Huh, olinpa jo alkamassa hakemaan asuntoa, jotta olisi mahdollisuuksia saada sellainen syksyksi, kun tiukassa kuulemma ovat. Mutta eihän sitä voikaan vielä hakea, vaan vasta sitten kun on saanut opiskelupaikkaan hyväksymisen todistuksen, jos on saanut. Ja nehän tulee joskus kesäkuussa. Mahtaako enää silloin olla asuntoja..
Tosin silloinhan ne muutkin ekan vuoden opiskelijat sen todistuksen saavat.
Huh mitä kilpailemista elämä on!
Haku opiskelija-asuntoihin
4
1077
Vastaukset
- heti alkuun
Kamalinta opiskelun aloittamisessa on nimenomaan tuo asunnon etsiminen. Itse siihen ei voi kovinkaan paljon vaikuttaa - kamalinta on se, jos kämpät arvotaan. Sitten vain lainaa hakemaan ja yksityisille markkinoille, jossa opiskelija taas ei ole se arvostetuin vuokralainen...
Tsemppiä siis. Kun kämpän onnistut saamaan, olet pahimmasta vaiheesta jo ohi.- .........
Käsittääkseni opiskelija-asuntoja tarjotaan aina hakujärjestyksessä, sen mukaan kenen hakemus on tullut ensin (tietysti jos on monta hakemusta tullut yhtä aikaa, niin sitten voi jonkinlaista arpomista olla). Asunnot tarjotaan yleensä sen mukaan, kuka on laittanut minkäkin tarvepäivämäärän asumiselleen. Eli mikä on se päivämäärä, jona haluaa asumisen aloittaa. Jos päivämäärä on syyskuun puolella, ei asuntoja - varsinkaan yksiöitä - todennäköisesti kovinkaan runsaasti ole enää jäljellä. Mutta jos asuminen alkaa vaikka heti sen jälkeen, kun on saanut hyväksymisilmoituksen oppilaitoksesta ja ottanut opiskelupaikan vastaan (elokuun alussa esim.), niin silloin on enemmän valinnan varaa, koska suurin osa opiskelijoista haluaa opiskelija-asunnon vasta juuri ennen kuin opiskelut alkavat esim. syyskuun alusta. Vuokra täytyy tosin maksaa, oli tilanne mikä hyvänsä.
- -----
Hei,
minun mielestäni voit ihan hyvin ryhtyä hakemaan opiskelija-asuntoa, vaikket vielä olekaan saanut varmistusta opiskelupaikasta. Ei tietysti kannata ihan älyttömän aikaisin paniikissa anoa asuntoa, mutta ainakaan siinä asuntotoimistossa, missä itse olen töissä, voi opiskelija laittaa asuntohakemuksen jo ennen kuin opiskelupaikka varmistuu. Asumisen aikaisin alkamispäivä täytyy kuitenkin olla sen päivän jälkeen, kun opiskelupaikka ON JO VARMISTUNUT. Ottaessasi opiskelija-asunnon vastaan sinulla täytyy jo olla joko oppilaitoksen hyväksymistodistus tai opiskelijatodistus. - ........................
Itse kun hain yliopistoon, niin tuota asuntohakemusta ei voinut laittaa ennen kuin oli saanut sen hyväksymislapun. Mutta sitten hyväksymisen tultua kannattaa saman tien lähettää se. Sellainen systeemi oli asuntojen jaossa, että kauimpana asuvat saivat ensisijaisesti asunnon, koska lähellä asuvienhan on mahdollista matkustaa kotoa käsin, ainakin aluksi syksyllä. (Syksyn aikana asuntoja vapautuu yleensä lisää, kun opiskelijat syystä tai toisesta muuttavat soluista pois.) Joten jos asut kaukana opiskelupaikasta, on todennäköisempää, että saat asunnon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803