Taloussihteerin palkka

Nuorempi taloussihteeri

Palkankorotus olisi kohta ajankohtainen kysymys ja summakin olisi jo valmiina mielessä. Tästä huolimatta ajattelin varmistaa, etten kaivaa itselleni kuoppaa esittämällä liian pienen korotuksen :).

Vuosi tulee täyteen nykyisessä pestissäni ja olen saanut vastuuta työssäni. Työkuvani on laaja, sillä se ulottuu kahvinkeitosta toimitusjohtajan "oikeana kätenä" toimimiseen. Olen yksin vastuussa myynti- ja ostoreskontrasta, mutta kirjanpito on tilitoimistolla, jonne toimitan raportteja. Teen matka- ja hotellivarauksia, järjestän yrityksen tapahtumat kutsujen tekemisestä lähtien, vastaan toimistotarvikkeiden riittävyydestä, lasken palkkoja...Lyhyesti sanottuna olen melkein "joka paikan höylä", kunhan tiedot ja taidot riittävät. Myynnistä en ole kuitenkaan vastuussa.

Olen siis taloussihteeri pienessä yrityksessä pääkaupungin seudulla. Koulutustaustaltani olen tradenomi vuosimallia 2005. Paljonko saatte palkkaa vastaavanlaisista hommista työpaikassanne?

Kiitos niille, jotka vaivautuvat vastaamaan!

16

18221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taloussihteeri

1700 eur/kk.

• Nuorempi taloussihteeri

Mikä on koulutuksesi?

• Taloussihteeri
        Nuorempi taloussihteeri kirjoitti:

Mikä on koulutuksesi?

Tervetuloa vaan valtiolle töihin! Koulutukseltani olen tradenomi ja takanani on 7 vuoden työkokemus. Palkka on surkeat 1700 eur/kk!!!

• toimistovirkailija

MInusta sinulla ei ole mitään oikeasti vastuullisia töitä. Palkkasi voisi olla 1600 euroa.

Vastuulliset tehtävät...Jokaisella on varmaan oma käsitys siitä, minkälaisissa tehtävissä joudutaan ottamaan vastuutta. Voi olla, että joku toinen toimistovirkailija joutuu ottamaan työssään enemmän vastuuta kuin allekirjoittanut, ja näkee sen, etteivät työtehtäväni ole kovinkaan vaativia eikä niissä joudu kantamaan vastuuta. Tästä huolimatta tiedän, että joudun ottamaan paljon vastuuta ja moni asia ei varmasti toimisi ilman minua nykyisessä työpaikassani. Tämä ei ollut omaa kehua, vaan kerron asioista objektiivisesti.

Aiheutan ehkä hämmästystä sinulle kertomalla, että saan jo nyt yli 2000,00 €:a kuussa. Tämä kertokoon sen, että työtehtävässäni joudutaan ottamaan edes jonkin verran vastuuta. Tietääkseni kukaan fiksu työnantaja ei maksa työntekijälle tyhjästä, vaikka voihan poikkeuksiakin olla, mutta epäilen suuresti.

Jos kerran teet samanlaisia hommia, niin kannattaa neuvotella itselle parempi palkka. 1600,00 €/kk kuulostaa minusta niin vähälle ja on väärin työntekijää kohtaan, että maksetaan selvästi alle sen, mitä kuuluisi maksaa.

• jåsdafj

Vastuulliset tehtävät...Jokaisella on varmaan oma käsitys siitä, minkälaisissa tehtävissä joudutaan ottamaan vastuutta. Voi olla, että joku toinen toimistovirkailija joutuu ottamaan työssään enemmän vastuuta kuin allekirjoittanut, ja näkee sen, etteivät työtehtäväni ole kovinkaan vaativia eikä niissä joudu kantamaan vastuuta. Tästä huolimatta tiedän, että joudun ottamaan paljon vastuuta ja moni asia ei varmasti toimisi ilman minua nykyisessä työpaikassani. Tämä ei ollut omaa kehua, vaan kerron asioista objektiivisesti.

Aiheutan ehkä hämmästystä sinulle kertomalla, että saan jo nyt yli 2000,00 €:a kuussa. Tämä kertokoon sen, että työtehtävässäni joudutaan ottamaan edes jonkin verran vastuuta. Tietääkseni kukaan fiksu työnantaja ei maksa työntekijälle tyhjästä, vaikka voihan poikkeuksiakin olla, mutta epäilen suuresti.

Jos kerran teet samanlaisia hommia, niin kannattaa neuvotella itselle parempi palkka. 1600,00 €/kk kuulostaa minusta niin vähälle ja on väärin työntekijää kohtaan, että maksetaan selvästi alle sen, mitä kuuluisi maksaa.

kuullostat sekavalle?

• tälleen

Samanlaisista hommista mulle maksetaan 2500 e

Kiitos tiedoistasi. Oletinkin, että tämmöinen palkka olisi mahdollista saada. Toki riippuu paljon työntekijästä ja siitä, mitä vastinetta hän voi yritykselle antaa hyvästä palkasta. :)

• agwerhaejetj

Kiitos tiedoistasi. Oletinkin, että tämmöinen palkka olisi mahdollista saada. Toki riippuu paljon työntekijästä ja siitä, mitä vastinetta hän voi yritykselle antaa hyvästä palkasta. :)

voit pyytää ainakin 2200 - 2300 eur/kk.

• Merkonomi
        agwerhaejetj kirjoitti:

voit pyytää ainakin 2200 - 2300 eur/kk.

Merkonomina voit pyytää ainakin 2500-2700€/kk lounas-, känny- ja autoedut.

• työnantaja

Olen samaa mieltä, että työtehtäväsi eivät ole kovin vaativia. Tärkeitä toki! Maksaisin enintään 1.800,- pk-seudulla, muualla hieman vähemmän.

Työnantajista on moneen junaan, samoin meitä työntekijöitäkin. Kun kerran tiedän, että on mahdollista, kohtuullista ja realista pyytää parempaa palkkaa, en alle 2000 €:oon tyydy. En onnekseni myöskään ole tarvinnut tyytyä.

Olen käynyt monessa yrityksessä työhaastattelussa ja tiedän, että toisessa voidaan maksaa enemmän, toisessa vähemmän. Saahan yritykset varmaan työntekijöitä aina kun tarvitsee - maksaa kuinka vähän tahansa. On kuitenkin muistettava, että työntekijän motivaatio on hyvin tärkeä ja palkka on yksi motivaatioon vaikuttava tekijä. Jos maksetaan 1800,00 €/kk, niin voihan sitä ottaa työtehtävissä rennommin, pitää pidemmät tauot ja käydä vaikka useammin naistenhuoneessa ;).

1800,00 €/kk voisi olla sopiva työntekijälle, jolla ei esimerkiksi ole koulutusta ja ATK-taidot ovat puutteelliset. Työnantajana miettisin työntekijän taitoja ja tietoja sekä työtehtäviä, johon hänet palkataan. Jos työntekijällä on pohjalla tradenomin (oik. tradenomi-HSO) koulutus, erittäin vahvat ATK-taidot, jonkin verran työkokemusta vastaavanlaisista tehtävistä ja muutenkin innokas oppimaan uutta kehittyäkseen uralla, niin mielestäni voidaan hyvinkin maksaa enemmän kuin 1800,00 €:a. Hyvää työntekijää et voi saada liian halvalla...

Palkka-asioissa voidaan mielestäni olla monta eri mieltä. Itse pidän arvostan sitä, että työnantaja pitäis melkein kiinni palkkasuosituksista. Jos itse ei pidä omia puolia, niin kuka sen sitten tekisi? Ei ainakaan työnantaja tässä tapauksessa, sillä onhan se säästöä palkkakustannuksissa, jos maksetaan vähemmän.

• terveyspalvelualan taloussi...

1800,00 €/kk voisi olla sopiva työntekijälle, jolla ei esimerkiksi ole koulutusta ja ATK-taidot ovat puutteelliset. Työnantajana miettisin työntekijän taitoja ja tietoja sekä työtehtäviä, johon hänet palkataan. Jos työntekijällä on pohjalla tradenomin (oik. tradenomi-HSO) koulutus, erittäin vahvat ATK-taidot, jonkin verran työkokemusta vastaavanlaisista tehtävistä ja muutenkin innokas oppimaan uutta kehittyäkseen uralla, niin mielestäni voidaan hyvinkin maksaa enemmän kuin 1800,00 €:a. Hyvää työntekijää et voi saada liian halvalla...

Palkka-asioissa voidaan mielestäni olla monta eri mieltä. Itse pidän arvostan sitä, että työnantaja pitäis melkein kiinni palkkasuosituksista. Jos itse ei pidä omia puolia, niin kuka sen sitten tekisi? Ei ainakaan työnantaja tässä tapauksessa, sillä onhan se säästöä palkkakustannuksissa, jos maksetaan vähemmän.

Olen työssä yksityisellä terveyspalvelualalla.
        Teen taloussihteerin töitä kuten laskentatoimen tehtäviä,palkanlaskentaa ja henkilöstöhallinnon tehtäviä. Koulutus alkujaan merkonomi laskentatoimenlinjalta ja lisäksi kauppatieteiden kandidaatti ja pian myös kauppatieteiden maisteri.
        Palkka on tänä päivänä 2355 euroa/kk. Ja siitä se ei nouse...

• putte possu
        terveyspalvelualan taloussi... kirjoitti:

Olen työssä yksityisellä terveyspalvelualalla.
        Teen taloussihteerin töitä kuten laskentatoimen tehtäviä,palkanlaskentaa ja henkilöstöhallinnon tehtäviä. Koulutus alkujaan merkonomi laskentatoimenlinjalta ja lisäksi kauppatieteiden kandidaatti ja pian myös kauppatieteiden maisteri.
        Palkka on tänä päivänä 2355 euroa/kk. Ja siitä se ei nouse...

Itse olen valtion leivissä, koulutus peruskoulu ja kauppaopistoa käynyt puolet...homma jäi vähän kesken, ei ollut lukuhaluja!
        Palkka on nyt karvan yli 2240 brutto.
        Kyllä sitä meikäläinen pärjää ihan kummasti!

• edennyt nopeasti
        putte possu kirjoitti:

Itse olen valtion leivissä, koulutus peruskoulu ja kauppaopistoa käynyt puolet...homma jäi vähän kesken, ei ollut lukuhaluja!
        Palkka on nyt karvan yli 2240 brutto.
        Kyllä sitä meikäläinen pärjää ihan kummasti!

Olen ollut kunnan palveluksessa noin viisi vuotta, vakituisena vasta jonkin aikaa. Olen saanut palkankorotuksia mukavasti ja ihan itse aiheutettuna eli olen "myynyt" itseni työnantajalleni. Usein ajatellaan, että kunta-alalla ei ole oikeita töitä tai etenemismahdollisuuksia, mutta kohdallani en voi sanoa niin, koska työtä tekemällä ja ottamalla vastaan mielekästä työtä sinut palkitaan. Palkankorotuksesta keskutellaan taas parasta aikaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7760
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5577
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4841
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4763
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      74
      3517
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2808
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2487
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2438
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2264
    Aihe