Olen viikon verran kärsinyt tukkoisesta vasemmasta korvasta. Alkoi korvakipuna, ja korvatulehdushan siellä on lääkärin mukaan. Lääkäri totesi, että ei kannata ottaa antibiottia, koska korva rauhallinen ja ei enää kipeä. Mutta! Kun kysyin tukkoisuudesta ja kuulosta, koskahan palautuisi, niin sanoi että jos ei ole palautunut kolmen viikon kuluttua niin tulla uudestaa!!! En kestä tätä! Oisko jotain vippaskonsteja?
Vastaukset 10
- Saman kokenut
Nenästä kiinni ja puhallat ilmaa ulos ja sitten hellität otetta. Korvassa raksahtaa ja jos hyvin käy niin helppaa. Ellei heti auta, niin toistat näitä puhalluksia.
Onko sinulla allergista nuhaa ja mahdollisesti siitä johtuvaa limakalvonturvotusta ? Siihen on olemassa lääke, joka samalla helppaa sitä korvan tukkoisuutta.- Milla
Mikä tää lääkke on joka auttaa tukkoisuuteen ?? Kiitos.
- Saman kokenut
Milla kirjoitti:
Mikä tää lääkke on joka auttaa tukkoisuuteen ?? Kiitos.
Duact-tabletit. Käyvät allergiseen nuhaan / laskevat limakalvoturvotusta nenässä ja korvatorvessa, käyvät myös muuhunkin nuhaan.
- histam
Saman kokenut kirjoitti:
Duact-tabletit. Käyvät allergiseen nuhaan / laskevat limakalvoturvotusta nenässä ja korvatorvessa, käyvät myös muuhunkin nuhaan.
toi lääke on antihistamiini. Eli siihen auttaa mikä tahansa antihistamiini, jos on auttaakseen. Merkillä ei ole väliä.
- korva
Jos kuulo ei palaudu, menet lääkäriin ja hän hoitaa asian kuntoon. Voit kokeilla noita muiden ehdottamia vippaskonsteja, vaikka välttämättä ne ei autakaan. Puolikuurona olo oli kyllä mielenkiintoinen kokemus minullekin.
- ETSIVÄ77
Hei! Mulle kävi viime syksynä et korva meni lukkoon, soi/rutisi/paukkui ja kuulo hävis lähes kokonaan vasemmasta korvasta. kävin terveyskeskuksessa lääkäris noin kolmen kuukauden aikana 4 kertaa kun korva oli vaan lukkonen mutta kuulo kyllä alkoi pikkuhiljaa paranemaan. Viimein sai lähetteen korvapolille jossa korvaa tutkittiin mitään vikaa ei löytynyt edes magneettikuvissa. Nyt siitä on yli puoli vuotta korvassa on huonompi kuulo kun toisessa mutta pikkuhiljaa parantunut.pahempi oire mikä jäi on korvien soiminen, joka tuskin koskaan katoaa ja lääkäri epäili et kuulo ei koskaan palaa ihan samalle tasolle kun oli joskus. Tuon korvan soimisenkin kanssa olen hyvin oppinut elämään ei siis häiritse suuremmin kun ei sitä ajattele. Mitään vippas konsteja en osaa sanoa mut yllättävän hyvin oppi elämään sen kanssa jo kuukauden päästä. Täytyy kyl myöntää että alussa olin tulla "hulluksi" korvan kanssa kun ei kuullu kunnolla ja äänien paikantaminen oli hankalaa. Toivottavasti sinulla kuulo palautuu pian ja mitään varsinaista sairautta ei tuollaiset korva vaivat välttämättä tarkoita.
- Serena
Vikaa löytynyt. Mitä kaikkia tutkimuksia sulle tehtiin ?
- ETSIVÄ77
Serena kirjoitti:
Vikaa löytynyt. Mitä kaikkia tutkimuksia sulle tehtiin ?
terveyskeskuksessa katso korvia tavallisella laitteella sekä peilas nielun siis katsoi peilillä onko nielussa jotain joka voisi tukkia siellä olevat korvan "tuuletus kanavat". Sairaalassa sitten tutkittiin korvat mikroskoopin avulla, katsottiin nenää ja uudelleen nieuluun kun niistä ei mitään ihmeellistä löytynyt teki viel jotain neurologisia testejä ilmeisesti etsi onko kordinaatio häiriöitä sekä tunto häiriöitä kasvoissa. nämä oli hyvin yksinkertaisia esim. silmät kiinni ja sormilla kosketa nenän päätä ym. Viimeiseksi kun mitään ei löytynyt lähetti viel varmuudeksi magneettikuvaukseen. Kun mitään syytä sieltäkään ei löytynyt käyn seurannassa vuoden välein korvapolilla kuulokokeessa ja lääkärin katsottavana. Tutkimuksia on siis tehty ja seurataan tilannetta vaikka aluksi tuntui ettei terveyskeskuslääkäri uskonut että kuulo oli todellakin lähtenyt toisesta korvasta kun siellä ei näkynyt kuulma mitään vikaa.onneksi olin sitkeä ja kävin aina vaan uudelleen että sain lähetteen sairaalaan jossa korva vaiva otettiin vakavasti.
- mää vaan
mulla meni korvat lukkoon ja alkoi soida talvella pahan flunssan aikaan. Vasta eilen huomasin ettei enää soikaan. Muutenkin on kaikenlaiset kolotukset ja kurkkukivut hävinneet.
Luulen että siellä on pikkunen virustulehdus koko ajan ollut meneillään.
Söin paljon vitamiineja (B- ja monivitamiineja) ja kaikkea muutakin terveellistä. Ja sitten olen pitänyt sellaisia auringonhattu-uute (echinaforce tai joku muu vastaava) kuureja aina välillä pari viikkoa. Valkosipuliakin olen syönyt ahkerasti.
Joko ne auttoivat tai sitten olisi mennyt ohi muutenkin.
- korvasairas
Viikko sitten alkoi äkillinen korvatulehdus. Kuumetta oli 39 ja kipu hirvee. Tärykalvo puhkastiin. Kipu hellitti nopeasti. Nyt on 12vrk
lääkekuuri. Kuulo ei ole viellä palautunut ja tasapainokin vippaa. Onko kokemuksia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761520
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.88718Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203578- 48536
- 126536
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50518- 37516
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25483