lääkeongelma

lakt.intolerantikko

Farmaseutti kävi koko purkkiarsenaalin läpi, mutta ei löytynyt ainuttakaan lääkettä, joka EI olisi sisältänyt laktoosia!!! Otin sitten kuitenkin Xyzalia, kun on ihan pakko jotakin yrittää. No, ohjeessa tietenkin sanotaan, että jos on lakt.intoleranssi, älä käytä tätä lääkettä. Justiinsa!
Miks ihmeessä lääketehtaat eivät halua ymmärtää :-((
Sama juttu ripulilääkkeiden kanssa ja kuitenkin ripuli on meillä intolerantikoilla usein vaivana. Ota siinä sitten pelastukseksi lisää ripulin aiheuttajaa :-((

24

2650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työllistetty nuhanenä

      no voi olla että se laktoosi on jotenki "pakollinen" tollasia lääkkeitä tehdessä... ties vaikka se sitoo tai pitää lääkkeen hyvänä pitempään tai auttaa sulatuksessa. siis ehkä, en ole tosiaankaan varma, mutta jos sitä laktosia on noinki monessa lääkkeessä niin täytyy sillä olla joku suurempi merkitys. Pistäkääpä Farmaseutit selitystä.

      • lakt.intolerantikko

        Niin kas kun laktoosi on kuulemma se kaikkein halvin ainesosa, jota käytetään pillereitä valmistettaessa ...


    • karima

      Otapa yhteys Helsinkiin Allergiasairaalan päivystävään puhelimeen,sieltä löytyy kaikki tiedot,varmasti Sinullekin apua löytyy.Juuri tällä itumalla ei tule mieleen lääkettä jota voisin suositella,mutta erityisosaamista Allergiasairaalasta löytyy.Ei kun rohkeasti yhteyttä sinne.

    • Ronatic

      Käy lääkäriltä Telfast resepti, siinä ei ole laktoosia. (Aeriuksessa on, kaverille tuli siitä ripuli...)

      • vaihdoin

        väsyttää minua ainakin ihan mielettömästi mutta Aerius ei yhtään.Kaikki ei sovi kaikille ja varsinkin jos on laktoosivaiva.


    • Qto

      Yksi vaihtoehto on tietysti ottaa jotain laktoosia pilkkovaa valmistetta yhdessä laktoosia sis. lääkkeen kanssa. (esim. Lactaid®, Lactrase® tai Keru-Tabs®)

      • lakt.intoleranssi

        Niin kas sehän tässä on ihan hullua, että jotta voisi jotakin pientä pilleriä ottaa johonkin vaivaansa, ensin pitäisi ottaa muu pilleri, jotta voisi ottaa sen varsinaisen pillerin!!!
        Ja kuitenkin globaalisesti ottaen suurin osa maapallon väestöstä kuulemma on lakt.intolerantteja. Lääketehtaat vain eivät halua sitä uskoa, kun on halvempaa käyttää pillerintekoapuaineena laktoosia.


      • lääkkeisiin
        lakt.intoleranssi kirjoitti:

        Niin kas sehän tässä on ihan hullua, että jotta voisi jotakin pientä pilleriä ottaa johonkin vaivaansa, ensin pitäisi ottaa muu pilleri, jotta voisi ottaa sen varsinaisen pillerin!!!
        Ja kuitenkin globaalisesti ottaen suurin osa maapallon väestöstä kuulemma on lakt.intolerantteja. Lääketehtaat vain eivät halua sitä uskoa, kun on halvempaa käyttää pillerintekoapuaineena laktoosia.

        Asiahan on niin, että myydään lääkkeet allergiaan, laitetaan mahanne sekaisin ja myydään lääkkeet vielä mahavaivoihin. Tässähän on siitä jatkuvuutta meidän silmillä...


      • Sairas
        lakt.intoleranssi kirjoitti:

        Niin kas sehän tässä on ihan hullua, että jotta voisi jotakin pientä pilleriä ottaa johonkin vaivaansa, ensin pitäisi ottaa muu pilleri, jotta voisi ottaa sen varsinaisen pillerin!!!
        Ja kuitenkin globaalisesti ottaen suurin osa maapallon väestöstä kuulemma on lakt.intolerantteja. Lääketehtaat vain eivät halua sitä uskoa, kun on halvempaa käyttää pillerintekoapuaineena laktoosia.

        Mulla ei tepsi mikään lääke


    • eiköstä juu

      Hei, käyppä ihan lääkärin vastaanotolla ja kysäse miten järkevintä syödä. joku vaihtoehtohan tos kumminkin on, kun kumminki laktoosikkoja on paljon.

      • lakt.intolerantikko

        Sellainen vähemmän hauska kokemus, että kun lääkärillä pyydän saada sitten laktoosittoman lääkkeen ja hän katsoo paksusta farmacastaan muka laktoosittoman lääkkeen, niin apteekissa kun sitten katsotaan farmaseutin kanssa lääkepakkausta, niin kylläpä vain laktoosia on. Eli jokaisen kokemukseni mukaan lääkärien käyttämässä kirjassa EI kerrota lääkkeiden sisältämästä laktoosista ollenkaan!!! :-(((


    • jaakko

      moi huomasitko kysyä tuotteita joita saa
      myös nestemäisenä?

      • lakt.intolerantti

        heipäs; ei tämä farmaseutti esitellyt mitään muita mahdollisuuksia kuin näitä lukuisia pilleripurkkeja.


      • reseptillä..
        lakt.intolerantti kirjoitti:

        heipäs; ei tämä farmaseutti esitellyt mitään muita mahdollisuuksia kuin näitä lukuisia pilleripurkkeja.

        Joten ei ihme ettei farmaseutti ole nestemäisiä ehdottanutkaan. Nesteissähän ei laktoosia tarvita, tableteissa se on käytetyin täyte/sitoja-aines,ja tietenkin sen halpuus on syynä että sitä käytetään. Allergialääkkethän on ainakin ilman reseptiä kalliita, joten kukapa haluaisi vielä kalliimpia käyttää (jos siis laktoosin sijasta käytettäis jotain kalliimpaa)..
        Laktoosin määrähän on yleensä suht pieni, mutta koska osa ihmisistä on ns.superherkkiä, oireita varmasti tulee :( Laktaasikapseleita siis kehiin, vaikka kuulostaakin rahastukselta. Nestemäiset allergialääkkeet on tarkotettu lähinnä lapsille, ja koska annokset menee painon mukaan, aikuiselle pullot ei riitä pitkäksi aikaa..


    • Alg

      Jos noin pienestä laktoosimäärästäkin oireita saa ja toisaalta on pakko lääkettä ottaa, niin ottaa sitten yhtä aikaa lääkkeen kanssa laktaasientsyymikapselin, joita apteekista saa ilman reseptiä. Tai käyttää sitten allergiaoireisiinsavain paikallisvalmisteita = silmätipat ja nenäsumute.

      • Imeytyminen

        Jos lääke sisältää laktoosia, joka ei imeydy laktoosi-intoleranssista kärsivillä, niin se haittaa samalla varsinaisen lääkeaineenkin imeytymistä.


      • lakt.intolerantti
        Imeytyminen kirjoitti:

        Jos lääke sisältää laktoosia, joka ei imeydy laktoosi-intoleranssista kärsivillä, niin se haittaa samalla varsinaisen lääkeaineenkin imeytymistä.

        niin just ja siinä sitä sitten ollaan!


      • imeytymisvaikeus
        lakt.intolerantti kirjoitti:

        niin just ja siinä sitä sitten ollaan!

        Syön zyrtekkiä allergiaan, jossa on 60 prosenttia laktoosia. Itse tabletti on ihan käsittämättömän pieni. vaikeuksia on,, mutta ei liian kanssa. sanon sen kuitenkin vielä, että vaikka joillain, kuten esim kaverillani on samantasoinen laktoosi allergia kuin minulla, kuitenkin sietää latkoosia erittäin hyvin, eikä tule vaivoja. se syö esim kinder munan, tai jättis tuutin eikä tunnu missään. on tänä maailma eerikoinen paikka :D


    • farkku

      etkö siedä lainkaan laktoosia? Että et pysty käyttämään edes HYLA- ja INTO -tuotteita maitopuolella?

      Esimerkiksi Zyrtec-tabletissa on 66,4 milligrammaa laktoosia (muissa suurinpiirtein saman verran tabletin koosta päätellen, useissa varmaan vähemmänkin kun on selluloosaa ym. mukana). Tuo määrä vastaa n. teelusikallista HYLA-maitoa (jossa on laktoosia alle 1 g/desi eli 10 mg/ml).
      Noin pieni määrä aiheuttaa oireita ainoastaan superherkille.

      Kannattaa ottaa ytheys lääkäriin, koska esim. Aerius ja Telfast ovat laktoosittomia. Lisäksi reseptin kanssa tulee huomattavasti edullisemmaksi allergian hoito.

    • toucher

      Tämä on asia, joka minuakin raivostuttaa. Laktoosittomat vaihtoehdot ovat todella vähissä.

    • mie123456789

      Olen itse huomannut kun olen syönyt nonia, tosin hieman isompia satseja 6kpl/ vrk aamuisin ison veden kanssa, niin olo on mukavampi.
      okei hieman saattaa rassata kukkaroa , mutta vitutus on toisessa päässä laskenut.

      Olen hankkinut niitä kaverin kautta joka myy niitä. http://www.ecoway.nu

    • justiinsa

      kysy lääkäriltäs mikä olisi sellainen lääke missä ei olisi laktoosia. Apteekissa on itsehoito valmisteita mutta ne on mitä on. Lääkäriltä kannattaa kysyä missä lääkkeessä ei ole laktoosia. Apteekarit ei tiedä tai siis itsehoitovalmisteita ne vain tarjoaa, reseptillisistä lääkkeistä ne ei kerro asikkaille mitään.

      Niitä on olemassa allergia lääkkeitä missä ie ol laktoosia. Tunnen yhden jolla on maitoallergia ja se käyttää aeriusta. Kysy lääkäriltä ja kerro asita niin eiköhän se nsiitä sitte

      • lakt.intolerantti

        Tuolla jossakin ketjun aikaisemmassa viestissäni kerroin, miten käy lääkärillä: pyydän laktoosittoman vaihtoehdon; lääkäri katsoo paksusta Farmacastaan ja on löytävinään; menen apteekkiin ja kas kummaa - paketin kyljestä selviää, että laktoosia riittää. Onneksi olen harvoin joutunut käymään lääkärien pakeilla, mutta jok'ikinen kerta on käynyt just näin! Olen tullut siihen tulokseen, että heidän Farmacansa ei ollenkaan lääkeaineselostuksissaan kerro laktoosin olemassaolosta. Apteekkariliitto painattaa aika ajoin ihan omaa pikkukirjastaan, jossa kerrotaan lääkkeiden mahdolliset laktoosit - siitä olin kiitollinen. Se kirjanen paljastaa kaiken sen, mitä lääkäreiden Farmaca ei kerro.


      • apteekissa
        lakt.intolerantti kirjoitti:

        Tuolla jossakin ketjun aikaisemmassa viestissäni kerroin, miten käy lääkärillä: pyydän laktoosittoman vaihtoehdon; lääkäri katsoo paksusta Farmacastaan ja on löytävinään; menen apteekkiin ja kas kummaa - paketin kyljestä selviää, että laktoosia riittää. Onneksi olen harvoin joutunut käymään lääkärien pakeilla, mutta jok'ikinen kerta on käynyt just näin! Olen tullut siihen tulokseen, että heidän Farmacansa ei ollenkaan lääkeaineselostuksissaan kerro laktoosin olemassaolosta. Apteekkariliitto painattaa aika ajoin ihan omaa pikkukirjastaan, jossa kerrotaan lääkkeiden mahdolliset laktoosit - siitä olin kiitollinen. Se kirjanen paljastaa kaiken sen, mitä lääkäreiden Farmaca ei kerro.

        sama Pharmaca käytössä kuin lääkäreillä, ja kyllä sieltä ihan helposti löytyy apuainetiedot. Lääkärit eivät vain osaa/vaivaudu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      243
      2111
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1817
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      72
      1529
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      109
      1245
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1115
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1044
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe