Taloussihteerin palkka

Nuorempi taloussihteeri

Palkankorotus olisi kohta ajankohtainen kysymys ja summakin olisi jo valmiina mielessä. Tästä huolimatta ajattelin varmistaa, etten kaivaa itselleni kuoppaa esittämällä liian pienen korotuksen :).

Vuosi tulee täyteen nykyisessä pestissäni ja olen saanut vastuuta työssäni. Työkuvani on laaja, sillä se ulottuu kahvinkeitosta toimitusjohtajan "oikeana kätenä" toimimiseen. Olen yksin vastuussa myynti- ja ostoreskontrasta, mutta kirjanpito on tilitoimistolla, jonne toimitan raportteja. Teen matka- ja hotellivarauksia, järjestän yrityksen tapahtumat kutsujen tekemisestä lähtien, vastaan toimistotarvikkeiden riittävyydestä, lasken palkkoja...Lyhyesti sanottuna olen melkein "joka paikan höylä", kunhan tiedot ja taidot riittävät. Myynnistä en ole kuitenkaan vastuussa.

Olen siis taloussihteeri pienessä yrityksessä pääkaupungin seudulla. Koulutustaustaltani olen tradenomi vuosimallia 2005. Paljonko saatte palkkaa vastaavanlaisista hommista työpaikassanne?

Kiitos niille, jotka vaivautuvat vastaamaan!

16

18479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taloussihteeri

      1700 eur/kk.

      • Nuorempi taloussihteeri

        Mikä on koulutuksesi?


      • Taloussihteeri
        Nuorempi taloussihteeri kirjoitti:

        Mikä on koulutuksesi?

        Tervetuloa vaan valtiolle töihin! Koulutukseltani olen tradenomi ja takanani on 7 vuoden työkokemus. Palkka on surkeat 1700 eur/kk!!!


    • toimistovirkailija

      MInusta sinulla ei ole mitään oikeasti vastuullisia töitä. Palkkasi voisi olla 1600 euroa.

      • Nuorempi taloussihteeri

        Vastuulliset tehtävät...Jokaisella on varmaan oma käsitys siitä, minkälaisissa tehtävissä joudutaan ottamaan vastuutta. Voi olla, että joku toinen toimistovirkailija joutuu ottamaan työssään enemmän vastuuta kuin allekirjoittanut, ja näkee sen, etteivät työtehtäväni ole kovinkaan vaativia eikä niissä joudu kantamaan vastuuta. Tästä huolimatta tiedän, että joudun ottamaan paljon vastuuta ja moni asia ei varmasti toimisi ilman minua nykyisessä työpaikassani. Tämä ei ollut omaa kehua, vaan kerron asioista objektiivisesti.

        Aiheutan ehkä hämmästystä sinulle kertomalla, että saan jo nyt yli 2000,00 €:a kuussa. Tämä kertokoon sen, että työtehtävässäni joudutaan ottamaan edes jonkin verran vastuuta. Tietääkseni kukaan fiksu työnantaja ei maksa työntekijälle tyhjästä, vaikka voihan poikkeuksiakin olla, mutta epäilen suuresti.

        Jos kerran teet samanlaisia hommia, niin kannattaa neuvotella itselle parempi palkka. 1600,00 €/kk kuulostaa minusta niin vähälle ja on väärin työntekijää kohtaan, että maksetaan selvästi alle sen, mitä kuuluisi maksaa.


      • jåsdafj
        Nuorempi taloussihteeri kirjoitti:

        Vastuulliset tehtävät...Jokaisella on varmaan oma käsitys siitä, minkälaisissa tehtävissä joudutaan ottamaan vastuutta. Voi olla, että joku toinen toimistovirkailija joutuu ottamaan työssään enemmän vastuuta kuin allekirjoittanut, ja näkee sen, etteivät työtehtäväni ole kovinkaan vaativia eikä niissä joudu kantamaan vastuuta. Tästä huolimatta tiedän, että joudun ottamaan paljon vastuuta ja moni asia ei varmasti toimisi ilman minua nykyisessä työpaikassani. Tämä ei ollut omaa kehua, vaan kerron asioista objektiivisesti.

        Aiheutan ehkä hämmästystä sinulle kertomalla, että saan jo nyt yli 2000,00 €:a kuussa. Tämä kertokoon sen, että työtehtävässäni joudutaan ottamaan edes jonkin verran vastuuta. Tietääkseni kukaan fiksu työnantaja ei maksa työntekijälle tyhjästä, vaikka voihan poikkeuksiakin olla, mutta epäilen suuresti.

        Jos kerran teet samanlaisia hommia, niin kannattaa neuvotella itselle parempi palkka. 1600,00 €/kk kuulostaa minusta niin vähälle ja on väärin työntekijää kohtaan, että maksetaan selvästi alle sen, mitä kuuluisi maksaa.

        kuullostat sekavalle?


    • tälleen

      Samanlaisista hommista mulle maksetaan 2500 e

      • Nuorempi taloussihteeri

        Kiitos tiedoistasi. Oletinkin, että tämmöinen palkka olisi mahdollista saada. Toki riippuu paljon työntekijästä ja siitä, mitä vastinetta hän voi yritykselle antaa hyvästä palkasta. :)


      • agwerhaejetj
        Nuorempi taloussihteeri kirjoitti:

        Kiitos tiedoistasi. Oletinkin, että tämmöinen palkka olisi mahdollista saada. Toki riippuu paljon työntekijästä ja siitä, mitä vastinetta hän voi yritykselle antaa hyvästä palkasta. :)

        voit pyytää ainakin 2200 - 2300 eur/kk.


      • Merkonomi
        agwerhaejetj kirjoitti:

        voit pyytää ainakin 2200 - 2300 eur/kk.

        Merkonomina voit pyytää ainakin 2500-2700€/kk lounas-, känny- ja autoedut.


    • työnantaja

      Olen samaa mieltä, että työtehtäväsi eivät ole kovin vaativia. Tärkeitä toki! Maksaisin enintään 1.800,- pk-seudulla, muualla hieman vähemmän.

      • Nuorempi taloussihteeri

        Työnantajista on moneen junaan, samoin meitä työntekijöitäkin. Kun kerran tiedän, että on mahdollista, kohtuullista ja realista pyytää parempaa palkkaa, en alle 2000 €:oon tyydy. En onnekseni myöskään ole tarvinnut tyytyä.

        Olen käynyt monessa yrityksessä työhaastattelussa ja tiedän, että toisessa voidaan maksaa enemmän, toisessa vähemmän. Saahan yritykset varmaan työntekijöitä aina kun tarvitsee - maksaa kuinka vähän tahansa. On kuitenkin muistettava, että työntekijän motivaatio on hyvin tärkeä ja palkka on yksi motivaatioon vaikuttava tekijä. Jos maksetaan 1800,00 €/kk, niin voihan sitä ottaa työtehtävissä rennommin, pitää pidemmät tauot ja käydä vaikka useammin naistenhuoneessa ;).


      • Nuorempi taloussihteeri

        1800,00 €/kk voisi olla sopiva työntekijälle, jolla ei esimerkiksi ole koulutusta ja ATK-taidot ovat puutteelliset. Työnantajana miettisin työntekijän taitoja ja tietoja sekä työtehtäviä, johon hänet palkataan. Jos työntekijällä on pohjalla tradenomin (oik. tradenomi-HSO) koulutus, erittäin vahvat ATK-taidot, jonkin verran työkokemusta vastaavanlaisista tehtävistä ja muutenkin innokas oppimaan uutta kehittyäkseen uralla, niin mielestäni voidaan hyvinkin maksaa enemmän kuin 1800,00 €:a. Hyvää työntekijää et voi saada liian halvalla...

