Iltaa
Tuli mieleen että mitä Suomessa suositellaan ihan vastasyntyneen nukkumapaikaksi?
Kaikilla on varmaan omat mielipiteensä tästä, mutta olis kiva tietää missä suunnittelette vauvojenne nukkuvan (kenties ennen pinnasänkyyn menoa)?
Kiitos :)
Missä vastasyntynyt nukkuu?
13
3743
Vastaukset
- mariat83
Suomessa aika moni tekee vastasyntyneelle äitiyspakkauksen laatikosta ensimmäisen nukkumapaikan...sen jälkeen sitten pinnasänkyyn...laatikko on sen verran pieni että lapsi tuntee siellä nukkuessaan olonsa paremmin turvalliseksi kuin suuressa sängyssä...näin ainaki minä teen kunhan pikkuinen sieltä nyt vain jo tulisi:)la..27.5
- alkper.
en tiennytkään tosta faktasta! aika hauska..
itse mietin ns. moses basket eli koria, olisi samaten paljon pinnasänkyä pienempi ja turvallisempi aluksi.
minkä kokoinen se äitiyspakkauksen laatikko on, kuinka kauan vauva yleensä mahtuu sinne? - mariat83
tottahan se..:)...äitiyspakkauksen laatikon leveys on 45 cm ja pituus 70 cm...sitä en kyllä tiedä minkä ikäiseksi vauva siinä laatikossa mahtuu nukkumaan..oisko parin kolmen kuukauden ikäisenä viimeistään kun siirtyy sitten pinnasänkyyn..varmaan aika yksilöllistä sekin...
- alkper.
mariat83 kirjoitti:
tottahan se..:)...äitiyspakkauksen laatikon leveys on 45 cm ja pituus 70 cm...sitä en kyllä tiedä minkä ikäiseksi vauva siinä laatikossa mahtuu nukkumaan..oisko parin kolmen kuukauden ikäisenä viimeistään kun siirtyy sitten pinnasänkyyn..varmaan aika yksilöllistä sekin...
siinä tuli siis kysymys :)
- ihan tavallista
alkper. kirjoitti:
siinä tuli siis kysymys :)
vahvaa pahvia. Jotkut päällystävät sen kankaalla. Ystävättäreni löysi tällaisen äitiyspakkauksen laatikon "verhoilupakkauksen" kirpputorilta. Oli kauniit reunaröyhelötkin,jotka kuminauhalla pingotettiin kiertämään laatikon ulkoreunaa.
- catx
Niin ja siinä laatikossa on valmiina patja pohjalla! Se on siis ihan suunniteltu ensisängyksikin!
- luki varmaan jossain
äitiyspakkausen laatikko tai pinnasänky.
- äitiyspakkauksesta
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument
Alimmaisena on kuvalaatikosta jossa tavarat lähetetään, joka toimii vauvan ensisänkynä.- alkper.
kiitos teille vastauksistanne, tämäpä oli yllättävä ja mielenkiintoinen juttu!
mihin sijoitatte laatikon, ihan sänkynne viereen (korokkeelle?) vai itse pinnasängyn sisään?
:)
- la-24.8.2006
Äitiyslaatikkoon laitetaan, siellä on turvallista :-)
Laatikon varmaan laitamme pinnasänkyyn.... - ............................
Esikoinen nyt 8kk ja nukkuu edelleen kehdossa, nukkunut siitä saakka kun sairaalasta kotiuduttiin. Seuraava tulokaskin nukkuu sitten kehdossa, nyt rv.6 1! Nyt jossain vaiheessa siirretään esikoinen jatkettavaan lastensänkyyn.
- Tapuli
Meillä esikoinen nukkui pinnasängyssä alusta asti. Olisin mieleläni antanut nukkua meidän vieressä mutta ei suostunut. Liekö viikon aikana tottunut lastenosastolla omaan sänkyyn ettei äitin ja isin vierus kelvannut ;o)
- Lähihoitaja...
ottaisi pientä lasta minun ja mieheni väliin! Työssäni olen kohdannut lapsia jouden päälle aikuinen on nukkuessaan kääntynyt ja lapsi on kärsinyt hapenpuutteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760