotikonsteista... Täällä pk-seudulla saa maksaa maltaita raidoista puolipitkiin hiuksiin.

Mutta siitä vaan kaikki muut, maitokaupan raidat ehkä sopii teille, joten kokeilkaa jos huvittaa! Minä rupean ajamaan raitojani vähitellen alas - mutta sekin vie oman aikansa kun ei voi lopettaa heti. Tulee niin jyrkkä raja! Pitää vähentää pikkuhiljaa... Kyllä olen sitä mieltä, että ne ovat pirullinen kahle kun kerran on aloittanut...

Kieltämättä kivan näköisiä, piristäviä mutta alan olla sitä mieltä, että minulla on oikeus olla sellainen kuin olen - vihdoinkin!

• tukkatuk

Hiukset ovat epäsiistin kuranväriset, vanha väri kasvaa ulos hitaasti, samoin raidat. Pakko värjäyttää, mutta ei tottavie punaisiksi, onhan luonnollisempiakin värejä.

• there

Grey is beautiful! Minulla on paksut ja hyväkuntoiset hiukset. Ne alkoivat harmaantua ollessani vähän päälle kolmenkymmenen.
      Nyt olen lähes viidenkymmenen ja hiukseni ulottuvat melkein vyötäisilleni. En voisi kuvitellakaan itselleni lyhyitä, punaisiksi värjättyjä poikahiuksia, niin trendikästä ja nuorekasta kuin se tuntuu nykyään olevankin...
      Ikä näkyy joka tapauksessa eikä hiusten värjääminen sitä peitä. Sitaisen hiukseni pehmeälle nutturalle ja eikun menoksi. Aurinkoista kesänalkua kaikille hiusten väristä riippumatta:)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe