mistä löytyy tuulilaseja veneisiin? voiko tehdä itse pleksistä, tms? onko joku tehnyt, kuinka vaikea tehdä itse? kuinka kallis jos teetättää jossain?
tuulilasi
15
5587
Vastaukset
- kokenut veneilijä
Tuulilaseja voi teettää esim lasiliikkeiden kautta.
Voi tehdä itsekin pleksistä.
Tekemisen vaikeus riippuu omista kyvyistä.
Hinta riippuu aivan siitä tuleeko lasi pieneen pulpettiveneeseen vai suureen jahtiin.
Haluaisin kysiä sinulta, että oletko aivan aivoton vai kirjoitteletko huviksesi?- aloitteleva...
varmaan aivoton, ja ilmeisesti lukihäiriöinen. vai lukiko sun viestissä KYSIÄ sinulta? vene ei ole ihan jahti luokkaa mut lasi pitäis jostain hommata. pleksikin taitaa olla aika arvokasta?
- löytyy
aloitteleva... kirjoitti:
varmaan aivoton, ja ilmeisesti lukihäiriöinen. vai lukiko sun viestissä KYSIÄ sinulta? vene ei ole ihan jahti luokkaa mut lasi pitäis jostain hommata. pleksikin taitaa olla aika arvokasta?
pleksejä, niitä on eri vahvuisia ja eri tyyppisiä joitakin voi esim- kanttikoneessa taivutella. Osaavat siellä neuvoa (tai jossain muussa vastaavassa muovi/kumiliikkeessä). Alumiiniputkea ja siihen osia saa venekaupoista ja näist voi väskätä kehikon tuolle pleksille.
Tällainen sopii mm. pulpettin ympärille tehtävähksi, ja miksei oikein tuulilasiksikin riippuu tekijästä ja omista vaatimuksista. Onhan niitä virityksiä missä on jotain vanhoja autojen laseja viritetty mutta itse laitoin hyvälaatuista n. 5 millin vavuista pleksiä oman pulpettini "lasiksi"... - Höntterö
Kokeneena "veneilijänä" ei tarvitse olla kokenut VEETUILJA. Jos täällä jollain on jotai asiaa/kysymyksiä/mielipiteitä, se ei tarkoita että olis jotenkin tyhmä/idiootti. HALOO SAATANA!!!!!!!
- Peukalot siellä....
Höntterö kirjoitti:
Kokeneena "veneilijänä" ei tarvitse olla kokenut VEETUILJA. Jos täällä jollain on jotai asiaa/kysymyksiä/mielipiteitä, se ei tarkoita että olis jotenkin tyhmä/idiootti. HALOO SAATANA!!!!!!!
Kysyä voi vaikka mitä, mutta eikö olisi järkevää ensin hieman ajatella itse? Tuon kaltaisia kysymyksiä on aivan liikaa. Tuntuu, että uusavuttomuus kasvaa kasvamistaan.
- Nimetön
Peukalot siellä.... kirjoitti:
Kysyä voi vaikka mitä, mutta eikö olisi järkevää ensin hieman ajatella itse? Tuon kaltaisia kysymyksiä on aivan liikaa. Tuntuu, että uusavuttomuus kasvaa kasvamistaan.
niinhän sitä ajatellaankin itse. mut jos ei ole kokemusta, ja jos joku muu tietää neuvoa kokemuksen perusteella ettei kannata ees yrittää tehdä itse, ni eipähän mee rahat hukkaan. uusavuttomien on pakko ostaa uusia veneitä ukin/mummin rahoilla, kun itse ei osaa tehdä mitään. ja näitä juttujahan ei ole pakko lueskella jos etsii vaan jotain sanomista toisten jutuista/kysymyksistä. että eikun peukku hanuriin ja tutimaan siitä.
- Anonyymi
Kusipääkommentattori joka ei edes osaa kirjoittaa.
- jack79
Osta kerralla polykarbonaatista tehtynä niin lähes särkymätön. Tuota saat lyödä lekalla ja jälki tulee muttei hajoa kuten pleksi :) kaareva muotoinen helppo tehdä = ei tarvitse lämmittää.
- tuota
mielestäni sieltä etolasta sain tuulilasini värkiksi, ne kun on joko pleksejä tai sitten lasia kaikki näin "maallikon" termein....
Tuo lähestulkoon särkymättömyys on kuitenkin sen verran hyvä juttu eikä se yleensä pienessä pulpetin suojassa paljon hintaeroa tee kalliimmaksi.
- utelijas.
Saanko tiedustella minkä ikäinen olet?
- Höntterö
Tee se tuulilasi ns. pintakarkaistusta pleksistä. Tavallinen pleksi on hinnaltaan huokeeta mutta parin kesän jälkeen on niin naarmunen, ettei sitä kehtaa ittekkään katella, saati sanoa kaverille, et "mä oon muuten itte tehny ton tuulilasin".
- aloitteleva...
jos pleksin taittaa esim. kuumailmapuhaltimella, kuinka jyrkän mutkan kestää kääntää ettei pleksi mene säröille/harmaaksi?
- materiaalista
Polykarbonaatin voi vääntää solmuun kylmänäkin. Akryyliä ei saa kylmänä muuta kuin rikki.
Kuumailmapuhaltimen ongelma on, että jos lämmität liikaa, menee levy rakkuloille ja sitten taas harmittaa, mutta onnistuu kyllä. Voi lämmittää polttavaksi ilman vaurioita eli tarkoittanee 50-70 astetta. Varovaisesti kokeilemalla eteenpäin.
- aloitteleva...
kiitoksia vinkeistä. hyvä juttu tää keskustelu palsta. saa aina uusia vinkkejä ja ohjeita. kiitti vielä kerran vastaajille!!
- Anonyymi
Jos pleksi on vain naarmuuntunut ja samentunut niin voi kokeilla autojen ajovalojen kirkastamiseen tarkoitettuja aineita. Lievään naarmuuntumiseen auttaa myös aineet jotka on tarkoitettu auton tuulilasin käsittelyyn vettä hylkiväksi. Tuon käsittelyn joutuu kyllä uusimaan aika usein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se olet todella sinä
En voisi onnellisempi olla ❤️ Se olet oikeasti sinä joka mulle kirjoitellut ❤️ Mulla ollut ihan kamala ikävä sinua ❤️1462348Miehelle tämä
Voi olla tosi vaikea olla normaalisti kun sinua jos joutuu katsomaan. Olet niin komea.1351332Jodel ei toimi
Aina kun avaan jodelin se vaan crashaa välittömästi? Mitä voin tehä asialle?91222- 90962
- 47944
Miten Putin pystyy elämään hirvittävien tekojensa kanssa?
Osaako joku sanoa, että miten Putin pystyy elämään kamalien, yli ymmärryksen menevien pahojen tekojensa kanssa? Vielä i293903Naisten salibandyn Veera Kauppi on lesbo .
Ja Ylen toimittajat hehkuttaa yli-sanoin ! YLE on sateenkaari yhtiö joka toimii verorahoin . ! Minkä signaalin sali140873- 39767
Olen nyt virallisesti homo
Tulin juuri firman pikkujouluista. Tämä vanhempi nainen, joka on ahdistellut minua töissä, jatkoi ahdistelemistani pikku70678Minulla on vain yksi jouluntoive
Toivoisin ihmeen, että nähtäisiin. Mutta jos ei tänä vuonna, niin tuleehan noita jouluja.30665