armeijataustainen perhe?

zigar

Olen jo pitkään miettinyt että jos nyt lähden sittenkin armeijaan ensi vuonna. Ongelma on nyt seuraava:

olen naispuolinen henkilö. Isäni on kenraali. Jos tuo tulee ilmi, tuleeko siitä simputusta vai mitä? En halua mennä faijani maineella sisään ja olla armeijassa. Ei kiitos! Haluan vain olla normaalin alokasajan yms. ilman erikoiskohteluita.

14

2080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomalainen sotilas

      tuskinpa simputusta, paremminkin päinvastoin. Jos olet oikeasti kenraalin tytär, niin kyllä ne sen tietävät sitten palvelupaikassakin. Erikoiskohtelua tusakin pystyt taustallasi välttämään. Voit valita erikoiskoulutuksesi oman mielihalusi mukaan.

    • kulivitonen

      simputusta ei varmasti tule, niinku ei naisille yleensäkään pelkästään naiseuden takia. erikoiskohtelua, muutaki ku sukupuolesta johtuvaa, tulee taatusti kouluttajilta jossain määrin, se on eri asia huomaatko siitä ite kaiken vai et. oma asenne ja kaikki semmonen ratkasee aika paljon miten sua kohdellaan ja miten suhun asennoidutaan. niin ja jos tulee faijan kanssa jotain ylennysesityksistä puhe ni ota yhteyttä et laitetaan nimee paperiin.

    • Komppanian

      päällikkö esim Kapteeni tai Majuri tulee kysymään alokkaalta (sinulta) tupaasi: Tuleeko rouva alokkaan isä huomenna valajuhlaan?? (esim Prikaatin komentaja ev.lut tai eversti on aikasemmin aamulla soittanut yksikkösi päällikölle ja käskenyt kysyä tätä asiaa) Jos sanot että isi tulee niin silloin nämä ko. herrat "killottavat" yksikkösi kuntoon ja pääset esim ekana syömään hernekeittoa kun yksikkösi marssii ensimmäisenä! Eli siitä on hyötyä ja se ei edes tule liikaa ilmi.

    • Saunamajuri vm 87

      Eli kyllä siellä sopivassa kohdassa puhutaan esim: alokas se ja se pitäisi päästä aukkiin ja sitten voidaan siirtää rukkiin...
      Näin tehtiin ainakin silloin joskus aiemmin eli 80 luvun lopulla ja 90 luvun alussa. Niin kummasti tuli minullekkin kuntoisuus lomia kun isä ja minä tunsimme kaartin komentoporrasta....

    • kysymys kasarmilla

      Ainakin meidän saapumiserän kohdalla komppanian päällikkö haastatteli kaikki alokkaat ja ensimmäinen kysymys oli isän sotilasarvo.

      Kapteeni vaan halusi varmistaa, ettei tee sitä viimeistä virhettään..

      Eikä tasan varmasti aiheudu ikäviä seuraamuksia, jos isäsi on kenraali. Päinvastoin, sitä maireuden määrää ei monikaan ymmärrä!

      • totta on...

        ... kaveri kertoi, että oli kouluttajan asenne häntä kohtaan muuttunut neutraalista, tai jopa negatiivisesta suorastaan lipovaksi, kun oli jotain kautta selvinnyt, että hänen isänsä oli toisen varuskunnan komentaja.

        Hän muuten ei arvosta tuollaisia tyyppejä pätkääkän.


    • ylil

      Isäsi ammatti tulee varmasti kantahenkilökunnalle ilmi jossakin vaiheessa.

      Miten sitten vaikuttaa on tietysti ihan kiinni ihmisestä, toivottavasti ei vaikuta mitenkään. Nykypäivänä (onneksi) henkilöpalvonta alkaa olla taaksejäänyttä aikaa.

      Monesti on minullakin ollut alaisena varusmiehiä, joiden isä/veli on myös töissä samassa laitoksessa.

      Olen kuitenkin käyttäytynyt ihan kuten muidenkin kohdalla. AUK/RUK/KL:t vain ja ainoastaan henkilökohtaisista ansioista, eikä ole kitinöitä tullut. Eikä vaikuta vaikka tulisikin.

      Jos sitten joku päällikkö / kouluttaja virheellisesti antaa "erityiskohtelua" ota asia rohkeasti puheeksi ja kerro, ettet halua isäpapan ammatin vaikuttavan.

      • zigar

        En tarkoittanut nyt erikoiskohtelua vaan miten ihmiset yleensä suhtautuu siihen kun asia kuitenkin jossain vaiheessa joku innokas vääpeli varmasti kaivaa esille..


      • ylil
        zigar kirjoitti:

        En tarkoittanut nyt erikoiskohtelua vaan miten ihmiset yleensä suhtautuu siihen kun asia kuitenkin jossain vaiheessa joku innokas vääpeli varmasti kaivaa esille..

        "En tarkoittanut nyt erikoiskohtelua vaan miten ihmiset yleensä suhtautuu siihen kun asia kuitenkin jossain vaiheessa joku innokas vääpeli varmasti kaivaa esille.."

        Siis suhtautuminen riippuu tietysti ihmisestä.

        Mutta kuten sanoin, jos tuottaa ongelmia niin yritä puhumalla hoitaa asiat selviksi.


      • Tosi taistelija

        "Olen kuitenkin käyttäytynyt ihan kuten muidenkin kohdalla. AUK/RUK/KL:t vain ja ainoastaan henkilökohtaisista ansioista, eikä ole kitinöitä tullut. Eikä vaikuta vaikka tulisikin."

        Ja höpö, se nyt vain sattuu sotaherran poika olemaan sotilaanakin ykköslaatua, riippumatta siitä, miten on oikeasti pärjännyt. Hänethän valitaan johtajakoulutukseen ilman muuta, varsinkin jos sattuu olemaan naapurin poika tai isä sattuu olemaan komppaukon kurssikaveri.

        "Jos sitten joku päällikkö / kouluttaja virheellisesti antaa "erityiskohtelua" ota asia rohkeasti puheeksi ja kerro, ettet halua isäpapan ammatin vaikuttavan."

        - Ei meidän kompaniassa muutenkaan juoksuteta turhaan ja aamupala tulee aina sänkyyn ja herätys on aina tavallista myöhemmin. Koskaan meidän komppaniassa ei ole tarvinnut lomatarkastukseen kiirehtiä vaan valmistautumisaikaa on aina tarpeeksi.


      • Tosi taistelija
        ylil kirjoitti:

        "En tarkoittanut nyt erikoiskohtelua vaan miten ihmiset yleensä suhtautuu siihen kun asia kuitenkin jossain vaiheessa joku innokas vääpeli varmasti kaivaa esille.."

        Siis suhtautuminen riippuu tietysti ihmisestä.

        Mutta kuten sanoin, jos tuottaa ongelmia niin yritä puhumalla hoitaa asiat selviksi.

        Näinkö?

        - hHerra yliluutnantti, ei minua tarvitse aukkiin /rukkiin komentaa, koska on muita parempiakin lähtijöitä ja se ei olisi oikein heitä kohtaan.


      • ylil
        Tosi taistelija kirjoitti:

        "Olen kuitenkin käyttäytynyt ihan kuten muidenkin kohdalla. AUK/RUK/KL:t vain ja ainoastaan henkilökohtaisista ansioista, eikä ole kitinöitä tullut. Eikä vaikuta vaikka tulisikin."

        Ja höpö, se nyt vain sattuu sotaherran poika olemaan sotilaanakin ykköslaatua, riippumatta siitä, miten on oikeasti pärjännyt. Hänethän valitaan johtajakoulutukseen ilman muuta, varsinkin jos sattuu olemaan naapurin poika tai isä sattuu olemaan komppaukon kurssikaveri.

        "Jos sitten joku päällikkö / kouluttaja virheellisesti antaa "erityiskohtelua" ota asia rohkeasti puheeksi ja kerro, ettet halua isäpapan ammatin vaikuttavan."

        - Ei meidän kompaniassa muutenkaan juoksuteta turhaan ja aamupala tulee aina sänkyyn ja herätys on aina tavallista myöhemmin. Koskaan meidän komppaniassa ei ole tarvinnut lomatarkastukseen kiirehtiä vaan valmistautumisaikaa on aina tarpeeksi.

        "Ja höpö, se nyt vain sattuu sotaherran poika olemaan sotilaanakin ykköslaatua, riippumatta siitä, miten on oikeasti pärjännyt."

        Toiset luulee ja toiset tietää mistä puhuu.


      • Tosi taistelija
        ylil kirjoitti:

        "Ja höpö, se nyt vain sattuu sotaherran poika olemaan sotilaanakin ykköslaatua, riippumatta siitä, miten on oikeasti pärjännyt."

        Toiset luulee ja toiset tietää mistä puhuu.

        Itse kuulun niihin, jotka tietävät, mistä puhuvat.


    • ressu85

      ei naisilla mitään ongelmaa ole intissä. varsinkaan jos on hyvännäköinen nainen. miehillä on geeneissä suojeleva reaktio naisia kohtaan. miehet auttaa sua joka paikassa. ja jos oot kenraalin tyttö niin kouluttajien kanssa ei tule mitään ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe