Olen Varamiespalvelun kautta hommissa eräässä isossa firmassa. Työ jatkusi käsittääkseni työnantajan puolesta pitemmällekin tämän vuoden loppuun, tai jopa kauemmas mutta itse alan olla aika kypsä. Heinäkuun puoliväliin tarttisi kuitekin jaksaa, niin sitten saisin liiton työssäoloehdon täyteen ja työttömäksi jäädessäni pääsisin ansiosidonnaiselle.
Nyt kysyinkin kokemuksia tai tietoa siitä, tuleeko karenssi jos lopetan vuokratyön omasta aloitteestani. Olen ymmärtänyt että Varamiespalvelun työtodistukseen tulee AINA teksti, jossa työsuhteen päättymisenä on työn MÄÄRÄAIKAISUUS. Tämä siis riippumatta siitä, kenen aloitteesta homma loppuu. Tällöinhän työkkärillä ei pitäisi olla nokan koputtamista ja karenssia ei tule.
Kertokaa toki jos tiedätte enemmän.
Vuokratyö / karenssi?
8
3400
Vastaukset
- toimimaan seuraavasti
Ensin epäkohdat työnantajan tietoon. Sitten keskustelua asian tiimoilta ja jos mikään ei auta, niin päädytte yhdessä määräaikaisen työsuhteen purkautumiseen. Ei ne sua siellä väkisin halua pitää lusmuilemassa, luulisin. Ja hyvällä säkää voi asiat mennä paremmaksi ja saat koko loppuvuoden palkan ja siis paljon maallista mammonaa.
- Taateli
työvoimatoimistoon ja lausuntokierros/karenssi on melkoisen varma. Myös varamiespalvelu voisi ilmoittaa työvoimatoimistoon, jolloin lopputulos olisi sama.
Mikäli kukaan ei ilmoita työvoimatoimistoon ja työvoimatoimisto ei rupea kyselemään, miksi sinulle ei löydy lisää töitä varamiespalvelusta, niin karenssia e tule.
Karenssia tulee hyvin heppoisin perustein. - JKJ21
Vuokratyöfirmat ovat pahimpia loisia yhteiskunnassa seuraavana luettelossa tulevat kiinteistönvälittäjät.
Näin joskus ilmoituksen jossa haettiin vuokrafirman omaan palvelukseen henkilöstöpäälikköä ja tässä samassa ilmoituksessa mainittiin seuraavalla tavalla-
" Tulosi muodostuvat palkkaamasi työntekijän työnkestosta riippuen" ---Siis nämä LOISET imevät verta sinusta, ja herättävät ahneuden halun varsinaisella työnantajallasi ".
Muita haittoja on lisäksi se että he edellyttävät työantajaltasi sitä että tämä ei voi palkata sinua koska olet vuokrafman "saalista", ja halutessaan poiketa tästä firman joutuu maksamaan suuri eroraha...ei sinulle vain vuokrafirmalle--SINUSTA!!
Itse sanoin jo kuusivuotta sitten vuokrafirmojen pääliköille että voivat työntää tuntilappusensa sopimuksen kera suoraan PERSEESEENSÄ.- kirjoitat
vuokrafirmoille ei tosiaan kannata töitä tehdä, itse sitä hommaa kerran kokeilin kolme kuukautta ja sinä aikana onneksi tajusin mistä siinä todella on kyse.
- todella miettiä
Itse päätin jatkaa opiskelua ja "irtisanoutua" työpaikastani. Työnantaja ymmärsi ja kirjoitti taloudelliset- ja tuotannolliset syyt. Menin työkkäriin ja ilmoittauduin ansiosidonnaiselle.
Ajattelin suorittaa yliopistossa sallitun määrän opintoviikkoja, jotta ansiosidonnaisen jälkeen voisin elää pelkällä opintotuella ja valmistua nopeasti. Parin viikon jälkeen tuli ilmoitus työpaikasta ja haastatteluun meno, sen jotenkuten selvitin. Viikko ja toinen työpaikkahaastattelu, pistin palkan ylärajoille ja olin muutenkin empivä. Siellä oli kuitenkin niin kova pula osaavasta työvoimasta, että soitto tuli töihin, palkka on hyvä, mutta työpaikka on järkyttävä, täällä nyt on kituutettava se määräaikainen elokuun loppuun ja kaikki ne kurssit sun muut suunnitelmat ovat jäissä. Ihan oikeasti voit joutua rahallisesti huonompaan paikkaan ja myös työyhteillisöllisestikin, ei sitä ansiosidonnaista tule 500 päivää, työkkäri yrittää työllistää ne ensimmäisenä, ei niitä, jotka saa 400€ Kelalta. Mieti ratkaisuasi. - kyyninen
No siinä kans jätkällä syy olla töissä: että saisi työssäoloehdon täyteen ja pääsisi ansiosidonnaiselle loisimaan.
Haista paska.- XYZ
Onhan se paljon mukavampi loisia ansiosidonnaisella, kuin pelkällä työmarkkinatuella :)
- jee
XYZ kirjoitti:
Onhan se paljon mukavampi loisia ansiosidonnaisella, kuin pelkällä työmarkkinatuella :)
...sitä ihminen välillä omaakin aikaa :)
Kyllä töitä ehtii aivan varmasti tekemään elämän aikana ihan tarpeeksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 826245
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303753törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283110Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3681681- 331388
- 261312
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11926Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi43911Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11860- 42839