Wlan tukiasema Buffalo Airstation g54

SannaT

Koneena kannettava Fujitsu Siemens Amilo. Käyttis XP. Sisällä wlan. Wlan tukiasema on Buffalo Airstation g54.

Ei kenelläkään ois suomenkielisiä ohjeita tuon wlanin asennukseen? Paketissa (PRKL!!!) tuli vain enkkukieliset, ja niistä mitään ymmärrä... Muutenkin tietokonetermit vaikeita, saati sitten englanniksi.

Herjoja on mm "vajaa liitettävyys", ja välillä toimii verkkokaapelilla. Kertaakaan en ole saanut yhteyttä toimimaan.

Täällä on jo ollut paljon vastaavia ohjeita, mutta kiva jos joku vielä vaivautuisi jeesimään!

7

27514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjeita

      joilla saat sen verkkosi asennettua, mutta tietenkin joudut hieman opiskelemaan samalla asioita ;))
      Siinä on niin monta vaihetta että kannattaa perehtyä itse tai sit antaa osaavan henkilön hoitaa homma.

    • tämän linkin,,heh
    • asdf

      Mulla on juurikin sama tukiasema ja suomenkieliset pika-asennusohjeet tulivat kyllä mukana.

      Jos et muuten saa toimimaan, niin kyllähän mä ton voisin skannatakin ja lähetää maililla. Tässä vähän hankala selittää kun ei saa kuvia liitettyä :)

      • SannaT

        Heippa!

        Olen tuon koneen kanssa tusannut jo nyt yhteensä kohta 6 tuntia, joten mielelläni ottaisin skannatut ohjeet! Jos olet ystävällinen ja jossain vaiheessa joudat, niin sähköpostiosoite on sannamari ät hotmail piste com.

        Varmistuksena kysyn kuitenkin vielä, kun en niitä "englanninkielisiä kuviakaan ymmärtänyt", että siihen tukiasemaan tulee siis kolme johtoa: pakkauksen mukana tullut virtajohto, pakkauksen mukana tullut valkoinen litteä verkkokaapeli(?) ja sitten kolmas johto on puhelinjohto?

        Kiitos sinulle jo etukäteen!


      • WBRG54
        SannaT kirjoitti:

        Heippa!

        Olen tuon koneen kanssa tusannut jo nyt yhteensä kohta 6 tuntia, joten mielelläni ottaisin skannatut ohjeet! Jos olet ystävällinen ja jossain vaiheessa joudat, niin sähköpostiosoite on sannamari ät hotmail piste com.

        Varmistuksena kysyn kuitenkin vielä, kun en niitä "englanninkielisiä kuviakaan ymmärtänyt", että siihen tukiasemaan tulee siis kolme johtoa: pakkauksen mukana tullut virtajohto, pakkauksen mukana tullut valkoinen litteä verkkokaapeli(?) ja sitten kolmas johto on puhelinjohto?

        Kiitos sinulle jo etukäteen!

        Tarvitset WBRG54:n lisäksi ulkoisen ADSL-modeemin, jossa on Ethernet-liitin (LAN) ja mieluiten kaksi verkkokaapelia (CAT5/CAT6 RJ45). Puhelinjohtoa ei tuohon tukiasemamalliin pidä kytkeä muuten kuin ADSL-modeemin kautta.

        Ensimmäisen verkkokaapelin kytket WBRG54:n WAN-liittimestä ADSL-modeemin LAN-liittimeen. Toisella verkkokaapelilla kytket tietokoneesi yhteen WBRG54:n neljästä LAN-liittimestä.

        Useimmissa tapauksissa internet-yhteyden pitäisi nyt toimia ihan tehdasasetuksillakin. Langattoman verkon konfigurointi on sitten vielä hoidettava (jokin salaus ja sama salasana sekä tukiasemaan että tietokoneeseen). Kun langattoman verkon asetukset ovat kunnossa, voit irrottaa verkkokaapelin tietokoneestasi.


      • HurLum
        SannaT kirjoitti:

        Heippa!

        Olen tuon koneen kanssa tusannut jo nyt yhteensä kohta 6 tuntia, joten mielelläni ottaisin skannatut ohjeet! Jos olet ystävällinen ja jossain vaiheessa joudat, niin sähköpostiosoite on sannamari ät hotmail piste com.

        Varmistuksena kysyn kuitenkin vielä, kun en niitä "englanninkielisiä kuviakaan ymmärtänyt", että siihen tukiasemaan tulee siis kolme johtoa: pakkauksen mukana tullut virtajohto, pakkauksen mukana tullut valkoinen litteä verkkokaapeli(?) ja sitten kolmas johto on puhelinjohto?

        Kiitos sinulle jo etukäteen!

        Se suomenkielinen vihkonen ei opasta oikeastaan yhtään mitään. Ei sen huonompaa ohjekirjaa voi olla olemassakaan, jollei sitten ole muuttunut sen jälkeen kun itse ostin sen vehkeen.


      • SannaT
        HurLum kirjoitti:

        Se suomenkielinen vihkonen ei opasta oikeastaan yhtään mitään. Ei sen huonompaa ohjekirjaa voi olla olemassakaan, jollei sitten ole muuttunut sen jälkeen kun itse ostin sen vehkeen.

        Asia on päässyt finaaliin. Luojan kiitos. Kolme päivää ihmettelin kun ei johdot oikein riittänyt... Kävin kysymässä myyjäliikkeeltä mikä mätti, niin sanoivat sieltä että minulla oli pelkkä reititin, vaikka oisin tarvinnut vielä modeemin. Niinkuin tuossa yllä jo minulle annettiin ystävällinen ohje. Ei ihme ettei mikään toiminut!

        Ymmärrän että myyjällekin voi sattua vahinko, vaikka yritettiin kyllä tehdä selväksi mitä halutaan ostaa. Pakko oli kuitenkin antaa palautetta siitä ettei niitä suomenkielisiä ohjeita löytynyt. Olivat vähän nolona. Sietääkin ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe