Pahin allergia vuosiin

ennen lääkitystä puolikuollut

Näin kamalaa allergiaa ei minulla ole ollut vuosiin!

Nyt on koko lääkerepertuaari käytössä: antihistamiini (tarvittaessa pseudoefedriinin kera) , leukotrieenireseptorisalpaaja, kortisonia nenäsuihkeeja ja antihistamiinitipat silmiin. Tarvittaessa kehotettiin vielä käyttämään natriumkromoglikaattivalmisteita nenään ja silmiin...

Huh, huh ... hurjalta tuntuu. Mutta onneksi tehoaa!!!

43

13442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

      Tiedän tunteen... Sori nyt vaan kaikki auringon ystävät, mutta minä toivon vesisadetta, että vähän laskeutuisivat nuo siitepölyt maahan ja voisi välillä hengittää kunnolla!

      • Kotioloihin

        Vesisadetta voi kotioloissa jäljitellä vesisumutepullolla (sellainen vaatteiden silityksessä käytettävä). Käy koko huoneisto läpi kattoon sumutellen. Alas laskeutuva vesihöyry sitoo ainakin osan pölyistä itseensä ja virkistää muutenkin oloa. Kannattaa tehdä esim. tuuletuksen jälkeen ja ennen nukkumaan menoa.


      • tänään pois töistä

        Antihistamiini/Pseudoefedriinivalmistetta kuluu -a auttaa edes hetkeksi sekä tietty jotain sumutteita. Silti tänään on pää aivan sekaisin eikä mulla koskaan ennen ole kurkku reagoinut alergiaan - nyt se tuntuu siltä kuin olisi hiekkaa kurkussa koko ajan.

        Pitääpä kokeilla tuota sumutepulloa - ilmanputsari pörrää huoneistossa ja imurointiakin on yritetty.


      • mareike
        tänään pois töistä kirjoitti:

        Antihistamiini/Pseudoefedriinivalmistetta kuluu -a auttaa edes hetkeksi sekä tietty jotain sumutteita. Silti tänään on pää aivan sekaisin eikä mulla koskaan ennen ole kurkku reagoinut alergiaan - nyt se tuntuu siltä kuin olisi hiekkaa kurkussa koko ajan.

        Pitääpä kokeilla tuota sumutepulloa - ilmanputsari pörrää huoneistossa ja imurointiakin on yritetty.

        ettet kuivata pyykkiä ollenkaan ulkona siitepölyaikaan.


      • Nimetön
        Kotioloihin kirjoitti:

        Vesisadetta voi kotioloissa jäljitellä vesisumutepullolla (sellainen vaatteiden silityksessä käytettävä). Käy koko huoneisto läpi kattoon sumutellen. Alas laskeutuva vesihöyry sitoo ainakin osan pölyistä itseensä ja virkistää muutenkin oloa. Kannattaa tehdä esim. tuuletuksen jälkeen ja ennen nukkumaan menoa.

        XXXXX


      • ei räkää,ei kutinaa

        Mie osti hobby hallista Ilmanputsarin ja Ilmankostuttimen nekun huutaa yötä päivää niin olo parani ihan sikana. Putsari yksinään on jo oiva, tahtoo vaan limakalvot kuivua. Putsari noin 200 egee (elektrolux ehkä parhaimpia, puhdistaa tehokkaimmin) ja kostutin Ufox noin 30-60 egee) Suosittelen, aloita eka putsarilla.


      • konna2
        Nimetön kirjoitti:

        XXXXX

        Juu ei varmaan kannata. Mutta yritäs itte olla kämpässä ,jota ei oo kahteenviikkoon tuuletettu ja aurinko paistaa ulkona...


      • Siihen
        konna2 kirjoitti:

        Juu ei varmaan kannata. Mutta yritäs itte olla kämpässä ,jota ei oo kahteenviikkoon tuuletettu ja aurinko paistaa ulkona...

        Tuuletusikkunaan muutamaan kertaan taitettu lakanakangas päälle, niin voit pitää ikkunaa auki vaikka koko pölytyskauden ajan. Tosin tuuletusimurien ottoilma imuttuu yleensä myös seinissä olevista ilmanottoreijistä, joten ei tuokaan systeemi muuta takaa kuin sen, että ikkunatuuletus ei enää ainakaan pahenna tilannetta.


    • Mira

      Kannattaa pitää koti mahdollisimman pölyttömänä siitepölyaikana. Kannattaa pyyhkiä lattiat ja pölyt joka päivä. Matot voi ottaa pois siitepölyajaksi niin on helppo siivota. Tuuletus vain aamulla ja illalla niin ei tule siitepölyä sisälle. Meidän perheessä tämä auttaa.

    • minä

      ei ole aiempina vuosina ollut näin pahaa allergiaa.. nokka aivan tukossa, silmät ja kurkku kutisee, aivastuttaa.. vaan eipä auta duact ja lecrolyn-silmätipat..

    • työllistetty nuhanenä

      mulle määräs lääkäri kans 3vuoden siedätyshoidon (en tiedä jaksanko alkaa käymään)on kuulemma aika aikaa vievää ja kallista. sitte se määräs mulle vielä 2eri silmätippaa ja nenäsumutetta ja 2erilaista pilleriä. rahat menee kuin tuuleen

    • vaan

      Juuh, kamalin allergia ikinä. Enpä ole moista aikaisemmin kokenut. Silmät muurautuvat kiinni, eteensä ei näe, nenä ja silmät kutiavat, nokka niin tukossa, ettei voi niistää vaikka tavaraa valuu ulos kaiken aikaa, kurkku mullakin oireilee ekaa kertaa; kammo yskä ja kutisee niin vietävästi. Kiva olla ulkotöissä, seisoskella ulkona 8h päivässä. Viime työvuoron aikana meni yli 200 nenäliinaa. Plus sitten se armoton väsymys.

      Olen kuullut monesta allergikon suusta, että tämä vuosi on pahin aikoihin/ikinä. Kaipa se johtuu tosta superkuivasta, lämpimästä ja aurinkoisesta säästä. Siihen kun lisää vielä tuulen niin... Huhhuh. Sais kyllä sataa pikkuhiljaa, alkaa mennä ihan överiksi nää tuskat. Reseptittömät sumutteet ja lääkkeet ovat yhtä tyhjän kanssa, eivät auta laisinkaan. Nyt onneksi lääkäri, josko osaisi jotain parempia lääkkeitä määräämään.

      Yksi niksi jota kannattaa kokeilla: nenähuuhtelu. Ei todellakaan paranna vaivija kokonaan, mutta auttaa hetkellisesti. Huuhtelussa toisesta sieraimesta valutetaan suolavettä sisään ja se valuu toisesta ulos. Kuulostaa inhottavalta, mutta ei tunnu lainkaan pahalta (itse palkäsin että olisi tosi epämiellyttävää, mutta ylläytin positiivisesti). Vesi huuhtelee onteloihin kertyneet siitepölyt pois, niin olo helpottaa edes hetkellisesti. Tosin jos nenä on aivan tukossa, ei vesi pääse virtaamaan läpi, mutta kyllä se huljuttelu silloinkin auttaa. Nenähuuhtelutarvikkeet saa apteekista (pakettiin sisältyy ns. "kannu" josta vettä kaadetaan, suolamitta ja tosi hyvät ja tarkat ohjeet, joiden avulla onnistuu varmasti). Kannattaa siis kokeilla.:)

      tsemppiä kaikille allergiahelvetissä pyöriville, kyllä tämä tästä! Nyt on pahin vaihe meneillään, eli tästä tie on vain ylös päin!:)

    • Eulalia

      Ensin luvattiin helppoa kevättä ja sitten peloteltiinkin jo kamalalla keväällä.

      Ja kuinkas kävi: antihistamiinin ottamisella ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Koivuallergiani ei liene pahinta sortimenttia, mutta tämmöistä en minäkään muista ihan lähivuosina kokeneeni, ettei lääkkeet tunnu missään.

      Erikoista oli eilen, kun menin erääseen vaatepuotiin, että koko hemmetin kaupassaoleilun ajan nokka vuoti ja niiskutin kuin viimeistä päivää, vaikka ennen ja jälkeen kauppakäynnin ulkoilmassa ei ollut lainkaan oireita, tuuliko lie työnsi pölyt pois tieltä. Jos se siitepöly on takertunut kaikkiin niihin vaatteisiin siinä kaupassa, niin sielläpäs onkin sitten "kiva" vierailla vielä pitkän aikaa...

      • Eulalia

        Jäin miettimään noita muiden kommentteja silmien umpeen muurautumisesta ja hengitysvaikeuksista. Semmoisia kun minulla ei sentään ollut, niin tulee mieleen että auttoikohan (minuakin) maitohappobakteerien käyttö jota olen tässä joitakin kk harrastanut?

        Kun ne semmoista tuolla ovat väittäneet, että se auttaa.


    • duha

      kyl tää rupee jo ottaa päähän muitakin kun mua työ kaveritkin sano et mee ny muualle kun olet noin kärtynen mut minkäs teet nokka vuotaa niin vitusti ja silmät on muurautunu kiinni ja töis vaan pitää olla. en kyl mäkään muista 30 vuotis ajaltani yhtään näin kovaa koivun siitepölyä, kun nyt ei edes mitkään lääkkeet auta... satais nyt jo. ainakin täällä näyttäs hyvält kun on tummuia pilviä niin pirusti mut ei piskoakaan ole viel tullut..tää on hirveetä ja vituttaa niin vitusti...

      • tämähän

        ...on aika tyypillistä, että juuri toukokuulla kaikki ennustetut sateet kuihtuvat pois päivää paria aiemmin ja tylsän harmaa ja pölyinen pilvipouta vallitsee kaiken aikaa. Muistaakseni viime vuonna oli vähän erilaista, että oli rankkoja sateita ja ukkosia jo toukokuulla. Mutta silloin koivun pölyä oli vielä kesäkuun alkuviikollakin ilmassa. Toivottavasti "kausi" tänä vuonna menee edes nopeammin ohi rankan alun jälkeen. Turun aerobiologian laitos väittää koivun kukinnan huipun jo taittuneen... vaikkei kyllä vielä pölymäärissä näy - "erittäin runsaita" koko Etelä- ja Keski-Suomessa.


    • ennen lääkitystä puolikuollut

      Helpottaa kuulla, että muilla on ollut yhtä kamalaa. Kannattaa oikeasti mennä hakemaan kunnon lääkesetti lääkäriltä. Minä olin jo illalla ihan terve (otin lääkkeet puolilta päivin), vaikka aamulla teki mieli hypätä parvekkeelta! Kortisonisumute nenään ja leukotrieenireseptorisalpaaja taisivat olla paras apu. Antihistamiineja olin käyttänyt jo ennen lääkärille menoakin.

      • Neea

        Mikä leukoreseptorisalpaaja???Kävin tänään lääkärissä ja ei hän tuollaista maininnut. Ventolinet, nuhatipat,,sain


      • konna2

        Niin mitä noi leukoreseptorisalpaajat on? Googlekaan ei löydä yhtään Suomenkielistä sivua...


      • Tsero
        konna2 kirjoitti:

        Niin mitä noi leukoreseptorisalpaajat on? Googlekaan ei löydä yhtään Suomenkielistä sivua...

        Nimellä Singulair.


      • i!i!i!
        Tsero kirjoitti:

        Nimellä Singulair.

        Aerius nimistä lääkettä. Hain lääkäriltä reseptin.
        Kaksi 30:n tabletin pakkausta maksoi muistaakseni 16,95. Lievittää tuskaa, muttei poista


      • Nimetön
        konna2 kirjoitti:

        Niin mitä noi leukoreseptorisalpaajat on? Googlekaan ei löydä yhtään Suomenkielistä sivua...

        leukotrieenisalpaaja.


    • paljos

      makso toi pläjys mitä sulle annettiin?

    • Eva_

      Mulla on todettu koivuallergia sieltä pahimmasta päästä. Tänä vuonna, noin viikko sitten olin täysin terve, sitten pamahti viime torstaina aivan järkyttävä olo !
      Tosin aika ihmeellistä, minulla ei nenä vuoda eikä silmät kutise, mutta hengitysvaikeudet ovat pahemmat kuin koskaan. Yöllä heräilen tunnin välein kun ei henki kulje eikä inhalaattorikaan auta. Kamalaa kun ei pysty treenaamaan kun pelkkä käveleminenkin saa aikaan hirveän hengenahdistuksen.
      Muuten olo on kyllä aivan mainio, kun on säästynyt muilta oireilta, ihme.
      Toivottavasti ne sateet tulee pian =)

      • viola

        jättää maitotuotteet kokonaan pois ruokavaliosta. pari vuotta sitten kärsin heinänuhasta, mutta siirryttyäni maidottomaan ruokavalioon ei ole ollut lääkitystä vaativia allergiaoireita, jos on koko päivän pyörinyt koivikossa tai heinikossa niin silmät ovat kyllä ilmoitelleet olemassaolostaan, mutta eivät häiritsevässä määrin, vrt. aikaisemmin käveli viiden metrin päästä timotei-pusikkoa ja hetken päästä juoksi lääkekaapille äitiä kaivaten...


      • Timotei
        viola kirjoitti:

        jättää maitotuotteet kokonaan pois ruokavaliosta. pari vuotta sitten kärsin heinänuhasta, mutta siirryttyäni maidottomaan ruokavalioon ei ole ollut lääkitystä vaativia allergiaoireita, jos on koko päivän pyörinyt koivikossa tai heinikossa niin silmät ovat kyllä ilmoitelleet olemassaolostaan, mutta eivät häiritsevässä määrin, vrt. aikaisemmin käveli viiden metrin päästä timotei-pusikkoa ja hetken päästä juoksi lääkekaapille äitiä kaivaten...

        Voi tuokin olla mahdollista. Itselle sanottiin erikoislääkärillä että jos on allerginen timoteille niin on ylensä myös vehnälle. Eli jos koittaa jättää vehnää sisältävät elintarvikkeet pois voi olla ettei tule allergiaa timoteista. Ne ovat kuulemma yhteydessä toisiinsa!


      • Kuulla...

        ...että löytyy kohtalotovereita. Oireesi alkamispäivineen ovat identtiset omiini. avovaimon astmapiippu on hieman helpottanut. Nyt tämä yskä tuntuu lähtevän jo hyvin syvältä...


      • shishigami

        Koivu taitaa mullekin olla se kaikkein pahin. Viime viikolla kauhee allergia pamahti päälle ihan yhtäkkiä. Viime keväänä ei ollu oireita melkeen ollenkaan niin ei ollut osannut varautua yhtään.

        Silmät ei kauheesti aiheuta ongelmia mut nenä on ihan tukossa ja hengittäminen on niin vaikeeta. Mulla on astma, lähinnä rasitus sellainen, mut lääkkeitä en oo muina vuodenaikoina enkä tätä ennen keväisinkään enää juurikaan käyttäny. Nyt ei ulkona kauheesti huvita olla, vaikka kävelis kuin hitaasti, niin silti alkaa ahdistaa.

        Kuuleman mukaan monet ihmiset joilla ei oo allergiaa ikinä enne ollu, on tänä keväänä saanu oireita. Täytyy vaan toivoa et pohja on jo saavutettu. Ens kevät ei voi olla tän pahempi.
        Jaksamista kaikille! Kyllä se sade sieltä varmasti tulee - Suomen kesä ei ikinä petä xP


    • LaraK

      Moi, mulla silmät oireilevat eniten, ovat aivan punaiset, kutiavat ja valuttavat vettä 24 h. Aamulla silmissä rähmää niin ettei auki saa. Silmätipat (reseptilääkkeitä) eivät tunnu auttavan, onko järeämpiä keinoja? Samoin pillerit, kestine, yhtä tyhjän kanssa.

      • diiss

        Luonnonmekanismit ovat ilmiömäisiä. Samalla tavalla kuin tulviva puro aina löytää purkautumispaikkansa, kaikki muukin luonnossa vahvistaa itseään uhan alla.

        Elintapamma ja luonnon kuormittaminen liiallisella kulutuksella saa aikaan sen, että saamme ikävä kyllä tottua vaan paheneviin allergioihin. Itse sen ikävä kyllä olemme myös aiheuttaneet, sillä jokainen ylimääräinen (roskiin menevä) paperiarkki, sanomalehti jne tuhoaa luontoa.

        Olisi hyvä aika kiinnittää huomiota omaan kulutukseensa. Kuinka ison jäljen sinä elämälläsi jätät luontoon? Hakataanko sinun takiasi sademetsät sukupuuttoon?


      • Nimetön
        diiss kirjoitti:

        Luonnonmekanismit ovat ilmiömäisiä. Samalla tavalla kuin tulviva puro aina löytää purkautumispaikkansa, kaikki muukin luonnossa vahvistaa itseään uhan alla.

        Elintapamma ja luonnon kuormittaminen liiallisella kulutuksella saa aikaan sen, että saamme ikävä kyllä tottua vaan paheneviin allergioihin. Itse sen ikävä kyllä olemme myös aiheuttaneet, sillä jokainen ylimääräinen (roskiin menevä) paperiarkki, sanomalehti jne tuhoaa luontoa.

        Olisi hyvä aika kiinnittää huomiota omaan kulutukseensa. Kuinka ison jäljen sinä elämälläsi jätät luontoon? Hakataanko sinun takiasi sademetsät sukupuuttoon?

        mullakin alkaa olla tuskaiset olot! nyt ens viikolla aika lekurille, miten ne toteaa että milleinen allergia kyseessä? näkeekö lääkäri silmistä vai mistä hän tekee diagnoosin että on varmasti allergikko? nimittäin tarvin lääkärintodistuksen mutta mulla ei vielä kuitenkaan ole kesän pahimmat oireet päällä! olikohan se pujo tms kun alkaa kukkimaan niin sitte alkaa olla olot ja kiiltävät limat valuu ja silmät ihan hiekassa ym,ym


      • vasta-ainearvot..
        Nimetön kirjoitti:

        mullakin alkaa olla tuskaiset olot! nyt ens viikolla aika lekurille, miten ne toteaa että milleinen allergia kyseessä? näkeekö lääkäri silmistä vai mistä hän tekee diagnoosin että on varmasti allergikko? nimittäin tarvin lääkärintodistuksen mutta mulla ei vielä kuitenkaan ole kesän pahimmat oireet päällä! olikohan se pujo tms kun alkaa kukkimaan niin sitte alkaa olla olot ja kiiltävät limat valuu ja silmät ihan hiekassa ym,ym

        Verikokeen vasta-ainearvot kertoo sen oletko allerginen..Mutta ne ei kerro mille olet allerginen. Se selviää ns. prick-testeillä, eli altistetaan iho erilaisille allergiaa aiheuttaville aineille ja katsotaan reaktiot..Itselleni tehtiin vain verikokeet, vasta-ainearvot oli korkeella, mut sitten itse selvitin sen, että mille olen allerginen. Ollessani keskellä timoteipeltoa sain sellaset oireet mitkä ei jättäneet kyllä mitään arvailujen varaan.Muuta allergiaa mulla ei ole, mutta kyllä tän kevään siitepölyt on ekaa kertaa aiheuttaneet tukkosuutta ym, vaikken aiemmin oo kärsiny keväällä allergiaoireista:(


      • Nimetön

        Lecrolyn nimisiä silmä tippoja. Minulla vei oireet kokonaan vuorokaudessa. heti helpotti:)


    • normaaliin verrattuna

      Käykääs katsomassa alla olevasta linkistä, mikä siitepölypilvi leijuu Pohjois-Euroopan päällä. Näkyy satelliittikuvassa!

      Esim. Tanskassa on mitattu 2000-kertaisia pitoisuuksia normaaliin verrattuna! Ei siis ihme, jos täälläkin kärsitään. Ei voi muuta kuin pysytellä sisällä, napsia lääkkeitä ja toivoa, että tämä menee ohi nopeasti.

      http://www.iltalehti.fi/2006/05/13/200605114508255_uu.shtml

      • mutta ei noin paljon

        "Esimerkiksi Tanskassa hiukkaset kuutiota kohti ylittyivät kahdella tuhannella, mikä on Rannan mukaan paikallinen ennätys."

        Arvot eivät kuitenkaan ole 2000-kertaiset.


    • milla

      On kyllä kamala allergia, eikä lääkkeetkään auta ja niitähän ei voi mielinmäärin popsia. Keuhkoja ahistaa, aivastuttaa, nenä vuotaa jne.... Aamulla silmiä ei saa auki, ku niin rähmäset...

      Helpottais pian..Satais edes vettä!!

      • ehkäs

        hengittämään suun kautta, vaikka nokka olis miten tukossa, ettei pöly pääse suoraan keuhkoihin, jollon oireet vain siirtyy kurkkuun ja keuhkoputkiin. Yleensä ainakin toinen sierain on auki. Nenän lima ja karvoitus sitovat suuren osan pölystä itseensä ennen keuhoja. Vastaavasti ehkä ei kandee niellä kovin paljon limaa, jos on taipumusta saada vatsaoireita siitepölystä. Noita on tietty vaikee välttää nukkuessa, mutta ainaskin hereillä voi yrittää.


    • niin hirmuista

      On tosiaan todella pahat siitepölyoireet.

      Tällaista en muista kokeneeni miesmuistiin.. atshii. vaikka kuinka lääkkeitä popsii saa nenää niistää koko ajan, silmät kutiavat ja punoittavat, aivastuttaa, yskittää, korvat menevät lukkoon kun nielaisee ku nenä niin tukossa.

      Ja t korostuu D:nä.. huhhei

      Hirmuinen tuo allergiapilvi :(

    • Uusi tapaus

      Ajoin pyörällä Länsiväylän viertä viitisentoista kilometriä. Lähtiessäni oli terve kuin pukki. Palatessani todella sairas. Aivasteluja ensin pitkä sarja ja sen jälkeen niin monumentaalinen nuha että en uskoisi jos joku minulle moisesta ilmiöstä kertoisi.

      Mutta kas ihmettä. Kun illalla menin lämpimään suihkuun ja pesin hiukseni, niin nuha lakkasi siihen paikkaan...

      Se tosin heräsi seuraavana päivänä henkiin, mutta paljon lievempänä.

      • Eulalia

        Sinulla oli varmaan tukassa paljon siitepölyä, ja kun huuhtelit sen pois, jo hellitti.


    • vettä!!!!!!!!!!!!!

      tätä olen jo odottanut!! ilma puhdistuu ja allergia helpottaa!! ;) ;) ;) ;)

    • Psychotronic

      kuulostaa niin tutulta...

    • Maikki1979

      Hei! mulla on kummallinen ongelma, aina kun ma tulen Italiaan,niin mulla alkaa allergiset oireet, silmat vuotavat, rahmivat ja kutiavat niin paljon etta ne tekisi mieli repia paasta! Aivastelen myos ja nena vuotaa. Mulle on tehty vaikka mita allergiatesteja mutta en ole niitten mukaan millekaan allerginen.Suomessa mulla ei ole ikina naita oireita! Mutta joka kerta kun tulen tanne Italiaan(mun poikaystava asuu nimittain taalla) niin oireet alkavat samantien oli sitten talvi tai kesa taalla!Suomessa yksi laakari epaili sisahome allergiaa, kun taalla on niin kostea ilma. En tieda mita tehda! apteekista sain taas kerran jotain silmatippoja allergiaan mutta ei ne auta ollenkaan! tama on ihan tuskaa! onko kellaan samanlaista ongelmaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1916
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1176
    Aihe