OT: Autohistoriani

dieselflosse

Terve!

En muista, onko tästä ollut aiemmin juttua, mutta kiinnostaisi kuulla teidän autoiluhistoriaanne. Jos aihetta on käsitelty, niin linkki vanhaan keskusteluun kiitosh.

Minun autohistoriani hankintajärjestyksessä. Osa bilikoista on ollut yhtäaikaa, yleensä vain kaksi kerrallaan. Dodgesta lähtien historia on yhteinen vaimoni kanssa.

Ensimmäinen auto tuli hankittua -81 ollessani 16v.

VW kupla 1300 -73
MB 200D -64
Toyota Corolla -77
Datsun 1600 -68
Saab 99 -77
Toyota Hiace -80
Dodge Coronet farkku -68
Volvo 142 -72
Honda Civic -80
Bordward Isabella farkku -60 (projekti, ei ikinä ajossa)
Peugeot 309 -85 (en ole varma vuosimallista)
Chevy Caprice farkku -80
MB 240D -84 (edelleen käytössä)
VW kupla 1300 -72
Opel Kadett -85
VW kupla 1200 -74 (tuli leikattua katto pois)
Citroën Xantia -85
Citroën Xantia farkku -87
Volvo 164 -74
Citroën Berlingo 1.9D -88
Citroën Berlingo HDI -00 (edelleen käytössä)

30

2631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GoldenGun

      BMW 316 vm. -89
      Mazda 323 Gti vm. -94
      Xsara VTS vm. -00
      Xsara Break 1.6 vm. -00
      Xsara Break Hdi vm. 02

      Onhan noita, loppukolmikko melko ranskalaisvoittoinen, enkä ole katunut pätkääkään.

    • Timo L.

      ...onkin jo tuttu, mutta kerrataan:

      Ensimmäinen auto 21-vuotiaana 1999.
      M-B 280 CE (kv) 1977
      M-B 280 S 1977
      M-B 230 E 1983.

      Paljonpa on tullut ajeltua myös 1985 250 D:llä, etenkin ennen omia autoja.

    • W126

      Yksi auto on ollut puhtaasti vain minun nimissä:

      Opel Kadett -85 1.3S (Vaimon nimissä oli)

      Mercedes Benz 240D -83 (Vaimon nimissä oli)

      Mercedes Benz 300SE -88 (Tää on vieläkin mun nimissä)

      Fiat Uno 60S -86 (Siskon nimissä oli)

      Mercedes Benz 300D -82 (Vaimon nimissä)

      Kaikki nämä kuitenkin perheen käyttöautoina ja minä niillä pääsääntöisesti ajellut.

      • dieselflosse

        Unohdin tuosta listastani, että ajelin puolivuotta appiukon Ladalla (2105). Olisikohan ollut tuossa samoihin aikoihin tuon Hiacen kanssa.


    • Venus

      Minun listani on aika lyhyt, toki väliin löytyy poikaystävien kanssa yhdessä omistettuja autoja mutta tässä ns. omat:

      Saab 99 (peritty veljeltä)
      VW Polo (peritty veljeltä)
      Mitsubishi Lancer (isä lahjoitti)
      MB 190 D 2,0 L itse ostettu ja paras tähän menneistä
      MB 190 D 2,5 TD itse ostettu ja aina vaan paranee, merkki ei enää kovin helpolla vaihdu!

    • 230E

      Datsun 1600 -72 (eka auto... 17v)
      MB 220D -72
      MB 250S -67
      MB 190E -91
      Toyota Hiace -87
      MB 230E -84
      GMC 2500 6.2D -87
      MB 280SE -82
      MB 309D -89
      MB 230E -88 (käytössä)
      Merkistä ei ole epäselvyyttä :-)

    • JPK

      Moro,
      olipa ihan omaksikin iloksi hauska muistella, mitä on tullut sitten vuoden -88 jälkeen omistettua:

      MB 220b -64 (ei koskaan kunnolla liikenteessä)
      MB 230 -69 (tästä oli jo paljonkin iloa)
      Volvo 142 -73 (ihmeen luja tapaus)
      Volvo 244 DL -83 (menetteli)
      MB 200B aut. -83 (tähän mennessä omistamistani autoista parhaasta päästä, vaihtoi kotia 5/2002)
      MB 300SE -89/90 (yhäti menossa mukana)
      Audi 80 2.0E -89 ("käyttöorjamme")

    • Jannu

      Kortti tuli ajettua vuonna 97 joulukuussa ja sen jälkeen on noita kinnereitä ollut seuraavasti:

      12/97-02/98 Mitsubishi Colt 1,3 Gl vm -88
      02/98-05/00 Mitsubishi Lancer 1,5 Glxi vm -91
      05/00-05/00 Mercedes-Benz 300Sel vm -87
      05/00-10/00 Mercedes-Benz 100D vm -90
      09/00-edelleen Ford Escort vm -87
      10/00-08/02 Ford Transit vm -98
      02/02-edelleen Volvo 340 DL vm -87
      06/02-edelleen Mercedes-Benz 200D w124 vm -86
      08/02-08/02 Saab 900 Tbo vm -84
      08/02-edelleen Opel Kadett 1,3S vm -87

      Eli tällä hetkellä pihalla on 4 autoa. Tai kulkuvälinettä, eihän noita kaikkia voi oikein autoiksi kutsua :-)

      Listassa ovat hankinta/aika järjestyksessä ja Mersu on nyt tyttöystävän nimissä. Saabikin on tuossa pihalla, tosin katon kautta pyörähtäneenä rutussa... :-)

    • dieselflosse

      Terve!

      Vielä pääsi unohtumaan yksi. Eli 142:sen kanssa oli puoli vuotta yhtäaikaa vielä yksi Toyota Grown -70 piilofarkku. Tuli rullailtua sillä varuskunnan ja silloisen kämpän väliä.

      Laukesi muuten viimeiselle iltalomalle lähtiessä. Virranjakajan pyörijä lakkasi pyörimästä.

    • Kaapo

      On tainnut tulla moinen lista joskus laitettua, mutta menköön nyt. Skaalausta on vähän joka suuntaan. Vuosimalleja ei nyt muistu jokaisen kohdalta tarkasti, joten saavatten olla pois kaikista. Ihan tarkasti eivät ole myöskään hankintajärjestyksessä, ainakaan tuosta keskivaiheilta.

      Ford Anglia, mallia pelto- ja jääauto(upposi:)

      Vauxhall Viva, mallia kimppa

      Mazda 818 ja Citroen BX, mallia pappaleasing :)

      Citroen 2CV4, eka täysin omissa nimissä, huikea ajoelämys ja vauhdin hurma, idioottivarma

      Fiat 127, ketterä rimpula nurkka-ajoon

      Kupla 1300, veljen kanssa kimpassa, kestävä askeetikko

      Lancia Beta 1800, hieno ajaa, hajalla tämän tästä

      Fiat 132 2000, yritys edustusluokkaan, aliarvostettu lajissaan, luotettava ja mukava

      M-B W115 200D bändikimppa, väsynyt mutta onnellinen

      M-B W114 250, saudituontia muuttolintuna, omat erikoisuudet ja karmea kulutus

      Fiat Uno 55S, sähköhäiriöinen työsuhdeauto

      M-B W123 240D, vanha kehno, paljon kilometrejä takana ja vielä edessäkin, pikkurempoilla pitkälle

      Opel Kadett 1.6, rämisevä työsuhdeauto

      Toyota Corolla LB, veltto työsuhdeauto

      Fiat Uno Turbo, viritetty mikroautomainen yllättäjä, 0-100 n. 6 sek. Ei kertaakaan rikki

      Talbot 1510, suomalainen laatupirssi :) kohtuuselviytyjä talvella, laiska kuin perkele

      M-B W124 230E, säädyllinen työsuhdeauto

      M-B W123 200D, kolarivehkeestä parsittu, jopa 2 kk:n tuttavuus

      Pontiac TransAm 305, hehtaaripeltinen höpinäpönttö, kokoa ja kulkua. Vain jenkki saa näihin mittoihin Alton sisätilat

      Volvo T4, tosinopea mutta suorallakin luikertelija, viimeistely kehnoa, paljon voimaa markalla

      Toyota 4Runner 3.0 V6, luotettava suurjuomari, jyty peli, mutta vaatisi ison dieselin

      M-B 300SEL, mieluisin tähänastisista, syitä ei tarvinne eritellä... :)

      Taisi jäädä joku poiskin, mutta monenmoista sivuaskelta on ollut matkan varrella. Mersu on silti merkeistä useimmin alla ollut. Ja taitaapi tulla tästä edes olemaankin.

      • nih

        Anglian uppoaminen kuulostaa siltä, että pakko on kysyä onko taustalla kovinkin traaginen tapahtuma, vaiko "jääratamestarin viimeinen kierros" jolle naureskellaan nykyäänkin?


