Moi!
Minkälaisia mielikuvia teille tulee mieleen nimestä AINO? Ollaan harkittu antaa se nimeksi pikkuisellemme.
KIITOKSIA VASTANNEILLE!
Aino-nimestä
11
3266
Vastaukset
- Täti
Aino -nimisiä pikkutyttöjä alkaa olla aika paljon..
Mitä pidätte Aini- ja Auni-nimistä?- alkup.
Kiitos ehdotuksesta mutta Aini ja Auni taitavat olla meidän makuun ehkä hieman liian erikoisia :)
- äitinen
Kauniin klassinen, ajaton, suomalainen perinnenimi. Ei haittaa vaikka on "suosittu", on niin KAUNIS nimi, että kyllä maailmaan lisääkin pikku Ainoja mahtuu! ;)))
Antakaa pois! :) - Liisa-Maria
"Aino neiti neljäntenä, vitsan varpa viientenä", sanotaan Kalevalassa. Eli Ainosta tulee mieleeni ensinnäkin Kalevalan Aino, Joukahaisen ainoa sisar, hento ja vähän avuton nuori tyttö, jonka veli lupaa vanhalle Väinämöiselle "oman päänsä päästimeksi". Runon lopussa Aino hukuttautuu, kun ei halua mennä vanhalle miehelle.
Toiseksi minulle tulee Ainosta mieleen Aino Sibelius s. Järnefelt, Jean Sibeliuksen puoliso. Hän oli uljas nainen ja ilmeisesti ensimmäisiä Aino-nimen kantajia. Aino ei ole nimittäin mikään muinaissuomalainen nimi, vaan Lönnrothin muodostama. Alkuperäisessä kansanrunossa Joukahaisen sisarella ei ole nimeä, hän on vain Joukahaisen ainoa sisar.
Antakaa vain Aino tytöllenne nimeksi, nimellä on ollut monta hyvää kantajaa. - Riksu
Meillä on Aino! Sopii aivan mainiosti meidän määrätietoiselle pikku tinttarallalle. Klassinen, kaunis ja suomalainen nimi, joka on helppo muistaa.
- neena
Itse aion antaa juuri Ainon, kun saan lapsia. Tosin aion yhdistää sen yhdysviivalla toiseen nimeen. Haluan antaa nimen juuri Aino Sibeliuksen takia, jota ihailen suuresti. Toki Kalevallakin on minulle suuri merkitys. Antakaa vain, se on maailman kauneimpia nimiä!
- aaaa
Kaikki tuntemani aino lapset ovat olleet tosi kauniita ja kaniisti käyttäytyviä! En tiedä onko nimi sittenkin enne? Antakaa ihmeessä Aino!
- miukumaukumau
yksi Aino-niminen kissa tulee siitä mieleen...
- sivusta seuraaja
Ihanat muistikuvat. Isoäitini oli Aino Maria.
- Elina-1985
Minun nimi oli ennen Aino Elina. Otin maistraatissa nimekseni Elina Johanna.
- Nimenmerkitys
Aino - Ainokainen - ainoa lapsi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521