Mulla on aika uusi 128l akvaario, jossa platyja ja miljoonakaloja sekä 2 kpl imumonneja. Ongelmana on se, että kasvit villiintyy liikaa. En haluaisi akvastani viidakkoa. Tuntuu kuitenkin että kasvit valtaavat koko laatikon. Lisäksi niissä on valtavasti kotiloita ja levää. Nyt olen ajatellut vaihtaa kasvit sellaisiin, jotka eivät kasva nopeasti tai edes kasva paljoa ollenkaan. Mitkä kasvit kasvavat hitaasti ja eivät täytä koko akvaariota? Miten saan akvani pysymään siistinä? Kiitos kaikista ongelmaani liittyvistä neuvoista. :)
Kasveista
3
348
Vastaukset
- ....
Kasvejahan karsitaan viikottain. Samalla lähtevät leväiset lehdet ja uusi kasvu vain jätetään. Mitä kasveja ne on? Latva poikki ja uusiksi hiekkaan jos on köynnöstäviä kasveja. Ja nestemäistä lannoitetta niin leväkin vähenee koska kasvien vointi paranee.
Jos hankit hidaskasvuisia kasveja, levää ehtii kertyä enemmän niiden lehtiin. Lisäksi nitraattipitoisuus nousee koska kasvit eivät enää sido sitä ja näinollen leväongelmasi pahenee.
Kotilot saa nyppimällä pois. Senkun vaan nyppimään. - sannukka
Olet ilmeisesti ymmärtänyt koko kasvien idean väärin. Et sitten ymmärrä karsia niitä...?
- ja somistaja
myös hidaskasvuinen,siis,minä..mulla kun kasvit vaan ihan pikkaisen kasvaa...hitaasti ja kuitenkin.en ole kertaakaan niille tehnyt muuta kuin puhdistanut..???????Minusta tuntuu,että kalat ja kasvit voivat kuitenkin hyvin...en kyllä tiedä mitä laatuja vihreitä ne on...eikä leväkään just ole..tai sitten en ymmärrä:=O
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.37313281Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju504244S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam1094063Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu354026Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko623859- 853324
Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta643208- 1053172
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1443145Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1602831