Olen ostamassa uutta pikkuautoa. Pösö 206 on kohta vanha malli, Citroen C2 aika tuore versio ja miellytti koeajolla tehomallillaan, kiva ulkonäkökin. Kriteeri on se että auto uusi, kätevä kooltaan, 2-ovinen ja hinta kuitenkin alle 20.000 euroa. Onko kokemuksia C2:sta ja etenkin siitä tehomallista VTS?
Kokemuksia C2:sta?
15
2173
Vastaukset
- Metusalem
Ostin tuollaisen VTS:n tammikuussa 2005 ja nyt ajettu 31 tonnia. Ainoa huoltojen lisäksi tehty huomautus koski jarrujen kiljumista, vaihtoivat takuuseen palat tms. Muutoin ongelmaton peli.
Tämä malli nimenomaan antaa katetta C2:n sporttiselle ulkonäölle, joku 1,4 -versio pilaa koko ajatuksen. Tuo moottori on uskomattoman hauska ja venyvä: kierrosherkkä, kuitenkin erittäin sitkeä, ja kulkua yli tarpeenkin. Itse olen saanut lasiin lukeman 210 autobahnilla joka on 3,6 metriselle turbottomalle pelille aivan hyvin. Kulutus kuitenkin kohtuullinen kun ei koko ajan kierrätä konetta vaikka se tässä mallissa hauskaa onkin. Ajettavuus erittäin hyvä, myös talvella lumipöperössä ja se ESPikin vakiona, saa kokonaan päältäkin pois. Lämmöt riittää myös pakkasilla.
Tilaahan tässä ei paljoa ole, mutta kauppaostokset sopii tyttökaverin lisäksi kyytiin, ja etupenkit tosi hyvät ja tukevat myös pitkällä reissulla. Melua on hiukan liikaa vaan pärjäähän senkin puolesta tietty.
Pitää sanoa että jos etsii vähänkään sporttisempaa ja hauskempaa pikkuautoa niin voin suositella kyllä C2 VTS:ää. Sen fiilis on itsellänikin säilynyt, vaikka olen ollut semmoinen "himovaihtaja" aiemmin. Tätä kyllä tulee varmaan pidettyä vielä jopa pari vuotta...- Laputa
Aikalailla samanlaisia kokemuksia minullakin on C2 VTS:stä. Oman autoni ostin toukokuussa 2005 ja kilometrejä on nyt kertynyt 26 tuhatta.
Sama ongelma takajarrujen suhteen: rohisevat edelleen hitaasti jarrutettaessa.
Ajettavuus on kerrassaan mainio, myös talvella huolimatta lyhyestä akselivälistä. Alusta on jämäkkä. Auto myös lämpenee nopeasti. Moottori on sitkeä ja vääntää hyvin. Kulutus on ollut mielestäni kohtuullista: vuoden aikana keskimäärin 7,1 l/100km.
Lapset (7 ja 11v) viihtyvät hyvin takapenkillä, koska sieltä näkee hienosti ulos alasvedetyn takaikkunan etureunan ansiosta. Isompikokoisille aikuisille tila on tietysti ahdas. Tavaratila on pieni (195 l), mutta takapenkkejä pystyy siirtämään eteenpäin tai taittamaan kokoon. Kaksiosainen takaluukku on mainio keksintö.
Varustelu on kattava: ESP, ilmastointi, ajotietokone, sähköpeilit, urheilulliset etuistuimet, CD, kauko-ohjattu keskuslukitus, ajovalojen pesimet ym.
Melua on riittävästi moottoritienopeuksilla, mutta sama juttu vaivaa lähes kaikkia pikkuautoja.
Sisätilojen viimeistelyssäkin olisi vähän tovomisen varaa, sirinöitä ja kolinoita on jonkin verran.
Jos hankit C2:sen, hanki ehdottomasti VTS ja unohda 1.4:set ja 1.6 Sensodrivet.
Kaikenkaikkiaaan hyvännäköinen (myös sisutukseltaan), hauska ja pirteä auto! - Krissher
Laputa kirjoitti:
Aikalailla samanlaisia kokemuksia minullakin on C2 VTS:stä. Oman autoni ostin toukokuussa 2005 ja kilometrejä on nyt kertynyt 26 tuhatta.
Sama ongelma takajarrujen suhteen: rohisevat edelleen hitaasti jarrutettaessa.
Ajettavuus on kerrassaan mainio, myös talvella huolimatta lyhyestä akselivälistä. Alusta on jämäkkä. Auto myös lämpenee nopeasti. Moottori on sitkeä ja vääntää hyvin. Kulutus on ollut mielestäni kohtuullista: vuoden aikana keskimäärin 7,1 l/100km.
Lapset (7 ja 11v) viihtyvät hyvin takapenkillä, koska sieltä näkee hienosti ulos alasvedetyn takaikkunan etureunan ansiosta. Isompikokoisille aikuisille tila on tietysti ahdas. Tavaratila on pieni (195 l), mutta takapenkkejä pystyy siirtämään eteenpäin tai taittamaan kokoon. Kaksiosainen takaluukku on mainio keksintö.
Varustelu on kattava: ESP, ilmastointi, ajotietokone, sähköpeilit, urheilulliset etuistuimet, CD, kauko-ohjattu keskuslukitus, ajovalojen pesimet ym.
Melua on riittävästi moottoritienopeuksilla, mutta sama juttu vaivaa lähes kaikkia pikkuautoja.
Sisätilojen viimeistelyssäkin olisi vähän tovomisen varaa, sirinöitä ja kolinoita on jonkin verran.
Jos hankit C2:sen, hanki ehdottomasti VTS ja unohda 1.4:set ja 1.6 Sensodrivet.
Kaikenkaikkiaaan hyvännäköinen (myös sisutukseltaan), hauska ja pirteä auto!Ei noilla 1,6-koneisilla ole jakoja kovemmissa nopeuksissa, jo perus 2-litrainen auto menee kevyesti ohi motarinopeudessa, isommista puhumattakaan vaikka kaupunkialueella olisi hiukan ripeämpi kiihtymään.
- Kovin merkillistä
Krissher kirjoitti:
Ei noilla 1,6-koneisilla ole jakoja kovemmissa nopeuksissa, jo perus 2-litrainen auto menee kevyesti ohi motarinopeudessa, isommista puhumattakaan vaikka kaupunkialueella olisi hiukan ripeämpi kiihtymään.
"jo perus 2-litrainen auto menee kevyesti ohi motarinopeudessa"
Miten 120km/h ajavan auton ohi mennään kevyesti nopeudella 120km/h?
- Maacce
Mulla ollut nyt 1/06 alkaen, ajettu 6 tkm. Voin sanoa että kyllä ranskalainen osaa ainakin pikkuautot tehdä! Edellinen oli C3 1,4 SX Pack -05 ja mainio auto myös etenkin jos tarvetta takaoville. Hyvän C3-kokemuksen perusteella ostin sitten koeajon perusteella C2 VTS-auton. Muista en edes viitsinyt koeajaa: Pösö 206 vanha malli, Polo tylsä ja karu ja isoin kone vain 1,4 ja 100 hv, Corsa tylsä, Mini liian kalliiksi hinnoiteltu, ja tuolloin vielä Seat Ibiza Fr (1,8-turbokone) maksoi 23 tonnia.
Mitä siis saa 18.990 eurolla?
-hauskuutta; ajettavuus mainio niin suoralla kuin mutkatiellä,mitä kovempi vauhti sen parempi ajaa
-potkua: vaikka vain 1,6 niin tehoja 122 hv ja kierroksia vetää lasiin 7 tonnia; ohi pääsee tiukoissakin tilanteissa rekasta eikä puhti lopu ylämäissä tai moottoriteillä
-näppäryyttä: kätevä pituutensa ansiosta kaupungissa, ainoastaan hiukan suuri kääntösäde
-varusteita: kaikki tarvittava mukana ilman lisähintaa: 4X airbag, ilmastointi, ESP, ABS, lämmitettävät sähköpeilit ja lasit, etusumarit, kauko-ohjattu keskuslukko, ajovalopesimet, cd-soitin ratinvierisäätimillä, siis semmoista mitä esim. Poloon pitäisi ostaa kalliilla lisärahalla
-taloudellisuutta: kohtuu kulutus, kohtuu vakuutusmaksut (vaikka ns.sporttipeli niin onneksi tässä mielessä 1,6-konekoko)
-ergonomiaa: mainiot etupenkit, ratin pituussäätö ja hyvin yhteenpelaavat kaasu- ja kytkinpolkimet, hyvä näkyvyys
-tyyli: erottuva, nykyaikaisen "jyhkeä" muotoilu, myös sisustus kuin kalliimmastakin pelistä (muovilaatu himmeä kuten premiumeissa, alumiinikoristeet, pirteä musta/punainen verhoilu)
Tykkään, ja eukkokin tykkää. Tässä on meidän porukalle autoa liiankin kanssa, ja tuo alta 19 te nykypäivänä ei tästä ole ylihintaa -ottaen maamme autoverot huomioon! - vaihtoehto...
Tuo Citikka C2 VTS on ihan kelpo peli, mutta jos kukkaro venyy yhtään, niin suosittelen ainakin koeajamaan myös Ford Fiesta ST:n. Se maksaa n. 23 tuhatta, mutta autoa saa kyllä koko rahalla! 2.0 litran kone, 150 hevosta - ei lopu hauskuus ihan alkutekijöihinsä :)
- alle 20 te
Ibizassa 150 hepan turbokone 1,8T josta 750 eurolla virilastulla saa 207 hv. Ja maksaa 19.900 eur plus ilmastointi alle tonnin. Ehtii.
- Laputa
Kyllähän Fiesta ST on ihan mainio auto, mutta jos siihen hankkii ESP:n (1290 euroa), tulee hintaeroa C2:een jo 5370 euroa. Se on iso raha.
- vaihtoehto...
Laputa kirjoitti:
Kyllähän Fiesta ST on ihan mainio auto, mutta jos siihen hankkii ESP:n (1290 euroa), tulee hintaeroa C2:een jo 5370 euroa. Se on iso raha.
Kyllä tuo ESP on vakiona ST-mallissa.
- laputa
vaihtoehto... kirjoitti:
Kyllä tuo ESP on vakiona ST-mallissa.
mutta ainakin Fordin nettisivujen mukaan ESP on lisävaruste myös Fiesta ST mallissa. Hinta on 1290 euroa.
- vaihtoehto...
laputa kirjoitti:
mutta ainakin Fordin nettisivujen mukaan ESP on lisävaruste myös Fiesta ST mallissa. Hinta on 1290 euroa.
Itse asiassa minä olinkin tainnut erehtyä. Jostain oli jäänyt vain sellainen mielikuva, että se kuuluisi tuohon ST-malliin (tai sitten se on aikaisemmin kuulunut), mutta eipä näytä kuuluvan.
- Jarbba
Itse pidän Yaris T-Sportia suvereenina ykkösenä pikkuspoteista, sitä ei vaan nyt saa enää uutena kuapsta, joten odottele ensi vuodenvaihteeseen kun uusi malliversio tulee. T-Sportissa vain 1,5 litraa ja 106 heppaa mutta kyllä liikkuu! Tojon kone vastaa parilitraista euromoottoria ja 150 heppaa, tälle ei tunnu pärjäävän muut pikkusportit kulkevuudessa. Ja ajettavuudeltaan erittäin huippu.
- huh, huh!
Tojomiehet on kyllä ammattilaisia itsesuggestiossa: he ovat todella taitavia uskottelemaan, että Toyota pesee kanssakilpailijansa osa-alueella kuin osa-alueella - vaikka testitulokset näyttäisivätkin toista.
Yaris T-sport ei pärjää esim. Ford Fiesta ST:lle edes paperilla, testituloksista puhumattakaan. Sanoohan sen jo järkikin, että 1,5 litrainen, 109 hevosvoimainen (T-sport taitaa olla 109 heppainen, eikä 106, kuten Jarbba väittää) kärry ei kiihdy samalla lailla kuin FF ST, jossa on kahden litran kone ja 150 hevosvoimaa - varsinkin kun Ford Fiesta on alustansa ja ajettavuutensa puolestakin huomattavasti Yarista kehittyneempi.
Ford Fiestaan löytyy 1,6 litrainen ja 100 hevosvoimainen voimanlähde, joka paperilla häviää Yaris T-sportille, mutta veikkaisinpa, että käytännön suorituskykynsä ansioista sekin pesisi Yariksen mennen tullen. Fordit (etenkin Fiesta ja Focus) kun ovat kuuluja hyvästä ajettavuudestaan.
Ainoa japsi Fiestan kokoluokassa, jolla on edes jotain saumaa Fiesta ST:tä vastaan on Mitsu Colt turbo, joka sekin kyllä TM:n ratatestissä jäi toiseksi, vaikka kiihtyys paperilla olikin parempi kuin Fiestassa. - lapset
huh, huh! kirjoitti:
Tojomiehet on kyllä ammattilaisia itsesuggestiossa: he ovat todella taitavia uskottelemaan, että Toyota pesee kanssakilpailijansa osa-alueella kuin osa-alueella - vaikka testitulokset näyttäisivätkin toista.
Yaris T-sport ei pärjää esim. Ford Fiesta ST:lle edes paperilla, testituloksista puhumattakaan. Sanoohan sen jo järkikin, että 1,5 litrainen, 109 hevosvoimainen (T-sport taitaa olla 109 heppainen, eikä 106, kuten Jarbba väittää) kärry ei kiihdy samalla lailla kuin FF ST, jossa on kahden litran kone ja 150 hevosvoimaa - varsinkin kun Ford Fiesta on alustansa ja ajettavuutensa puolestakin huomattavasti Yarista kehittyneempi.
Ford Fiestaan löytyy 1,6 litrainen ja 100 hevosvoimainen voimanlähde, joka paperilla häviää Yaris T-sportille, mutta veikkaisinpa, että käytännön suorituskykynsä ansioista sekin pesisi Yariksen mennen tullen. Fordit (etenkin Fiesta ja Focus) kun ovat kuuluja hyvästä ajettavuudestaan.
Ainoa japsi Fiestan kokoluokassa, jolla on edes jotain saumaa Fiesta ST:tä vastaan on Mitsu Colt turbo, joka sekin kyllä TM:n ratatestissä jäi toiseksi, vaikka kiihtyys paperilla olikin parempi kuin Fiestassa.mun isällä on joka tapauksessa kaikkein tehokkain varis tai oliko se itikka. Jos sun isä ostaa tehokkaamman niin mun isää ostaa vielä paremman ja virittää sen. Mun isän nimikin on Henry.
- huh, huh!
lapset kirjoitti:
mun isällä on joka tapauksessa kaikkein tehokkain varis tai oliko se itikka. Jos sun isä ostaa tehokkaamman niin mun isää ostaa vielä paremman ja virittää sen. Mun isän nimikin on Henry.
Mitä kinaamista siinä on, jos kirjoituksen aloittaja etsii rivakkaa pikkusporttia mahdollisimman hyvällä hinta/laatu-suhteella, ja hänelle annetaan faktoja ei pelkästään tehokkaimmasta, vaan myös nopeimmasta autosta. Kommenttisi oli siis sanalla sanoen asiaton.
Sporttisen autot ovat yksi autoryhmä - olivat ne sinun mielestäsi lapsellisia tai eivät. En minäkään niistä erityisemmin pidä (ajelen siis leppoisalla, isohkolla perheautolla), mutta sen verran olen autoista yleisestikin kiinnostunut, että selvät paikkansa pitämättömät tiedot korjaan kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2726688Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2346258Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai425662Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1554991Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi323806Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1953729Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1323457HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok373151Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan43150Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3332799