immunoglobuliini hoito

emma

Onko täällä ketään,joka saisi immunoglobuliinihoitoa?Mulle aloitettiin ne puuttuvien IGg vasta-aineiden takia.Mulla on paha astma.Kyselisin lähinnä miten hoidot ovat vaikuttaneet,onko päässyt tabletti kortisoneista eroon ja miten yleensä vaikuttanut vointiin ja jaksamiseen.

50

14968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allu

      Kyllä kannattaa kokeilla. Itse aloitin suomalaisella ternimaitovalmisteella. Siinä on paljon luonnollisia vasta-aineita. Myöskin homeopaattinen immunoglobuliini on hyvä. Samoin olen saanut rokotteena. Itselleni ne ovat auttaneet ja kortisonista olen tällä hetkellä päässyt täysin eroon. Vointi ja kunto kohentuneet päivä päivältä, mutta homepaikkoja ja altistumista tulisi välttää kaikin tavoin.

      • homekorva

        Mä en luultavasti voi käyttää ternimaitoa, kun mulla on laktoosi-intoleranssi.
        Eikö siinä ternimaidossa ole laktoosi jäljellä?

        Oisko maitohappobakteereista apua?
        Entä näistä danone Actimel juomasta.

        Onko teillä kokemuksia homeopaattisesta lääkkeestä? (tämä immunoglobuliini) Hinta? Onko sivuvaikutuksia?


      • Lääk kand
        homekorva kirjoitti:

        Mä en luultavasti voi käyttää ternimaitoa, kun mulla on laktoosi-intoleranssi.
        Eikö siinä ternimaidossa ole laktoosi jäljellä?

        Oisko maitohappobakteereista apua?
        Entä näistä danone Actimel juomasta.

        Onko teillä kokemuksia homeopaattisesta lääkkeestä? (tämä immunoglobuliini) Hinta? Onko sivuvaikutuksia?

        Maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi on kaksi täysin eri asiaa...

        Jos meinaat maitohappobakteereja tai homeopatiaa laktoosi-intoleranssin hoitoon, niin ei varmasti auta.


      • on..
        homekorva kirjoitti:

        Mä en luultavasti voi käyttää ternimaitoa, kun mulla on laktoosi-intoleranssi.
        Eikö siinä ternimaidossa ole laktoosi jäljellä?

        Oisko maitohappobakteereista apua?
        Entä näistä danone Actimel juomasta.

        Onko teillä kokemuksia homeopaattisesta lääkkeestä? (tämä immunoglobuliini) Hinta? Onko sivuvaikutuksia?

        yksi immunoglobuulinihoitokerta maksaa useita satoja euroja.


      • homekorva
        Lääk kand kirjoitti:

        Maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi on kaksi täysin eri asiaa...

        Jos meinaat maitohappobakteereja tai homeopatiaa laktoosi-intoleranssin hoitoon, niin ei varmasti auta.

        immuniteetin vahvistamiseen.


    • Homeherkkä

      Menin ihan ulalle kun kerroit, että sinulle aloitettiin immunoglobuliinihoito puuttuvien IgG vasta-aineiden takia.
      Menin ulalle siksi, että lääketiedegurummehan kertoilevat kosteusvauriomikrobialtistuskohteilleen, että noilla immuunijärjestelmän tuottamilla IgG vasta-aineilla ei ole terveydellistä merkitystä.

      Kun kerroit, että sinulla on paha astma se tarkoittaa sitä, että sinulla on krooninen tulehdusreaktio keuhkoputkissasi, jota tulehdusta sinulle määrätyt astmalääkkeet eivät pysty hillitsemään.

      Tunnen homeallergikon (ei-astmaatikko), joka saa ko. hoitoa tälläkin hetkellä. Veronmaksajille hoito käy kalliiksi.
      Hänen energiatasoaan hoito on nostanut huomatavasti, eli hänen immuunijärjestelmänsä on hoidosta hyötynyt. Homealtistusta hän ei yhä edelleenkään siedä. Keuhkoputket tulehtuvat.
      Eli on täysin mahdollista, että hoito parantaa olotilaasi kaikin puolin.

      Tsemppiä ja vältä homealtistusta.

      • immunogloguliinihoito

        mulla ei elimistö tuota tiettyjä pneumokokki bakteereita vastaan minkäänlaisia vasta-aineita,eli saan niiden aiheuttamat hengitystieinfektiot.Erään hyvin arvostetun keuhkolääkärin mukaan työpaikkani homeet ovat syöneet vasta-
        ainetuotantoni.Työperäisyysselvittellyjä ei ole voitu tehdä keuhkojeni huonon kunnon takia.


      • Homeherkkä
        immunogloguliinihoito kirjoitti:

        mulla ei elimistö tuota tiettyjä pneumokokki bakteereita vastaan minkäänlaisia vasta-aineita,eli saan niiden aiheuttamat hengitystieinfektiot.Erään hyvin arvostetun keuhkolääkärin mukaan työpaikkani homeet ovat syöneet vasta-
        ainetuotantoni.Työperäisyysselvittellyjä ei ole voitu tehdä keuhkojeni huonon kunnon takia.

        Kerroit, että työpaikkasi kosteusvauriomikrobialtistus on vaurioittanut keuhkojasi niin pahoin, että työperäisyysselvittelyjä (ammattitaudin toteaminen TTL:llä) ei enää pystytä tekemään.

        Noinhan siinä saattaa käydä terveysviranomaistemme hehkuttelemasta "huippu"työterveydenhuollostamme huolimatta, jonka opetuslaitoksena toimii TTL.
        Ja kuinka monelle, siitä ei löydy tilastotietoa maamme kansalaisten terveyttä ylläpitävien organisaatioiden TTL:n, ei myöskään KTL:nkään taholta.

        Kertomastasi päätellen sinua hoitava lääkäri on todennut PNEUMOKOKIN olevan syynä hengitystieINFEKTIOOSI, joten hänen mielestään immuunijärjestelmäsi pitäisi tuottaa IgG vasta-aineita pneumokokille????

        Myös homeallergeenialtistus aiheuttaa keuhkotulehduksia (inflammaatio, ei siis infektio)) koskien niin keuhkoputkia, pienen pieniä keuhkotiehytitä kuin myös niiden päissä olevia rypälemäisiä keuhkorakkuloitakin.
        Homealtistus tuottaa PÄÄSÄÄNTÖISESTI IgG-vasta-aineita.
        Onko sinulla todettu näitä IgG vasta-aineita?

        Kun pneumokokki keuhkotasolla aiheuttaa keuhkokuumetta, homealtistus keuhkotasolla saattaa aiheuttaa yliherkyyskeuhkokuumetta; MYÖS eosinofiilistä keuhkokuumetta.
        Ja keuhkokuumehan nostaa kuumeen (korkeankin) tai esiintyä jopa kuumeettomana.
        Ja mikäli keuhkokuumeen aiheuttaja ON MUU KUIN PNEUMOKOKKI, siitä seuraa, että IgG vasta-aineita PNENUMOKILLE EI TIETENKÄÄN LÖYDY.

        Eli haluaisin tietää mitä lääketieteen mittatikkuja sinua hoitava lääkäri on käyttänyt todetessaan keuhkotulehduksiesi syynä olevan ainoastaan ja vain pneumokokin?
        Haluaisin tietää myös tuon lääkärin nimen.


      • emma
        Homeherkkä kirjoitti:

        Kerroit, että työpaikkasi kosteusvauriomikrobialtistus on vaurioittanut keuhkojasi niin pahoin, että työperäisyysselvittelyjä (ammattitaudin toteaminen TTL:llä) ei enää pystytä tekemään.

        Noinhan siinä saattaa käydä terveysviranomaistemme hehkuttelemasta "huippu"työterveydenhuollostamme huolimatta, jonka opetuslaitoksena toimii TTL.
        Ja kuinka monelle, siitä ei löydy tilastotietoa maamme kansalaisten terveyttä ylläpitävien organisaatioiden TTL:n, ei myöskään KTL:nkään taholta.

        Kertomastasi päätellen sinua hoitava lääkäri on todennut PNEUMOKOKIN olevan syynä hengitystieINFEKTIOOSI, joten hänen mielestään immuunijärjestelmäsi pitäisi tuottaa IgG vasta-aineita pneumokokille????

        Myös homeallergeenialtistus aiheuttaa keuhkotulehduksia (inflammaatio, ei siis infektio)) koskien niin keuhkoputkia, pienen pieniä keuhkotiehytitä kuin myös niiden päissä olevia rypälemäisiä keuhkorakkuloitakin.
        Homealtistus tuottaa PÄÄSÄÄNTÖISESTI IgG-vasta-aineita.
        Onko sinulla todettu näitä IgG vasta-aineita?

        Kun pneumokokki keuhkotasolla aiheuttaa keuhkokuumetta, homealtistus keuhkotasolla saattaa aiheuttaa yliherkyyskeuhkokuumetta; MYÖS eosinofiilistä keuhkokuumetta.
        Ja keuhkokuumehan nostaa kuumeen (korkeankin) tai esiintyä jopa kuumeettomana.
        Ja mikäli keuhkokuumeen aiheuttaja ON MUU KUIN PNEUMOKOKKI, siitä seuraa, että IgG vasta-aineita PNENUMOKILLE EI TIETENKÄÄN LÖYDY.

        Eli haluaisin tietää mitä lääketieteen mittatikkuja sinua hoitava lääkäri on käyttänyt todetessaan keuhkotulehduksiesi syynä olevan ainoastaan ja vain pneumokokin?
        Haluaisin tietää myös tuon lääkärin nimen.

        homeherkälle,

        Olen hoidossa Auroran sairaalassa,eri inf.lääk:n vastaanotolla.(Kainulainen,Järvinen)Hoitoni on täysin kesken.Mulle pitäisi tehdä keuhkoputkentähystys ja ottaa bal? näytteet,mutta kun pef ovat olleet jo monta kk 250-300,ja menen tukkoon erittäin helposti ja hetkessä,niin bronkoskopiaa ei ole voitu tehdä.
        Kun ensin todettiin verinäytteistä IgG alaluokkien matalat pitoisuudet,sen jälkeen annettiin 3 rokotusta:jäykkäkouristus,pneumokki ja joku muu.Odotettiin kk ja uudet verinäytteet,josta selvisi ettei pneumokokille syntynyt vasta-aineita.Olen itsekin ihan ulkona näissä jutuissa.Lääkäri sanoi että nämä vasta-ainepuutokset ovat yleensä perinnöllisiä,mutta voi olla muukin syy.jos tiedät asioista enemmän, kerro, tietoa tarvitaan.Homeille reagoin heti,eli menen täysin tukkoon.


      • potilaita
        emma kirjoitti:

        homeherkälle,

        Olen hoidossa Auroran sairaalassa,eri inf.lääk:n vastaanotolla.(Kainulainen,Järvinen)Hoitoni on täysin kesken.Mulle pitäisi tehdä keuhkoputkentähystys ja ottaa bal? näytteet,mutta kun pef ovat olleet jo monta kk 250-300,ja menen tukkoon erittäin helposti ja hetkessä,niin bronkoskopiaa ei ole voitu tehdä.
        Kun ensin todettiin verinäytteistä IgG alaluokkien matalat pitoisuudet,sen jälkeen annettiin 3 rokotusta:jäykkäkouristus,pneumokki ja joku muu.Odotettiin kk ja uudet verinäytteet,josta selvisi ettei pneumokokille syntynyt vasta-aineita.Olen itsekin ihan ulkona näissä jutuissa.Lääkäri sanoi että nämä vasta-ainepuutokset ovat yleensä perinnöllisiä,mutta voi olla muukin syy.jos tiedät asioista enemmän, kerro, tietoa tarvitaan.Homeille reagoin heti,eli menen täysin tukkoon.

        Ei sai rokottaa, sanoi lääkärini. Poliorokotuksen saatuani sairastin koko kevään.Tämä tapahtui jo useampi vuosi sitten. Silloin en tiennyt "asioista" mitään.....


      • sairastellut
        emma kirjoitti:

        homeherkälle,

        Olen hoidossa Auroran sairaalassa,eri inf.lääk:n vastaanotolla.(Kainulainen,Järvinen)Hoitoni on täysin kesken.Mulle pitäisi tehdä keuhkoputkentähystys ja ottaa bal? näytteet,mutta kun pef ovat olleet jo monta kk 250-300,ja menen tukkoon erittäin helposti ja hetkessä,niin bronkoskopiaa ei ole voitu tehdä.
        Kun ensin todettiin verinäytteistä IgG alaluokkien matalat pitoisuudet,sen jälkeen annettiin 3 rokotusta:jäykkäkouristus,pneumokki ja joku muu.Odotettiin kk ja uudet verinäytteet,josta selvisi ettei pneumokokille syntynyt vasta-aineita.Olen itsekin ihan ulkona näissä jutuissa.Lääkäri sanoi että nämä vasta-ainepuutokset ovat yleensä perinnöllisiä,mutta voi olla muukin syy.jos tiedät asioista enemmän, kerro, tietoa tarvitaan.Homeille reagoin heti,eli menen täysin tukkoon.

        Minut siirrettiin aikoinaan Auroraan ilmeisesti muun muassa siksi, että verikokeeni osoitti alentumista eräässä IgG:ssä (muistaakseni kolmosessa, onhan se jollain paperillakin). Mutta ei sille voi kuulemma tehdä mitään. En tarkoita, että olisin kenellekään kateellinen, hih, mutta samassa paikassa voidaan suhtautua ihan eri tavoin löydöksiin.

        Minulla ei ole toki noin huono tilanne keuhkojen suhteen, mutta sairastelen ja sairastelen. Flunssa on nytkin. Ehdin olla edellisen jäljiltä terve vain muutaman päivän.

        En usko, että minua tutkitaan enää millään tavalla. Minut laitettiin takaisin iho- ja allergiasairaalaan, jossa on seuraava aika myöhään syksyllä. Käyn vain näyttämässä naamaani joskus, muuta ei enää tapahdu.


      • sairastellut
        sairastellut kirjoitti:

        Minut siirrettiin aikoinaan Auroraan ilmeisesti muun muassa siksi, että verikokeeni osoitti alentumista eräässä IgG:ssä (muistaakseni kolmosessa, onhan se jollain paperillakin). Mutta ei sille voi kuulemma tehdä mitään. En tarkoita, että olisin kenellekään kateellinen, hih, mutta samassa paikassa voidaan suhtautua ihan eri tavoin löydöksiin.

        Minulla ei ole toki noin huono tilanne keuhkojen suhteen, mutta sairastelen ja sairastelen. Flunssa on nytkin. Ehdin olla edellisen jäljiltä terve vain muutaman päivän.

        En usko, että minua tutkitaan enää millään tavalla. Minut laitettiin takaisin iho- ja allergiasairaalaan, jossa on seuraava aika myöhään syksyllä. Käyn vain näyttämässä naamaani joskus, muuta ei enää tapahdu.

        Kuka sua hoitaa allergiasairaalassa?Mua hoitaa keuhkolääk.Viitanen ja olen käynyt n.kk välein kontr:ssa. Ota vasta-aine asia vaan uudelleen esille,varsinkin kun sulla on infektiokierre.Vasta-ainearvojasi pitäisi varmaan aika ajoin kontrolloida.Olen sairastanut nyt 2v. astmaa ja pitäisi olla hyvin tarkka kaikesta itse ja tietää paljon.


      • sairastellut
        sairastellut kirjoitti:

        Kuka sua hoitaa allergiasairaalassa?Mua hoitaa keuhkolääk.Viitanen ja olen käynyt n.kk välein kontr:ssa. Ota vasta-aine asia vaan uudelleen esille,varsinkin kun sulla on infektiokierre.Vasta-ainearvojasi pitäisi varmaan aika ajoin kontrolloida.Olen sairastanut nyt 2v. astmaa ja pitäisi olla hyvin tarkka kaikesta itse ja tietää paljon.

        Joka kerta tuppaa olemaan eri lääkäri. Kävin siellä baut puolisentoista kuukautta sitten, ja sain seuraavan ajan vasta lokakuuksi. En todellakaan enää usko siihen, että lääketiede auttaisi minua. Mielestäni lääkärit eivät yleensä ottaen ole kiinnostuneita homeesta sairastuneiden kohtalosta.

        Hyvä, että sinuun suhtaudutaan vakavasti.


    • hilkkaliisa

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000010700215#22000000010700215
      Tuolla kyselin aikaisemmin samaa!
      Joillekin homesairaille gammaglobuliinihoito tai nanogammaglobuliinihoito on auttanut.

      Tänään minulle soitti eräs henkilö, jolle on auttanut tämän lisäksi tubilääkitys. Tubi ei ollut aktiivisena, mutta hän on altistunut lapsena tubille. Hän oli nyt ollut sairaalassa hoidossa. Aikaisemmin hän oli oireillut samassa homesairaalassa ja nyt ei.

      Olisiko tässä uusi hoito meille homesairaille?

      • sairastellut

        Eiköhän meillä kaikilla ole jokin alaluokka johonkin päin nyrjähtäneenä. Minulla oli kai se kolmonen, jos oikein muistan. Mutta ei sille kuulemma voi tehdä mitään, sanoi infektiolääkäri. Immuunijärjestelmäni ei ole kunnossa, on sanottu. Ja vaikka ei olisi sanottukaan, huomaisin sen kyllä itsekin.

        Minulle ei ole koskaan ehdotettu hoidoksi kortisonia kummempaa - jollei oteta huomioon niitä alkuvaiheen sairastelun mielentilatutkimuksia ja terapioita - joihin en tietenkään lähtenyt.

        Olen käyttänyt viime talvesta saakka valkosipulikapseleita ja saanut niistä tosi paljon apua. Myös tyrnimehu auttaa. Mutta kun aloin syödä tyrnimarjakapseleita, niin ohoh, miten turvonneiksi jo ennestään turvonneet alaluomeni muuttuivatkaan. Tämä oli jo toinen kerta, kun kokeilen näitä kapseleita, ja pari vuotta sittenkin luomeni turposivat tuplasti.

        Ja miksikö kokeilin uudestaan? Epätoivoinen tekee mitä tahansa. Mutta nyt jo uskon, etteivät ne kapselit sovi minulle - mehu sopii.


    • hilkkaliisa
    • 123

      Kerrotko vähän tutkimuksista jotka johtivat immunoglobuliinihoitoon?

      Miten tuo vasta-ainepuutos todettiin jne.

      kiitti jos viitsit vastailla, vaikka en pysty vastaamaan kysymykseesi...

      • emma

        Sairastuin -04 kesällä astmaan,joka muuttui vaikeahoitoiseksi puolessa vuodessa.Maximaalinen astmalääkitys,180 sairaspäivää viime vuonna.Useita hoitojaksoja Meilahdessa.Mikään ei tuntunut auttavan.Eräs pätevä keuhkolääkäri huomasi,että pitää tehdä infektiolääkärin konsultaatio:sitä kautta otettiin kaikki mahdolliset verikokeet ja sitten löytyi tämä IGG vasta-ainepuutos.Kun sain eka nanoglobuliinihoidon,niin hoitaja siellä kertoi että astmaatikoille,joilla vaikea astma,kokeillaan tätä hoitoa vaikka heillä ei olisi vasta-ainepuutoksia.Kannattaa keskustella lääkärin kanssa.Olen saanut eka hoidon ja pef:t parani 270:stä 350:een.En oksenna limaa joka päivä.Pystyn kumartumaan alaspäin ilman että henki salpautuu.Henki kulkee vapaammin ja olen päässyt vähentämään Medrolia huomattavasti.Jaksan kävellä jne.


    • kokemusta on

      Onko IGG sulla kuinka alhaalla? Kokemusta siitä, että se voi olla myös about nolla. Tällä hetkellä hoidoissa 4 vk välein, kaikki nyt ok, mutta KOKEMUSTA MYÖS TOISENLAISESTA! Kyseessä siis synnynnäinen vasta-ainepuutos bakteereita vastaan.

      • emma

        mun vasta-aineet on 4,mutta jotkut alaluokat oli melkein 0,4.Tiputuksen jälkeen n.viikko oli hyvää aikaa ja pef korkealla, nyt on uudelleen alkaneet pahat oireet,yskin desikaupalla sitkeää limaa,yskin,ahdistaa,vinkuu,lima rohisee keuhkoissa,pef 270.Onko sulla hoito auttanut aina kuukauden vai loppuuko vaikutus aikaisemmin?


      • kokemusta on
        emma kirjoitti:

        mun vasta-aineet on 4,mutta jotkut alaluokat oli melkein 0,4.Tiputuksen jälkeen n.viikko oli hyvää aikaa ja pef korkealla, nyt on uudelleen alkaneet pahat oireet,yskin desikaupalla sitkeää limaa,yskin,ahdistaa,vinkuu,lima rohisee keuhkoissa,pef 270.Onko sulla hoito auttanut aina kuukauden vai loppuuko vaikutus aikaisemmin?

        Onko sun sairaulle määritelty jokin nimi?
        Jostain syystä näin keväisin (alku kesästä) alkaa sitkeä yskä, limaisuus..., ei kokeista löydy syytä, on vain nostettu immunoglobuliini annosta ja otettu yskös näytteitä, joihin antibioottia. Onko tän sun toisen lääkäris etunimi Leena?


      • emma
        kokemusta on kirjoitti:

        Onko sun sairaulle määritelty jokin nimi?
        Jostain syystä näin keväisin (alku kesästä) alkaa sitkeä yskä, limaisuus..., ei kokeista löydy syytä, on vain nostettu immunoglobuliini annosta ja otettu yskös näytteitä, joihin antibioottia. Onko tän sun toisen lääkäris etunimi Leena?

        mun sairauden nimi on CVI-tauti,common variable immunodeficiency.Tauti on vaikea.Mä olen kanssa ihan limainen,pullopuhallukset ei riitä irrottamaan limaa,vaan olen tyynyjen avulla pää alaspäin ja mun mies tärisyttää keuhkoja ja sitten oksennan inhottavan väristä limaa desikaupalla.Muistaakeseni Karoliina oli Kainulaisen etunimi.Oletko ollut Leena Kainulaisen hoidossa??Hän on varmasti ERITTÄIN PÄTEVÄ.Tiedätkö onko hän Hesassa?Mun käsityksen mukaan hän on Turussa.Kerro tarkemmin jos olet ollut hänen hoidossa,joohan.Miten saat limat lähtemään keuhkoista?


      • .............´´
        emma kirjoitti:

        mun sairauden nimi on CVI-tauti,common variable immunodeficiency.Tauti on vaikea.Mä olen kanssa ihan limainen,pullopuhallukset ei riitä irrottamaan limaa,vaan olen tyynyjen avulla pää alaspäin ja mun mies tärisyttää keuhkoja ja sitten oksennan inhottavan väristä limaa desikaupalla.Muistaakeseni Karoliina oli Kainulaisen etunimi.Oletko ollut Leena Kainulaisen hoidossa??Hän on varmasti ERITTÄIN PÄTEVÄ.Tiedätkö onko hän Hesassa?Mun käsityksen mukaan hän on Turussa.Kerro tarkemmin jos olet ollut hänen hoidossa,joohan.Miten saat limat lähtemään keuhkoista?

        CVI-tauti,common variable immunodeficiency

        Onko tämä todella hankala sairaus tullut homealtistuksen myötä?
        Olitko sitä työpaikkaa ennen terve?

        Siis, että sairaus on puhjennut työssäolo aikana?

        Voiko olla tuberkuloosia?
        Sitäkin on taas Suomessa. Tiedän yhden sairastuneen eräästä hoitokodista. Oli vanha mies. Siirretty hesaan, kai Meilahteen?


      • kokemusta on
        emma kirjoitti:

        mun sairauden nimi on CVI-tauti,common variable immunodeficiency.Tauti on vaikea.Mä olen kanssa ihan limainen,pullopuhallukset ei riitä irrottamaan limaa,vaan olen tyynyjen avulla pää alaspäin ja mun mies tärisyttää keuhkoja ja sitten oksennan inhottavan väristä limaa desikaupalla.Muistaakeseni Karoliina oli Kainulaisen etunimi.Oletko ollut Leena Kainulaisen hoidossa??Hän on varmasti ERITTÄIN PÄTEVÄ.Tiedätkö onko hän Hesassa?Mun käsityksen mukaan hän on Turussa.Kerro tarkemmin jos olet ollut hänen hoidossa,joohan.Miten saat limat lähtemään keuhkoista?

        Tyttäreni sairastaa juuri sitä samaa sairautta. Kainulainen on Tyksissä ja on väitellyt kyseisestä sairaudesta, joten Turussa on Suomen parasta tietoa CVI-taudista. Tytärtäni hoitaa Turussa Olli Ruuskanen, erittäin pätevä lääkäri.
        Kun oot noin limanen niin onko sulta otettu yskösnäytteet, tytöltäni otetaan ne aina kerran vuodessa, ja silloin kun oireilee! Nytkin sieltä löytyi bakteereita, joihin aloitettiin antibioottihoito!! Ja onko sun immunoglobluliini annoksesi tarpeeksi korkea?


      • emma
        kokemusta on kirjoitti:

        Tyttäreni sairastaa juuri sitä samaa sairautta. Kainulainen on Tyksissä ja on väitellyt kyseisestä sairaudesta, joten Turussa on Suomen parasta tietoa CVI-taudista. Tytärtäni hoitaa Turussa Olli Ruuskanen, erittäin pätevä lääkäri.
        Kun oot noin limanen niin onko sulta otettu yskösnäytteet, tytöltäni otetaan ne aina kerran vuodessa, ja silloin kun oireilee! Nytkin sieltä löytyi bakteereita, joihin aloitettiin antibioottihoito!! Ja onko sun immunoglobluliini annoksesi tarpeeksi korkea?

        multa ei ole otettu bakteerinäytettä ysköksestä.Mulla on jatkuva doximycin kuuri,olen nyt käyttänyt sitä puoli vuotta.Nanogamma-annokseni on 25mg,muistaakseni. Olen saanut vasta kerran tätä hoitoa.Kuinka usei tyttäresi saa hoitoa? Mä saan 3vkon välein ja eka kerralla oireet pysyi poissa 6 pv.


      • kokemusta on
        emma kirjoitti:

        multa ei ole otettu bakteerinäytettä ysköksestä.Mulla on jatkuva doximycin kuuri,olen nyt käyttänyt sitä puoli vuotta.Nanogamma-annokseni on 25mg,muistaakseni. Olen saanut vasta kerran tätä hoitoa.Kuinka usei tyttäresi saa hoitoa? Mä saan 3vkon välein ja eka kerralla oireet pysyi poissa 6 pv.

        Tällä hetkellä hoidot 4 viikon välein riittävät. Leena Kainulainen on tosiaan väitellyt tästä sairaudesta ja mä ainakin lainasin tän kirjan joskus,selkis moni asia!


      • emma
        kokemusta on kirjoitti:

        Tällä hetkellä hoidot 4 viikon välein riittävät. Leena Kainulainen on tosiaan väitellyt tästä sairaudesta ja mä ainakin lainasin tän kirjan joskus,selkis moni asia!

        Kerrotko mistä kirjasta on kysymys? Leena Kainulaisenko väitöskirjasta?Haluaisin myös lukea sen kirjan.


      • päiväraha
        emma kirjoitti:

        Kerrotko mistä kirjasta on kysymys? Leena Kainulaisenko väitöskirjasta?Haluaisin myös lukea sen kirjan.

        Minulla ei kela hyväksy sairauspäiväraha hakemusta, kun en pysty olemaan homeisissa työpaikoissa. On astma ym. ym. Kiinnostaisi tietää miten toimii eri kelan topimipsteet?


      • kokemusta on
        emma kirjoitti:

        Kerrotko mistä kirjasta on kysymys? Leena Kainulaisenko väitöskirjasta?Haluaisin myös lukea sen kirjan.

        Juuri siitä kirjasta on kyse. Löytyy kirjastosta, ainakin Turusta (sieltä tilasin itse).


      • Homeherkkä
        päiväraha kirjoitti:

        Minulla ei kela hyväksy sairauspäiväraha hakemusta, kun en pysty olemaan homeisissa työpaikoissa. On astma ym. ym. Kiinnostaisi tietää miten toimii eri kelan topimipsteet?

        Työkyvyttömyyden perusteella Kela maksaa sairausvakuutuslain mukaista päivärähaa.
        SV- päivärahaa anotaan hakemuksella johon tulee liittää lääkärin antama todistus työkyvyttömyyden syystä. Alkuvaiheessa riittää A-todistus. Päivärahapäätöksessään Kela tiedottaa missä vaiheessa he tarvitsevat myöntönsä perusteeksi B-lausuntoá, jonka perusteella Kela käynnistää kuntoutustoiminnan, jolla pyritään ehkäisemään pysyvän työkyvyttömyyden syntyminen.

        Päättelen kirjoituksestasi, että olet hakenut Kelalta sv-lain mukaista päivärahaa liitteenä lääkärinlausunto.
        Kela myöntää SAIRAUSVAKUUTUSLAIN määräämillä perusteilla päivärahan.
        Mikäli tuo päiväraha pitäisi myöntää JONKUN MUUN LAIN PERUSTEELLA, Kela hylkää päivärähan.

        Käsitän, että olet saanut päivärahastasi Kelalta hylkypäätöksen.
        Hylkäyksen syy on päätöksessä mainittu.
        Eli kertoisitko mikä tuo hylkäysperuste oli, jota perustetta Kelan kaikki toimipisteet ovat velvollisia noudattamaan?


      • päiväraha kirjoitti:

        Minulla ei kela hyväksy sairauspäiväraha hakemusta, kun en pysty olemaan homeisissa työpaikoissa. On astma ym. ym. Kiinnostaisi tietää miten toimii eri kelan topimipsteet?

        haet sairauspäivärahaa? A- vai B vai mikä lausunto? Oletko valittanut hylystä?

        Tarvitset lääkäriltä paremman lausunnon, siis sellaisen, jossa sinut todetaan työkyvyttömäksi. Pyydä uutta. Sinun tulee olla työkyvytön nykyiseen työhösi ja ammattiisi. On tosiaan työnantajan velvollisuus järjestää homeettomat työtilat. Käytännössä tämä aiheuttaa ilmeisesti joidenkin homesairaiden putoamisen kokonaan sairauspäivärahalta.

        Jos sinulla on hyvä lääkäri, selvitä asiaa hänen kanssaan. Voisiko diagnoosia vaihtaa? Siten, että kyse olisi vähän pysyvämmästä sairaudesta, eikä sellaisesta joka tulee vain hometiloissa ja muuten olisit työkykyinen?

        Oma tilanteeni on sikäli erilainen, että minulla on useampi sairaus tämän ODTS:n lisäksi, eikä voida varmasti sanoa mitkä johtuvat homeesta ja mitkä eivät. Sikäli työkykyni arviointi ei ole riippuvainen työpaikan sisäilmasta.


      • Kiittäen
        emma kirjoitti:

        mun sairauden nimi on CVI-tauti,common variable immunodeficiency.Tauti on vaikea.Mä olen kanssa ihan limainen,pullopuhallukset ei riitä irrottamaan limaa,vaan olen tyynyjen avulla pää alaspäin ja mun mies tärisyttää keuhkoja ja sitten oksennan inhottavan väristä limaa desikaupalla.Muistaakeseni Karoliina oli Kainulaisen etunimi.Oletko ollut Leena Kainulaisen hoidossa??Hän on varmasti ERITTÄIN PÄTEVÄ.Tiedätkö onko hän Hesassa?Mun käsityksen mukaan hän on Turussa.Kerro tarkemmin jos olet ollut hänen hoidossa,joohan.Miten saat limat lähtemään keuhkoista?

        Hei!
        Myös tyttäreni sairastaa CVI-tautia. Ollut Leena Kainulaisen hoidossa, elämänlaatu parantunut huomattavasti hoitojen ansiosta. Leena on pätevä ja ihmisläheinen lääkäri, ottaa vastaan yksityisesti ainakin Mehiläisessä Turussa. Suosittelen lämpimästi!


      • Kiittäen kirjoitti:

        Hei!
        Myös tyttäreni sairastaa CVI-tautia. Ollut Leena Kainulaisen hoidossa, elämänlaatu parantunut huomattavasti hoitojen ansiosta. Leena on pätevä ja ihmisläheinen lääkäri, ottaa vastaan yksityisesti ainakin Mehiläisessä Turussa. Suosittelen lämpimästi!

        Juu, eikö se toinenkin hyvä lääkäri, Tuula Putus, ota vastaan Turussa - kun Hesassa on tarjolla vain pelkkää ei oota.

        Lohkaisen mukaan lainauksen Putuksen haastattelusta:

        "Tutkijan ja työterveyslääkärin järkeen ei mahdu, että moni kollega, rakennusammattilainen, viranomainen, poliitikko ajattelee edelleen rakennusmikrobien aiheuttamien haittojen syntyvän korvien välissä."

        http://www.ess.fi/?article=245412


      • .
        sanasinko kirjoitti:

        Juu, eikö se toinenkin hyvä lääkäri, Tuula Putus, ota vastaan Turussa - kun Hesassa on tarjolla vain pelkkää ei oota.

        Lohkaisen mukaan lainauksen Putuksen haastattelusta:

        "Tutkijan ja työterveyslääkärin järkeen ei mahdu, että moni kollega, rakennusammattilainen, viranomainen, poliitikko ajattelee edelleen rakennusmikrobien aiheuttamien haittojen syntyvän korvien välissä."

        http://www.ess.fi/?article=245412

        väärä tieto


      • TOTAKIN
        emma kirjoitti:

        mun sairauden nimi on CVI-tauti,common variable immunodeficiency.Tauti on vaikea.Mä olen kanssa ihan limainen,pullopuhallukset ei riitä irrottamaan limaa,vaan olen tyynyjen avulla pää alaspäin ja mun mies tärisyttää keuhkoja ja sitten oksennan inhottavan väristä limaa desikaupalla.Muistaakeseni Karoliina oli Kainulaisen etunimi.Oletko ollut Leena Kainulaisen hoidossa??Hän on varmasti ERITTÄIN PÄTEVÄ.Tiedätkö onko hän Hesassa?Mun käsityksen mukaan hän on Turussa.Kerro tarkemmin jos olet ollut hänen hoidossa,joohan.Miten saat limat lähtemään keuhkoista?

        Lääkäri Leena kAINULAINEN


    • hilkkaliisa

      Eräs homesairas soitti minulle äsken ja kertoi TTL:n lääkärin soittaneen hänelle ja kysyneen ONKO HÄN KOSKAAN KÄYNYT INFEKTIOLÄÄKÄRISSÄ??

      Nyt taitaa jo lääkäritkin "herätä", että kosteusvauriomikrobit AIHEUTTAVAT meille immunologisia muutoksia. Lukevatkohan TTL:n lääkärit tätä palstaa ja/tai kirjallisuutta homesairauksista? Kirjallisuudessa ja uusimmissa tutkimuksissahan on mainintoja immunologisista muuotoksista.