      • Kaapo
        nih kirjoitti:

        Anglian uppoaminen kuulostaa siltä, että pakko on kysyä onko taustalla kovinkin traaginen tapahtuma, vaiko "jääratamestarin viimeinen kierros" jolle naureskellaan nykyäänkin?

        No onneksi ei auto tehnyt "titaniceja" kovin syvässä. Kevät oli jo suht. pitkällä, mutta jäillä vahvuutta 60-70 cm. Rannan tuntumaan kaartuvan radan viimeiseen kurviin oli muodostunut jonkinlainen virtaus, joka söi jäätä muita kohtia nopeammin. Siihen Ankka vajosi (ei prkl osannut uida:) ja kauempaa katsoen näytti homma hurjalta.

        Onneksi järven pohjaprofiili oli matala vielä 100 m rannasta, joten kaveri pääsi säikähdyksellä, ehti ulos melkein jalkojaan kastelematta. Kun Ankka oli "asettunut" pyörilleen, niin kattoa vielä näkyi pinnalla.

        Juustohöylä saatiin ylös tratorin avulla. Oli muuten vehje seisonut kaksi vuotta käyttämättömänä taivasalla ennen hankintaa - ja starttasi 50 m vedon jälkeen. Kyllä Foortti on auto ja piika ihminen :D


    • 530d

      Autohistoriani!

      MB 250D Automatic -92 250 000 km

      MB 290DT -96 120 000 km

      MB 290TDT -97 200 000 km

      BMW 530DA Touring -99 230 000 km

      BMW 525D Touring -01 80 000 km

      Mini Cooper Pepper -01 20 000 km

      BMW 530D Touring -01 110 000 km

      Edellä mainituista kaksi viimeistä käytössä. Laadukkain ensimmäisenä mainittu, heikkolaatuisimmat toisena, kolmantena ja toiseksi viimeisenä. Mukavimmat ja parhaimmat ajaa alkavat B:llä.

    • Kolja

      Onpas pojilla (ja tytöllä) vaikuttavat listat...

      Omat helmet ja erehdykset:

      Opel Kadett GSi -85, Kulkua kaipasin kloppina... romu oli. Vaihtokone.

      Toyota Corolla 1.6 -88, älkää nyt naurako.. hyvin pelasi, mutta hävitin pian. Tasapaksu jos jokin.

      Opel Vectra GT -89, taas sportti, hyvä peli oli.

      Toyota Land Cruiser -81, Eka diesel, tässä oli munaa 4.0 diesel, pakuksi rekisteröity.

      Toyota Land Cruiser -88, 4.0 turbodiesel, voimaa oli ja kulki vähän pirustu ruuvattuna :))

      M-B 300 TE -88, Tämä oli unelma, hyvät varusteet, tomaatti, iso kone ja vielä farkku. Puuhun päättyi auton taival :((

      Fiat Uno -87, 0.9 kone, samaan aikaan mersun kanssa, tuntui lähinnä tähtikeulan starttimoottorilta. Annoin vanhemmilleni.

      Toyota Corolla -90, varma peli, uskomattoman luja, vaikka ketutti koko auto niin en saanut rikki millään.

      M-B 300 TDT -92, "Tälläsen mä oon aina halunnut !!!" Palvelee siis vieläkin.

    • Kallonkutistaja

      Tässä lyhyesti:

      MB 220D -72
      MB 200B -85
      MB 260E -88
      MB 300DT -88

    • nih

      Eli lyhyt se on -79 syntyneenkin lista.

      Omia autoja ennen mersuja:
      - Peugeot 405 1,6GL -87
      - BMW 520i -84
      Ja osiksi omissa nimissä se VW Caravelle syncro td.

      Omat puolensa oli noissa jokaisessa. Bemari kulki iloisesti silloin kun kulki, Pösö taas oli heppoinen ja kylmäkin, mutta jostain syystä miellytti kovasti.
      Silti ikävä jäi ainoastaan tuota Volsua. Laiska oli, ja köyhästi varustettu mutta ominaisuuksia ja tiloja riitti.

      TUlihan tuossa välissä ajettua "yhtä paljon kuin omalla" myös liikkeemme autoilla, Passat TDI -97:lla ja -00 Hiacella.

    • sorppi

      Peltoautot:
      Datsun 100 amppeeri, kesti puoli kesää ihmeen hyvin
      Wartburg 353W sedan heh tämä oli hauska peli, kesti viikon
      Fiat 600, useita. Pompannapeilla ajettiin serkkulassa
      maaseudulla teinipoikana jäällä ja pellolla ja syrjäteillä.
      Yksi oli viritetty niin, että se kulki nopeusmittarin pohjaan
      (120km/h) jo kolmosella. Arvatkaa oliko siinä viritetty muutakun
      konetta? Ei ihan alusta ollut ajantasalla, mutta pelätä ei osattu.

      Lada 1200L -87 Eka tieliikennekelpoinen 4-pyöräinen kulkuneuvo
      Myytiin kovalla voitolla Viroon, kun olin intin alokasajan
      ajanut tällä Kajaanissa-K-Suomi-väliä. Ei kertaakaan jättäny tielle!
      Volvo 144 -74 Mun ikänen. Kauhea viritys, miksi ihmeessä edes
      ostin. Kertaalleen hitsattiin katkennut runkopalkki. Meni
      osamaksuna vanhoihin vanteisiin :)
      Volvo 242 -82 Tää oli kun oma lapsi. Tein täydellisen korirempan,
      jossa aikaa meni 3kk. Erityisen hieno! Paska ajaa ja kaasariremontti
      vei aikoinaan köyhän opiskelijan lähes vararikkoon..
      Ford Escort -85. Keväthuumassa halpa ostos, mutta hirveä auto. Ajoi
      asiansa ja syksyllä myytiin 2xsiihen hintaan, mitä itse maksoin.Ei ole
      huonompaa autoa ajaa!
      Yhden talven olin autotta ja keväällä hommasin työmatkoja varten:
      MB 200d -80, oli ½v seisonnassa ja siihen tallin nurkista löytynyt
      kone ties mitenkauan enemmän.Kertalaakista läpi katsastuksesta.
      MB 240d -82, Hyväkuntoinen ja hinnakas ostettessa, siihen syssyyn
      koriremppa. Hyvä auto jolla ajettiin pitkiäkin siivuja.
      MB 200E -89, Ajossa, Hyvä historia, vähän ajettu. Mutta että miten
      voi "joskus ollut kallis"-autossa olla paska penkki. Ei voi 50km ajaa
      ilman että ei perse ja jalat puudu. Olisikohan "530d" tässä vähän
      ylempänä tympääntynyt mersuissa samaan ominaisuuteen?

    • jarski

      Ensimmäinen auto jolla alelin pihassa ala-asteikäisenä oli -80- mallin lava Hiace (diesel). Sitten tuli -70 w115 220D (katoksessa, varaosa-auto, oli vaal.sin, tuli maalattua kiiltävän mustaksi.) Sitten kun sain, ajokortin tuli hommattua tuo w123 (200d silloin, nyt 300d). Niin ja toissakesänä hommasin sen w115:sta 240D:n. Vielä pitäisi ajella reilu 3000km w123:lla, niin olisi tullut kerättyä 100000km lisää sen mittariin...

    • Henkka Jii

      Toivottavasti muistan kaikki... katotaas:

      Ala-aste:
      - Lokariauto, 66:des valmistettu, kullanvärinen Briggs&Strattonin koneella varustettu yksipaikkainen kiituri

      2- pyöräiset:

      Solifer pappis (alaikäisten nappuloitten ikuisuusprojekti)
      Suzuki PV (50->80cc totta kai)
      Suzuki X-4 125cc (wanhan hyvän ajan 2-pyttyinen. Vaati aika lailla laittoa)
      Yamaha Virago 250cc (uudenkarhea, oli hyvä peli joskin 2-päällä aika laiska)
      Kawasaki LTD450 (->500cc viritetty, ampui kuin tykinohjus mutta vei 8 litraa satasella tasaista matka-ajoa)

      Monttuautot:
      Nissan Cherry
      Lada 1200
      Fiat 127

      Autot:
      Yleensä kaksi, joskus kolme kerrallaan. Jonkinasteisen kronologinen lista:

      - 78 Ford Taunus 1.6L : Kullanvärinen kaunotar mustalla vinyylikatolla.

      - 88 Volkswagen Passat 1.8 : Graffitinharmaa alkuperäiskuntoinen iso volkkari. Myin talven alta pois.

      - 80 Volvo 244 DL : yksi pisimpään pitämiäni autoja, olisko ollut mulla 4 vai 5 vuotta. Rakensin sen kokonaan uusiksi ekan vuoden jälkeen ja sen jälkeen olikin huoletonta kyytiä.

      - 80 Honda Accord 2.0 : Puhkiruosteinen paskakasa jossa yllättävää kyllä toimivat kaikki sähköhärpäkkeet. Ajettavuus kuin yksipyöräisellä marmorikuulilla. Kaikkeen sitä tulee sorruttua. Yksi talvi tällä riitti.

      - ?? Renault 5, pienenpieni kirppu jossa mansikkaisen kaunis maalipinta ja mikroautomaisen maukas ajettavuus. Valitettavasti alusta oli niin mätä että toinen takarengas repesi ripustuksista asti irti... Kone ei toiminut kunnolla vaikka sille olisi tehnyt mitä.

      - 78 Nissan Cherry. Tämä olisi ollut ihan toimiva kakkosauto jollei silloinen appiukko olisi tätäyttänyt sitä viivasuoralla moottoritiellä katolleen...

      - 69 Ford Escort 1.1 : Tehostamattomat rumpujarrut. Ei pysähtynyt millään. Tavattoman söpö mutta muuten aika kamala peli. Myin pois armeijan aikaan, Volvo riitti varusmiehelle.

      - 73 Ford Taunus GT Coupé 2.3 V6 : viritetty, 80-luvulla Tuunattu tanari jonka tekniikkaa rakentelin oikein nuoruuden innolla. Ei siitä saanut hyvää ajettavaa edes Gabrielin kaasuiskareilla ja Kaarinan Jousitehtaalla teetetyllä erikoisjousisatsilla mutta kulki sentään kolmatta sataa... Jopa vaimoni ohjastamana :-) Myin Volvon tarpeettomana koska tämä oli niin hauska peli että harrasteautosta tuli pitkäksi aikaa käyttöauto, sittemmin kakkosauto.

      - 87/88 BMW 316 1.8 : Eka Bemarini. Wanhan pappan kuolinpesästä, 129th ajettu täysin orggiskuntoinen graffitinharmaa kaunotar. Asentelin hifiä ja hälyä ja keskuslukkoa ja sen sellaista kilotolkulla kunnes puoliperävaunullinen paperirullia kuskaava rekka tuli kylki edellä päin vaimon ajellessa lumimyrskyssä joulukuussa -99. Vasen takavalo jäi ehjäksi, mikään muu osa ei. Eukko jäi henkiin ja minä myin kaikki vanhat Fordin rohjot pois - Ei olisi emäntä Consulilla jäänyt henkiin kolarista.

      - 73 Ford Consul STW 2.3 V6 Ghia Automatic : Pakko oli ostaa pois kun tällaiseen törmäsi vaikka oli Bemu ja Coupé jo pihalla. Ei kulkenut mihinkään ja vei 18 litraa sadalla mutta olipahan kaunis ja erikoinen harrastepeli. Vaimon piti alun perin olla tällä liikkeellä kolaripäivänään. Onneksi vaihdettiin autoja päivällä...

      - 86 Ford Sierra 2.0iS : tuli vaihdossa Coupéen. Pirteä kone mutta tosi paska alusta ja täysin ajamattomissa liukkaalla vaikka oli uudet nastarenkaat. Myin saman tein pois (mikä oli toki tarkoituskin). Meni Kurikkaan.

      - 83 BMW 316 1.8 : Nuorison pilalle potkima lauluauto joka oli pikkuvikaisena poistettu rekisteristä. Pantiin kuntoon ja vaimo ajoi tällä pari vuotta.

      -86/88 BMW "324d Touring" : Korinvaihtoauto. Marttilalaisen harrastajan itselleen rakentama. Toimi kuin junan vessa, ajoin sillä yli 60tkm vuodessa. Nahat, alut, keskuslukko, jne. Myin Ouluun saakka (kotiinkuljetuksella) ja edelleen samalla omistajalla.

      - 87/90 BMW "750iA" : Bouncer Servicellä rakennutettu tekniikanvaihto. Kolmensadan kaakin ja 450 Newtonmetrin 5.0 V-12 moottorina ja kaikki herkut mitä osasi kaivata (ja lähes joka viikko löytyi autosta taas joku jännä uusi ominaisuus tai varuste). Helmiäislakattu, M5 vanteet, musta nahkasisusta. Kulki sairaan kovaa yllättävän pienellä kulutuksella (matka-ajoa alle 9 l/100km), mukavin auto mihin olen ikinä törmännyt mutta kaikki osat maksoivat noin 20 kertaa enemmän kuin normaaleihin autoihin (ja kestivät 10 kertaa kauemmin vaihtaa kun sai purkaa puoli autoa) ja kyseisessä yksilössä riitti vielä laittamista enemmän kuin tarpeeksi. Lopulta raaskin luopua kaunottaresta kesällä 2002 työpaikanvaihdosta uumoillessani.

      - 84 MB 200D : Wanha taksi, mittarissa 550th josta varmaan 300th ruuvattu pois :-). Tummat sävylasit eikä kyllä sitten muita varusteita. Ulkopelleissä paikoin pahoja ruostevaurioita jotka teettävät allekirjoittaneelle ensi kesäksi projektia omiksi tarpeiksi... Ehjä alusta, kaikki nivelet ja puslat elämänsä kunnossa, hyvä savuttamaton kone ja jarruremppa just tehty. Vaihdoin putkiston ja etukallistuksenvakaajan tykötarpeineen oston yhteydessä. Vaihteisto ja perä aika kypsää kauraa.

      - 99 Mitsubishi Colt 1.3 GL : Vain 25th ajettu metallisininen kaunotar joka tuli vaihdossa isoon Bemariin, ajattelin myydä sen pois mutta kun ei ollut mennäkseen niin otin itse käyttöön. Mukava pelihän tuo mutta herkkä sivutuulelle ja etuvetoinen. Eikä Mersu. Eikä Diesel. Eikä...

      - 99 Fiat Brava 80 : Pidin leasaria tasan kuukauden ja siinäkin oli kuukausi liikaa. Näppärä kaupungissa mutta alle 120th ajettu ja vaihteisto paskana. Monenlaista suunnittelu/pikkuvikaa. Vein takaisin ja otin oman Mitsun työautoksi.

      Lisäksi olen ajanut jakeluautoa ja jäätelöautoa työn puolesta opiskeluaikoina.

      No, siinäpä noita.

      Henkka
      * pyyhkii hikeä otsalta*

    • satyre

      Laitetaan tähän nyt sitten parilla kakspyöräsellä maustettu lista näistä omistuksessa olleista.

      -Yamaha RD 125 -85 ...vuosiluku on joko toi tai sit ei, mut meni se sen parisen vuotta silti:)

      -Honda CB750K -73 ...tuutti, jossa oli orkkisosaa eturengas, kone ja runko. Loput oli joko edellisen omistajan ite tekemää tai muilta merkeiltä varastettua. Sai ajaa kintut suorina pitkiäkin etappeja, ei ollu paskempi..paitti yli satkun vauhdeissa rottakustomissa saatto hiukka viima painaa vasten rinnuksia;)

      -Honda CB450DOHC -72 ...liki orkkiskuntonen kakspyttynen, ajoin kolme päivää ja seisotin ikuisuusprojektina tallissa jotain kolme vuotta, lähti entisöitäväks ihan sopuhintaan.

      -BMW 320 e21 -79 ...vika kaasarikoneinen pikkukoppanen kutosmyllynen teinipirssi. Sai lisänimen kenguru finaalissa olevista etuiskareistaan. Hyvä, kunnes kohtasi BX:n.

      -Nissan Sunny 1.5GL -85 ...oli varma kärry, mutta siitä vaan puuttu ajamisen nautinto.

      -Audi 100 2.2E -81 ...hukkasijotus, onneks ei maksanu just mitään. Matkassa pihi ja vakaa, mutta muut ominaisuudet ei sit kestäkään päivänvaloa.

      -BMW 325iX -86 ...yks parhaita kärryjä mulla. Ei paljon varusteita ja nokkahan siitäkin meni 250tkm:n kohilla, mutta olipahan nelivedon iloa:) Pikkukärryks yllättävän hyvä ajaa.

      -BMW M535i -85 ...tässoli kaikki, paitti luistonesto. Sikamatala, talviajoon täysin sopimaton. Myin pois kahen viikon omistuksen jälkeen, ku se TODELLA haluttiin multa ostaa:)

      -Nissan Maxima -87 ...muuttoauto, varastettiin ja löydettiin, meni hermo vakuutusyhtiön kanssa taistellessa ja myin pois likimain lahjotushintaan. Aika Japanilainen kaikin puolin.

      -MB W124 300E -86 ...muuttoauto tämäkin, puuttuu luistonesto ja ajotietokone. Ja palosammutin. Ja siivet kyljistä. Ja fiksu kuski. Tämän ostin sitä silmällä pitäen, että pitäisin 4-5 vuotta ja kilometrejä voisi tulla noin 150tuh lisää nykyisiin 235tuhanteen. Ehta ja hyvä peli, mitä nyt hiukka nihkeesti tulee lämmintä sisälle näin kylmällä.

      • Henro

        Kerropa lisää tuosta Maximasta?


      • Timo L.

        Kotipuolen 250 D alkaa tuppaamaan lämmintä sisään kovemmillakin pakkasilla jo kilometrin ajon jälkeen. Mielestäni M103:n ei pitäisi olla pekkaa pahempi. Oletko tutkinut asiaa, vai eikö se haittaa vielä tarpeeksi? :-)


      • nih
        Timo L. kirjoitti:

        Kotipuolen 250 D alkaa tuppaamaan lämmintä sisään kovemmillakin pakkasilla jo kilometrin ajon jälkeen. Mielestäni M103:n ei pitäisi olla pekkaa pahempi. Oletko tutkinut asiaa, vai eikö se haittaa vielä tarpeeksi? :-)

        M102 lykkää lämpenevää tosi äkkiä, joten vähän tuo kylmyys vaikuttaa oudolta. Vaikka satyre sen tyylikkäästi mainitsikin, että NIHkeästi lämmintä, hehehehehe.....


      • Kolja
        nih kirjoitti:

        M102 lykkää lämpenevää tosi äkkiä, joten vähän tuo kylmyys vaikuttaa oudolta. Vaikka satyre sen tyylikkäästi mainitsikin, että NIHkeästi lämmintä, hehehehehe.....

        Mulla kanssa -88 300 TE oli kyllä lämmin peli. Ei mitään valittamista siitä. Tietenkin Webaston ja ASD:n kanssa se oli aika unelma talvi-auto.

        Mutta normaalia tuo kylmyys ei ole, olisiko kennot tukossa tai jotain.


      • satyre
        Henro kirjoitti:

        Kerropa lisää tuosta Maximasta?

        Joopa, tuosta Japanin ihmeautosta. Mitäpä siitä nyt näin äkkiseltään osaa kertoa? Olihan se ihan kiva, hiluja piisas jne, mutta ajo-ominaisuudet oli ihan vanhan jaappanilaisen tasolla kaikinpuolin. Kolmelitranen valurautapata, sama oli vielä -89 tulleessa kolmannen sukupolven Maximassa. Tää oli ulkoiselta olemukseltaan semmonen hyvin pitkälti vastaavanikäsen luupään näkönen, tosin pieniä erojakin oli, kuten sitten tuulilasin vaihtoprosessin yhteydessä sain huomata.
        Ei toi mikään hirmunen juoppo ollu, kulutus sekalaisessa alta kympin. tosin tämä olikin manuaali. Uudelle omistajalle mentyään kuulemma lähti sitten jo vientimatkalla kattoikkuna irti ja sittemmin vielä laatikkokin hajonnut. Hassua sinänsä, kun ei mun omistuksess avarottanut moisista vammooista tippaakaan. Noh, ei siitä uusi omistaja kyllä paljon mitään maksanutkaan:)
        Kysyä saa, jos vaikka hiukan spesifimpiä vastauksia osaisin sitten kertoa:)


      • satyre
        Timo L. kirjoitti:

        Kotipuolen 250 D alkaa tuppaamaan lämmintä sisään kovemmillakin pakkasilla jo kilometrin ajon jälkeen. Mielestäni M103:n ei pitäisi olla pekkaa pahempi. Oletko tutkinut asiaa, vai eikö se haittaa vielä tarpeeksi? :-)

        Juuei sitä sen enempää oo tutkittu, ku että todettu ekan vaihtokohteen olevan lämppärin kennon. Tilattu just tänään jostain Saksan maalta. Lämmintä kuitenkin kiersi letkuissa niin reippaasti, että meinas muodostuu mysteeriks asiansa tuntevalle spesialistillekin...puhumattakaan sit musta, jolla on peukalo vieläkin kauempana, ku keskellä kämmentä;)


    • w124-89

      kai sitä itekki pitäää pistää listaa menneistä kärryistä (joita ei niin hirveesti oo ollu)

      kaikista en muista tarkkaa aikaa mut ...

      -fiat ritmo 65

      -datsun synny 1,4 -80- ,ajttiin kaverin kans ihan loppuun (parhaimmillaan/pahímmillaan 12-eri väriä autossa samaan aikaan !

      -ford taunus 1,6 vm.73-75(näitä oli neljä kpl peräkkäin ,joista yks ihan osista kasattu )

      -ford corttina GT -70- (silloinen "hoito" makso sen ja ajelin n. vuoden kunnes joutu ratsiaan ja miliisit totes auton olevan leimaamatta jo kaks vuotta vaik rekkarissa molempien vuosien leimat???

      -taas pari taunusta joista yks jopa -77- ,muut -75- , viimeisin vm.75- liila/valkoinen , pyöreät nelivalot (ilmeisesti bemarin ) pikkasen madallettu hyvä peli joka meni sit siskolle !

      -mazda 626 1,6-84- ex-pomolta vielä silloin töissä ollessa ostettu (vähitellen ) toimiva vekoptin mut surkeet valot , tuli oikeen ikävä viimesintä taunusta !!!

      -MB w123 -84- 240 D autolikkeen nurkasta paskoilla renkailla, maali lohkeillut ja leimaamttomana pätkällä hyrylästä??? leimasta läpi putki vaihtamalla ja kunnon renkaat alle !
      ajelin tollaset 50 tkm ja helvetin hyvä auto , annoin vaihdossa nykyiseen 05/2002

      - ja nykyinen w124 250 D (org.200 D) -89- mittarissa nyt 33000 km ja kikista (v-92- johon asti ollut egyptin suurlähetystön auto) jälkeen aukoton huoltohistoria =kuitit ja huoltokirja !
      toiminut moitteetta ,yks korjaus (puhallinmoottori) huollot ja lujaa ajoa !!

    • Vee

      Vuodesta -86 raitilla ja muutamia pelejä kuluttaneena:

      Triumph Herald 1200: Orggis mutta jo hiukka laho, sytkät kohilleen ja kylille. Mikä kortti, mihin sitä tarvitaan?

      Ford Cortina GT -68: Oli perintö faijalta, kulki hyvin kun pellin alla lähes 100 hummaa. Ajettiin faijan kanssa sillä yhteensä n. 420 tkm ja kovaa välillä. Mylly meni ja aski. Löytynee Outokummusta nykyään.

      VW Kupla -68 1300: Ostin koneviallisena, uusi kone laitettiin männyn alta ajoon, uudet värit pintaan ja tykkipyörät alle. Ei kulkenut riittävästi kuin yhden vuoden, jonka jälkeen kasattiin viilattu 1700 mylly. Rupes tie maistaan!!

      VW Passat 1600 LS -76: On se vain edelleenkin ajaton korimalli ekan genen Passatissa. Kiva opiskelureissuilla.

      Chevrolet El Camino -80: Kauan himoittu jenkkipeli armeijan lomaliikenteeseen. Oli vain V6 auto, mutta se ajomukavuus ja ajamisen pehmeys sekä hiljaisuus. Kulki riittävästi. Oli erittäin alkuperäinen Suomipeli Pohjois-Savosta. Omistanut olen jo vuodesta -89 eikä ole tarkoitus hukata. Tosin seisonut jo 4 vuotta. Jäänee tyttärelle (1/2 v.) perinnöksi.

      Chevrolet Sportside -91, 350 EFI: Jenkkitruck parhaasta päästä. Kulki kivasti, söi 13 litraa, oli vielä tosi coolin näköinen, ja se soundi happoputkilla ja Edelbrockilla.

      MB 230 E, -89: Perheautoksi tilava, kulkeva ja turvallinen. Ensimmäinen oma mersu (ensi kokeilut faijan -84 200 D:llä), saa nähdä jääkö viimeiseksi. Ajatuksissa on kyllä heijastellut paluu Chevyn rattiin, Impala -96-> tai Tahoe/Blazer kallista bensan hintaa tietenkin uhmaten.

      MB merkkinä pysynee kuitenkin jossakin muodossa taloudessa. Nimittäin parempi puolisko on viime aikoina nähnyt kosteita unia shampanjan värisestä CLK:sta.

    • totsi

      -69 Cortina L v.83-85
      -72 Kupla 1200 v.85-88
      -70 Amazon 2.0 v.88-90
      -74 Volvo 144 2.0 v.90-91
      -72! Volvo 142 2.0 v.91-94
      -82 Mersu 240D v.94-2002
      -93 Mersu 300TD 2002-????

    • Henro

      Skoda 120 GLS
      Skoda 120 LS
      Skoda 120 LS
      Skoda 120 L
      Skoda 120 LS
      Datsun 120A Cherry GL
      Datsun 120A Cherry GLK
      Datsun Bluebird 1,8 GL
      Datsun 200L
      Toyota Cressida 2.2 DX Diesel
      Toyota Cressida 2.2 DX Diesel STW
      Datsun 150A Cherry GLK
      Datsun Stanza 1,6 GL
      Volkswagen Caravelle 1,6 TD
      Mercedes-Benz 200D W123
      Skoda 120 LSX
      Peugeot 305 GLS
      Nissan Sunny 1,5 GL
      Nissan Laurel SGL
      Datsun 220C Diesel
      Mercedes-Benz 200 W123

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      461
      8248
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      116
      5677
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      116
      4701
    4. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      212
      4579
    5. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      35
      4509
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      55
      4023
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3890
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      79
      3772
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      44
      3700
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      87
      3528
    Aihe