IC junien

allergiapaikat

Matkustin allergiahytissä ja sain päänsäryn liputtoman herrasmiehen hajusteista (tunki allergiahyttiin ku oli ilman paikkaa). Valitin VR:lle. Sain vastauksen, että valitettavasti emme voi valvoa. Sairastan astmaa ja saan jostain hajuvedestä semmosen "taju pois ja yrjöt syliin" - reaktion.
VR hoitaa tämän hajusteongelman sillä että allergiapaikkoja vähennetään.

12

1060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skäribo

      että paikkoja vähennetään? No, sepä mainio ratkaisu.

      Minä menin taannoin varaamalleni paikalle allergiahyttiin. Siellä istui mies, joka haisi röökille kun rankkitynnyri. Kysyin onko hän varannut paikan tänne. Ei ollut, mutta sanoi samaan syssyyn, että täällä ei sitten saa lukea, koska hän on allerginen paperille!

      No, katsoin parhaaksi poistua ja menin tavalliselle puolelle niiskuttamaan. Mutta eipä sentään rööki haissut, ja sain lukea lehteni.

      Jotkut ihmiset on todella hävyttömiä!

    • harmi

      että VR ja muut paikat jotka hajustavat esim vessojaan ei ota huomioon allergikkoja.
      Ystäväni osti yhden vempeleen kun se tytär käytti niin paljon hajuvesiä että talossa ei miltei voinut asua.... tilanne muuttui heti kun pantiin kone päälle! Minulla on vempeleen nimi tiedossa jos kiinnostaa jotakuta niin mailaa: [email protected] Niin lähetän lähemmät tiedot ... niillä on semmonen matkustukseen tarkoitettu aparaattikin...sähkövirtaa ne tosin tarvii...

    • allergiahytit

      Minäkin matkustin 21.5.06 VR allergiahytissä (2 hengen)ja siinä sai olla ihan ilman hajusteita. Riihimäeltä sitten murrosikäisiä poikia astui junaan tai oikeammin oikein loikkivat, kun näkivät 4 hengen allergiahytin olevan vapaa ja voitte vaan kuvitella, että "myrkyt" hais ja siinä pojat leppoisasti istuksivat jalat pöydällä ja oli kivaa. Ei oikein toimi tämä systeemi. Mun mielestä nää materiaalivalinnatkaan ei oikein natsaa, siis penkkien. Ja allergia osastot olivat vielä tosi likaisia ja siivottomia.....että tällaisia kokemuksia mulla

      • allergikko & astmaatikko

        Kävin sukulaisissa ja pitkän matkan johdosta päädyin menemään junalla.
        Iloinen yllätys:
        VR: myyjä myi allergiapaikan:
        ON hytti. 2 henkilölle. InterCity junassa. Myös 4 hengen hytti löytyy!!

        Matka sujui hyvin. Tapasin myös kohtalotoverin joka on kaikelle allerginen siis hajut, eläinpöly, ym, ym..

        Oli piristys surkean allergia arjen ja sairausloman keskellä päästä pois kotoa.
        Kiitos myös matkatoverille. Terveisiä sinne Kuopioon.

        Mutta ei kaikki niin kivaakaan....
        Paluumatkalla sain asmaattisen reaktion ja yskin sinisenä, kun junassa eräs henkilö pölisytteli maapähkinöitä. Oli allegiahytissä, jonka olin varannut. Hänellä ei ollut lippua eikä allergiaa. Oli vaan istunut "yksityis" paikkaan syömään Kuorellisia maapähkinöitä!!
        Seinässä on kyltti, ettei kyseiseen paikkaan ole syytä mennä hajustettuna, eläinpölyisenä ja tupakanhajuisena.
        Mutta näitä piittaamattomia riittää hän oli minulle töykeä ja vihainen, kun yskín ja meinasin tukehtua. Odotin konduktööriä käytävässä, en voinut yksinkertaisesti mennä hyttiin omalle maksetulle allergiapaikalle.
        Nainen Häipyi kyllä heti pähkinöineen ja huusi ivailevasti: toivottavasti sulla NYT olo paranee kun lähden.

        Konduktööri tuli ja auttoi,
        - kävi myöhemminkin tarkastamassa vointia !
        Oli pahoillaan, että töykeilijöitä riittää, ei kaikki ihmiset vaan kestä pähkinöitä tai homeita ja hajuja.

        *****!!!!!

        Hytissä siis saa syödä mutta.. Hänellä oli siis superhessu pähkinöitä joissa on lisäksi se kuori. Hän oli laittanut ne kuoret pöydille ja pitkin lattiaa.. Siis ympäriinsä.. Saa syödä, mennessäkin ihmiset söivät eväitä hyteissä. Mehua ym, mutta he eivät levitelleet niitä ympäriinsä..
        Ja kun hän matkusti ilman lippua, ja oli terve, miksi piti tulla sotkemaan allergiahytti.

        No ihan sama, käyhän jotkut tupakalla junan vessassa. Kun sellaiseen törmään, niin en vaan sit mene sinne.

        Kyltit on harhaanjohtavia. Kun ei olla kohteliaita, eikä välitetä kuin omasta navasta niin käy näin..
        Raivostuttaako teitä kun ette saa tehdä KAIKKEA mitä haluatte??

        Minä en laittanut hajusteita ennenkuin menin allergiahyttiin. Kestän hieman rollon deodoranttia. Siinähän lukee, että välttäkää voimakkaita hajusteita.. Niin yleensä kyllä tosissaan allergiset ei kestä hajusteita!!


        Silitin kissaa samana päivänä.
        Laitoin eri vaatteet junaan ja vedin teippiharjalla varmuuden vuoksi ettei ole turhia pölyjä.

        Kanssamatkustaja menomatkalla kysyi heti tullessaan junaan sinne hyttiin:: Ei kai sulla ole hajusteita tai eläinkarvoja, mä oon allerginen kaikelle..

        Niin mieti sitä ja syö pähkinöitäsi kissankarvoissa hajustettuna eri osastossa, mutta älä tee sitä allergia hytissä pliis...

        Ei niitä oo kielletty, mutta olisi kiva jos olis tosiaan joku paikka maailmassa meillekkin..
        En ole valinnut itse tätä sairautta.
        Kiitos välinpitämättömien työnantajien meitä tulee lisää.

        Tupakoijille on oma hytti. En mä mene sinne valittamaan ja tuulettamaan, ne saa polttaa just niin paljon kun haluaa. Ravintolavaunus saa ryypätä ym ym ei haittaa eikä kuulu mulle.


      • Allerginen myös
        allergikko & astmaatikko kirjoitti:

        Kävin sukulaisissa ja pitkän matkan johdosta päädyin menemään junalla.
        Iloinen yllätys:
        VR: myyjä myi allergiapaikan:
        ON hytti. 2 henkilölle. InterCity junassa. Myös 4 hengen hytti löytyy!!

        Matka sujui hyvin. Tapasin myös kohtalotoverin joka on kaikelle allerginen siis hajut, eläinpöly, ym, ym..

        Oli piristys surkean allergia arjen ja sairausloman keskellä päästä pois kotoa.
        Kiitos myös matkatoverille. Terveisiä sinne Kuopioon.

        Mutta ei kaikki niin kivaakaan....
        Paluumatkalla sain asmaattisen reaktion ja yskin sinisenä, kun junassa eräs henkilö pölisytteli maapähkinöitä. Oli allegiahytissä, jonka olin varannut. Hänellä ei ollut lippua eikä allergiaa. Oli vaan istunut "yksityis" paikkaan syömään Kuorellisia maapähkinöitä!!
        Seinässä on kyltti, ettei kyseiseen paikkaan ole syytä mennä hajustettuna, eläinpölyisenä ja tupakanhajuisena.
        Mutta näitä piittaamattomia riittää hän oli minulle töykeä ja vihainen, kun yskín ja meinasin tukehtua. Odotin konduktööriä käytävässä, en voinut yksinkertaisesti mennä hyttiin omalle maksetulle allergiapaikalle.
        Nainen Häipyi kyllä heti pähkinöineen ja huusi ivailevasti: toivottavasti sulla NYT olo paranee kun lähden.

        Konduktööri tuli ja auttoi,
        - kävi myöhemminkin tarkastamassa vointia !
        Oli pahoillaan, että töykeilijöitä riittää, ei kaikki ihmiset vaan kestä pähkinöitä tai homeita ja hajuja.

        *****!!!!!

        Hytissä siis saa syödä mutta.. Hänellä oli siis superhessu pähkinöitä joissa on lisäksi se kuori. Hän oli laittanut ne kuoret pöydille ja pitkin lattiaa.. Siis ympäriinsä.. Saa syödä, mennessäkin ihmiset söivät eväitä hyteissä. Mehua ym, mutta he eivät levitelleet niitä ympäriinsä..
        Ja kun hän matkusti ilman lippua, ja oli terve, miksi piti tulla sotkemaan allergiahytti.

        No ihan sama, käyhän jotkut tupakalla junan vessassa. Kun sellaiseen törmään, niin en vaan sit mene sinne.

        Kyltit on harhaanjohtavia. Kun ei olla kohteliaita, eikä välitetä kuin omasta navasta niin käy näin..
        Raivostuttaako teitä kun ette saa tehdä KAIKKEA mitä haluatte??

        Minä en laittanut hajusteita ennenkuin menin allergiahyttiin. Kestän hieman rollon deodoranttia. Siinähän lukee, että välttäkää voimakkaita hajusteita.. Niin yleensä kyllä tosissaan allergiset ei kestä hajusteita!!


        Silitin kissaa samana päivänä.
        Laitoin eri vaatteet junaan ja vedin teippiharjalla varmuuden vuoksi ettei ole turhia pölyjä.

        Kanssamatkustaja menomatkalla kysyi heti tullessaan junaan sinne hyttiin:: Ei kai sulla ole hajusteita tai eläinkarvoja, mä oon allerginen kaikelle..

        Niin mieti sitä ja syö pähkinöitäsi kissankarvoissa hajustettuna eri osastossa, mutta älä tee sitä allergia hytissä pliis...

        Ei niitä oo kielletty, mutta olisi kiva jos olis tosiaan joku paikka maailmassa meillekkin..
        En ole valinnut itse tätä sairautta.
        Kiitos välinpitämättömien työnantajien meitä tulee lisää.

        Tupakoijille on oma hytti. En mä mene sinne valittamaan ja tuulettamaan, ne saa polttaa just niin paljon kun haluaa. Ravintolavaunus saa ryypätä ym ym ei haittaa eikä kuulu mulle.

        Lyhyesti ja ytimekkäästi, kohta olet allerginen itse elämälle,kun et normaalia elämää kestä.
        Olen allerginen, siitepölyille, juureksille, monelle mausteelle, monelle kasviksille, mutta elän kuten ennenkin.
        Siedätä itseäsi!!!!!!!!!!!
        Tai muuta pulloon asumaan!!!!!!!!!!!!!


      • Hajusteyliherkkyys
        allergikko & astmaatikko kirjoitti:

        Kävin sukulaisissa ja pitkän matkan johdosta päädyin menemään junalla.
        Iloinen yllätys:
        VR: myyjä myi allergiapaikan:
        ON hytti. 2 henkilölle. InterCity junassa. Myös 4 hengen hytti löytyy!!

        Matka sujui hyvin. Tapasin myös kohtalotoverin joka on kaikelle allerginen siis hajut, eläinpöly, ym, ym..

        Oli piristys surkean allergia arjen ja sairausloman keskellä päästä pois kotoa.
        Kiitos myös matkatoverille. Terveisiä sinne Kuopioon.

        Mutta ei kaikki niin kivaakaan....
        Paluumatkalla sain asmaattisen reaktion ja yskin sinisenä, kun junassa eräs henkilö pölisytteli maapähkinöitä. Oli allegiahytissä, jonka olin varannut. Hänellä ei ollut lippua eikä allergiaa. Oli vaan istunut "yksityis" paikkaan syömään Kuorellisia maapähkinöitä!!
        Seinässä on kyltti, ettei kyseiseen paikkaan ole syytä mennä hajustettuna, eläinpölyisenä ja tupakanhajuisena.
        Mutta näitä piittaamattomia riittää hän oli minulle töykeä ja vihainen, kun yskín ja meinasin tukehtua. Odotin konduktööriä käytävässä, en voinut yksinkertaisesti mennä hyttiin omalle maksetulle allergiapaikalle.
        Nainen Häipyi kyllä heti pähkinöineen ja huusi ivailevasti: toivottavasti sulla NYT olo paranee kun lähden.

        Konduktööri tuli ja auttoi,
        - kävi myöhemminkin tarkastamassa vointia !
        Oli pahoillaan, että töykeilijöitä riittää, ei kaikki ihmiset vaan kestä pähkinöitä tai homeita ja hajuja.

        *****!!!!!

        Hytissä siis saa syödä mutta.. Hänellä oli siis superhessu pähkinöitä joissa on lisäksi se kuori. Hän oli laittanut ne kuoret pöydille ja pitkin lattiaa.. Siis ympäriinsä.. Saa syödä, mennessäkin ihmiset söivät eväitä hyteissä. Mehua ym, mutta he eivät levitelleet niitä ympäriinsä..
        Ja kun hän matkusti ilman lippua, ja oli terve, miksi piti tulla sotkemaan allergiahytti.

        No ihan sama, käyhän jotkut tupakalla junan vessassa. Kun sellaiseen törmään, niin en vaan sit mene sinne.

        Kyltit on harhaanjohtavia. Kun ei olla kohteliaita, eikä välitetä kuin omasta navasta niin käy näin..
        Raivostuttaako teitä kun ette saa tehdä KAIKKEA mitä haluatte??

        Minä en laittanut hajusteita ennenkuin menin allergiahyttiin. Kestän hieman rollon deodoranttia. Siinähän lukee, että välttäkää voimakkaita hajusteita.. Niin yleensä kyllä tosissaan allergiset ei kestä hajusteita!!


        Silitin kissaa samana päivänä.
        Laitoin eri vaatteet junaan ja vedin teippiharjalla varmuuden vuoksi ettei ole turhia pölyjä.

        Kanssamatkustaja menomatkalla kysyi heti tullessaan junaan sinne hyttiin:: Ei kai sulla ole hajusteita tai eläinkarvoja, mä oon allerginen kaikelle..

        Niin mieti sitä ja syö pähkinöitäsi kissankarvoissa hajustettuna eri osastossa, mutta älä tee sitä allergia hytissä pliis...

        Ei niitä oo kielletty, mutta olisi kiva jos olis tosiaan joku paikka maailmassa meillekkin..
        En ole valinnut itse tätä sairautta.
        Kiitos välinpitämättömien työnantajien meitä tulee lisää.

        Tupakoijille on oma hytti. En mä mene sinne valittamaan ja tuulettamaan, ne saa polttaa just niin paljon kun haluaa. Ravintolavaunus saa ryypätä ym ym ei haittaa eikä kuulu mulle.

        Siis hajusteyliherkkyys ei ole sama kuin allergia!
        Lähde: Helsingin Sanomat:

        Hajusteallergia-sanaa Hakulinen ei tahdo käyttää, sillä lääketieteen terminologian mukaan kyse ei ole allergiasta vaan yliherkkyydestä.


    • Tekstitv

      Luin,tekstitv:stä että VR muuttaa allergiahyttejä työskentelypisteiksi, syystä, että käyttö on vähäistä,ja hyttejä on liikaa.

      Eiköhän pahasti allergisen ole parasta mennä omalla autolla,kun ette sitten mitään kestä "mää on allerginen kaikelle".

      • Huh82

        Entä jos ei ole omaa autoa. Kyllä tulisi olla allergisille paikkoja myös junissa. Yhtäläinen oikeus allergikoilla on matkustaa junalla, kuin terveilläkin ihmisillä.


      • Ei käyttäjiä
        Huh82 kirjoitti:

        Entä jos ei ole omaa autoa. Kyllä tulisi olla allergisille paikkoja myös junissa. Yhtäläinen oikeus allergikoilla on matkustaa junalla, kuin terveilläkin ihmisillä.

        VR tiedotti, että allergiapaikkoja on ollut liikaa kysyntään nähden, siispä muutetaan meille myös junassa töitä tekiville työskentelytiloiksi.
        Veikkaanpa, että suurin osa pahasti oireilevista ei juniin hakeudu.


      • no mutta
        Ei käyttäjiä kirjoitti:

        VR tiedotti, että allergiapaikkoja on ollut liikaa kysyntään nähden, siispä muutetaan meille myös junassa töitä tekiville työskentelytiloiksi.
        Veikkaanpa, että suurin osa pahasti oireilevista ei juniin hakeudu.

        Samalla kun VR pienentää allergiapaikkoja se kunnostaa lemmikkien kanssa matkustavien tiloja. Tätä menoa ei allergiset enää voi käyttää todellakaan junia.


      • Eläinten ystävä
        no mutta kirjoitti:

        Samalla kun VR pienentää allergiapaikkoja se kunnostaa lemmikkien kanssa matkustavien tiloja. Tätä menoa ei allergiset enää voi käyttää todellakaan junia.

        Kyllä meidätkin pitää huomioida,menköön nuo nirppanokat muualle rajoitteineen.
        Eläimille oikeutta!


      • afgh
        Eläinten ystävä kirjoitti:

        Kyllä meidätkin pitää huomioida,menköön nuo nirppanokat muualle rajoitteineen.
        Eläimille oikeutta!

        Ja tällä asenteella päästään hyviin tuloksiin ja kaikkia tyydyttäviin ratkaisuhin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      124
      9813
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      51
      2871
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2657
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1557
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1488
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe