fiattien hinnat nousseet!

zeus

on näköjään fiattien hinnat noussu 1000€ tänään,mikä lienee selitys moiselle? esim halvin punto maksoi vielä eilen 11900€ tänään 12900€! näinköhän enää tulee kauppa käymään vilkkaasti kun alkaa olemaan fiatit samoissa hinnoissa kuin kilpailijat..

52

5863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keuhko

      kyllähän hyvä menee aina kaupaksi

    • kapitalisti

      joka pyytää vaan se joka maksaa. Jos ei kiinnosta niin älä osta.

    • hinnoissa

      Eikös se Puntonkin suosio perustu juuri siihen edulliseen hankintahintaan? Ainakin itselleni se oli valintani peruste. Hintojen nostaminen kilpailijoiden tasolle johtaa seuraavassa autonvaihdossa varmasti mietityttämään merkkivaihtoehtoja.

    • hintatietoinen

      Äläpä huoli, halpoja Fiatin karvalakkimalleja riittää sinullekin. Alla www.fiat.fi -sivulta pastattu hinnasto. Näyttäisi jokin kampanjamalli taas olevantulossa kesän myyntiä nostamaan. Mitähän täkyjä tuossa Classicossa mahtaakaan olla.

      Fiat Punto 60 Torino 3D 12 990
      Fiat Punto 60 Torino 5D 13 590
      Fiat Punto 60 Classico 3D 11 990
      Fiat Punto 60 Classico 5D 12 590
      Fiat Punto 60 Dynamic 3D 13 990
      Fiat Punto 60 Dynamic 5D 14 590
      Fiat Punto 60 Natural Power 5D 19 890

    • Merkin vaihto

      Esim. uusi Croma on ihan huippuhintainen, käytännössä autossa ei kuitenkaan ole mitään erikoista ja on muutenkin vähän riisutun oloinen ja taustalla kun on vielä tuo Fiatin huonohko laatumaine ja huono jälleenmyyntiarvo on ei kovalle hankintahinnalle lien katetta!

      Noin kovalla hinnalla saa monta tyylikästä ja paremman takuun sekä laadun omaavaa autoa ja jää vielä rahaakin! Esim. samasta liikkeestä 5-vuoden takuulla hienon ja ison Kia Magentiksen!

      • Se on voi-voi, jos ei raha ...

        Tämähän olikin jo kaluttu. Croma on sulle liian kallis ja se on voi-voi. Ihan yhtä lailla se Kiakin on sulle saavuttamattomissa ja siinä sitä vasta on vähän mitään ihmeellistä...


      • euroja

        ..lisää niin saat ihan kunnollisen auton eikä tarvitse turvautua mihinkään epämääräiseen KIAn kinneriin. Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm, 39990€.

        http://lyhytlinkki.net/?7eszb7sm


      • näin käy
        euroja kirjoitti:

        ..lisää niin saat ihan kunnollisen auton eikä tarvitse turvautua mihinkään epämääräiseen KIAn kinneriin. Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm, 39990€.

        http://lyhytlinkki.net/?7eszb7sm

        Niin se alfa kyllä hajoaa ennen tuota kia "kinneriä", näkeehän sen kaikista mahdollista tilastoistakin...


      • kiamagiikka
        näin käy kirjoitti:

        Niin se alfa kyllä hajoaa ennen tuota kia "kinneriä", näkeehän sen kaikista mahdollista tilastoistakin...

        kia on ruostunut jo parin vuoden sisällä. Unohtakaa nyt ne korean ihmeet ja ostakaa AUTOJA.


      • halpis

        Cromahan on halpa verrattuna mitä sillä saa ja laatu on varmasti parempaa kuin Kiassa ja esimvaikka Ranskan ihmeissä


      • Takuu vakuuttaa laadusta
        halpis kirjoitti:

        Cromahan on halpa verrattuna mitä sillä saa ja laatu on varmasti parempaa kuin Kiassa ja esimvaikka Ranskan ihmeissä

        Kyllä aika pitkälle voi vakuuttua eri merkkien hyvyydestä ja laadusta kun lukee niin kotimaisia kuin ulkolaisiakin testejä. Fiat ei vai niissä ole vakuuttanut sijoitukset on olleet peräpäästä aika monta vuotta.

        Korealaisista autoisieltä mutta niillä on kyllä ylivoimaisesti markkinoiden paras ja pisin takuu. Se tarkoittaa paitsi laatua, niin on merkittävä rahallinen arvo käyttökustannuksissa ja siis auton todellisessa hinnassa.

        Kia on niitä harvoja automerkkejä, jotka lisäsuojataan kunnollisella kotimaisella ruostesuojauksella maahantuotivaiheessa. Tästä kirjoitti positiivisesti mm. Tuulilasi-lehti. Tuollainen suojaus pitkän takuun kanssa on kyllä merkittävä ostajan etu.


      • uskokaa nyt
        Takuu vakuuttaa laadusta kirjoitti:

        Kyllä aika pitkälle voi vakuuttua eri merkkien hyvyydestä ja laadusta kun lukee niin kotimaisia kuin ulkolaisiakin testejä. Fiat ei vai niissä ole vakuuttanut sijoitukset on olleet peräpäästä aika monta vuotta.

        Korealaisista autoisieltä mutta niillä on kyllä ylivoimaisesti markkinoiden paras ja pisin takuu. Se tarkoittaa paitsi laatua, niin on merkittävä rahallinen arvo käyttökustannuksissa ja siis auton todellisessa hinnassa.

        Kia on niitä harvoja automerkkejä, jotka lisäsuojataan kunnollisella kotimaisella ruostesuojauksella maahantuotivaiheessa. Tästä kirjoitti positiivisesti mm. Tuulilasi-lehti. Tuollainen suojaus pitkän takuun kanssa on kyllä merkittävä ostajan etu.

        Croma on täysin uusi malli sitä ei löydy mistään monta vuotta vanhoista testeistä. Kia sen sijaan on tunnettu ruosteestaan sen takia ne Suomessakin ruostesuojataan ja pikkuvikaa riittää muutenkin. Ottaisit nyt hiukan selvää asioista


      • Tahtoo isomman auton

        Tonne jo alemmas tälle samalle huutelijalle jo vastailin, mutta menköön nyt vielä toisen kerran. Mitä "riisutun oloiseen" tulee niin kyllä se sattumoisin on Magentis: lämpömittari puuttuu, ei ESPtä perusmallissa, ei radiota (!)... Pitkä takuu Kiassa on ihan vain sen vuoksi, ettei niitä kukaan ostaisi ilman sitä, markkinointikoukku se on. Ei nykyaikana missään autossa ole niin paljon vikoja etteikö niille voisi antaa viiden vuoden takuuta varsinkin jos autoa myydään pienellä ylihinnalla niinkuin korealaisia Suomessa (ne ovat muualla suhteellisesti paljon halvempia euroautohin verrattuna). Croman ja Magentiksen laatuerot näkee kyllä omin silmin, mutta vertailu kääntyy Croman eduksi.

        Kerro nyt vielä että mistä se Croman riisutun oloisuus johtuu? Mitä varusteita puuttuu samanhintaisiin ja kokoisiin verrattuna? Mitä ne ovat ne isommat ja tilavammat autot joita saa Cromaa halvemmalla? Primera? Ei hitto vie, eihän siinäkään ole kylkilistoja ja oho, sepäs onkin tarkkaan katsoen paljon pienempi ja pikkuriikkisen verran halvalla tehdyn tuntuinen... Faktoja peliin, pyydämme!


      • sulla on
        näin käy kirjoitti:

        Niin se alfa kyllä hajoaa ennen tuota kia "kinneriä", näkeehän sen kaikista mahdollista tilastoistakin...

        jo ehtinyt tulemaan kokemusta alfan 159 dieselistä?


      • Tekniikan taituri
        Tahtoo isomman auton kirjoitti:

        Tonne jo alemmas tälle samalle huutelijalle jo vastailin, mutta menköön nyt vielä toisen kerran. Mitä "riisutun oloiseen" tulee niin kyllä se sattumoisin on Magentis: lämpömittari puuttuu, ei ESPtä perusmallissa, ei radiota (!)... Pitkä takuu Kiassa on ihan vain sen vuoksi, ettei niitä kukaan ostaisi ilman sitä, markkinointikoukku se on. Ei nykyaikana missään autossa ole niin paljon vikoja etteikö niille voisi antaa viiden vuoden takuuta varsinkin jos autoa myydään pienellä ylihinnalla niinkuin korealaisia Suomessa (ne ovat muualla suhteellisesti paljon halvempia euroautohin verrattuna). Croman ja Magentiksen laatuerot näkee kyllä omin silmin, mutta vertailu kääntyy Croman eduksi.

        Kerro nyt vielä että mistä se Croman riisutun oloisuus johtuu? Mitä varusteita puuttuu samanhintaisiin ja kokoisiin verrattuna? Mitä ne ovat ne isommat ja tilavammat autot joita saa Cromaa halvemmalla? Primera? Ei hitto vie, eihän siinäkään ole kylkilistoja ja oho, sepäs onkin tarkkaan katsoen paljon pienempi ja pikkuriikkisen verran halvalla tehdyn tuntuinen... Faktoja peliin, pyydämme!

        Oho, Croman puolustajahan ihan tuossa jo näyttää lämpenevän. Ikävä kyllä tosiasioiden valossa itsekin pidän Cromaa aika hinnakkaana etenkin siihen nähden mitä se pystyy tarjoamaan. Riisuttu tai ei mutta mitään extraahan auto ei näytä hintaansa nähden tarjoavan.

        Laatua sopii varmaan myös epäillä, edellinen Croma-malli oli tosi huono ja vanhana vaikea myytävä ja sitä edellinen iso Fiat eli Argenta oli suorastaan surkea ja hävisikin nopeasti Suomen teiltä.

        Ehkäpä Fiatin osaaminen on pikkuautojen puolella ja näissä isommissa kokoluokissa ei oikei osata eikä ole onnistuttu. Lisäksi näissä Suomen vaikeissa talvisissa olosuhteissa arveluttaa toimivuus ja huono ruostesuojaus, että näinköhän Croma pärjää. Iso hankintahinta on myös riski kun vuosittainen arvonalennus on kovaa luokkaa ja vaihtoarvo käytettynä laskee nopeasti eikä takuu ole kilpailijoiden luokkaa.


      • sää
        Tekniikan taituri kirjoitti:

        Oho, Croman puolustajahan ihan tuossa jo näyttää lämpenevän. Ikävä kyllä tosiasioiden valossa itsekin pidän Cromaa aika hinnakkaana etenkin siihen nähden mitä se pystyy tarjoamaan. Riisuttu tai ei mutta mitään extraahan auto ei näytä hintaansa nähden tarjoavan.

        Laatua sopii varmaan myös epäillä, edellinen Croma-malli oli tosi huono ja vanhana vaikea myytävä ja sitä edellinen iso Fiat eli Argenta oli suorastaan surkea ja hävisikin nopeasti Suomen teiltä.

        Ehkäpä Fiatin osaaminen on pikkuautojen puolella ja näissä isommissa kokoluokissa ei oikei osata eikä ole onnistuttu. Lisäksi näissä Suomen vaikeissa talvisissa olosuhteissa arveluttaa toimivuus ja huono ruostesuojaus, että näinköhän Croma pärjää. Iso hankintahinta on myös riski kun vuosittainen arvonalennus on kovaa luokkaa ja vaihtoarvo käytettynä laskee nopeasti eikä takuu ole kilpailijoiden luokkaa.

        > Laatua sopii varmaan myös epäillä, edellinen
        > Croma-malli oli tosi huono ja vanhana vaikea
        > myytävä

        vertaat nykypäivän korollaa niihin ensimmäisiin korolliin?


      • ei mene perille
        Tekniikan taituri kirjoitti:

        Oho, Croman puolustajahan ihan tuossa jo näyttää lämpenevän. Ikävä kyllä tosiasioiden valossa itsekin pidän Cromaa aika hinnakkaana etenkin siihen nähden mitä se pystyy tarjoamaan. Riisuttu tai ei mutta mitään extraahan auto ei näytä hintaansa nähden tarjoavan.

        Laatua sopii varmaan myös epäillä, edellinen Croma-malli oli tosi huono ja vanhana vaikea myytävä ja sitä edellinen iso Fiat eli Argenta oli suorastaan surkea ja hävisikin nopeasti Suomen teiltä.

        Ehkäpä Fiatin osaaminen on pikkuautojen puolella ja näissä isommissa kokoluokissa ei oikei osata eikä ole onnistuttu. Lisäksi näissä Suomen vaikeissa talvisissa olosuhteissa arveluttaa toimivuus ja huono ruostesuojaus, että näinköhän Croma pärjää. Iso hankintahinta on myös riski kun vuosittainen arvonalennus on kovaa luokkaa ja vaihtoarvo käytettynä laskee nopeasti eikä takuu ole kilpailijoiden luokkaa.

        että kyse ei ole siitä entisestä versiosta vaan aivan eri tuotteesta. Hinnakas se toki on, mutta epäilisin sieltä saatavan myös jotain katetta sille rahalle.


      • Kokemusta on
        ei mene perille kirjoitti:

        että kyse ei ole siitä entisestä versiosta vaan aivan eri tuotteesta. Hinnakas se toki on, mutta epäilisin sieltä saatavan myös jotain katetta sille rahalle.

        Iso riski on varmasti ottaa ja ostaa näin kallis Fiat kuin mitä Croma on kun tuotteen hinnanlaskuprosentti/vuosi on kovin vaikeasti ennustettavissa. Aiemmat isot fiiut ovat tässä suhteessa olleet omistajilleen pettymyksiä eli autojen (vanha Croma, Argenta, Mirafiori, Marea jopa Brava jne.) arvo putosi kovin nopeasti, valitettavasti tuli yksi omakohtainenkin kokemus!

        Tuskin nyt "yhdessä yössä" niin kovin paljon trendi on muuttunut. Toki Croma päällisin päin katsottuna ja pakasta vedettynä siistiltä näyttää mutta se on vain auton kosmeettinen puoli se toki hnteella suhtautuvia faneja.

        Kallin mikä kallis ja takuut japanilaisia ja korealaisia tuntuvasti heikompia - maineestaan Fiat ei pääse mihinkään koska on sen käytännön elämässä tuotteena todeksi osoittanut. Arveluttava sijoitus jos uuden ison fiiun ostaa!


      • Vertailu kannatti

        Hyviä tietoja täältä löytyi. Ihmettelin minäkin tuota uuden Croman tyyristä hintaa koejoin jopa auton. Siisti peli mutta sehän on vain kosmetiikkaa. Uudesta mallista ei myös ole kokemuksia, voi löytyä vaikka lastentauteja ainakin alussa. Penkitkään ei oikein miellyttänyt ja jotenkin väsyttävä ajoasentokin tuntui olevan.

        Huomasin, että tyylikkäämmän ja jo koetellun laatuauton eli Renault Lagunan saa tällä hetkellä 23 tuhannen ja risat hintaan. Ilman km rajoitusta takuu on 2v ja ruostetakuu peräti 12v.

        Taitaa ostoasia kääntyä Renun suuntaan ja laskekaapa itse kuinka paljon rahaa säästän saan silti näyttävämmän, varmemman ja tyylikkäämmän auton jonka kestävyydestäkin on hyviä kokemuksia ja jälleenmyyntiarvokin säilyy paremmin.

        Epäillä tosiaan sopii, saako Fiat organisaatio tosiaan menemään Cromaa kaupaksi noilla hinnoilla, vastaan maanteillä noita Cromia ei ole vielä tullut, liekö yhtäkään vielä myyty. Ei ainakaan Mikkelin suunnalla näy.

        www.renault.fi


      • MINKÄÄNLAISTA
        Kokemusta on kirjoitti:

        Iso riski on varmasti ottaa ja ostaa näin kallis Fiat kuin mitä Croma on kun tuotteen hinnanlaskuprosentti/vuosi on kovin vaikeasti ennustettavissa. Aiemmat isot fiiut ovat tässä suhteessa olleet omistajilleen pettymyksiä eli autojen (vanha Croma, Argenta, Mirafiori, Marea jopa Brava jne.) arvo putosi kovin nopeasti, valitettavasti tuli yksi omakohtainenkin kokemus!

        Tuskin nyt "yhdessä yössä" niin kovin paljon trendi on muuttunut. Toki Croma päällisin päin katsottuna ja pakasta vedettynä siistiltä näyttää mutta se on vain auton kosmeettinen puoli se toki hnteella suhtautuvia faneja.

        Kallin mikä kallis ja takuut japanilaisia ja korealaisia tuntuvasti heikompia - maineestaan Fiat ei pääse mihinkään koska on sen käytännön elämässä tuotteena todeksi osoittanut. Arveluttava sijoitus jos uuden ison fiiun ostaa!

        Merkitystä sillä myydäänkö Fiatia suomessa paljon vai vähän.Suomi on autoilun kehitysmaa.FIAT satsaa EUROOPAN markkinoille,missä kauppa käy kuin siimaa.Myynti on noussut ryminällä.Kiitos GRANDE PUNTO ja CROMA. FORZA FIAT!!!.


      • asko
        Vertailu kannatti kirjoitti:

        Hyviä tietoja täältä löytyi. Ihmettelin minäkin tuota uuden Croman tyyristä hintaa koejoin jopa auton. Siisti peli mutta sehän on vain kosmetiikkaa. Uudesta mallista ei myös ole kokemuksia, voi löytyä vaikka lastentauteja ainakin alussa. Penkitkään ei oikein miellyttänyt ja jotenkin väsyttävä ajoasentokin tuntui olevan.

        Huomasin, että tyylikkäämmän ja jo koetellun laatuauton eli Renault Lagunan saa tällä hetkellä 23 tuhannen ja risat hintaan. Ilman km rajoitusta takuu on 2v ja ruostetakuu peräti 12v.

        Taitaa ostoasia kääntyä Renun suuntaan ja laskekaapa itse kuinka paljon rahaa säästän saan silti näyttävämmän, varmemman ja tyylikkäämmän auton jonka kestävyydestäkin on hyviä kokemuksia ja jälleenmyyntiarvokin säilyy paremmin.

        Epäillä tosiaan sopii, saako Fiat organisaatio tosiaan menemään Cromaa kaupaksi noilla hinnoilla, vastaan maanteillä noita Cromia ei ole vielä tullut, liekö yhtäkään vielä myyty. Ei ainakaan Mikkelin suunnalla näy.

        www.renault.fi

        Ruotsissa Renault Laguna oli ylivoimaisesti eniten hylätty auto katsastuksissa. Onko se laatuauton ominaisuus? Jälleenmyyntiarvo on markkinoiden heikoimpia, voit tarkistaa asian vaikka Nettiauton myyntipalstoilta.


      • Forza Italia

        asenne ja makuasia...


      • joulupukki
        näin käy kirjoitti:

        Niin se alfa kyllä hajoaa ennen tuota kia "kinneriä", näkeehän sen kaikista mahdollista tilastoistakin...

        niinpä...kaikki jotka ymmärtää autojen päälle lue AUTOJEN ostaa AUTON eikä mitään riisikuppia.
        Näin on asia! imeskelkää mu.ianne vaan ihan rauhassa!


      • roll
        Tekniikan taituri kirjoitti:

        Oho, Croman puolustajahan ihan tuossa jo näyttää lämpenevän. Ikävä kyllä tosiasioiden valossa itsekin pidän Cromaa aika hinnakkaana etenkin siihen nähden mitä se pystyy tarjoamaan. Riisuttu tai ei mutta mitään extraahan auto ei näytä hintaansa nähden tarjoavan.

        Laatua sopii varmaan myös epäillä, edellinen Croma-malli oli tosi huono ja vanhana vaikea myytävä ja sitä edellinen iso Fiat eli Argenta oli suorastaan surkea ja hävisikin nopeasti Suomen teiltä.

        Ehkäpä Fiatin osaaminen on pikkuautojen puolella ja näissä isommissa kokoluokissa ei oikei osata eikä ole onnistuttu. Lisäksi näissä Suomen vaikeissa talvisissa olosuhteissa arveluttaa toimivuus ja huono ruostesuojaus, että näinköhän Croma pärjää. Iso hankintahinta on myös riski kun vuosittainen arvonalennus on kovaa luokkaa ja vaihtoarvo käytettynä laskee nopeasti eikä takuu ole kilpailijoiden luokkaa.

        Jaa, vai että Argentat suorastaan surkeita autoja, älä kuule äijä puhu jos et tiedä..
        Itsellä on ollut neljä Argentaa ja edelleen kaksi, ainut ongelma näissä on pelti, joka on laadultaan huonoa, muuten auto on erinomainen, huippuhyvä ikäisekseen ajaa ja varsinkin kestävä.

        Vanhojahan ne ovat, kyllä kaikki vain häviää 20v melkein kokonaan, jopa DX Corollat..


    • Kestää vertailun

      Ikävä juttu tuo Fiatin hinnannousu, etenkin kun merkin vaihtoarvokin on laskussa.
      Esin Renault Twingo laski juuri ja nyt nykyaikaisen mukavan sekä tyylikkään menopelin saa 9.900€ hintaan ja moninkertainen testivoittaja, 5-vuoden takuun omaava Hyundai Getz pudotti myös hintaa ja sen saa n. 10-tonnin hintaan. Molemmat on myös taloudellisia ylläpitää. Kialla on myös laaja mallisto eikä senkään esim. (Picanto) ole pahoja.

      Katsele ja kokeile, kuten huomaat markkinoilla löytyy edullisiakin ja silti laadukkaita merkkejä jos hyvää ja edullista pikkuautoa tarvitset!

      • neropatit

        "etenkin kun merkin vaihtoarvokin on laskussa" mitä ..tua sehän nousussa ja ollenkaa häpeä renaulttien ja pösöjen seassa. Tuollaiset twingot ja getzit voi unohta samantien jos haluaa nykyaikaista pikkuautoa


      • nykyaikainen?
        neropatit kirjoitti:

        "etenkin kun merkin vaihtoarvokin on laskussa" mitä ..tua sehän nousussa ja ollenkaa häpeä renaulttien ja pösöjen seassa. Tuollaiset twingot ja getzit voi unohta samantien jos haluaa nykyaikaista pikkuautoa

        Ihmetyttää tuo kirjoituksesi. Kyllä Twingo ja Getz ovat vieläkin nykyaikaisia pikkuautoja. Niistä saa todella hyvän käyttövastineen sijoittamalleen rahalle.


      • Edullinen laatu

        Pian on tulossa edullinen, tilava ja tyylikäs perhe ja käyttöauto. Hintaedulliseksi Renault-tekniikalla suunniteltu Logan valloittaa jo kovaa vauhtia muuta Eurooppaa.

        Logan (Renault-Dacia) tulee varmasti edulliseen hintaan ja kasvattaa nopeasti markkinoita. Eestissä (Virossa) niitä jo myydään kovaa vauhtia ja hinta on sielläkin tosi edullinen - kauppa käy kuin siimaa....

        Fiatin virheeksi voi koitua tuo kova ylihinnoittelu ja pikkuautojensakin hintojen nosto, Delta organisaatio vetää varmaan välistä ja koettaa saada rahaa uusien liian prameiden autoliikkeiden rakennuskustannuksiin ja ylisuuriin henkilöstökuluihin. Huoltohinnat on myös muodostuneet aika korkeiksi, onneksi merkkihuollot voi nykyään tehdä muuallakin!


      • Etsintä käyntiin
        Edullinen laatu kirjoitti:

        Pian on tulossa edullinen, tilava ja tyylikäs perhe ja käyttöauto. Hintaedulliseksi Renault-tekniikalla suunniteltu Logan valloittaa jo kovaa vauhtia muuta Eurooppaa.

        Logan (Renault-Dacia) tulee varmasti edulliseen hintaan ja kasvattaa nopeasti markkinoita. Eestissä (Virossa) niitä jo myydään kovaa vauhtia ja hinta on sielläkin tosi edullinen - kauppa käy kuin siimaa....

        Fiatin virheeksi voi koitua tuo kova ylihinnoittelu ja pikkuautojensakin hintojen nosto, Delta organisaatio vetää varmaan välistä ja koettaa saada rahaa uusien liian prameiden autoliikkeiden rakennuskustannuksiin ja ylisuuriin henkilöstökuluihin. Huoltohinnat on myös muodostuneet aika korkeiksi, onneksi merkkihuollot voi nykyään tehdä muuallakin!

        Hyvä tieto tämä edullinen Logan mutta mistä niitä saa ostaa Suomessa. Luin itsekin tästä tilavasta ja edullisesta autosta.

        Kirjoitelkaa mikä organisaatio Dacia Logania myy!


      • asko
        Edullinen laatu kirjoitti:

        Pian on tulossa edullinen, tilava ja tyylikäs perhe ja käyttöauto. Hintaedulliseksi Renault-tekniikalla suunniteltu Logan valloittaa jo kovaa vauhtia muuta Eurooppaa.

        Logan (Renault-Dacia) tulee varmasti edulliseen hintaan ja kasvattaa nopeasti markkinoita. Eestissä (Virossa) niitä jo myydään kovaa vauhtia ja hinta on sielläkin tosi edullinen - kauppa käy kuin siimaa....

        Fiatin virheeksi voi koitua tuo kova ylihinnoittelu ja pikkuautojensakin hintojen nosto, Delta organisaatio vetää varmaan välistä ja koettaa saada rahaa uusien liian prameiden autoliikkeiden rakennuskustannuksiin ja ylisuuriin henkilöstökuluihin. Huoltohinnat on myös muodostuneet aika korkeiksi, onneksi merkkihuollot voi nykyään tehdä muuallakin!

        sillä sitä myydään EU:n alueella saman verran kuin Lexusta. Näin yleinen se edullinen kansanauto sitten on.


      • Autoneuvos
        asko kirjoitti:

        sillä sitä myydään EU:n alueella saman verran kuin Lexusta. Näin yleinen se edullinen kansanauto sitten on.

        Loganin tuotanto Renault omisteisen Dacian vastavalmistuneilla tuotanolinjoilla on vasta päässyt alkuun ja jopa lisätehtaita on tulossa. Logan on laajenemassa myös Aasian na Venäjän markkinoille joten myyntiluvut kasvavat kokoajan ja kaikki tähänastinen tuotanto on mennyt suoraan myyntiin.

        Edellinen kirjoittaja lienee laittanut vain arvauksensa tai suppen käsityksensä joka ei perustu faktatietoon. Loganin myyntiluvut on jatkuvassa kasvussa ja tuotantomäärät kasvussa.

        Eikä ihme Eurooppa ja muu maailma tarvitsee juuri tämän tyyppistä edullista mutta nykyaikaista kansanautoa ja perheautoa. Näyttää vain siltä, että Renault ja Dacia ovat onnistuneet naulankantaan tällä Loganilla.

        Hienoa jos ja kun auto pian saadaan myös meidän kotoisille markkinoille - varmaa on, että kauppa kyllä käy ja kilpailijat joutuvat kiireesti tarkistamaan hintojaan.

        Menestyspirssi tämä Logan!


      • asko
        Autoneuvos kirjoitti:

        Loganin tuotanto Renault omisteisen Dacian vastavalmistuneilla tuotanolinjoilla on vasta päässyt alkuun ja jopa lisätehtaita on tulossa. Logan on laajenemassa myös Aasian na Venäjän markkinoille joten myyntiluvut kasvavat kokoajan ja kaikki tähänastinen tuotanto on mennyt suoraan myyntiin.

        Edellinen kirjoittaja lienee laittanut vain arvauksensa tai suppen käsityksensä joka ei perustu faktatietoon. Loganin myyntiluvut on jatkuvassa kasvussa ja tuotantomäärät kasvussa.

        Eikä ihme Eurooppa ja muu maailma tarvitsee juuri tämän tyyppistä edullista mutta nykyaikaista kansanautoa ja perheautoa. Näyttää vain siltä, että Renault ja Dacia ovat onnistuneet naulankantaan tällä Loganilla.

        Hienoa jos ja kun auto pian saadaan myös meidän kotoisille markkinoille - varmaa on, että kauppa kyllä käy ja kilpailijat joutuvat kiireesti tarkistamaan hintojaan.

        Menestyspirssi tämä Logan!

        mutta ne myyntiluvut ovat tosi vaatimattomia eivätkä heilauta Euroopan muiden autotehtaiden myyntiä vähääkään. Dacian myynti oli tammi-maaliskuussa 2006 10.880 kpl ja Lexuksen 10.504 kpl. Emoyhtiö Renaultin myynti oli 359.679 kpl ja koko EU:n alueen 4.132.773 kpl. Revi siitä 0,25 %:n markkinaosuudesta maailmanvalloittajaa. Ei ole kapasiteettia eikä myyntiä.


    • hinnat

      oikeastaan nousseet. Ne vaan palautettiin sille tasolle, mitä ne oli viimevuoden maaliskuussa eli alennuskampanja päättyi.

    • Croma

      Ostin 35 000€ auton ja muista merkeistä olisin saanut maksaa 10k€ enemmän. On siinä varaa hinnan pudota ennenkuin ollaan menetetty tuo 10-tonni.
      Ja tuolle herra kylkilistalle: autoja joissa ei ole kylkilistoja:
      - kaikki uudet bemut
      - primera jne...

      vieläkö tarvitsee jatkaa?
      t. croma
      kuten sanottu, sitä kirpasee, jolla ei oo rahaa...

    • Hinta-laatusuhde

      Tosiaan niin nousi hinta Puntolla ja yllätys oli mys se kuinka kallis auto tuli tuosta Cromasta.
      No Punton tilalle voi ostaa hienon pelin jo alle kympillä kun muut pudottavat hintoja lähemmäs EU:n normaalitasoja. Renault Twingo lähtee jo tänä päivänä hintaan 9.900€ Hyundai Getz 10.900 jne. Myös isommissa kokoluokissa on monen auton hinta asettunut hyvään tasoon. Chevroletit Lacetti, Evanda esimerkkeinä ja päälle pitkät takuut ja halvat käyttökustannukset.

      • pelejä

        Niin no, jos haluaa Twingosta ja Puntosta puhua "saman kokoluokan autona". Minusta Twingo on kyllä kääpiöauto verrattuna Punton tiloihin. Kokeiltu nimittäin on....halvemmalla sen tietty kyllä saa jos halpuutta etsii. Uuden Twingon hinta on muuten yli 11 000. Getz puolestaan voidaan lukea samaan kokoluokkaan, joskin pienemmällä konekoolla tuossa edullisessa mallissa. En kyllä ymmärrä miten näitä voidaan sanoa "hienommiksi peleiksi" kuin Puntoa?

        Mutta siis, makunsa kaikilla...ainakin minulle tulee uusi Punto ihan lähiaikoina. Ja kyllä se minusta on huomattavasti hienompi peli kuin edellämainitut...vaikka nekin tuli katsottua.


      • Tutkittu juttu
        pelejä kirjoitti:

        Niin no, jos haluaa Twingosta ja Puntosta puhua "saman kokoluokan autona". Minusta Twingo on kyllä kääpiöauto verrattuna Punton tiloihin. Kokeiltu nimittäin on....halvemmalla sen tietty kyllä saa jos halpuutta etsii. Uuden Twingon hinta on muuten yli 11 000. Getz puolestaan voidaan lukea samaan kokoluokkaan, joskin pienemmällä konekoolla tuossa edullisessa mallissa. En kyllä ymmärrä miten näitä voidaan sanoa "hienommiksi peleiksi" kuin Puntoa?

        Mutta siis, makunsa kaikilla...ainakin minulle tulee uusi Punto ihan lähiaikoina. Ja kyllä se minusta on huomattavasti hienompi peli kuin edellämainitut...vaikka nekin tuli katsottua.

        Kyllä, kyllä Twingon hintaa pudotettiin vast´ikään alle kymppitonnin. Se nyt kyllä kannattaa ostaa ja on reilumpaakin reilummin edullisempi ja myös kannattavampi ostos kuin esim. juuri kallistunut Punto.

        Onhan Twingo sentään ranskalaisyhtiön mukava ja moderni auto joka on saanut hyvät arvostelut kaikissa eurooppalaisissa teknisen alan autojulkaisuissa. Mukavaa kyytiä ja toimivia monikäyttötilaratkaisuja. Tuotetta on kehitetty jatkuvasti ja se tosiaan tällä nykytarjoushinnalla panee kyllä harkitsemaan pikkuautoluokassa ostamista.


      • Rellu
        Tutkittu juttu kirjoitti:

        Kyllä, kyllä Twingon hintaa pudotettiin vast´ikään alle kymppitonnin. Se nyt kyllä kannattaa ostaa ja on reilumpaakin reilummin edullisempi ja myös kannattavampi ostos kuin esim. juuri kallistunut Punto.

        Onhan Twingo sentään ranskalaisyhtiön mukava ja moderni auto joka on saanut hyvät arvostelut kaikissa eurooppalaisissa teknisen alan autojulkaisuissa. Mukavaa kyytiä ja toimivia monikäyttötilaratkaisuja. Tuotetta on kehitetty jatkuvasti ja se tosiaan tällä nykytarjoushinnalla panee kyllä harkitsemaan pikkuautoluokassa ostamista.

        Niin, siinähän se tulikin - ranskalaisyhtiön tuotos ja vielä Rellu - ei ikuna!!!! Loputtoman vikaisia. Ja vielä pienempi kuin Punto...


      • piinattu rellu
        Tutkittu juttu kirjoitti:

        Kyllä, kyllä Twingon hintaa pudotettiin vast´ikään alle kymppitonnin. Se nyt kyllä kannattaa ostaa ja on reilumpaakin reilummin edullisempi ja myös kannattavampi ostos kuin esim. juuri kallistunut Punto.

        Onhan Twingo sentään ranskalaisyhtiön mukava ja moderni auto joka on saanut hyvät arvostelut kaikissa eurooppalaisissa teknisen alan autojulkaisuissa. Mukavaa kyytiä ja toimivia monikäyttötilaratkaisuja. Tuotetta on kehitetty jatkuvasti ja se tosiaan tällä nykytarjoushinnalla panee kyllä harkitsemaan pikkuautoluokassa ostamista.

        Kylläpä renault-myyjällä on aikaa kehuskella toistakymmentä vuotta vanhaa katiskamalliaan. Kauppa ei käy, rellun myynti on tippunut viime vuodesta melkein 30% ja sijoitus merkkitilastossa on 13.


    • ile

      Kun on kysyntää yli tarjonnan, niin hintoja nostetaan ;0)

    • Uusi autovalinta
      • sitten

        lukemasi vai? Mitä tarkoittaa

        > Loganin maahantuonnin aloitus Suomeen on vielä
        > toistaiseksi avoinna.


      • Kiitos mielenkiintoisesta Dacia Logan - esittelystä. Artikkelin päiväys "13.05. - 17:15" ihmetyttää, kun tätä kirjoittaessani on vasta 11.05. - 15:10. Ei kai se viime vuodelta voi olla?


      • Aamulehti

        Onneksi Fiatilla on myös kohtuullisesti hinnoiteltu nykyaikainen, laadukas ja tilava hyvinvoivan keskiluokan vaunu, joka kelpaa ennakkoluulottomille ja paremman päälle ymmärtäville, muttei suinkaan lyö Toyotan kauppaa jäihin.

        Katsoppa:
        http://www.aamulehti.fi/autot/koeajo/3438802.shtml


    • Croma

      puhutte, mutta Fiatin menekki on lujassa nousussa Euroopassa. Ja kunhan iso Punto saadaan Suomeen alkaa taas myyntitilastot näyttää teikäläisten kannalta aika ikäviltä! Eihän Fiat ole mitenkään erityinen auto, ihan tavallinen tavallisen ihmisen kulkupeli. Premiumit on sitten hiukan toisessa hintaluokassa.

      Paskapuheista huolimatta Croma on niiden tavallisten autojen paremmasta päästä, mm. mitoista ette pääse mihinkään: 470 x 178 x 160, eli ihan kookas pirssi. Ja sisätiloiltaan sitten ihan ylivoimainen muihin samanhintaisiin. Ikinä en ostais mazdaa, tojoa tai nissania... Autossa kun pitää olla tietty mukavuus ja meluttomuus, niissä Croma on hyvä.
      Ihan sama, mitä te provoilijat ja kaikesta kateelliset(Fiatistakin!!On aikoihin eletty!!) täällä paskaa jauhatte!!!

      t. Croma
      Härski: mites se vm-84 tojo pelaa... pätkiikö kovastikin???

      • Sivistystä

        Kovalla ja vähän rumallakin kielenkäytöllpä viiumies yrittää makaroonimaan tuotetta puolustella.

        Fiatteja myydään muualla Euroopassa kuten tähänkin asti (Sakas, Ranska, Benelux-maat rek.tilastojen mukaan) mitään suuria nousupiikkejä ei kyllä näissä tilastoissa ole. Markkinaosuuksiaan näissä maissa on kovasti nostaneet mm. korealismerkit. Italiassa Fiattien osuus kotimaisena (ja valtion tukemana ja ostamana) on luonnollisesti aika hyvä mutta ei se siellä paljon maksakaan kuten meillä.

        Parhaimmillankin tämä Croma on kooltaan vain perheautoluokkaa kuten Vectrat, Lagunat yms. näyttää päällisin puolin toki jotenkin jopa pienemmältä kuin em. laadukkaat kilpailijansa. Passatit, Saab 9-3:set, Mondeot yms tuovat jo tuulahduksen mielikuviltaan ns. isommista autoista ja näyttävätkin niiltä. Sellaisen auton mielikuvaa vain Croma ei jostain syystä nosta.

        Senttimetreillä voi tietysti aina briljeerata mutta esim. Croman muuten tilava tavaratila on pilattu peräluukun liian vinolla muotoilulla jollon se syö yläosan kapasiteetin. Kuljettajan paikalla ei myöskään ole kovinkaan väljää vaan päinvastoin.


      • ile
        Sivistystä kirjoitti:

        Kovalla ja vähän rumallakin kielenkäytöllpä viiumies yrittää makaroonimaan tuotetta puolustella.

        Fiatteja myydään muualla Euroopassa kuten tähänkin asti (Sakas, Ranska, Benelux-maat rek.tilastojen mukaan) mitään suuria nousupiikkejä ei kyllä näissä tilastoissa ole. Markkinaosuuksiaan näissä maissa on kovasti nostaneet mm. korealismerkit. Italiassa Fiattien osuus kotimaisena (ja valtion tukemana ja ostamana) on luonnollisesti aika hyvä mutta ei se siellä paljon maksakaan kuten meillä.

        Parhaimmillankin tämä Croma on kooltaan vain perheautoluokkaa kuten Vectrat, Lagunat yms. näyttää päällisin puolin toki jotenkin jopa pienemmältä kuin em. laadukkaat kilpailijansa. Passatit, Saab 9-3:set, Mondeot yms tuovat jo tuulahduksen mielikuviltaan ns. isommista autoista ja näyttävätkin niiltä. Sellaisen auton mielikuvaa vain Croma ei jostain syystä nosta.

        Senttimetreillä voi tietysti aina briljeerata mutta esim. Croman muuten tilava tavaratila on pilattu peräluukun liian vinolla muotoilulla jollon se syö yläosan kapasiteetin. Kuljettajan paikalla ei myöskään ole kovinkaan väljää vaan päinvastoin.

        **Senttimetreillä voi tietysti aina briljeerata mutta esim. Croman muuten tilava tavaratila on pilattu peräluukun liian vinolla muotoilulla jollon se syö yläosan kapasiteetin. Kuljettajan paikalla ei myöskään ole kovinkaan väljää vaan päinvastoin.**

        Jos kattoon asti tarvitset tunkea tavaraa, niin hommaa paku tai joku pikku bussi. Ja kyllä se Fiat on kohentanut itseään, kun täällä lukee näitä väittelyitä, niin aina vertaillaan näihin munanjatkeisiin: BMW,MB,WV jne. Tästä päätellen taso on noussut Fiatilla. ;0)

        T: BMW= Birust menee waraosia


      • asko
        Sivistystä kirjoitti:

        Kovalla ja vähän rumallakin kielenkäytöllpä viiumies yrittää makaroonimaan tuotetta puolustella.

        Fiatteja myydään muualla Euroopassa kuten tähänkin asti (Sakas, Ranska, Benelux-maat rek.tilastojen mukaan) mitään suuria nousupiikkejä ei kyllä näissä tilastoissa ole. Markkinaosuuksiaan näissä maissa on kovasti nostaneet mm. korealismerkit. Italiassa Fiattien osuus kotimaisena (ja valtion tukemana ja ostamana) on luonnollisesti aika hyvä mutta ei se siellä paljon maksakaan kuten meillä.

        Parhaimmillankin tämä Croma on kooltaan vain perheautoluokkaa kuten Vectrat, Lagunat yms. näyttää päällisin puolin toki jotenkin jopa pienemmältä kuin em. laadukkaat kilpailijansa. Passatit, Saab 9-3:set, Mondeot yms tuovat jo tuulahduksen mielikuviltaan ns. isommista autoista ja näyttävätkin niiltä. Sellaisen auton mielikuvaa vain Croma ei jostain syystä nosta.

        Senttimetreillä voi tietysti aina briljeerata mutta esim. Croman muuten tilava tavaratila on pilattu peräluukun liian vinolla muotoilulla jollon se syö yläosan kapasiteetin. Kuljettajan paikalla ei myöskään ole kovinkaan väljää vaan päinvastoin.

        kun ei mene jakeluun, että 20 cm on suurempi kuin 10 cm. Ei siinä ole mielikuvalla mitään tekemistä. Croman vino takaikkuna on tehty vinoksi sen johdosta, ettei se likaannu niin nopeasti kuin pystyperä. Siitä huolimatta tavaratila on riittävä 500 l. Mitä ihmeen jauhamista tuossa vinossa takaikkunassa sitten on?

        Fiatin myynti on noussut 25 % tänä vuonna ja korealaisten merkkien myynti polkee paikallaan, jos nyt jokin tosiasia uppoaa teidän jankuttajien päähän. Tämäkin on tosiasiaa. Käykää katsomassa ACEA:n tilastoja ennen kuin kirjoitatte typeryyksiä.

        Fiat on yksityinen yhtiö eikä sitä Italian valtio tue millään tavalla.


      • Croma
        asko kirjoitti:

        kun ei mene jakeluun, että 20 cm on suurempi kuin 10 cm. Ei siinä ole mielikuvalla mitään tekemistä. Croman vino takaikkuna on tehty vinoksi sen johdosta, ettei se likaannu niin nopeasti kuin pystyperä. Siitä huolimatta tavaratila on riittävä 500 l. Mitä ihmeen jauhamista tuossa vinossa takaikkunassa sitten on?

        Fiatin myynti on noussut 25 % tänä vuonna ja korealaisten merkkien myynti polkee paikallaan, jos nyt jokin tosiasia uppoaa teidän jankuttajien päähän. Tämäkin on tosiasiaa. Käykää katsomassa ACEA:n tilastoja ennen kuin kirjoitatte typeryyksiä.

        Fiat on yksityinen yhtiö eikä sitä Italian valtio tue millään tavalla.

        ... ei kannata. Näkeehän tuon jo noiden provojen kieliopin puutteesta, millasta amis-tojo-lättähattu -jengiä ne on. Kun on lusikalla annettu, ei kauhalla voi ottaa. Mitäs jos me mentäis tojo-palstalle vuorostaan kyykyttämään koko ajan. Ja oliskin aika helppo homma, puhuttas vaan 70-luvun corollasta ja mark-II:sta ja haukuttas niitä turvatyynyjen puutteesta jne... Sillon oltais noiden "härskien" tasolla mekin... heheh!


      • asko
        Croma kirjoitti:

        ... ei kannata. Näkeehän tuon jo noiden provojen kieliopin puutteesta, millasta amis-tojo-lättähattu -jengiä ne on. Kun on lusikalla annettu, ei kauhalla voi ottaa. Mitäs jos me mentäis tojo-palstalle vuorostaan kyykyttämään koko ajan. Ja oliskin aika helppo homma, puhuttas vaan 70-luvun corollasta ja mark-II:sta ja haukuttas niitä turvatyynyjen puutteesta jne... Sillon oltais noiden "härskien" tasolla mekin... heheh!

        Menin kerran Audi-palstalle ja siellä oli eräs kysynyt ihan asiallisesti, miksi maksaa Audina samasta tavarasta kaksinkertaisen hinnan kun sen saa Skodana puoleen hintaan. Huh, mikä riemu repesi Audi-fanaatikkojen toimesta. Käskivät painua nimimerkin sinne Skoda-palstalle riekkumaan eivätkä tunnustaneet millään ilveellä sitä tosi asiaa, että saman konsernin tuotteesta on kysymys, samoista osista tehdään ja käytetään samoja pohjalevyjä.


      • Testissä myös
        asko kirjoitti:

        kun ei mene jakeluun, että 20 cm on suurempi kuin 10 cm. Ei siinä ole mielikuvalla mitään tekemistä. Croman vino takaikkuna on tehty vinoksi sen johdosta, ettei se likaannu niin nopeasti kuin pystyperä. Siitä huolimatta tavaratila on riittävä 500 l. Mitä ihmeen jauhamista tuossa vinossa takaikkunassa sitten on?

        Fiatin myynti on noussut 25 % tänä vuonna ja korealaisten merkkien myynti polkee paikallaan, jos nyt jokin tosiasia uppoaa teidän jankuttajien päähän. Tämäkin on tosiasiaa. Käykää katsomassa ACEA:n tilastoja ennen kuin kirjoitatte typeryyksiä.

        Fiat on yksityinen yhtiö eikä sitä Italian valtio tue millään tavalla.

        Vino takaluukku kuraantuu kyllä ei sitä voi kieltää jan koeajajan huomiokin. Tottakai tavaratila pienenee jos joki seinä kaventaa sitä esim. vinoudellaan se on tilan käyttökelpoisuutta.

        Huipputilava Croma toki ei ole mutta riittänee meille useimmalle tosin hinnan ero esim. Stiloon on kyllä jo aika kova, että saakohan siinä vastinetta rahalle. Päädyimme silti Cromaan ja aika tulee näyttämään tuloksen. Onneksi kärry on kuitenkin liisattu firman nimiin. Raha siinä silti palaa yhtä iloisesti kuin yksityistaloudessakin mutta ehkä omistamisen riski ja arvonalennus voidaan hoitaa hieman eri tavalla.


    • Arvon lasussa

      Niinpä näyttää Fiattien hinnat kovilta kun ottaa huomioon vielä, että kyseessä on vain italialainen tuiki tavallinen pikkuautomerkki. Ilmeisesti Suomessa vielä ylihinnoiteltu ja yliverotettukin. Ominaisuudet ja hinta ei kyllä korreloi keskenään. Mutta jos myyntihinnat on kovia ja nousussa, niin vastaavasti jälleenmyyntiarvot halpenee entisestään, tosin siinä voittaa vaan autokauppiaat.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      155
      3482
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      98
      2333
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2164
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      127
      2075
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1829
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1475
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      102
      1294
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      29
      1275
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1140
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1029
    Aihe