Olisi tarkoitus ajaa autolla Puolan läpi Tsekkeihin ja samalla käydä Auschwitzissä. Eli reitti on Liettuan rajalta Auschwitziin, tarkoitus olisi välttää Varsovan kautta ajamista. Olisiko kellään ehdottaa muutta reittiä kuin toi Varsovan kautta ajamista. Olen nimittäin pari kesää sitten ajanut ton Varsovan läpi ja ei huvittaisi tehdä sitä enään!!!
Autolla Puolan....
10
1728
Vastaukset
- xxxccc
Lublinin kautta eli itä-Puolan kautta
- petekki1
Missä kunnossa tiet ovat sillä suunnalla??
- xxxccc
petekki1 kirjoitti:
Missä kunnossa tiet ovat sillä suunnalla??
Ihan kelvollisia eli samanlaisia kuin Varsovan suunnalla. Augustow-Bielaystok-Lublin-Krakow jne.
Olen ajanut 2004 ko reitin.
- eu01
Itse kun en pidä pitkistä ajomatkoista, tekisin ehkä näin:
- Laivalla Tukholmaan
- Nynäshamnista (Tukholman eteläpuolella) Gdanskiin toisella laivalla (katso http://www.polferries.com )
- Gdanskista Oswiecimiin (Auschwitziin) Torunin ja Lodzin kautta (hyvä tie E75).
Torun ehdottomasti näkemisen arvoinen paikka.- petekki1
Vaikutti hyvältä vaihto ehdolta, mutta ikävä kyllä olen jo ottanut liput HKI-Tallinna-HKI nopeella lautalla, auto ja 2 henk. yht.44€ ;o)
Eli reitti on Via Baltia ja ainut paikka on toi Puola jota läpi haluaisin ajaa mahdollisemman nopeasti. Mutta laitan ton linkin sivuun ens reissua odottamaan, eli kiitos hyvästä vihjeestä :oD - poroporoporo
petekki1 kirjoitti:
Vaikutti hyvältä vaihto ehdolta, mutta ikävä kyllä olen jo ottanut liput HKI-Tallinna-HKI nopeella lautalla, auto ja 2 henk. yht.44€ ;o)
Eli reitti on Via Baltia ja ainut paikka on toi Puola jota läpi haluaisin ajaa mahdollisemman nopeasti. Mutta laitan ton linkin sivuun ens reissua odottamaan, eli kiitos hyvästä vihjeestä :oDAjat kait Augustow-Bialystok kautta Varsovaan niin 90 km ennen varsovaa tulee kilpi Minsk-Maz-tie numero 112 käänny sinne ja sitten Grosec tie 27 niin olet kiertänyt Varsovan ja tullut Krakovan tielle.
Katso kartasta tarkemmin.
Ainoa haitta tiellä oleva rekkaliikenne kun nekin kiertää Varsovan tätä kautta sillä Varsovan seutu tosi tukkoista päiväsaikaan.
Olet kait tietoinen että Latviassa koko Via Baltica remontissa että siellä aikaa menee kun päällysteet kymmenien kilometrien matkalta pois ja pikkukiveä lentää kun hermonsa menettäneitä rekkakuskeja painelee täysillä ohi ja vastaan. - petekki1
poroporoporo kirjoitti:
Ajat kait Augustow-Bialystok kautta Varsovaan niin 90 km ennen varsovaa tulee kilpi Minsk-Maz-tie numero 112 käänny sinne ja sitten Grosec tie 27 niin olet kiertänyt Varsovan ja tullut Krakovan tielle.
Katso kartasta tarkemmin.
Ainoa haitta tiellä oleva rekkaliikenne kun nekin kiertää Varsovan tätä kautta sillä Varsovan seutu tosi tukkoista päiväsaikaan.
Olet kait tietoinen että Latviassa koko Via Baltica remontissa että siellä aikaa menee kun päällysteet kymmenien kilometrien matkalta pois ja pikkukiveä lentää kun hermonsa menettäneitä rekkakuskeja painelee täysillä ohi ja vastaan.Samaa reittiä olen myös pähkäilyt, halusin välttää tota Varsovaa kun viimeksi meni siellä noin kolme tuntia ylimääräistä aikaa tietöiden takia. Olivat tehneet hienosti kiertotien ilman opasteita :o(
Toi Via Baltica on ollut jo monta vuotta remontissa ja ilmeisesti tulee myös olemaan...mut eiköhän sitä kärsi ajella kun säästää useita satoja euroja :O)
Eiköhän se iloksi muutu kun päästään Tsekkeihin.
- mmvv
kehätien kautta
- nannaa0006
A- B- L - K reitti puolassa hyvä, juuri reissusta tultiin takasin 3 päivää sitten.. latviassa tietöitä, mutta ajettiin yöllä joten vältettiin kaikki ruuhkat.. :) viro-latvia-liettua välissä meni 9 tuntia yhteensä. ja juuri puolassa ajettiin a,b,l ja k kautta. ei ongelmia teiden suhteen. yövyttiin puolan puolella, lähellä liettuan rajaa, 40e (24h) 2aikuista ja lapsi. ainut "ongelma" oli poliisit puolassa. sekä meno että tulomatkalla pysäytettiin. yritettiin jymäyttää "tyhmiä" turisteja, pyydettiin punasia päin ajosta (mikä ei totta) 200EUROA, annettiin loppujen lopuksi 20euroa että päästiin jatkamaan matkaa.. ajettiin tsekkejen kautta unkarista romaniaan.. muualla ei ongelmia. romaniasta suomeen ajo tunteja meni yhteensä 24.. 15 romanian rajalta-liettuan rajalle ja 9 tuntia liettua-tallinnan satama.. tällättistä! hayskaa reissua! p.s kannattaa varata poliiseja varten 10e seteleitä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475915
- 515394
- 533768
- 143705
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993524- 313146
- 592894
- 592776
- 572446
- 451883