      Tällä henkilöllä on myös keuhkotähystyksessä otetuissa näytteissä löydetty immunologisia muutoksia. Lääkäri oli sanonut ettei häntä ehkä voida eikä tarvitsekaan altistaa homeille ja oli aikonut kirjoittaa E-lausunnon työperäisen homesairauden epäilynä. Lähetteen infektiolääkäriin hän saa myöskin.

      • sairastanut

        Minä kävin vuoden verran nimenomaan infektiolääkäreiden luona, keuhkolääkäri kun oli sitä mieltä, ettei tulehdukseni ole pelkästään keuhkoissani. Ei niistä käynneistä kyllä mitään hyötyä ollut. Kävin vuoden aikana neljä kertaa. Kaksi lääkäreistä oli sitä mieltä, ettei minua vaivannut mikään, olet vain niin herkkä, niin herkkä toisteli heistä toinen. ??

        Kaksi oli sitä mieltä, että limakalvoni ovat tulehtuneet, ja pitivät asiaa itsestäänselvänä.

        Myös Igg kolmoseni alentuminen mainittiin, mutta ei siitä mitenkään kummoisemmin keskusteltu. Viimeisellä käyntikerralla infektiolääkäri sanoi, että laittaa minut takaisin keuhkolääkärille. Sinuthan lähetettiin tänne, koska sinulla on se (miten hän nyt sen ilmaisikaan) igg 3 alentunut, mutta eihän sille voi mitään, hän sanoi.

        Vasta nyt, kun joku liitti tänne linkin sellaiselle sivulle, missä kerrottiin noista igg-geistä, minulle valkeni, mikä minulla oikeastaan on. Nyt kun vain tietäisi, mitä tehdä.


      • sairastellut

        Äskeisen kirjoitin siis minä, sairastellut, kuumeisena ja kurkkukipuisena. En taas muista enää edes pitkään käyttämääni nimimerkkiä.

        En enää, muuten, ihmettele, että kun minuun tulee flunssa, pelkään heti, että kestääköhän se viikon vai puoli vuotta...saatuani tietää tuosta igg-asiasta.


      • emma
        sairastellut kirjoitti:

        Äskeisen kirjoitin siis minä, sairastellut, kuumeisena ja kurkkukipuisena. En taas muista enää edes pitkään käyttämääni nimimerkkiä.

        En enää, muuten, ihmettele, että kun minuun tulee flunssa, pelkään heti, että kestääköhän se viikon vai puoli vuotta...saatuani tietää tuosta igg-asiasta.

        Jos asut Hesassa, niin käy yksityisellä infektiolääkärillä.inf.lääk. Ville Valtonen on erittäin hyvä ja ottaa vastaan Helsingin lääkärikeskuksessa.En ole itse käynyt,mutta tiedän tuttavan joka kävi.


      • lk.

        "Lukevatkohan TTL:n lääkärit tätä palstaa..."

        Eipä taida lukea, joskus olen asiaa tiedustellut, ja täällä niin paljon haukutaan lääkäreitä, etteivät he halua lukea niitä juttuja, kun alkaa niin sanotusti sapettamaan. Kyse siis ei ollut homesairauksista, vaan sairauksista yleensä.


      • ei voi mitään
        lk. kirjoitti:

        "Lukevatkohan TTL:n lääkärit tätä palstaa..."

        Eipä taida lukea, joskus olen asiaa tiedustellut, ja täällä niin paljon haukutaan lääkäreitä, etteivät he halua lukea niitä juttuja, kun alkaa niin sanotusti sapettamaan. Kyse siis ei ollut homesairauksista, vaan sairauksista yleensä.

        koska meidän jokaisen on pystyttävä elämään tekemistämme virheistä huolimatta.

        Joillekin niiden virheiden tekeminen on raskaampaa, joillekin helpompaa - kukaan ei niitä halua myöntää.

        Ja tutkittavat kärsivät seuraukset ... ja kiinteistöjen omistaja, työnantajat taputtavat käsiään - työvoimaa on yllinkyllin - kyllä sitä voi näinkin kierrättää.

        Aika hyvä tämä on myös eläkkeitä ajatellen - eipä tule eläkepommia.


      • ei voi mitään kirjoitti:

        koska meidän jokaisen on pystyttävä elämään tekemistämme virheistä huolimatta.

        Joillekin niiden virheiden tekeminen on raskaampaa, joillekin helpompaa - kukaan ei niitä halua myöntää.

        Ja tutkittavat kärsivät seuraukset ... ja kiinteistöjen omistaja, työnantajat taputtavat käsiään - työvoimaa on yllinkyllin - kyllä sitä voi näinkin kierrättää.

        Aika hyvä tämä on myös eläkkeitä ajatellen - eipä tule eläkepommia.

        eläkepommia? Minä ainakin meinaan kohtapuoleen hakea eläkettä, sv-päivärahaa on tullut jo 7 kk ajalta.

        En ole koskaan ollut työssä homeettomassa virastossa ja työnhaun tulokset tällä hetkellä näyttävät murheellisilta, ei semmoisia olekaan.

        Olen 35-v ja jos voin olla eläkkeellä homeettomissa tiloissa, niin elän varmasti vanhaksi. Minusta tämä on eläkepommi jos mikä. Ja huikeaa voimavarojen ja yhteiskunnan rahojen tuhlausta. Olen opiskellut ylempää korkeakoulututkintoa varten 10:n vuoden ajan. Nyt tämä kallis koulutus menee täysin hukkaan, en ehtinyt olla töissä kuin muutaman vuoden.


      • että ei niitä eläkkeitä
        homeahdistus kirjoitti:

        eläkepommia? Minä ainakin meinaan kohtapuoleen hakea eläkettä, sv-päivärahaa on tullut jo 7 kk ajalta.

        En ole koskaan ollut työssä homeettomassa virastossa ja työnhaun tulokset tällä hetkellä näyttävät murheellisilta, ei semmoisia olekaan.

        Olen 35-v ja jos voin olla eläkkeellä homeettomissa tiloissa, niin elän varmasti vanhaksi. Minusta tämä on eläkepommi jos mikä. Ja huikeaa voimavarojen ja yhteiskunnan rahojen tuhlausta. Olen opiskellut ylempää korkeakoulututkintoa varten 10:n vuoden ajan. Nyt tämä kallis koulutus menee täysin hukkaan, en ehtinyt olla töissä kuin muutaman vuoden.

        myönnetä - ja sairastunut oleilee yhä edelleen tiloissa joissa saa oireita ja kuolee pois vaivaamasta kaikkia lääkäreitä ja muita tärkeitä ihmisiä.

        Sitä minä vain tarkoitin. Vain hautausmaalla alkaa olla tungosta. Ja hei sitten tavataan yksi lääkäri joka katsoo meitä kokonaisuutena, ei jaa meitä osiin - patologin.


      • että ei niitä eläkkeitä kirjoitti:

        myönnetä - ja sairastunut oleilee yhä edelleen tiloissa joissa saa oireita ja kuolee pois vaivaamasta kaikkia lääkäreitä ja muita tärkeitä ihmisiä.

        Sitä minä vain tarkoitin. Vain hautausmaalla alkaa olla tungosta. Ja hei sitten tavataan yksi lääkäri joka katsoo meitä kokonaisuutena, ei jaa meitä osiin - patologin.

        kuolemme varmaan vähän aikaisemmin, kuin arvonnassa paremman immuunipuolustuksen ja vähän homeettomammat työpaikat saaneet.

        Mutta saan eläkkeen hyvin todennäköisesti, jos en homesairauksista niin sitten muista diagnooseistani. Kyllä aion ainakin hakea, jos homeetonta työpaikkaa ei ala nopeasti löytymään. Olen ollut jo tosi kauan sairaslomalla, enkä ole parantunut. En aio kuolla pois keuhkosairauteen, jos voin asiaan yhtään vaikuttaa, toivon muuta kuolinsyytä.


      • Pappa-Smurffi
        lk. kirjoitti:

        "Lukevatkohan TTL:n lääkärit tätä palstaa..."

        Eipä taida lukea, joskus olen asiaa tiedustellut, ja täällä niin paljon haukutaan lääkäreitä, etteivät he halua lukea niitä juttuja, kun alkaa niin sanotusti sapettamaan. Kyse siis ei ollut homesairauksista, vaan sairauksista yleensä.

        Eipä taida lukea
        Kirjoittanut: lk. 16.5.2006 klo 22.40


        "Lukevatkohan TTL:n lääkärit tätä palstaa..."

        Eipä taida lukea, joskus olen asiaa tiedustellut, ja täällä niin paljon haukutaan lääkäreitä, etteivät he halua lukea niitä juttuja, kun alkaa niin sanotusti sapettamaan. Kyse siis ei ollut homesairauksista, vaan sairauksista yleensä.
        .........................................................

        Pitäsköhän teidän katsoa peiliin, jotta selviäisi, miksi teitä haukutaan! Kuivaa sinäkin korvantaustat ja sitten aikanaan kun teet lääkärinvalan, niin pysähdy miettimään sitä mitä se tarkoittaa!!! Ja jos erehdyt tekemään jäljempänä mainitun diagnoosin, niin Homehulluutta on, MUTTA siitä ei kärsi potilaat vaan lääkärit!!!

        Tässä esimerkki:
        -Naapurini oli jo vuosia kärsinyt oudoista oireista, joita häntä hoitava lääkäri ei ollut tunnistanut. Pari vuotta sitten hän oli itse ottanut puheeksi oireiden aiheuttajaksi homeet, jolloin lääkäri oli tehnyt sillä sekunnilla varman diagnoosin; Potilas kärsii syvästä masennuksesta! Lääkäri oli kirjoittanut siltä istumalta nipun psyykelääkkeitä!
        Elikkä noiden psyykelääkkeiden turruttamana hän kärsi silmin nähden masennuksesta ja kulki ja toimi, kuin unessa!
        Noin pari kuukautta sitten hän kävi luonani, koska hän oli kuullut ystävältään sen, että olen tutkinut kosteusvaurioita ja kosteusvauriohomeita jo vuosia. Kun keskusteltiin aiheesta, annoin hänelle tuon jäljempänä (löytyy linkistä) olevan testilistan ja hän läksi kotio testaamaan itseään. Hän tuli luokseni seuraavana päivänä ja oli silmin nähden helpottunut! Hän kertoi, että Ei hän olekaan hullu, vaan hän asuu kosteusvauriohomeisessa asunnossa, josta oireet!

        Hän vähensi psyykelääkkeiden syöntiä, kunnes vihdoin ei syönyt enää noita em. pillereitä ollenkaan! Noin kolmen viikon päästä hän oli kuin eri ihminen!

        Koska hän ruksasi testilistasta 27-oiretta, niin kerroin hänelle, että PARAS, TEHOKKAIN JA HALVIN HOITOMUOTO ON LOPETTAA ALTISTUMINEN KOSTEUSVAURIOHOMEILLE PYSYVÄSTI, niin häneltä loppuu oireilu noin 3-kuukauden kuluessa!
        Etsiessään homeetonta kämppää, niin se löytyi vasta paikkakuntaa vaihtamalla!
        ______________________________________________________________________

        Tietoa kyllä löytyy, mutta se pitäis myöskin ymmärtää käyttää lääkärin toimessa, vai pidätkö normaalina, että Kemissä kosteusvauriomikrobeiden takia pahasti sairastunut potilas löytää vasta Oulusta pätevän lääkärin, suomi24-sivujen kautta muiden kosteusvauriomikrobeista sairastuneiden avustamana!

        Lue ja Opi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4000000000000016&posting=22000000016447321
        _________________________________________________________________________


      • anteeksi lk
        Pappa-Smurffi kirjoitti:

        Eipä taida lukea
        Kirjoittanut: lk. 16.5.2006 klo 22.40


        "Lukevatkohan TTL:n lääkärit tätä palstaa..."

        Eipä taida lukea, joskus olen asiaa tiedustellut, ja täällä niin paljon haukutaan lääkäreitä, etteivät he halua lukea niitä juttuja, kun alkaa niin sanotusti sapettamaan. Kyse siis ei ollut homesairauksista, vaan sairauksista yleensä.
        .........................................................

        Pitäsköhän teidän katsoa peiliin, jotta selviäisi, miksi teitä haukutaan! Kuivaa sinäkin korvantaustat ja sitten aikanaan kun teet lääkärinvalan, niin pysähdy miettimään sitä mitä se tarkoittaa!!! Ja jos erehdyt tekemään jäljempänä mainitun diagnoosin, niin Homehulluutta on, MUTTA siitä ei kärsi potilaat vaan lääkärit!!!

        Tässä esimerkki:
        -Naapurini oli jo vuosia kärsinyt oudoista oireista, joita häntä hoitava lääkäri ei ollut tunnistanut. Pari vuotta sitten hän oli itse ottanut puheeksi oireiden aiheuttajaksi homeet, jolloin lääkäri oli tehnyt sillä sekunnilla varman diagnoosin; Potilas kärsii syvästä masennuksesta! Lääkäri oli kirjoittanut siltä istumalta nipun psyykelääkkeitä!
        Elikkä noiden psyykelääkkeiden turruttamana hän kärsi silmin nähden masennuksesta ja kulki ja toimi, kuin unessa!
        Noin pari kuukautta sitten hän kävi luonani, koska hän oli kuullut ystävältään sen, että olen tutkinut kosteusvaurioita ja kosteusvauriohomeita jo vuosia. Kun keskusteltiin aiheesta, annoin hänelle tuon jäljempänä (löytyy linkistä) olevan testilistan ja hän läksi kotio testaamaan itseään. Hän tuli luokseni seuraavana päivänä ja oli silmin nähden helpottunut! Hän kertoi, että Ei hän olekaan hullu, vaan hän asuu kosteusvauriohomeisessa asunnossa, josta oireet!

        Hän vähensi psyykelääkkeiden syöntiä, kunnes vihdoin ei syönyt enää noita em. pillereitä ollenkaan! Noin kolmen viikon päästä hän oli kuin eri ihminen!

        Koska hän ruksasi testilistasta 27-oiretta, niin kerroin hänelle, että PARAS, TEHOKKAIN JA HALVIN HOITOMUOTO ON LOPETTAA ALTISTUMINEN KOSTEUSVAURIOHOMEILLE PYSYVÄSTI, niin häneltä loppuu oireilu noin 3-kuukauden kuluessa!
        Etsiessään homeetonta kämppää, niin se löytyi vasta paikkakuntaa vaihtamalla!
        ______________________________________________________________________

        Tietoa kyllä löytyy, mutta se pitäis myöskin ymmärtää käyttää lääkärin toimessa, vai pidätkö normaalina, että Kemissä kosteusvauriomikrobeiden takia pahasti sairastunut potilas löytää vasta Oulusta pätevän lääkärin, suomi24-sivujen kautta muiden kosteusvauriomikrobeista sairastuneiden avustamana!

        Lue ja Opi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4000000000000016&posting=22000000016447321
        _________________________________________________________________________

        Älä nyt karkoita lk:ta täältä.On erittäin positiivista, että hän on mukana keskusteluissa.Kaikkia ei tarvitse haukkua.Sellainen on hörhöilyä, jos mikään.


      • anteeksi lk
        Pappa-Smurffi kirjoitti:

        Eipä taida lukea
        Kirjoittanut: lk. 16.5.2006 klo 22.40


        "Lukevatkohan TTL:n lääkärit tätä palstaa..."

        Eipä taida lukea, joskus olen asiaa tiedustellut, ja täällä niin paljon haukutaan lääkäreitä, etteivät he halua lukea niitä juttuja, kun alkaa niin sanotusti sapettamaan. Kyse siis ei ollut homesairauksista, vaan sairauksista yleensä.
        .........................................................

        Pitäsköhän teidän katsoa peiliin, jotta selviäisi, miksi teitä haukutaan! Kuivaa sinäkin korvantaustat ja sitten aikanaan kun teet lääkärinvalan, niin pysähdy miettimään sitä mitä se tarkoittaa!!! Ja jos erehdyt tekemään jäljempänä mainitun diagnoosin, niin Homehulluutta on, MUTTA siitä ei kärsi potilaat vaan lääkärit!!!

        Tässä esimerkki:
        -Naapurini oli jo vuosia kärsinyt oudoista oireista, joita häntä hoitava lääkäri ei ollut tunnistanut. Pari vuotta sitten hän oli itse ottanut puheeksi oireiden aiheuttajaksi homeet, jolloin lääkäri oli tehnyt sillä sekunnilla varman diagnoosin; Potilas kärsii syvästä masennuksesta! Lääkäri oli kirjoittanut siltä istumalta nipun psyykelääkkeitä!
        Elikkä noiden psyykelääkkeiden turruttamana hän kärsi silmin nähden masennuksesta ja kulki ja toimi, kuin unessa!
        Noin pari kuukautta sitten hän kävi luonani, koska hän oli kuullut ystävältään sen, että olen tutkinut kosteusvaurioita ja kosteusvauriohomeita jo vuosia. Kun keskusteltiin aiheesta, annoin hänelle tuon jäljempänä (löytyy linkistä) olevan testilistan ja hän läksi kotio testaamaan itseään. Hän tuli luokseni seuraavana päivänä ja oli silmin nähden helpottunut! Hän kertoi, että Ei hän olekaan hullu, vaan hän asuu kosteusvauriohomeisessa asunnossa, josta oireet!

        Hän vähensi psyykelääkkeiden syöntiä, kunnes vihdoin ei syönyt enää noita em. pillereitä ollenkaan! Noin kolmen viikon päästä hän oli kuin eri ihminen!

        Koska hän ruksasi testilistasta 27-oiretta, niin kerroin hänelle, että PARAS, TEHOKKAIN JA HALVIN HOITOMUOTO ON LOPETTAA ALTISTUMINEN KOSTEUSVAURIOHOMEILLE PYSYVÄSTI, niin häneltä loppuu oireilu noin 3-kuukauden kuluessa!
        Etsiessään homeetonta kämppää, niin se löytyi vasta paikkakuntaa vaihtamalla!
        ______________________________________________________________________

        Tietoa kyllä löytyy, mutta se pitäis myöskin ymmärtää käyttää lääkärin toimessa, vai pidätkö normaalina, että Kemissä kosteusvauriomikrobeiden takia pahasti sairastunut potilas löytää vasta Oulusta pätevän lääkärin, suomi24-sivujen kautta muiden kosteusvauriomikrobeista sairastuneiden avustamana!

        Lue ja Opi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4000000000000016&posting=22000000016447321
        _________________________________________________________________________

        Älä nyt karkoita lk:ta täältä.On erittäin positiivista, että hän on mukana keskusteluissa.Kaikkia ei tarvitse haukkua.Sellainen on hörhöilyä, jos mikään.


    • hilkkaliisa

      Infektiolääkäri aikoi ottaa yhteyttä kaksi vuotta sitten, "heti kun saa asiasta enemmän tietoa ja on soittanut Ville Valtoselle". Eipä ole soittoa kuulunut. En minäkään ole jaksanut kysellä ja vointinikin on ollut parempi nyt kuin kaksi vuotta sitten - en terve kuitenkaan

      Kävin keuhkolääkärissä tiistaina (16,5.2006). Kysyin nyt keuhkolääkäriltäni gammaglobuliinihoidosta minun kohdallani. Hän ei suositellut sitä ja sanoi, että siinäkin voi tulla jotain allergisia reaktioita.

      Keuhkolääkärini on myös allergologian erikoislääkäri. Keuhkoistani kuului "pörinöitä" ja sain astmakohtauksen ulkona, matkalla lääkäriin, ja yskin vielä kovasti istuessani lääkärin vastaanotolla. Otin avaavat astmalääkkeet ja kohtaus meni ohi. Silti "pörisi" lima keuhkoissani.

      Nyt voin taas paremmin. Pysyn enimmäkseen sisällä, vaikka ulkona on tosi ihanan näköistä ja aurinko paistaa kauniisti. Ehkä oireiluni taas vähenee kun nurmikko tulee kunnolla näkyviin. Niin on jo käynyt monena keväänä. Ilmeisesti nurmikko sitoo maahomeet (oma teoriani).

      Onneksi muutama tuntemani homesairas on saanut apua (nano)gammaglobuliini-hoidoista. Yksi homesairas ystäväni sai apua nanogasmmaglobuliinihoidon lisäksi tubilääkityksestä. Tubi ei ollut aktiivisena hänellä, mutta hän on lapsena altistunut tubille. Hän kertoi, ettei oireillut edes homeisessa sairaalassa, vaikka aikaisemmin hänellä meni taju sekä ahdisti ja yskitti tuossa sairaalassa.

      • homekorva

        Mä esim. eilen olin kävelyllä.

        Yhtääkkiä yskitti, limaa nousi, ääni meni.

        Mieheni ihmetteli, sit huomattiin, hiukan matkaa edessä oli istutettu uutta nurmikkoa. Oli siis multa-alueita paljaana. Emme olleet vielä siinä kohdalla, kun oireeni alkoi rajuna!

        Kun mentiin siitä heti pois, niin olo alkoi tasaantua, ja en tarvinnutkaan lääkettä, Yskin limaa monta minuuttia ja ääni oli poissa jonkin aikaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5584
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2383
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2322
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1044
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      950
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      773
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    Aihe