Lonttinen?

muualta kotoisin

Heipä hei!

Olisin muuttamassa Turkuun, ja kyselenkin nyt että tiedättekö millaista seutua Lonttinen on? Alueella kiinnostaa useampikin asunto... Kartasta katsoin, että ainakin yliopistolle on lyhyt matka, mutta entä muuten? Onko rauhallista, millaisia ihmisiä asuu, palvelut jne? Kaipailisin kovasti tietoa. Kiitos kaikista vastauksista!

20

13070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirjami

Itse kyselen tuolla hiukan alempana muista alueista... Lähinnä kyselin kylläkin rivaripätkien suhteen.

Aikoinaan huomasin minäkin, että Lonttisten tienoilla, ainakin Allinkadulla, oli useinkin asuntoja vuokrattavana. Sillä seudulla taitavat todellakin asunnot olla vain kerrostalokämppiä, joita me taas emme aja takaa. Kerrostaloasunnoissa voisimme mekin ottaa huomioon isommat asunnot, joskin siinä tapauksessa mahdollisimman ylhäältä, mutta Allinkadulla ainakin näyttävät kaikki vuokrattavat kämpät olevan pienehköjä ja sijaitsevan juuri alakerrassa... Yllättävän usein sieltä kylläkin asuntoja vapautuu... Miksiköhän?

Vaikka itse siis en Turun alueista paljoa tiedäkään, tuo Lonttinen pisti jo jokin aika sitten silmääni kahdesta syystä: Alue on lähellä keskustaa ja ymmärtääkseni nuo uudet talot ovat suhteellisen ok-paikkoja asua. Varma en voi olla. Tuota yllättävän suurta vaihtuvuutta vain ihmettelen silläkin alueella...

Olen muuten huomannut senkin, että yliopiston lähelläkin yllättävän paljon asuntoja vuokrattavana silloin tällöin on. Ovaat vain aika hinnakkaita... Mutta lykkyä tykö sinullekin tässä hommassa! Itse ainakin sain todella kivasti palautetta - ja uutta tietoakin, tietämätön kun itse olen näistä Turun alueista. Ystävällisiä ihmisiä Turussa ainakin on!

• ennen lonttinen oli

pimeän viinan, puukkojunkkarien ja romaanien aluetta, johon ei uskaltanut juuri mennä.
      90 luvulla alue rauhoittui täydellisesti, eikä kellään ole mitään pahaa sanottavaa alueesta.

• ei hullumpi

paikka ole Lonttinen, nimi vaan on kauhea. Mutta Turussa sellaisiin kamaliin pitää tottua, Mälikkälä... Paltto... Takakirves... Heidekken... Pahaniemi... Uittamo... mutta ei nimi miestä pahenna!

• paha nimi ole
        ei hullumpi kirjoitti:

paikka ole Lonttinen, nimi vaan on kauhea. Mutta Turussa sellaisiin kamaliin pitää tottua, Mälikkälä... Paltto... Takakirves... Heidekken... Pahaniemi... Uittamo... mutta ei nimi miestä pahenna!

mutta muut kylläkin ovat aika rumia nimiä ja lisäisin vielä Pläkkikaupungin, Teräsrautelan ja Palli-Vahan eikä se Rätiäläkään niin kauhean kaunis nimi ole. Muuten en ota paikkoihin kantaa.

• muutti

juuri äskettäin Lonttisiin, ja on kehunut sitä hyväksi paikaksi. Se sijaitsee joen rannalla, ja on todella lähellä keskustaa ja Yliopistoa. Alueella asuu paljon lapsiperheitä, sekä opiskelijoita. Ainoana miinuspuolena näen denat, jotka ovat ohikulku matkalla Lonttisten kautta Raunistulaan.

• Denat ovat Turussa

hiehostunutta porukkaa, eikä heistä ole mitään haittaa.
        Kysy Ystävältäsi onko hänellä henkilökohtaista kokemusta denoista, väitän, ettei ole muuta kuin"oon mä nähnyt"

• ehm..
        Denat ovat Turussa kirjoitti:

hiehostunutta porukkaa, eikä heistä ole mitään haittaa.
        Kysy Ystävältäsi onko hänellä henkilökohtaista kokemusta denoista, väitän, ettei ole muuta kuin"oon mä nähnyt"

Onko jonku Helsingin slangi sana taas tarttunut salkkareista nuppiin pyörimään?

• pultsari
        ehm.. kirjoitti:

Onko jonku Helsingin slangi sana taas tarttunut salkkareista nuppiin pyörimään?

Viinaan menevä. =)

• Turku pikkukaupunki mittasu...

Hieman sekava alue ja jos välttämättä haluat asua Helsingin tien melusaasteessa.
      Osta lähempää keskustaa asuntosi.Pitkä matka ei sieltäkään ole yliopistolle. Kannattaa muistaa,että Turku on mittasuhteiltaan pikkukaupunki.
      Kivoja puutaloasuntoja löytyy keskustastakin vielä hyvällä tsäkällä.

• heh..

Suomessa ei ole muita kuin mittasuhteiltaan pieniä kaupunkeja. Hesankin keskustassa voi kävellä lähes minne vain, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.

Toisaalta ei Turussakaan kyllä satamasta kävellä kupittaalle. Paitsi minä ;)

• alkuperäinen kysyjä

Kiitos kaikista vastauksista! Tiedot olivat hyvin valaisevia, nyt vain pohditaan jatkotoimenpiteitä...

• komiikkaa

..Lonttinen on historiallinen paikka,oli Lonttistentie silloin kun minä olin pieni ja asuin Raunistulassa,olen Pallivahan,eli Munavoin tuttu kävijä,asunut Rätiälänkadulla,Uittamolla tanssinut.Pläkkäri on hyvä paikka ja ajatelkaa,Takakirves ja Vasaramäki,Kurala..mikä ihana paikka on tämä yliopistokaupunki..tänne vaan..Lonttinen on hyvä paikka..tervetuloa:))ps.ja dokuja on jokapuolella muutakin maata.

• uittamokin
        komiikkaa kirjoitti:

..Lonttinen on historiallinen paikka,oli Lonttistentie silloin kun minä olin pieni ja asuin Raunistulassa,olen Pallivahan,eli Munavoin tuttu kävijä,asunut Rätiälänkadulla,Uittamolla tanssinut.Pläkkäri on hyvä paikka ja ajatelkaa,Takakirves ja Vasaramäki,Kurala..mikä ihana paikka on tämä yliopistokaupunki..tänne vaan..Lonttinen on hyvä paikka..tervetuloa:))ps.ja dokuja on jokapuolella muutakin maata.

Meni komiikan vastauksesta oikein vatsa Kuralalle. Kannattaisi jatkaa listaa Turun hassuista kaupunginosanimistä, eikä millään pahalla vaan hauskuutuksena. Takairveen nimen luin muuten bussista enkä olllut uskoa silmiäni!

• Alueella asunut

Lonttinen on tosi hyvä paikka asua ja keskustan kauppoihin pääsee kävellen!

• uittamoakin pahempi

Tosin ei nimi pahenna, mutta ovat ne hirveitä, Lonttinen, Takakirves, Kärsämäki, Teräsrautela, Uittamo ja Mälikkälä, puhumattakaan Pallivahasta.

• Bong
        uittamoakin pahempi kirjoitti:

Tosin ei nimi pahenna, mutta ovat ne hirveitä, Lonttinen, Takakirves, Kärsämäki, Teräsrautela, Uittamo ja Mälikkälä, puhumattakaan Pallivahasta.

On niitä muullakin. Eräässä etelä-suomalaisessa kaupungissa sijaitsee Kärpänen, toisessa Pallo ja Leiri.

• Remax

Ks. sivuiltamme www.remax-asuntotiimi.fi

• samikos

ei lonttisiin kannata muuttaa. alue on tosi synkkää ja siellä tapahtuu paljon ilkivaltaa... ei vitussakaan kannata muuttaa koko saatanan paskaa turkuun, ei täällä ole mitään erikoista. Juna on koitettu suistaa ja sähköjä poikkaista vaarallinen alue. älä ihmeessäkään muuta niin säilytät henkesi ja terveytesi.

• Anonyymi

Itse nyt muutaman vuoden Lonttisissa asuneena aion muuttaa pois. Yksi talo on täynnä narkomaaneja ja sen kyllä huomaa. Poliisi käy usein ja väkivaltaa on paljon. Pihalleen ei voi jättää edes tuhkakuppia, kun sekin viedään. Myös postit häviää laatikosta ja talojen seiniin töhritään jatkuvasti. Kerran jätin kokeeksi pihalle roikkuvan tuikkukipon, johon laitoin vielä kynttilän palamaan. Se oli kadonnut alle tunnissa. Alue on kaunis, ja ilman tätä häirikköporukkaa olisi oikein mukava paikka asua. Myös auton pysäköinti on erittäin hankalaa puutalojen puolella.

• Anonyymi

Onko Lonttisten seutu nykyään jo rauhallisempi vai miten vertailisitte sitä nykyään esimerkiksi Marttiin tai Portsaan näin puutaloalueena?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      172
      3375
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2161
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      54
      2097
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1988
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      394
      1091
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      115
      1015
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      46
      889
    Aihe