Tietääkö joku, mikä ohjelma se on? Onko se haittaohjelma vai mikä.
Mainos ilmestyi yhtäkkiä katsoessani Imelda Marcosin sivuja. Merkitsin joka kohtaan "estä evästeet" Ja sitten ponnahti tämä, vaikka yritin sulkea sitä. Siinä oli Microsoftin nimi ja Microsoftin tietoturvakeskuksen logoa muistuttava logo, mutta se EI OLLUT aito. "Tarkista koneesi ilmaiseksi", sivu kehotti. Epäluuloni heräsi, kun sivu avautui sulkemisesta huolimatta.
Microsoftin sivuilta ei löydy mitään Error-safe-ohjelmaa.
"Error-safe"
11
3208
Vastaukset
- tuntuu
että, olen kuullut että se ois joku ohjelama konees ,jota ei olla kokonaan poistettu ,mullakkin on ollut sellaisne, mutta koneeni oli huollossa niin poistivat sen,,,, ei sitä kait sen isompaa haittaa oo;))luulen ;))
- powerboy3000
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/325324
aiheesta lisää tietoa! mun mielestä ei mikää pikkujuttu. tai ainakii ison sopan aiheuttaa...
ei edes windowsin oma ohjelma vaikka logo on kopioitu. ( älkää asentako )
- laita;D
Error = häiriö
safe = pelastaa- Remmari ek
Kysymys onkin tästä Error-safe-ohjalmasta.
Myöhemmin etsin sitä uudelleen netistä, ja löysin useita kirjoituksia, joissa varoitettiin siitä. Olen putsannut koneeni, eikä siitä ole enää jälkiä.
Aika agressiivinen ohjelman täytyy olla, kun minulla on päällä kaikki mahdolliset suojaukset.
- Remmari ek
Kun putsasin koneen, niin ei ilmennyt mitään haittaohjelmaa. - Lohduttava linkkisi tieto, että ohjelma on vain rahan huijausyritys eikä aiheuta vaaraa koneelle.
Kumma, ettei Microsoft tee mitään sille, että ohjelman sivu käyttää logoa, joka erehdyttävästi muistuttaa Microsoftin tietoturvalogoa, ja että ohjelman lataustiedoissa lukee Microsoft. Yleensä amerikkalaisyritykset ovat hyvin tarkkoja tuollaisesta.
- nythän on niin
että koneesi on pilalla
se on ameriikan agenttien temmellyspaikka- remmari
Tuskin on kysymyksessä "Ameriikan agenttien" ohjelma, kun sen tulee sivuilta, joiden osoitteet viittaavat Thaimaahan, Puolaan ja Venäjälle.
Kuten edellä kirjoitin, niin selvisi, että kysymyksessä ei ollutkaan haittaohjelma, vaan rahanhuijausyritys.
- Alexia
Uusi viirustorjuntaohjelmani juuri luokitteli sen melko vaarattomaksi mainokseksi. Ei suurta viirusuhkaa. Kuitenkin kuulin jossain kun atk-asiantuntijaa haastateltiin (radiossa tai tv:ssä, en muista), että kaikki mainokset ym. jutut, jotka "agressiivisesti tuuppautuvat" ruutuun kesken kaiken ovat sen arvoisia, ettei niihin pidä jäädä koukkuun. Hämärää rahastusta tms.
- remmari
Se koskee niitä, jotka käyttävät yhteistä konetta toisten kanssa kotona, koulussa tai esimerkiksi kirjastossa tai internet-kahvilassa. - Turvallisinta on poistaa väliaikaiset internet-sivut, jos on asioinut pankkinsa kanssa ja käynyt tileillään. (Explorerissa työkalut -> internet-asetukset -> sivu Yleiset ja sieltä Väliaikaiset internet-tiedostot -> poista.) Ei kai neuvo ole ihan turha, koskapa pankki sen tiedotti ihan erillisenä tiedotuksena.
Eihän väliaikaisilla internet-sivuilla tietenkään näy salasana, mutta kirjautumistunnus kyllä saattaa jäädä näkyviin. Sekin on aivan riittävän epämukavaa. Ulkomailla saattaa sitten ihan oikeasti olla rosmoja, jotka alkavat erilaisilla ohjelmillaan tutkia myös salasanaa.
Aika epätodennäköiselta edellä kuvattu vaara tuntuu, mutta kun IT-tekniikka menee niin kovaa vauhtia eteenpäin, niin varmuus on paras. Kun pankki ottaa asian erikseen esille, niin kai sillä jokin syy siihen on.
- DonMarvin
Error Safe pomppas mullekkin ihan yht'äkkiä kun olin vähän syvemmällä netissä. Eikä ole tuttu.22 murtautumisyritystä tuli puolen minuutin aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei194983Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271575- 1011450
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701389Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3281309- 491298
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721200Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541035- 86935
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50928