seoksen säätö neula

Heletee

Missä sijaitsee kaasarin neula, josta voi säätää seosta.

minä laitoin power-filter ilmanputsarin, niin nyt moposkootteri ei kulje hirveän hyvin.

minä olen säätänyt vähän jo seos-ruuvia.

pääsuuttimen koko on 75 (ei luulis olevan liian pieni)

neulasta voi varmaan säätää paremmin seosta

13

14407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaasuttajan neulasta ei säädetä seosta vaan seosruuvista.
      Neulaa nostamalla tai laskemalla vaikutat polttoaineen määrään joka menee sylinterille.
      Neula sijaitsee (myös Herossa)luistin keskellä. Ai mikä se luisti sitten on ja missä se sijaitsee? No,luistin läpi menee kaasuvaijeri joka taasen tulee kaasukahvalta,siitä josta kääntämällä yleensä vauhti lisääntyy. Eli irroita kaasuttajan yläpuolella kaksi ruuvia jotka sijaitsee siinä mistä se kaasuvaijeri menee kaasuttajaan ja nosta vaijerin kanssa samaan aikaan se kansi jonka juuri irrotit sekä luisti jonka läpi se kyseinen vaijeri menee. Irroita vaijeri työntämällä kohti luistia jolloin vaijerinpää lisphataa neulanpuolelta alaspäin ja hetkenpäästä nousee viereisestä "isommasta" reiästä irroten luistista... varo että sisällä oleva jousi ei ponnahda ja häviä "jonnekkin"....
      Nyt työnnät sen neulan luistin yläpuolelta ulos.. varo että neulan ympärillä oleva lukitusrengas ei häviä... ja sen jälkeen siirrät sitä lukitusrengasta haluamaasi koloon siinä neulassa, helppoa vai mitä?
      Kasaaminen tapahtuu päin vastaisessa järjestyksessä...

      PS.Tuo pääsuuttimen koko ei takaa mitään muuta kuin sen että heron 4ltr tankilla pääsee korkeintaan 75km/täysitankki. Huomaa myös se että nyt kun olet noinkin liian isoksi tuon suuttimen vaihtanut niin kaikki muukin olisi ollyt hyvä suurentaa, pelkkä toisen mallisen ilmansuodattimen vaihtaminen ei mitenkään lisää kaasuttajan saamaa ilmamäärää. Se alkuperäinen on oikeasti hyvä ja suodattaa myös pinetkin roskat jotka yleensä "tarvike" suodattimilla jää tekemättä...

      • Heletee

        Toimiiko skootteri paremmin neulaa nostamalla


      • Heletee kirjoitti:

        Toimiiko skootteri paremmin neulaa nostamalla

        Ei välttämättä,neulan nostolla luistissa siis säädät polttoaineen ja ilman suhdetta.


      • Heletee
        PappaSkootteri kirjoitti:

        Ei välttämättä,neulan nostolla luistissa siis säädät polttoaineen ja ilman suhdetta.

        Onko pääsuutin sopivan kokoinen vai liian iso


      • PappaSkootteri
        Heletee kirjoitti:

        Onko pääsuutin sopivan kokoinen vai liian iso

        Mistä moisen suuttimen olet löytänytkin, jos oikein muistan niin heroon on vakio ja siitä isompi n.64-65 ja silläkin saavutetaan n.4,5-5ltr/100km kulutus ja siitä isompi suutin on melkeempä pelkkää polttoaineen hukkaamista...

        Haluatko lisää vauhtia, vääntöä, polttoaineenkulutusta jne vai mitä?

        Herohan ei koskaan ole ollut mikään "tykki" ja jos tehoja haluat niin melkein ainoa tapa sitä hankkia on suurempi sylinteri... ja ne taas on kiven alla...


      • Heletee
        PappaSkootteri kirjoitti:

        Mistä moisen suuttimen olet löytänytkin, jos oikein muistan niin heroon on vakio ja siitä isompi n.64-65 ja silläkin saavutetaan n.4,5-5ltr/100km kulutus ja siitä isompi suutin on melkeempä pelkkää polttoaineen hukkaamista...

        Haluatko lisää vauhtia, vääntöä, polttoaineenkulutusta jne vai mitä?

        Herohan ei koskaan ole ollut mikään "tykki" ja jos tehoja haluat niin melkein ainoa tapa sitä hankkia on suurempi sylinteri... ja ne taas on kiven alla...

        Mulla on tallella 47.5, 52,5, 60, 70 ja 75 suuttimet jotka käyvät siihen heroon

        mikä niistä sitten kannattaisi laittaa

        P.P power-filter ei toiminut 60 suuttimen kanssa, silloin heti kun lähti liikkeele se sammu, niin olisiko silloin auttanut luistin neulan nosto


      • Heletee kirjoitti:

        Mulla on tallella 47.5, 52,5, 60, 70 ja 75 suuttimet jotka käyvät siihen heroon

        mikä niistä sitten kannattaisi laittaa

        P.P power-filter ei toiminut 60 suuttimen kanssa, silloin heti kun lähti liikkeele se sammu, niin olisiko silloin auttanut luistin neulan nosto

        Jos jokaiseen kysymykseen vastaa ja odottaa uutta kysymystä sivuten hieman edellistä niin kyseinen sanojen vaihto ei ole palstalle omiaan... laita mailia niin voin siinä jatkaa!


      • Anonyymi
        PappaSkootteri kirjoitti:

        Jos jokaiseen kysymykseen vastaa ja odottaa uutta kysymystä sivuten hieman edellistä niin kyseinen sanojen vaihto ei ole palstalle omiaan... laita mailia niin voin siinä jatkaa!

        Soita mulle 22.3.2007


    • nERO111

      vittu te ETTE TIEDÄ MITÄÄN mopoista, lupaan ette tiedä mitään vauhtipyörän desimaalipainon vaikutuksesta tai bensiinin höyrysymisen vaikutuksista isoissa lämpötiloissa taikka polttoainekierteistä !!!!!!!

      • joopajoo

        haista vittu


      • Anonyymi

        Tiedän sun mutsis kireyden


    • muka tiato

      kova jätkä

    • Työukkokqkq

      Menkää töihin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe