Miltä ne alkuvaiheen supistukset tuntuu? Itellä menossa vko 37. Eikä mitään kivuliaita suppareita. Hölmö kysymys... sorry... =)
supistukset
16
32415
Vastaukset
- Synyttänyt
Sitten kun kyse on tositoiminnasta tiedät mistä on kyse. Niitä on aika vaikea kuvailla. Osalla kipu on voimakkainta selässä, osalla vatsassa. Oikeastaan lihaspisto on hyvä kuvaus. Jos sinua on joskus pistänyt rasituksessa tiedät tunteen. Kohtu on todella suuri lihas, joten kipu on sen mukainen.
- auts...
Älä vaan sano että tuntuu yhtä karmealta kuin takareiteen tai pohkeeseen tullut kramppi/suonenveto? Se on sitte suoraa huutoa jos kestää muutamaa sekunttia pitempään.
- tuleva äiti
onko ihan normaalia ja mohdollista, että minulla supistelee jo nyt kun viikoja on 23 4??
Menee vatsa kovaksi, niin minulla on tehnyt nyt joitakin kertoja... - loppu häämöttää
tuleva äiti kirjoitti:
onko ihan normaalia ja mohdollista, että minulla supistelee jo nyt kun viikoja on 23 4??
Menee vatsa kovaksi, niin minulla on tehnyt nyt joitakin kertoja...Koko raskauden ajan kestäneet supistukset on täysin normaaleja, tosin jos ne on kivuliaita niin sitten kannattaa neuvolassa mainita asiasta. Itsellä kivuliaita supistuksia ollut n. 4-6 viikkoa, huomenna alkaa vko 36. Lääkäri sanoi vain, että pitää ottaa rauhassa 36 vkolle asti, koska ennen sitä lapsen ei toivota syntyvän.
Mutta satunnaiset kohdun supistukset eli kun vatsa muuttuu kovaksi, on täysin normaaleja. Ne valmistelee ja kypsyttää kohtua tulevaan synnytykseen.
- .....
oli vihlovaa kipua alaselässä. Niin kovaa että tiesi kyllä olevan sitä itseänsä.
- kivuista
ei voi erehtyä, tuntuu niin kamalalta. Mut vaikea kuvailla miltä..
- minni4
Alkuvaiheen supistukset tuntuvat vain sellaisena että maha kovettuu...ei vielä kovinkaan ilkeilä mutta kipeemmät supistukset tuntuivat mulla sellaisena että piti silmät laittaa kiinni eikä pystyny ajattelemaan muuta.Noi kipeemmät supistukset alko mulla vappuaaton aattona ja vauva sntyi 1.5 aamulla (41 3)
- viidelle
Kun odotin viidettä lastani,niin alkuvaiheen supistukset tuntuivat lähinnä sellaisilta vatsanväänteiltä,kuin olisi ripuli tulossa. En siis aluksi edes tajunnut pariin tuntiin,että olen kohta lähdössä synnyttämään (aikaisemmmat synnytykset käynnistetty lääkkeillä sairaalassa)Tämä synnytys siis käynnistyi itsestään ja vasta ihan loppuvaiheessa supistukset olivat kipeitä n. puolen tunnin ajan...
- kivuilta!
Jos oot kärsiny kuukautiskivuista joskus niin mulla tuntu vähän sellaselta mut kovempana.. selässä ja mahassa tuntu ne lievemmät, mut sit ku alko kunnon supparit ni veti aina etureisiin asti.. mulla tosin tipalla käynnistetty synnytys.
- Nimetön
kyllä kun ne synnytyssupistukset alkaa. Itselläni ne tuntui ensin vain selässä ja sitten siirtyi kipu masun puolelle. Sairaalaan lähtiessä en saanut edes takkia itse päälle, kun sattui niin.Olisin kyllä lähtenyt jo aiemminkin synnärille, mutta kun koko synnytys oli niin nopea, että lähdettiin melkein heti kun supistukset alkoi ja ne oli jo niin kivuliaita. Synnärille päästessä mieheni joutui auttamaan minua käveleen sisälle, kun en kertakaikkiaan pystynyt itse...
- miltään
sen paremmin alussa kuin lopussakaan :)
- rv38..
Apua! Ota näistä nyt sitten selvää... Itsellä tuntui yöllä "lievän kivuliaita", ja rupesin seuraamaan niitä, niin tuli 5min välein. Mieti siinä sitten että milloin ne on tarpeeks kipeitä.. Nukuttua ei tullut. Ne loppui aamulla kuitenkin, ei tullut lähtöä vielä.
- äippä
Mulla oikeet supistukset sit synnytyksen alettua sattu niin kovin et oksensin aina vauvan syntymään saakka.Supistuskipua vaikea kuvata.Alavatsa ja selkä tulessa.Oikeesti tuntu et henki lähtee..Mikään muu kuin epiduraali ei auttanut yhtään.Tähän astisista kivuista kaikesta kauhein on ollut juuri nuo supistukset...
- tuleva äiti
itellä on vasta 34 5 rv mutta välillä kun supistelee se sattuu mahaan ja alaselkään ja tuntuu että mikään asento ei oo hyvä tai et kipu ei mienaa katoo millää...jollain tulee lieviä ja joillain ei niin lieviä...
- ...
Mulla kun alkoi supistukset la aamulla tuntumaan selässä.Tuli millon tunnin,millon puolen tunnin tai millon milläkin välillä.Ajalelin autoa,kattelin leffoja yöllä sain nukuttua ehkä pari tuntia.Kaurapussi oli kovassa käytössä.Sama jatkui koko sunnuntain päivän.Ja vasta maanantain vastaisena yönä kun en saanut enää nukuttua kun kipu tuli alta 10 välein,niin silloin tajusin niiden olevan supistuksia :)
Synnärille menin sitten ma aamuna (vaikka eivät olis viel edes halunneet sinne ottaa) ja olinkin jo 5cm auki...Pahimmat hetket olikin sitten tunteja myöhemmin kun piti kestää oksitosiini-supistuksia ja ne vasta sattukin! - useampi takana
supistukset tulevat vatsan puolelle alavatsalle poikittaislihakseen. Muut rasituskrampit tuntuu pystyvatsalihaksissa. Supistuskipu tulee muutenkin syvempää eli kohdusta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445842
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise953327- 313126
- 592884
- 572740
- 532400
- 381854