        Palkka-asioissa voidaan mielestäni olla monta eri mieltä. Itse pidän arvostan sitä, että työnantaja pitäis melkein kiinni palkkasuosituksista. Jos itse ei pidä omia puolia, niin kuka sen sitten tekisi? Ei ainakaan työnantaja tässä tapauksessa, sillä onhan se säästöä palkkakustannuksissa, jos maksetaan vähemmän.


      • terveyspalvelualan taloussi...
        Nuorempi taloussihteeri kirjoitti:

        1800,00 €/kk voisi olla sopiva työntekijälle, jolla ei esimerkiksi ole koulutusta ja ATK-taidot ovat puutteelliset. Työnantajana miettisin työntekijän taitoja ja tietoja sekä työtehtäviä, johon hänet palkataan. Jos työntekijällä on pohjalla tradenomin (oik. tradenomi-HSO) koulutus, erittäin vahvat ATK-taidot, jonkin verran työkokemusta vastaavanlaisista tehtävistä ja muutenkin innokas oppimaan uutta kehittyäkseen uralla, niin mielestäni voidaan hyvinkin maksaa enemmän kuin 1800,00 €:a. Hyvää työntekijää et voi saada liian halvalla...

        Palkka-asioissa voidaan mielestäni olla monta eri mieltä. Itse pidän arvostan sitä, että työnantaja pitäis melkein kiinni palkkasuosituksista. Jos itse ei pidä omia puolia, niin kuka sen sitten tekisi? Ei ainakaan työnantaja tässä tapauksessa, sillä onhan se säästöä palkkakustannuksissa, jos maksetaan vähemmän.

        Olen työssä yksityisellä terveyspalvelualalla.
        Teen taloussihteerin töitä kuten laskentatoimen tehtäviä,palkanlaskentaa ja henkilöstöhallinnon tehtäviä. Koulutus alkujaan merkonomi laskentatoimenlinjalta ja lisäksi kauppatieteiden kandidaatti ja pian myös kauppatieteiden maisteri.
        Palkka on tänä päivänä 2355 euroa/kk. Ja siitä se ei nouse...


      • putte possu
        terveyspalvelualan taloussi... kirjoitti:

        Olen työssä yksityisellä terveyspalvelualalla.
        Teen taloussihteerin töitä kuten laskentatoimen tehtäviä,palkanlaskentaa ja henkilöstöhallinnon tehtäviä. Koulutus alkujaan merkonomi laskentatoimenlinjalta ja lisäksi kauppatieteiden kandidaatti ja pian myös kauppatieteiden maisteri.
        Palkka on tänä päivänä 2355 euroa/kk. Ja siitä se ei nouse...

        Itse olen valtion leivissä, koulutus peruskoulu ja kauppaopistoa käynyt puolet...homma jäi vähän kesken, ei ollut lukuhaluja!
        Palkka on nyt karvan yli 2240 brutto.
        Kyllä sitä meikäläinen pärjää ihan kummasti!


      • edennyt nopeasti
        putte possu kirjoitti:

        Itse olen valtion leivissä, koulutus peruskoulu ja kauppaopistoa käynyt puolet...homma jäi vähän kesken, ei ollut lukuhaluja!
        Palkka on nyt karvan yli 2240 brutto.
        Kyllä sitä meikäläinen pärjää ihan kummasti!

        Olen ollut kunnan palveluksessa noin viisi vuotta, vakituisena vasta jonkin aikaa. Olen saanut palkankorotuksia mukavasti ja ihan itse aiheutettuna eli olen "myynyt" itseni työnantajalleni. Usein ajatellaan, että kunta-alalla ei ole oikeita töitä tai etenemismahdollisuuksia, mutta kohdallani en voi sanoa niin, koska työtä tekemällä ja ottamalla vastaan mielekästä työtä sinut palkitaan. Palkankorotuksesta keskutellaan taas parasta aikaa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe