Ummetus,

Ummetusjo2vuotta.

Hyviä luontaistuotteita avuksi ummetuksen hoitoon?

29

46119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olli Lind

      Kyllä se noni on ummetukseen erinomainen. Kenelläkään nonia käyttävällä ei ole ummetusta. Tapasin juuri naisen, jolla oli koko elämän ajan ollut pahaa ummetusta. Nyt käytettyään nonia muutaman kuukauden, vatsa toimii kuin kello, joka aamu. Hän oli tietenkin hyvin onnellinen asiasta.

      Olli

      • Eve 38

        Toi Noni tulee kyllä hiukan turhaan kalliiksi jonkun ummetuksen hoitoon.

        Siis jos on ummetusta eikä se johdu lääkkeistä, niin ravitsemuksessa on vikaa.

        Eli kun korjaa ruokavalion, niin kyllä se mahakin toimii.


      • Olli Lind
        Eve 38 kirjoitti:

        Toi Noni tulee kyllä hiukan turhaan kalliiksi jonkun ummetuksen hoitoon.

        Siis jos on ummetusta eikä se johdu lääkkeistä, niin ravitsemuksessa on vikaa.

        Eli kun korjaa ruokavalion, niin kyllä se mahakin toimii.

        Totta ei nonia pelkästään ummetuksen takia kannata ottaa. Mutta jos on 10 muutakin vikaa, jotka noni voi korjata, niin sitten asia on toinen.

        Minullakin on tapahtunut ainakin 10 eri paranemista.

        Olli


      • on tapahtunut ihme!
        Olli Lind kirjoitti:

        Totta ei nonia pelkästään ummetuksen takia kannata ottaa. Mutta jos on 10 muutakin vikaa, jotka noni voi korjata, niin sitten asia on toinen.

        Minullakin on tapahtunut ainakin 10 eri paranemista.

        Olli

        Olen säästänyt monta sataa ellen tuhatta euroa, kun en käytä nonia! VAUTSI! Kyllä noni toimii - silloinkin kun sitä ei edes ota! :D


      • papana tyttö

        Minä olisin kiinnostunut tuosta nonista. Onko se luontaistuote juoma vai jauhe? Asun pienellä paikkakunnalla ja voisin ehkä tilaamalla saada sitä. Minulla on paha ummetus. Syön leseitä, pellavansiemeniä, syön puuroa leseiden ja siemenien kera 2x pv syön marjoja ja kasviksia silti wc pytyssa vain papanat paukkaa. Liikuntaakin tulee töissä ja vielä iltaisin käyn lenkillä jos suinkin ehdin. Haluan kokeilla nonia. Paljonko se maksaa?


    • Bea

      Kaupasta Lepicol tai apteekista ViSibline.

      Halvin lienee pellavansiemenet, jotka voi rouhia tai vetää sellaisenaan - tietenkin veden kanssa. Itse havaitsin että siemenet kokonaisena eivät auttaneet minua, mutta rouhetta kun otan veden kanssa illalla, niin seuraavana aamuna saattaapi vatsa toimiakin.

      Runsas vehnän ja sokerin puputtaminen aiheuttaa ummetusta, ainakin minulla. Ehkäpä sipsitkin.

      • Konstit tepsii

        Joo asia ehdotu tuo pellavarouhe ja sitä saa valmiina rouheena kaupastakin. Kolme neljä ruokalusikallista piimään tai jugurttiin tai muuhun nesteeseen varttiks turpoamaan ja sen kun popsii illalla niin kyllä aamulla pitäs tulla. Myös soijarouhe on hyvä lisä edelliseen. Luumut tai luumusose on hyvä ja helppokeino pistää suoleen vauhtia samoin kauravelli.

        Jos ummetus ei edellämainituilla keinoilla helpota on syytä ottaa yhteyttä lääkäriin koska silloin voi olla kyseessä vakavampikin vaiva.


      • Bea
        Konstit tepsii kirjoitti:

        Joo asia ehdotu tuo pellavarouhe ja sitä saa valmiina rouheena kaupastakin. Kolme neljä ruokalusikallista piimään tai jugurttiin tai muuhun nesteeseen varttiks turpoamaan ja sen kun popsii illalla niin kyllä aamulla pitäs tulla. Myös soijarouhe on hyvä lisä edelliseen. Luumut tai luumusose on hyvä ja helppokeino pistää suoleen vauhtia samoin kauravelli.

        Jos ummetus ei edellämainituilla keinoilla helpota on syytä ottaa yhteyttä lääkäriin koska silloin voi olla kyseessä vakavampikin vaiva.

        Pellavaa ei kannata vetää mielin määrin, siinä on joku haitallinen ainesosa... olisiko ollut sinihappo...?

        Eli 2 rkl/vrk itse suosittelisin.


      • papete

        Joillakin voi auttaa, mutta miehelläni ei kylläkään. Nonimehusta hän sai avun tähän asiaan ja muihinkin vaivoihin


      • jo hopottamaan
        papete kirjoitti:

        Joillakin voi auttaa, mutta miehelläni ei kylläkään. Nonimehusta hän sai avun tähän asiaan ja muihinkin vaivoihin

        muualle.

        noni sitä tätä ja tota.. nonita muualla!


      • P. S-S
        Konstit tepsii kirjoitti:

        Joo asia ehdotu tuo pellavarouhe ja sitä saa valmiina rouheena kaupastakin. Kolme neljä ruokalusikallista piimään tai jugurttiin tai muuhun nesteeseen varttiks turpoamaan ja sen kun popsii illalla niin kyllä aamulla pitäs tulla. Myös soijarouhe on hyvä lisä edelliseen. Luumut tai luumusose on hyvä ja helppokeino pistää suoleen vauhtia samoin kauravelli.

        Jos ummetus ei edellämainituilla keinoilla helpota on syytä ottaa yhteyttä lääkäriin koska silloin voi olla kyseessä vakavampikin vaiva.

        Luin tänään netistä että vain vähän päivässä saa tuota pellavansiemenrouhetta syödä. Se kuulemma sisältää kadmiumia. Taidan vähentää sen syöntiä ja lisätä veden juontia sekä leseiden syöntiä.


    • voitehista

      vesihän se hyvä keino on ja sit kuidun vähentäminen tai lisääminen,oppii päätteleen kyllä kummasta rekaa.suolihuuhtelu säännöllisesti jos maha kipeytyy toivottomaksi, syystä ettei suoli toimi .

      • Ummetusjo2vuotta

        Pellavansiemenrouhe on ihan surkeeta! Kokeilin puoli vuotta tuloksetta. Juon 2 litraa vettä päivässä ^^


      • Bea
        Ummetusjo2vuotta kirjoitti:

        Pellavansiemenrouhe on ihan surkeeta! Kokeilin puoli vuotta tuloksetta. Juon 2 litraa vettä päivässä ^^

        Kun minä söin em. aineita paljon, olin jatkuvasti ummella ja pierulla. Jos syöt vehnäjuttuja ja sokeria paljon, kokeile vähentää niitä.

        Unohdin aiemmin mainita että tämäkin saattaa auttaa: laittaa yöksi lasiin vettä, ja juo aamulla tämän haalean litkun. Tunnin päästä näkee tuleeko kakki.


    • papete

      Jos hyvää luontaistuotetta tarvitset, valitse nonimehu. Kokemusten perusteella, mitä käyttäjät ovat kertoneet, on nonimehu yliveto

      • vielä se tieteellinen

    • 2 vuoden kokemus

      Itselläni toimii seuraava ohjelma:

      Laitan illalla lautaselle hautumaan 1/2 dl kauraleseitä, 1 dl vehnänleseitä ja pari reilua ruokalusikallista pellavansiemeniä. Päälle kaadan kiehuvaa vettä niin paljon, että sekoitus kostuu hyvin.
      Seos saa olla pöydällä yön yli. Aamulla lisään sekaan hyvää mysliä ja makeutusainetta. Nautitaan kylmänä maidon kanssa.
      Ehkä kannattaa aloittaa vähän pienemmällä annoksella.
      Vältän teetä ja juustoa.
      Tällä systeemillä on laiska vatsa alkanut toimia hyvin.

    • terveellinen ravinto

      Päärynä on hyvä apu ummetukseen. Luin asiasta jostain, päätin kokeilla ja hämmästyin iloisesti.

      Syö illalla, ja aamulla vatsasi toimii kunnolla.


      Luonnonmukaiset keinot

    • monikin asia
      • Jenni__85

        Olen itsekin kärsinyt ummetuksesta jo useita vuosia. Vähintään kerran kuukaudessa ummetus häiritsee elämääni ja oloani. Vatsaa särkee ja paisun kuin ilmapallo. Pitkään kokeilin erilaisia tuotteita niin apteekista kuin luontaistuotekaupoistakin. Myös luumut jne. tuli kokeiltua, mutta mikään ei oikein toiminut kunnolla.

        Pitkien kärsimysten jälkeen vahingossa keksin (keksimme kihlattuni kanssa) keinon miten ummetuksesta pääsee nopeasti. Kihlattuni oli jo pitkään haikaillut anaaliseksin perään ja eräänä kauniina päivänä halusin yllättää hänet ja päästää hänet takapuoleeni. Se touhu vain jotenkin poisti ummetuksen. Osittain tämä johtui varmaankin siitä, kun ilmaa kehittyi hieman suolistoon aktin aikana ja siemennesteen "voitelevasta" vaikutuksesta.

        Kihlatullani on melko kookas (pituus 23cm ja ympärysmitta 18cm),joten on mahdollista, että pienemmällä lopputulos ei ole samanlainen. Tällä koolla saa siemennesteet riittävän syvälle ja avaa riittävästi paikat. Tätä keinoa olen käyttänyt siitä lähtien ummetukseni poistoon :) Tällä niksillä on useita hyviä puolia: ummetus lähtee ja molemmat osapuolet nauttivat (olen alkanut itsekin nauttimaan anaaliaktista).


    • puolukka auttaa

      Itse käytän marjoja erilaisiin vatsavaivoihin. Puolukka (pakasteesta) sellaisenaan tai maustamattomaan jogurtin sekaan ja lisäksi vielä vehnäleseitä. Olen itsekkin kokeillut pellavarouhetta, mutta saan siitä todella pahoja vatsakipuja jo pienestä määrästä. Puolukka on mulle ainakin sellainen pika-apu, joka tosiaankin auttaa nopeasti:) Mustikka on sitten hyvä, jos on löysällä. Yksi vinkki olisi, että jos syö paljon lihatuotteita, niin sitten myös paljon kasviksia, niin välttää ummetuksen.

      • keinosta

        on,osta ulkolainen kääretorttu..on niin vahvat myrkyt kun syö kokonaan,niin istut pöntöllä viikon:) puolukka juoksuttaa myös


    • lillu1

      visiblini mulla vain pahensi ummetusta. Ripuliin saattaa toimia paremmin.

    • islanninjäkälä

      Kuituja, vettä ja magnesiumia , vähän reilummin.

    • maiskis vaan sulle

      Magnesiumia purkista vähän enemmän. Yleensä niissä suositellaan 350-400 mg vuorokaudessa. Sen voi ihan huoletta tuplata ja kuulostella alkaako maha toimia. Magnesiumin tarve kun on todellisuudessa yksilöllinen. Jollekin sopiva määrä on se 350 mg, toinen tarvitsee 800 mg minkä voi jakaa pariin osaan ja ottaa toisen aamulla toisen illalla. Auttaa myös suonenvetoihin ja muihin lihasjumituksiin. Monet niistäkin johtuvat magnesiumin puutteesta. Itselläni on toiminut hyvin mm. Kelasin Magnesium jota saa luontaistuotekaupoista (esim. Life).

      Toinen luontaisjuttu josta on apua, on chlorella-levä. Se on makeanveden mikroskooppinen 1-solulevä, josta saa huimasti monenlaisia ravinteita. Kannattaa aloittaa pienemmällä määrällä niin ei tule haittoja vaan elimistö ehtii tottua. Voi tulla liiankin liukas lähtö huussiin jos ottaa liikaa liian äkkiä. Joko 1 tabletti päivässä tai puoli teelusikallista chlorella-jauhetta on hyvä aloitus ja siitä voi sitten nostaa annostusta esim. 2-3 teelusikalliseen päivässä tai useampaan tablettiin. Tuotetta on sekä jauheena että tabletteina. Chlorellaa voi vetää sen verran kuin hyvältä tuntuu. Itse otan joko 5-6 tablettia vuorokaudessa (jaettuna 2-3 kerralle) tai kahdesti vuorokaudessa teelusikallisen chlorella-jauhetta nesteeseen sekoitettuna. Miellyttävämpi käyttää tablettimuodossa.

      Nuo yhdistämällä sain mahan toimimaan joka aamu. Pelkkä kuitulisäys harvemmin auttaa jos taustalla on magnesiumin puutosta joka on länsimaissa todella yleistä. Googlatkaapa myös chlorella. Netistä löytyy siitä hyvin tietoa. Paljon enemmän ja tiiviimmin kuin mitä osaisin tähän nyt nopeasti tiivistää.

    • hannane

      jos ei katoa ravetsemuksella ja veden juonnillla niin lääkäriin. Jatkuva ummetus voi kertoa autoimmuunisairaudesta kuten kilpirauhasen vajaatoiminnasta tai diabeteksesta.

      • Diag noosi.

        Kannattaa jättää ne lirellat ja lorellat sekä muut ulkomaan pas kat syömättä ja mennä tutkimuksiin ihan oikealle lääkärille.


    • asertdstdtdt

      Voikukkateen pitäisi auttaa, esim. Clipperin Dandelion-tee.

      Mutta tosiaan, jos sitä on jatkuvasti niin lääkäriin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe