Autolla Puolan....

petekki1

Olisi tarkoitus ajaa autolla Puolan läpi Tsekkeihin ja samalla käydä Auschwitzissä. Eli reitti on Liettuan rajalta Auschwitziin, tarkoitus olisi välttää Varsovan kautta ajamista. Olisiko kellään ehdottaa muutta reittiä kuin toi Varsovan kautta ajamista. Olen nimittäin pari kesää sitten ajanut ton Varsovan läpi ja ei huvittaisi tehdä sitä enään!!!

10

1803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxccc

      Lublinin kautta eli itä-Puolan kautta

      • petekki1

        Missä kunnossa tiet ovat sillä suunnalla??


      • xxxccc
        petekki1 kirjoitti:

        Missä kunnossa tiet ovat sillä suunnalla??

        Ihan kelvollisia eli samanlaisia kuin Varsovan suunnalla. Augustow-Bielaystok-Lublin-Krakow jne.
        Olen ajanut 2004 ko reitin.


      • on mainadek keskitysleiri,kannattaa tutustua!


    • eu01

      Itse kun en pidä pitkistä ajomatkoista, tekisin ehkä näin:
      - Laivalla Tukholmaan
      - Nynäshamnista (Tukholman eteläpuolella) Gdanskiin toisella laivalla (katso http://www.polferries.com )
      - Gdanskista Oswiecimiin (Auschwitziin) Torunin ja Lodzin kautta (hyvä tie E75).
      Torun ehdottomasti näkemisen arvoinen paikka.

      • petekki1

        Vaikutti hyvältä vaihto ehdolta, mutta ikävä kyllä olen jo ottanut liput HKI-Tallinna-HKI nopeella lautalla, auto ja 2 henk. yht.44€ ;o)
        Eli reitti on Via Baltia ja ainut paikka on toi Puola jota läpi haluaisin ajaa mahdollisemman nopeasti. Mutta laitan ton linkin sivuun ens reissua odottamaan, eli kiitos hyvästä vihjeestä :oD


      • poroporoporo
        petekki1 kirjoitti:

        Vaikutti hyvältä vaihto ehdolta, mutta ikävä kyllä olen jo ottanut liput HKI-Tallinna-HKI nopeella lautalla, auto ja 2 henk. yht.44€ ;o)
        Eli reitti on Via Baltia ja ainut paikka on toi Puola jota läpi haluaisin ajaa mahdollisemman nopeasti. Mutta laitan ton linkin sivuun ens reissua odottamaan, eli kiitos hyvästä vihjeestä :oD

        Ajat kait Augustow-Bialystok kautta Varsovaan niin 90 km ennen varsovaa tulee kilpi Minsk-Maz-tie numero 112 käänny sinne ja sitten Grosec tie 27 niin olet kiertänyt Varsovan ja tullut Krakovan tielle.
        Katso kartasta tarkemmin.

        Ainoa haitta tiellä oleva rekkaliikenne kun nekin kiertää Varsovan tätä kautta sillä Varsovan seutu tosi tukkoista päiväsaikaan.

        Olet kait tietoinen että Latviassa koko Via Baltica remontissa että siellä aikaa menee kun päällysteet kymmenien kilometrien matkalta pois ja pikkukiveä lentää kun hermonsa menettäneitä rekkakuskeja painelee täysillä ohi ja vastaan.


      • petekki1
        poroporoporo kirjoitti:

        Ajat kait Augustow-Bialystok kautta Varsovaan niin 90 km ennen varsovaa tulee kilpi Minsk-Maz-tie numero 112 käänny sinne ja sitten Grosec tie 27 niin olet kiertänyt Varsovan ja tullut Krakovan tielle.
        Katso kartasta tarkemmin.

        Ainoa haitta tiellä oleva rekkaliikenne kun nekin kiertää Varsovan tätä kautta sillä Varsovan seutu tosi tukkoista päiväsaikaan.

        Olet kait tietoinen että Latviassa koko Via Baltica remontissa että siellä aikaa menee kun päällysteet kymmenien kilometrien matkalta pois ja pikkukiveä lentää kun hermonsa menettäneitä rekkakuskeja painelee täysillä ohi ja vastaan.

        Samaa reittiä olen myös pähkäilyt, halusin välttää tota Varsovaa kun viimeksi meni siellä noin kolme tuntia ylimääräistä aikaa tietöiden takia. Olivat tehneet hienosti kiertotien ilman opasteita :o(
        Toi Via Baltica on ollut jo monta vuotta remontissa ja ilmeisesti tulee myös olemaan...mut eiköhän sitä kärsi ajella kun säästää useita satoja euroja :O)
        Eiköhän se iloksi muutu kun päästään Tsekkeihin.


    • mmvv

      kehätien kautta

    • nannaa0006

      A- B- L - K reitti puolassa hyvä, juuri reissusta tultiin takasin 3 päivää sitten.. latviassa tietöitä, mutta ajettiin yöllä joten vältettiin kaikki ruuhkat.. :) viro-latvia-liettua välissä meni 9 tuntia yhteensä. ja juuri puolassa ajettiin a,b,l ja k kautta. ei ongelmia teiden suhteen. yövyttiin puolan puolella, lähellä liettuan rajaa, 40e (24h) 2aikuista ja lapsi. ainut "ongelma" oli poliisit puolassa. sekä meno että tulomatkalla pysäytettiin. yritettiin jymäyttää "tyhmiä" turisteja, pyydettiin punasia päin ajosta (mikä ei totta) 200EUROA, annettiin loppujen lopuksi 20euroa että päästiin jatkamaan matkaa.. ajettiin tsekkejen kautta unkarista romaniaan.. muualla ei ongelmia. romaniasta suomeen ajo tunteja meni yhteensä 24.. 15 romanian rajalta-liettuan rajalle ja 9 tuntia liettua-tallinnan satama.. tällättistä! hayskaa reissua! p.s kannattaa varata poliiseja varten 10e seteleitä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe