Lammi ja ulko-ovi

Notkuja

Miten ulko-oven alapää tulisi oikeaoppisesti kiinnittää tuohon EPS kohtaan siten, että kynnys ei notkuisi painavan ihmiselävän alla? Nyt meillä on kynnyksen ja harkon välllä sisävalun verran tyhjää tilaa eli noin 8 cm. Mitä tähän väliin kannattaisi laittaa? Sivuiltaan ovi on ruuvattu kestopuupalikoihin jotka on kiinnitetty uretaanilla EPS:ään.

9

2013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjeetkin

mutta jos laittaa kestopuukiilat niin ei notku ja sitten uretaanisa.

• urtsia

Laitoin solimatepaloilla oven oikealle korolle ja uretaanilla muuten umpeen.
      Sivut laitoin kuten mainitsit, mutta laitoin kyllästettyä kakkosnelosta koko aukon korkeuden mitalle ja nuo proppasin molempiin betonikuoriin vinottain kiinni.
      tämä oli ovivalmistajan ehdoton vaatimus.

• raksaaja--sh

Jos siltikin epäilee kynnyksen notkuvan niin tekee tuon proppauspatentin myös oven alle tulevan tuen kanssa.

(itse en kyllä aio korvata koko eristekerrosta kyllästetyllä puulla)

• Akio

Eli tällä hetkellä lattiavalun pinta on 8cm oviaukon alareunan yläpuolella?

Eikö tuo oviaukon alareuna kannattaisi ennen oven asentamista valaa suurin piirtein samaan tasoon lattiavalun kanssa (eriste tietysti valuun myös). Ja vasta tästä tasosta hoitaa oven kynnyksen kannatus kiiloilla tms.

• kylmäsiltoja

valamaan.

• Akio
        kylmäsiltoja kirjoitti:

valamaan.

Ei kai siihen sen kummempaa kylmäsiltaa tule kuin muuhunkaan seinään, kun valussa on eriste (vastaavasssa kohtaa kuin harkkoseinässä).

• ...
        Akio kirjoitti:

Ei kai siihen sen kummempaa kylmäsiltaa tule kuin muuhunkaan seinään, kun valussa on eriste (vastaavasssa kohtaa kuin harkkoseinässä).

Tuohan on siis sama asia, kuin uretaanipalikoiden kanssa kiilaminen. Molemmissa tapauksissa ovi makaa ESP:n päällä olevalla uretaani pedillä.

• Akio
        ... kirjoitti:

Tuohan on siis sama asia, kuin uretaanipalikoiden kanssa kiilaminen. Molemmissa tapauksissa ovi makaa ESP:n päällä olevalla uretaani pedillä.

Hmm...periaatteessa kyllä. Paitsi kun tuon 8cm korotuksen ulko- ja sisäkuori on betonia, niin on kiiloilla tms mahdollista edes joten kuten saada oven kynnystä tukeutumaan johonkin muuhun kuin EPS:ään. Ja ulkoseinä jatkuu oven alapuolella betonisena kynnykseen alareunaan saakka (ei ole sitä ~10cm korkeaa uretaaniviritystä siinä ulkoseinässä).

• raksaaja--sh

Mutta melkoinen norsu pitää olla ennen kuin uretaani /EPS/karmiruuvit antaa periksi koko karmin alueella.

Lattialaattaan ei kannata sitä kynnystä tukea mutta etureunan ja Lammiharkon ulkokuoren sisäreunan vois hieman limittää tai kannakoida jotenkin muuten alakarmi ulkokuoren varaan. (väliin mieluusti kuitenkin vaikkapa bitumisuikale tms.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1863
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1650
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1225
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1108
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe