Totta vai Tarua?

Suss1

Elikkäs, olen toooooosi kiinnostunut Tanskandoggeista... ja kaiken niistä haluaisin tietää...

Elikkäs, onko tämä totta vai tarua:
Olen kuullut todella monelta omistajalta, että tanskandoggi on tyhmä. Esim. se pelkää pieniä koiria ja ei osaa varioida, toisin kuin muut isot koirat??

Ja mikä on halvin hinta jolla voi värivirheellisen doggin saada?? Opiskelijoilla kun on pienet tulot ^^'

8

1436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doggilainen

      Heippa!

      Minä ainakin olen sitä mieltä, että tuo juttu on aivan tarua. Mun kokemukset dogeista on aivan päinvastaisia. Dogit eivät välttämättä aina ole kauhean miellyttämishaluisia ja jos suorituksesta ei esimerkiksi palkita tarpeeksi hyvin eli koiralle ei ole tarpeeksi hyötyä toimestaan voi jäädä temput tekemättä =)Tästä saattaa johtua että tyhmäksi luullaan.... Lisäksi meitin koira kyllä pitää ihan samallailla vahtia kun muutkin koirat jos pihalla on yksinään eikä pelkää pieniä eikä isojakaan koiria.

      Pentujen hintoja kannattaa kysyä kasvattajilta, mutta vaikka värivirheellisen saisikin vaikka 600 €:lla ei se tarkoita että siihen rahanmeno loppuisi. Itselläni ainakin pentuaikana koiraan upposi ensimmäisen 2 kk:n aikana n. 400 €... esim. 2 ensimmäistä rokotusta tulee maksamaan heti jo yli 100 € ja sit madotukset molempia rokotuksia ennen ja sit ruuat (n.50€ 15kg), lelut, luut yms. yms. Ja pentuaikojen jälkeen en ole todellakaan viitsinyt enään kuluja laskeskella! Opiskelijan kannattaa miettiä että esim. pelkkään ruokaan saattaa mennä satakin euroa kuussa ja varsinkin kasvavassa vaiheessa pentu syö ihan mielettömän paljon ruokaa. Lisäksi pitäisi olla varalla rahaa jos esim. tulee yhtäkkisiä lääkärireissuja tms.

      • minäläinen

        Yhdyn edellisen kirjoittajan kommentteihin.. Jos dogeista haluaa lisätietoa omistajien näkökannalta kannattaa käydä katsomassa sivulta www.tanskandoggi.takaisin.fi

        Sieltä löytyy kaikenlaista tietoa ja lisäksi paljon omistajien ja kasvattajien kommentteja sekä sattumuksia ja tapahtumia mitä näiden ihanien koirien kanssa on käynyt!

        Suosittelen lämpimästi!


    • =0)

      Meidän tyttö maksoi 800€ jonka jälkeen menot on ollu moninkertaiset erikoisruokaa, tuhoamisvietti, valeraskaus ja maitorauhastulehdus ihan ensimmäisenä vuonna... Mä en olekaan ennen kuullut että vartioimisvietti tai pelot riippuu älykkyysosamäärästä, Kyllä meidän tyttö on varautunut ihan kaikkea uutta kohtaan tasapuolisesti.

    • Anne-Doggi

      Oma doggini maksoi 1000 Euroa, mutta opiskelijana säästin rahat kasaan. (Onneksi nykyisin olen jo työelämässä.. :)
      Ruokaan menee rahaa jonkinverran, kun kana-riisiä neitokainen syö.
      Oma doggini on melko kovapäinen,muttei tyhmä. Ei ole ns."miellyttämisenhaluinen."
      En usko,että dogit "pelkäävät" pieniä koiria.Oma koirani aina väistää pieniä koiria, varoen ettei satu mitään. Eikä pienet koirat ole niin mielenkiintoisia dogistani. ;)
      Oma neitoni on TODELLA vahtiviettinen, joten tuon väitteesi kumoan täysin. Doggini vartioi kotia, ja omaa perhettään.

    • Puuh

      Samaa mieltä edelliseten kanssa, ei doggi thhmä ole paremminkin viisas kun esimmeillä poika miettii tarkkaan kannattaako jotain tehdä kun käsketään vai olisiko vaan niin kuin itse tykkää.. Ja samaten pienet koirat, en ole nähnyt doggia joka niitä pelkäisi.. Useita doggeja pikkuiset ei kiinnosta yhtään. MEidän poitsu taas rakastaa kaikkia koiria niin pieniä kuin isojakin.. Esim pikkusiskollani on chihuahua ja doggi tykkää leikkiä sen kanssa todella paljon.

      Ja myös meillä vartioidaan (liikaakin), kukaan ei tule pihallemme koiran ilmoittamatta.. Ja kyllä pitää huolen ettei kukaan tee omalle laumalle mitään pahaa.. Esim juopot jotka örveltät ja tulevat kohti saavat pojan herkästi siirtymään minun ja juopon väliin ja murisemaan varoittavasti..

      Koirat maksavat paljon.. doggeissa värivirhekkään ei paljon hintaa laske ja jos doggin saa esim 600€:lla pitää tutkia tarkkaan onko kasvattajassa ja koirassa kaikki kohdallaan! Sen verran vielä että minä opiskelijana en mitenkään pystyisi elättämään itseä ja doggia yksin, en sitten mitenkään vaikka itse söisinkin kaurapuuroa ;) mutta onneksi on mies joka auttaa kuluissa!

    • dogin omistaja

      Ei todellakaan pidä meillä ainakaan paikkaansa että pelkäisi pieniä koiria... Riippuu paljon miten on ollut muiden koirien kanssa tekemisissä. Meidän doggi on hyvin sosiiaalinen ja tulee kaikenlaisten koirien kanssa todella hyvin toimeen olisi se sitten chihuahua, jonka kanssa leikki oli vähän hankalaa, mutta ei todellakaan pelännyt niin pientä koiraa tunne oli enemmänkin toisin päin...

      Ja kyllä meidän koira ainakin todella hyvin vartioida osaa, jos esim. on autossa yksinään ja tuntemattonman on ihan turha edes kuvitella saavansa ovea auki ja jos meille tulee koiralle tuntemattomia vieraita sen kyllä naapuritkin kuulee hyvin nopesati, ennenkuin on tehnyt lähempää tuttavuutta!

      Toivottavasti sait jotain irti näistä vastauksista... tietysti kaikki koirathan eivät ole samanlaisia!

    • Jalmar 38

      Olen nähnyt doggeja jotka pelkää pikkukoiria.
      Mutta toisenlaisiakin on eli jotka yrittävät
      jopa tappaa toisia koiria.Minulla on ollu 3
      doggia kaiki oli erilaisia.Yksi narttu oli oikea
      ilopilleri,ei kellekkään pahaa ja leikki kaikien kanssa,eikä myös pelännyt.Uros taasen oli sellanen omien polkujensa kulkija sitä ei kiinnostanut kuin minun kanssa oleminen ja hajujen perässä joukseminen metsässä.Toinen narttu taas oli sellanen ,että se halusi näyttää
      toisille koirille olevansa pomo,jos toinen
      ei alistunut niin se alistettiin väkivalloin.
      Murahteli se ihmisillekkin varsinkin lenkkeilijät
      kävi sille hermoon.
      Hmmmmm eli otappas tästä selvää sitten:))

    • kahden dogin omistaja

      useimmilta kavattajilta saa koiran nykyään osamaksulla...
      Ja ei dogi sen tyhmempi ole kun mikään muukaan koira se ei olevaan sellainen että sitä aina huvittas miellyttää sinua kun esim jokin pk-rotu (sakemanni)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe