Flukonatsoli hiivaan?

hiivakierteinen tyttö:(

Lääkäri määräsi minulle Fluconatzol Ratiopharm -nimistä suun kautta otettavaa hiivalääkettä toistuviin hiivatulehduksiini. (Syön Yasmin-ehkäisypillereitä ja luulen, että hiivakierteeni johtuu näistä pillereistä.)

Onko kukaan muu käyttänyt kyseistä hiivalääkettä? Auttoiko se? Tuliko mitään haittavaikutuksia tai muita ongelmia lääkkeen suhteen?

Kaikki kommentit erittäin tervetulleita.

16

11645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytän

      Hei
      juu, olen käyttänyt ja käytän edelleen. Minulla on hiiva kerran kuussa aina samaan aikaan ja silloin aina otan tuon lääkkeen. Kun minulla eka kerran todettiin hiiva niin lääkäri antoi tuon kuurin ja käski ottaa kerran viikossa yhden tabletin neljän viikon ajan, ja näin teinkin. Tämä on sama tuote kuin Diflucan mutta halvempi. Kyllä tämä lääke vaikuttaa mutta vaikutus alkaa noin parin-kolmen päivän päästä joten jos on todella runsaat oireet niin kannattaa varmaan ostaa lisäksi puikkoja, on aika tukalaa olla kun se vaikuttaa niin hitaasti. Itse tunnistan hiivan oireet ihan alussa ja heti otan tuon lääkkeen. Mutta kuten sanoin minulla hiiva tulee kerran kuussa eikä siihen ole vaikuttanut edes ko. tuote. olen syönyt maitohappobakteereita, ollut sokerittomalla yms ruokavalioilla, tuloksetta. Mulla on hormoonikierukka ja toivon että tulehdukset johtuvat siitä, kohta se onkin ollut 5 v ja voin poistattaa sen. Jospa tulehdukset loppuisivat

      • hiivakierteinen tyttö:(

        Niin että kiva, jos tuo kyseinen flukonatsoli auttaisi tähän minunkin hiivakierteeseeni.

        Tosiaan viimeisen vuoden aikana olen "sairastanut" noin viisi hiivatulehdusta, mikä on vähemmän kuin esim. sinulla, mutta varmasti yhtä kiusallista ja rasittavaa. Olen syönyt ja juonut Gefilus-tuotteita, karsinut sokeria pois ruokavaliosta, lopettanut pikkuhousun suojien päivittäisen käytön, huolehtinut päivittäisestä alapään hygieniasta sekä suihkutellut seksin jälkeen miehen "tuotokset" pois tuolta muhimasta. Mikään tämä ei tunnu auttavan tai estävän hiivaa. Apteekin itsehoitolääkkeet vievät hiivan hetkeksi pois, ja taas se palaa yhtä ärhäkkänä takaisin.

        Olen ihan maassa asian suhteen ja toivoisin, että tämä nyt viimein auttaisi. Sain nyt vain yhden kapselin tämänkertaiseen hiivaan, ja reseptillä on toinen vastaisuuden varalle.

        Kiitos sinulle vastanneelle!


      • nessa
        hiivakierteinen tyttö:( kirjoitti:

        Niin että kiva, jos tuo kyseinen flukonatsoli auttaisi tähän minunkin hiivakierteeseeni.

        Tosiaan viimeisen vuoden aikana olen "sairastanut" noin viisi hiivatulehdusta, mikä on vähemmän kuin esim. sinulla, mutta varmasti yhtä kiusallista ja rasittavaa. Olen syönyt ja juonut Gefilus-tuotteita, karsinut sokeria pois ruokavaliosta, lopettanut pikkuhousun suojien päivittäisen käytön, huolehtinut päivittäisestä alapään hygieniasta sekä suihkutellut seksin jälkeen miehen "tuotokset" pois tuolta muhimasta. Mikään tämä ei tunnu auttavan tai estävän hiivaa. Apteekin itsehoitolääkkeet vievät hiivan hetkeksi pois, ja taas se palaa yhtä ärhäkkänä takaisin.

        Olen ihan maassa asian suhteen ja toivoisin, että tämä nyt viimein auttaisi. Sain nyt vain yhden kapselin tämänkertaiseen hiivaan, ja reseptillä on toinen vastaisuuden varalle.

        Kiitos sinulle vastanneelle!

        minulla myös on ollut jo toista vuotta tällainen jatkuva hiivakierre. toisin sanoen tulehdus tulee kerran kuukaudessa, mutta rauhoittuu kuukautisten aikana. Vaivaan olen saanut mitä monituisempia reseptejä ja olen kyseistäkin lääkettä käyttänyt, tuloksetta. Maitohappobaktreerit sun muut perinteiset konstit olen myös käynyt läpi, mutta ei niistäkään apua.

        Käytän myös e-pillereitä ja uskon niiden aiheuttavan vaivani. Pahemmaksi tilanne on kuitenkin mennyt, koska yhdyntä poikaystäväni kanssa alkaa olemaan jopa vastenmielistä kivun takia sekä tulehduksen pahenemisen pelon takia.

        Olen kuitenkin vielä toiveikas josko vielä jokin päivä löydän sen lääkärin joka tietää konstit tähänkin vaivaan...


      • Hiivaivainen
        nessa kirjoitti:

        minulla myös on ollut jo toista vuotta tällainen jatkuva hiivakierre. toisin sanoen tulehdus tulee kerran kuukaudessa, mutta rauhoittuu kuukautisten aikana. Vaivaan olen saanut mitä monituisempia reseptejä ja olen kyseistäkin lääkettä käyttänyt, tuloksetta. Maitohappobaktreerit sun muut perinteiset konstit olen myös käynyt läpi, mutta ei niistäkään apua.

        Käytän myös e-pillereitä ja uskon niiden aiheuttavan vaivani. Pahemmaksi tilanne on kuitenkin mennyt, koska yhdyntä poikaystäväni kanssa alkaa olemaan jopa vastenmielistä kivun takia sekä tulehduksen pahenemisen pelon takia.

        Olen kuitenkin vielä toiveikas josko vielä jokin päivä löydän sen lääkärin joka tietää konstit tähänkin vaivaan...

        Meikäläisellä muutamat antibiottikuurit selättivät lopullisesti terveyteni niin että hiiva on ollut riesana syksystä asti. Minulla homma on mennyt niin pahaksi että välillä alapäässä on turvotusta, särkyä, vihlaisuja, polttoa, kutinaa. Joskus orgasmit saavat aikaan mielettömän kivun, ja tuntuu kuin puukolla kaiveltaisiin isojen häpyhuulien sisällä. Ilmeisesti jonkinlainen vaginaalisen kouristuksen lajityyppi. Pari varsinaistakin kouristusta on ollut, eli että kipu menee vagina-aukon ympäri koko matkalta.

        Yhdistän nämä kivut selkeästi hiivaan, koska se on ollut jatkuvasti, mutta kuitenkin niin että oireilu hieman helpotti kun olin 2 kk hiilihydraatittomalla ruokavaliolla. Nyt olen ollut 2 kk normaalilla ruoalla, ja oireilu alkaa selvästi taas pahentua.

        Kaikenlaiset hiivalääkkeet käytettyäni en jaksa enää käyttää mitään muuta kuin Betadinea, joka jossain määrin tappaa hiivaa ihon pinnalta, mutta ei ilmeisestikään syvältä kudosten sisältä missä se ilmeisesti sen säryn aiheuttaa.

        www.verkkoklinikka.fi -osoitteessa, nimellä VESTIBULIITTI, on osasto jossa näitä vastaavia kokemuksia kokeneita naisia on enemmänkin kirjoittelemassa. (Osoite ei näemmä toimi tällä hetkellä, joten en saanut suoraa linkkiä aikaiseksi.)


      • siellä lymyilevä
        Hiivaivainen kirjoitti:

        Meikäläisellä muutamat antibiottikuurit selättivät lopullisesti terveyteni niin että hiiva on ollut riesana syksystä asti. Minulla homma on mennyt niin pahaksi että välillä alapäässä on turvotusta, särkyä, vihlaisuja, polttoa, kutinaa. Joskus orgasmit saavat aikaan mielettömän kivun, ja tuntuu kuin puukolla kaiveltaisiin isojen häpyhuulien sisällä. Ilmeisesti jonkinlainen vaginaalisen kouristuksen lajityyppi. Pari varsinaistakin kouristusta on ollut, eli että kipu menee vagina-aukon ympäri koko matkalta.

        Yhdistän nämä kivut selkeästi hiivaan, koska se on ollut jatkuvasti, mutta kuitenkin niin että oireilu hieman helpotti kun olin 2 kk hiilihydraatittomalla ruokavaliolla. Nyt olen ollut 2 kk normaalilla ruoalla, ja oireilu alkaa selvästi taas pahentua.

        Kaikenlaiset hiivalääkkeet käytettyäni en jaksa enää käyttää mitään muuta kuin Betadinea, joka jossain määrin tappaa hiivaa ihon pinnalta, mutta ei ilmeisestikään syvältä kudosten sisältä missä se ilmeisesti sen säryn aiheuttaa.

        www.verkkoklinikka.fi -osoitteessa, nimellä VESTIBULIITTI, on osasto jossa näitä vastaavia kokemuksia kokeneita naisia on enemmänkin kirjoittelemassa. (Osoite ei näemmä toimi tällä hetkellä, joten en saanut suoraa linkkiä aikaiseksi.)

        itse pyöriskelen tuolla verkkoklinikan sivustolla jonkin verran (migreeni ja kipu puolella lähinnä), sen tiedä vaan sanoa, että päivittävät nyt parhaillaan sivustojen ulkonäköä ja kaikki me vanhat kirjautuneet ihmiset joudumme kirjautumaan sinne uudelleen (siis rekisteröitymään). Syytä en enää muista, liekö uusi ilme?


      • äityli-
        hiivakierteinen tyttö:( kirjoitti:

        Niin että kiva, jos tuo kyseinen flukonatsoli auttaisi tähän minunkin hiivakierteeseeni.

        Tosiaan viimeisen vuoden aikana olen "sairastanut" noin viisi hiivatulehdusta, mikä on vähemmän kuin esim. sinulla, mutta varmasti yhtä kiusallista ja rasittavaa. Olen syönyt ja juonut Gefilus-tuotteita, karsinut sokeria pois ruokavaliosta, lopettanut pikkuhousun suojien päivittäisen käytön, huolehtinut päivittäisestä alapään hygieniasta sekä suihkutellut seksin jälkeen miehen "tuotokset" pois tuolta muhimasta. Mikään tämä ei tunnu auttavan tai estävän hiivaa. Apteekin itsehoitolääkkeet vievät hiivan hetkeksi pois, ja taas se palaa yhtä ärhäkkänä takaisin.

        Olen ihan maassa asian suhteen ja toivoisin, että tämä nyt viimein auttaisi. Sain nyt vain yhden kapselin tämänkertaiseen hiivaan, ja reseptillä on toinen vastaisuuden varalle.

        Kiitos sinulle vastanneelle!

        Miehen pitäis hoitaa hiiva yhtäaikaa sun kans, koska muuten mies tartuttaa sen sulle aina uudestaan (mies on saanu sulta ensin tartunnan)! Molemmille kerta-annoskapseli, niin toivottavasti hiiva häipyis!!!


    • viiden vuoden kierre

      ...eli kaikki mahdolliset lääkkeet on varmaan tullut syötyä hiivaan, myös tuo Fluconazol, mutta ainut mikä auttoi paljon, oli Yasminien lopettaminen viime joulukuussa. Mulla oli vuosia niin h...vetin kuiva alapää ja haavaumia tuli helposti - ei auttanut öljyt eikä rasvat. Kuivuus katkesi sen sileän tien kun lopetin Yasminit. Hiivaa on jonkin verran edelleen ulkoisesti. Mulla on edelleen yksi satsi antibiootteja oottamassa - sekä puikkoja estona.

    • jasmiini

      Hei!

      Mulla myös Yasmin ja Fluconazoli-napin olen joskus
      ottanut. Kyllä muutamana päivänä napin ottamisesta
      on vähä pahoinvointia (yököttää jotku tavallisesti
      ei niin pahat hajut) ehkä vähän päänsärkyä.
      Ekalla kerralla luulin että olen tulossa sairaaksi,
      ja huolestuin, mut sit luin näistä sivuoireista.
      Onneks ne ei kestä kun pari päivää!
      Hyvä lääke, auttaa pitkäksi aikaa, vaikkakaan vaikutus ei tunnu aivan heti.

    • Kokenut ja kärsinyt

      Löisinpä vaikka vetoa, että teillä kaikilla on kondylooma: Se saa aikaan visvasyylien lisäksi (tai ilman niitäkin) toistuvia hiivatulehduksia, sillä se ohentaa ihoa ja saa sen vastustuskyvyn alenemaan. Eli mars mars kolposkopiaan ja sitä kautta hoitoon, jos on hoidettavissa (joskaan sekään ei välttämättä auta, jos ei ole näkyviä kondyloomamuutoksia).

    • hiivu1

      Olen kuullut että maitohappobakteerit auttavat; parhaimmillaan jo päivässä! Kokeile siis Idoformia tai Femiformia, niitä saat apteekista.

      • Kenelle vastasit?

        Kenelle vastasit? Aloittajalleko joka kirjoitti viestinsä 7 vuotta sitten? Pitäisi vähän katsoa päivämäärää ennen vastaamista.

        Suomi 24 palstalla on viime kuukausina kirjoittanut jonkun ulkomaisen apteekin mainostaja joka ei esimerkiksi tiennyt että nämä hiivalääkkeet ovat Suomessa reseptivapaita ja hinnaltaan hyvin edullisia. Ei kannata tilata ulkomailta lääkkeitä jotka voivat olla mitä sattuu ja reseptilääkkeiden salakuljetuksesta voi saada myös sakot. Tämä mainostaja kaivelee ikivanhoja viestejä ja kirjoittaa muka omasta kokemuksestaan, olkoon kyse mistä tahansa lääkkeestä (sen mukaan olisi todella sairas ihminen).

        Sitten asiaan. Maitohappolääkkeet auttaa ennakkoon hiivaan. Maitohappotuotteita on syytä käyttää esimerkiksi antibioottikuurin aikana. Jos on jo paha hiiva, siihen se ei enää auta vaan kannattaa käyttää näitä apteekin reseptivapaita lääkkeitä, parhaimmillaan yksi pilleri riittää.


    • hiiivatinhiivatti

      Onko mitään kotikonsteja millä lievittää tätä? Ihan kamalaa ja tuskaa kun kutisee ihan HE********!!! :/ Oon ottanut eilen apteekin Fluconatsolin tai mikä lie olikaan. Juonut piimää, ostanut maitohappobakteerikapseleita, juonut karpalomehua, ja ei kutina lievity.

    • Anonyymi

      Maustamatonta jugurttia tai piimää pimppiin.

      • Anonyymi

        Ohjeesi auttaa kummasti yhdeksän vuotta myöhässä. Nykypäivänä ei tarvitse enää mitään jukurttia tunkea pimpsaan kun käsikauppalääkkeitäkin saa.


    • Anonyymi

      Ootteko miettineet mikä tätä kierretä ylläpitää??? Lukekaa elimistön pH tasapainon epätasapainosta.

    • Anonyymi

      Mulla on 2 kertaa ollut samanlainen kierre ja olen 35-vuotias. Syy. Miehen uskottomuus. Bakteeritasapaino häiriintyi, vaikkei tauteja ollutkaan. Molemmilla kerroilla helpotti tilanne heti kun mies meni vaihtoon. Kai te hoidatte miehenne myös kun sieni iskee. Senpä jälkeen pitäis mieskin olla puhdas. Tosin jos höylää koko ajan jotain toista niin... monet varatut panee toisiaan ja kuvittelee et kin molemmat on tahoillaa varattuja, ei ole tautien vaaraa, mut toi hiiva valitettavasti pyörii kuvioissa ja bakteerivagiboosit ja muut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe