Tarkoitus on tänä kesänä maalata kesämökin peltikatto, josta vanha maali paikoitellen irtoilee. Miten suosittelette puhdistettavaksi katon ennen maalausta? Jostain kuulin, että kannattaisi hiekkapuhalluttaa (veden kanssako?), mutta koska mökillä ei ole sähköjä eikä vesijohtoja, moinen operaatio tulee aika hintavaksi firmalta tilattuna.
Peltikaton puhdistus ennen maalausta
5
2197
Vastaukset
- mualari
Irtoavan maalin ja ruosteen poistat rälläkällä jossa teräskuppiharjalaikka.
Sen jälkeen peset katon panssaripesulla ja painepesurilla. Sitten vaan maalaan : )
Tosin joudut vuokraamaan tai lainaamaan agrekaatin, jotta saat sähköä noille vempeleille.- muuan lari
Hommaat tehokkaan painepesurin jossa työpaine vähintään 150baaria ja siihen pyörivä turbopää niin sillä kyllä lähtee risut ja männyn kävyt! (irtoileva maalikin). Sitten vaan ruosteet ruostekäsittelyyn ja maalit pariin kertaan päälle.
Tosin katon maalaus on vaativaa hommaa joka tuntuu helpommalta kuin onkaan. Suosittelen ammattimiestä, joka tosin itsekkin olen. =) Maaliksi RK..
- Anonyymi
- Anonyymi
Vaatii happopesun sekä todella tehokkaan painepesurin (kuuma 500bar tai kylmä 750bar) tai hiekkapuhalluksen.
Pienillä pesureilla ei irtoa ja hiekkapuhallukseenkin vaatii vähintään 8m3 kompressorin että ehtii pohjamaalaamaan saman päivän aikana.
kaikki maali kannattaa poistaa ennen pohjamaalausta, varsinkin jos kyseessä on muovipinnoitettu katto jonka päälle ei sovi muu kuin polyuretaanipinnoite. - Anonyymi
Kannattaako maalata vai laittaa kokonaan uudet pellit?
Maalauksessa on työnsä ja maaalitkin maksaa.
Uudet pellit saa laitettua nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271904
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561246Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521131Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet42837Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798