Navigare lehti

Avasin tänään uuden Navigare. Yllätyin positiivisesti. Lehti on kuin toisesta maailmasta jos vertaa edellisiin.
Onnittelut toimittajille, näyttää siltä että saatte lehtenne kuntoon jos vaan annetaan aikaa...

32

2616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JRxxx

...positiivista siinä oli? Läpiselaukseen meni alle 5 min, sitten putosi keräyspaperipinoon. Ei yhtä ainutta sellaista juttua, jonka takia kiinnostaisi ottaa lehti uudelleen esiin tarkemmin luettavaksi. Vaikka Vene-lehteä ja Kipparia suuresti onkin muotia haukkua, niin kyllä ne tulee luettua useaan kertaan ilmestymisviikollaan. Ja väliin myöhemminkin.

• selasit?

Miksi vaivaudut sitten selaamaan lehteä jos se on paska? Se minua ei ihmetytä jos ihmiset pitää sitä hyvänä ja lukee sitä, vaan se, että jos ihmiset pitää sitä paskana niin miksi tuhlata kallista aikaa siihen? Kuka pakottaa lukemaan?

• Oikeat veneet?
        selasit? kirjoitti:

Miksi vaivaudut sitten selaamaan lehteä jos se on paska? Se minua ei ihmetytä jos ihmiset pitää sitä hyvänä ja lukee sitä, vaan se, että jos ihmiset pitää sitä paskana niin miksi tuhlata kallista aikaa siihen? Kuka pakottaa lukemaan?

Missä puuveneet? No jos tarkkaan katsoo niin niissä kalliissa mainoksissa... ;)

• lehden vika?
        Oikeat veneet? kirjoitti:

Missä puuveneet? No jos tarkkaan katsoo niin niissä kalliissa mainoksissa... ;)

Osta puuvenelehti. Se on halpa. Ja hyvä. Eikä yhtään mainoksia.

• onhan se

purjehtija- ja veneilijä liiton jäsen lehti, jota saa toki myös maapurjehtijat tilata. Silleen.

• kyllä..
        lehden vika? kirjoitti:

Osta puuvenelehti. Se on halpa. Ja hyvä. Eikä yhtään mainoksia.

Puuvenelehti. Hinta kohdallaan. On hyvä, ja mainoksia myös.

Miten kommenttisi liittyi kysymykseeni?

Kait 50000 painoksen pakettiin mahtuu muutama puuveneilijäkin?

Mielenkiinnolla odotan herjaavaa vastaustasi...

• vastaus?
        kyllä.. kirjoitti:

Puuvenelehti. Hinta kohdallaan. On hyvä, ja mainoksia myös.

Miten kommenttisi liittyi kysymykseeni?

Kait 50000 painoksen pakettiin mahtuu muutama puuveneilijäkin?

Mielenkiinnolla odotan herjaavaa vastaustasi...

Vastasin kysymykseen: "Missä puuveneet? No jos tarkkaan katsoo niin niissä kalliissa mainoksissa... ;) "

Miksi siellä pitäisi olla puuveneitä? Sellaisilla vähemmistöharrastajillahan on oma lehti - Puuvenelehti.

Ihan henk.koht. ällöttää koko puuvenejutustelu. Se on sitten niin hyvä, niin paras, niin hieno... mutta siitä huolimatta harvat sen VIITSII ostaa. Kuulee kommentteja että " Onhan se kiva ja hieno mutta liikaa vaivaa, liikaa huolta." Miksi sellaista haaveilua sitten kirjoittaa joka lehteen kun on asian harastajalehtiäkin?

Puuvene on romantiikan välikappale ja näprääjien ajavietettä, ei oikea vene. Jos se olisi sitä, niitä olisi enemmän, edes ainakin 10% siitä lukumäärästä mitä niitä nyt niin ihannoidaan.

Ja puuvene haisee pahalle ja saa silmät vuotamaan. Olen siis allerginen puuveneille monessakin mielessä.

Siis kaikella kunnioituksella enkä herjaa. Sinulla on mielipide ja minulla on omani. Jos olet toista mieltä sinun kassasi, niin en kai lähtökohatisesti herjaa jos olen eri mieltä? Vai oletko joku veneilyn 'massa' auktoriteetti, jolla on oikeus määritellä 'herjaaminen' jos joku on toista mieltä kanssasi?

Hyvä että on vaihtoehtoja; puuvenelehti puuveneihmisille. En kai minä teräsveneilijään ala parkumaan ja messuamaan että missä Puuvenelehdessä on teräsvenejutut?

• 5 kirjoittajaa
        onhan se kirjoitti:

purjehtija- ja veneilijä liiton jäsen lehti, jota saa toki myös maapurjehtijat tilata. Silleen.

lukee Navigarea vain ja ainoastaan siksi että saa sitä mollata. Kun katsoo vaikkapa tämän vuoden Navigaren ilmestymispäivää ja sen jälkeen tämän palstan kesustelua, niin näkee mitä tarkoitan.

En siis ottanut kantaa siihen että saako sitä kuka lukea, vaan siihen että 'tyytymättömyyttä' tuodaan tietyllä tavalla esille. Mielestäni navigare on hyvä lehti ja siinä on seuran jäsenelle asiaa, joten ajaa asiansa. Valitettavasti monet haluaa nähdä sen Venelehden kaltasena "tekniikan maailmana", jollaiseksi se ei ole edes aiottu.

Tiesitkö että kahden viime kuun aikana on lukijoiden määrä vähentynyt 35% tälä palstalla? Se on selvitetty mainosmyynnistä joka tilastoi IP:eet per loggaus (ei samaa IP:tä kahdesti päivässä).

Mitä se kertoo palstasta?

• Sir BB
        5 kirjoittajaa kirjoitti:

lukee Navigarea vain ja ainoastaan siksi että saa sitä mollata. Kun katsoo vaikkapa tämän vuoden Navigaren ilmestymispäivää ja sen jälkeen tämän palstan kesustelua, niin näkee mitä tarkoitan.

En siis ottanut kantaa siihen että saako sitä kuka lukea, vaan siihen että 'tyytymättömyyttä' tuodaan tietyllä tavalla esille. Mielestäni navigare on hyvä lehti ja siinä on seuran jäsenelle asiaa, joten ajaa asiansa. Valitettavasti monet haluaa nähdä sen Venelehden kaltasena "tekniikan maailmana", jollaiseksi se ei ole edes aiottu.

Tiesitkö että kahden viime kuun aikana on lukijoiden määrä vähentynyt 35% tälä palstalla? Se on selvitetty mainosmyynnistä joka tilastoi IP:eet per loggaus (ei samaa IP:tä kahdesti päivässä).

Se että Harry pyörii täällä miesten mestassa vähentää lukijoita ainakin 50 % . Kansaliike pystyyn että harry häipyy täältä.

• oli vastaus..
        vastaus? kirjoitti:

Vastasin kysymykseen: "Missä puuveneet? No jos tarkkaan katsoo niin niissä kalliissa mainoksissa... ;) "

Miksi siellä pitäisi olla puuveneitä? Sellaisilla vähemmistöharrastajillahan on oma lehti - Puuvenelehti.

Ihan henk.koht. ällöttää koko puuvenejutustelu. Se on sitten niin hyvä, niin paras, niin hieno... mutta siitä huolimatta harvat sen VIITSII ostaa. Kuulee kommentteja että " Onhan se kiva ja hieno mutta liikaa vaivaa, liikaa huolta." Miksi sellaista haaveilua sitten kirjoittaa joka lehteen kun on asian harastajalehtiäkin?

Puuvene on romantiikan välikappale ja näprääjien ajavietettä, ei oikea vene. Jos se olisi sitä, niitä olisi enemmän, edes ainakin 10% siitä lukumäärästä mitä niitä nyt niin ihannoidaan.

Ja puuvene haisee pahalle ja saa silmät vuotamaan. Olen siis allerginen puuveneille monessakin mielessä.

Siis kaikella kunnioituksella enkä herjaa. Sinulla on mielipide ja minulla on omani. Jos olet toista mieltä sinun kassasi, niin en kai lähtökohatisesti herjaa jos olen eri mieltä? Vai oletko joku veneilyn 'massa' auktoriteetti, jolla on oikeus määritellä 'herjaaminen' jos joku on toista mieltä kanssasi?

Hyvä että on vaihtoehtoja; puuvenelehti puuveneihmisille. En kai minä teräsveneilijään ala parkumaan ja messuamaan että missä Puuvenelehdessä on teräsvenejutut?

"Kuulee kommentteja että " Onhan se kiva ja hieno mutta liikaa vaivaa, liikaa huolta."

No tuo nyt vähintään kertoo siitä että ei tiedä hyväkuntoisen puuveneen keväthuollosta mitään. Olisiko esim. tässä hyvä jutun paikka vaikka Navigareen, poistaisi vanhanaikaisia ennakkoluuloja nykyajan uusavuttomilta.

"Puuvene on romantiikan välikappale ja näprääjien ajavietettä, ei oikea vene."

BBBUuaahahahah...!!!!!

"Ja puuvene haisee pahalle ja saa silmät vuotamaan. "

No nyt en kyllä usko että kirjoitit tämän kommentin ihan tosissasi..?

"Hyvä että on vaihtoehtoja; puuvenelehti puuveneihmisille. En kai minä teräsveneilijään ala parkumaan ja messuamaan että missä Puuvenelehdessä on teräsvenejutut? "

Mikä ihme tässä nyt oikein mättää? Mikä sinun perimmäisin ongelma on tämän asian taustalla?. Miksi tällaista vouhotusta, oletko joskus kenties tehnyt huonot kaupat puuveneestä, vai haluaisitko kenties hienon puuveneen mutta et sellaista pysty hankkimaan?
        On totta että olisi aika erikoista jos puuvene-lehdessä käsiteltäisiin teräsveneitä, koska lehti on erityisesti suunnattu puuvene-harrastajille mutta en ymmärrä tätä fanaattista näkökulmaasi miksi Navigaressa ei saisi olla puuvenejuttuja, tai juttuja vaikka teräsveneistä. Kerro missä kohtaa sisällysluettossa on pienellä painettu kirjoitus "Tässä lehdessä kerrotaan ainoastaan lasikuituveneistä"

?

• puuvenejuttuja
        oli vastaus.. kirjoitti:

"Kuulee kommentteja että " Onhan se kiva ja hieno mutta liikaa vaivaa, liikaa huolta."

No tuo nyt vähintään kertoo siitä että ei tiedä hyväkuntoisen puuveneen keväthuollosta mitään. Olisiko esim. tässä hyvä jutun paikka vaikka Navigareen, poistaisi vanhanaikaisia ennakkoluuloja nykyajan uusavuttomilta.

"Puuvene on romantiikan välikappale ja näprääjien ajavietettä, ei oikea vene."

BBBUuaahahahah...!!!!!

"Ja puuvene haisee pahalle ja saa silmät vuotamaan. "

No nyt en kyllä usko että kirjoitit tämän kommentin ihan tosissasi..?

"Hyvä että on vaihtoehtoja; puuvenelehti puuveneihmisille. En kai minä teräsveneilijään ala parkumaan ja messuamaan että missä Puuvenelehdessä on teräsvenejutut? "

Mikä ihme tässä nyt oikein mättää? Mikä sinun perimmäisin ongelma on tämän asian taustalla?. Miksi tällaista vouhotusta, oletko joskus kenties tehnyt huonot kaupat puuveneestä, vai haluaisitko kenties hienon puuveneen mutta et sellaista pysty hankkimaan?
        On totta että olisi aika erikoista jos puuvene-lehdessä käsiteltäisiin teräsveneitä, koska lehti on erityisesti suunnattu puuvene-harrastajille mutta en ymmärrä tätä fanaattista näkökulmaasi miksi Navigaressa ei saisi olla puuvenejuttuja, tai juttuja vaikka teräsveneistä. Kerro missä kohtaa sisällysluettossa on pienellä painettu kirjoitus "Tässä lehdessä kerrotaan ainoastaan lasikuituveneistä"

?

mutta ei tartte, eikä ole. Ja hyvä niin.

• tartte...?
        puuvenejuttuja kirjoitti:

mutta ei tartte, eikä ole. Ja hyvä niin.

Eikö tarvi olla puuvenejuttuja? Jos täällä esitetään argumenttina nykyaikaisesta hyväkuntoisesta puuveneestä että normaali keväthuolto ylläpito suhteessa esimerkiksi nyt vaikka lasikuituveneeseen; " Onhan se kiva ja hieno mutta liikaa vaivaa, liikaa huolta." Niin kyllä siinä olisi jo kovasti jutunaihetta

"Vai oletko joku veneilyn 'massa' auktoriteetti,"

?

;)

• auktoriteetti?
        tartte...? kirjoitti:

Eikö tarvi olla puuvenejuttuja? Jos täällä esitetään argumenttina nykyaikaisesta hyväkuntoisesta puuveneestä että normaali keväthuolto ylläpito suhteessa esimerkiksi nyt vaikka lasikuituveneeseen; " Onhan se kiva ja hieno mutta liikaa vaivaa, liikaa huolta." Niin kyllä siinä olisi jo kovasti jutunaihetta

"Vai oletko joku veneilyn 'massa' auktoriteetti,"

?

;)

>>> Vai oletko joku veneilyn 'massa' auktoriteetti,"

En ole. Omaan mieliteen jollainen sinullakin on, joskin erilainen. Minä ytmmärrän mieliteesi ja hyväksyn sen mieliteenä, enkä ala kiukuttelemaan ja nimittelemään sinua massa auktoriteetiksi - niin kuin sinä teet - vaan pidän kiinni sananvapaudestani ja nautin siitä. En ala arvostelemaan sinua.

Oli kyseessä sitten mikä vähemmistö tahansa, niin aina siellä aletaan messuamaan että "massa-auktoriteetti" tai "raisisti" ja ties mitä. Se vaan on merkki siitä että vähemmistöjä vituttaa olla vähemmistö. Myös veneasioissa.

Niin se on, että silloin kun ollaan vähemmistöjen kanssa samaa mieltä on kaikki hyvin, mutta sitten kun ei, niin ollaankin 'hitlereitä' ja ties mitä massa-auktoriteetteja.

Minun mielestäni puuveneet sopii kokkoon hyvin. Sinä saat olla mitä mieltä vaan, sillä siihen sinulla on oikeus - niin kuin minullakin. Kunnioitan mielidettäsi mielipiteenä, en puuvenettä. Tässä on meidän ero; minun tavallisen ihmisen vapaan mielipiteen ja sinun fundamenttisen mielipiteen nimittelyineen.

Mikä on paras materiaali... höh. On sopivia ja epäsopivia, ei parhaita. Minulle puu ei sovi ja sinulle sopii. So what?

• JRxxx
        selasit? kirjoitti:

...nyt ensinnäkin. Kun on "himolukija" kuten minä, niin ainakin selaa jokaisen käsiin sattuvan painotuotteen nähdäkseen, olisiko siinä jotain kiinnostavaa. Ja toiseksi sitten se, että kai sitä odottaisi saavansa jotain vastinetta sillekin (onneksi aika pienelle) summalla, joka minun seuralle maksamastani jäsenmaksusta menee Veneilyliiton kautta tuonkin läpyskän tekoon. Osansa ko. läpyskän aiheuttamasta ärtymyksestä varmaankin johtuu siitä, etten pidä tästä selvästi käynnissäolevasta SPL:n ja Veneilyliiton lähentymiskampanjasta.

Onhan siinäkin tietysti perää, mitä joku kirjoitti: Navigare on järjestölehti eikä sitä pitäisi verrata ammattimaisiin venelehtiin. Toisaalta, kun minä kerran maksan jäsenmaksua, niin minulla on mielestäni paljon suurempi oikeus arvostella kuin vaikkapa irtonumeron ostajalla.

• kollli
        selasit? kirjoitti:

Vain selailemalle tietää että se on paskaa.

• n.n.
        vastaus? kirjoitti:

Taidat olla niitä kuuluisia betoniveneilijöitä...

• turhak
        5 kirjoittajaa kirjoitti:

Lehti on mainio. Paksu värikäs ja halpa. Agrin, Bilteman ,Motonetin ja Ohlsonin mainoslehtisissä on paljon vähemmän asiaa , tuskin ollenkaan.
        Niitä on kyllä helpompi selailla.
        Lehden paikka ei ole kyllä lehtihyllyssä enempää kuin edellä mainittujen luetteloidenkaan.

• jatkuvasti
        kollli kirjoitti:

Vain selailemalle tietää että se on paskaa.

valittaa..... Jos on kerran selannut, niin eikö se ole sitten jo sillä selvä? Mitä sitä jatkuvalla syötöllä valittaa, ellei se on elämän päätarkoitus?

• valittaja
        jatkuvasti kirjoitti:

valittaa..... Jos on kerran selannut, niin eikö se ole sitten jo sillä selvä? Mitä sitä jatkuvalla syötöllä valittaa, ellei se on elämän päätarkoitus?

Tarkoitus on, että kyvyttömät lähtee toimituksesta ja kyvyllisiä palaa jakkaralle.
        Katsokaa nyt tuotostanne.
        Mainoksia ja jotain juttuja sekalaisena ryppänä. Ei lukija halua sitä.
        Hän haluaa lukea LEHTEÄ ei mainosplakua.
        Minäkin olisin parempi moneen osa-alueeseen.

• Jukka Kataja
        valittaja kirjoitti:

Tarkoitus on, että kyvyttömät lähtee toimituksesta ja kyvyllisiä palaa jakkaralle.
        Katsokaa nyt tuotostanne.
        Mainoksia ja jotain juttuja sekalaisena ryppänä. Ei lukija halua sitä.
        Hän haluaa lukea LEHTEÄ ei mainosplakua.
        Minäkin olisin parempi moneen osa-alueeseen.

"Hän haluaa lukea LEHTEÄ ei mainosplakua."

- Miksi sitten luet tätä? Onhan vaihtoehtoja lukemattomia nykyään? Vai onko kaiken pääpointti juuri valitus, haukunta ja kiusanteko?

"Minäkin olisin parempi moneen osa-alueeseen."

- Ainav varmasti! Kuten niin monet muutkin jotka eivät todellisuudessa ole missään tekemisissä minkään asian kanssa. Paitsi itseään kehumassa ja muita haukkumassa. Ja nimimerkin takaa tietysti. Kuinkas muuten.

• tietää
        Jukka Kataja kirjoitti:

"Hän haluaa lukea LEHTEÄ ei mainosplakua."

- Miksi sitten luet tätä? Onhan vaihtoehtoja lukemattomia nykyään? Vai onko kaiken pääpointti juuri valitus, haukunta ja kiusanteko?

"Minäkin olisin parempi moneen osa-alueeseen."

- Ainav varmasti! Kuten niin monet muutkin jotka eivät todellisuudessa ole missään tekemisissä minkään asian kanssa. Paitsi itseään kehumassa ja muita haukkumassa. Ja nimimerkin takaa tietysti. Kuinkas muuten.

Kuulepa Jukka Kajava olen Matti Orava ja voin sanoa että vain lukemalla voi arvostella onko huono vai hyvä.
        Ei tuo sinunkaan nimesi paljon asiaan vaikuta enempää kuin minunkaan.

• JK----------
        tietää kirjoitti:

Kuulepa Jukka Kajava olen Matti Orava ja voin sanoa että vain lukemalla voi arvostella onko huono vai hyvä.
        Ei tuo sinunkaan nimesi paljon asiaan vaikuta enempää kuin minunkaan.

"Ei tuo sinunkaan nimesi paljon asiaan vaikuta enempää kuin minunkaan."

Vast: Riippuu keneltä kysytään :) Voisit vaikka yllättyä.....

• edellinen
        JK---------- kirjoitti:

Jos kirjoitat olisi kivaa tietää mitä sillä tarkoitat. En ymmärtänyt vastaustasi.

• lare
        JK---------- kirjoitti:

Kari sä oot mulkku.

• Navigare

Tuorein lehti on samanlaista mainosta ja piilomainontaa kuin aiemmatkin - minä en näe mitään kehitystä.

Eri asia sitten on, että järjestö tarvitsee rahaa, ja tämä lehti ilmeisesti tuo sitä sisään. Tuolla mainosmäärällä lehden täytyy kattaa kaikki kustannuksensa ja tuottaa vielä reilusti katetta liiton yleiskulujen katteeksi. Tämä kai täytyy sallia.

Lehden toki toivoisi olevan kiinnostavamman.

• RAAKEL

Löytyihän lehdestä taas pieni, mutta hyvä ja kuvaava oppimateriaali, miten ei saa taittaa.
      Aukeama 44-45. Millään ilveellä aukeamasta ei tiedä onko se mainos kokonaan vai onko siinä joku osa juttua ja montako mainosta siinä on. Vaan aikansa arvaillessa ja vielä seuraavan sivun seuraavalla sivulta taitaa löytyä se juttukin.
      Aikuinen taittaja ei voisi olla näin sokea.

• taittaja

Kun on monta sivua, jokaiselle sattuu vahinkoja ja onhan kaikki tavara sentään tallella.
        Tai niillä hinnoilla ei paljon taitosta välitetä kunhan sivut saadaan riittämään.

• jeal

Lehtinen on juuri siinä ja siinä mainos tai juttu. Lehteä ei voi lukea kuin "!oikeaa" lehteä.
      Lehti on kuin paksu mainosjulkaisu johon on ängetty jotain kevyttä huulta ja esittelyä mielnkiinnon säilytämiseksi.
      Mainosten myyjä tietää, että näin ei voi jatkua. Kukaan ei lue niitä. Asiaa pitää lisätä.
      Mutta pätkätöitähän me teemme.
      Anteeksi, että kirjoitin sen julkisesti.

• päätoimttajalle

sinäkin luet meidän laituripurjehtijoiden sivuja.

• katsoja

Paksu mainoslehtinen, ruotsia ja suomea. Linja puuttuu. Kauhea selailtava. Kuin mainos-tv, odottele siinä sitten mainosten kulumista.

• jallr

Tää on kyllä hyvä lehti

• oilke

On uskomatonta että mun postilaatikoon tuodaan lehti vaikka olen teipannut siihen. Ei mainoksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      51
      3021
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2861
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2649
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      344
      1721
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1084
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1061
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      927
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      799
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      792
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      780
    Aihe