Mikä siinä on, että siivouksen aloittaminen on niin mahdottoman vaikeaa.
Inhoon imuria ylikaiken.
Voi kun olis vara palkata siivooja.
Tympiikö siivous?
25
1464
Vastaukset
- Kalusteet
Suustani.Kuka keksi siivouksen?:-))
- Tehdään
Suursiivousta.
Pistetään ukko pihalle:dd
- maisa
Itse taas pidän siivouksesta paljon :)siinä vaan on jokin juttu mikä sopii minulle.
Mitä jos siivoisit kotisi ns.vähitellen,yksi kohta kerrallaan jos on voimia sitten seuraava.
Siivouksesta ei saisi tulla pakkopullaa,sitten tympii, vaan ottaa sen vaikka liikunnasta,ja samalla voi heittää vanhaa "krääsää" pois, vaihtaa hunekalujen paikkaa ym.. :) Voimia siivoukseen. - Voihan p***a
Inhottavimpia hommia:
1) Ikkunoiden pesu (isot ja vaikeasti avattavat ja suljettavat ikkunat)
2) Jääkaapin siivous (aina tavaraa niin paljon kun ei ole viileäkaapia, että tuntuu ettei koskaan saa kunnolla siivottua. On itsestäänsulattava niin ei tarvitse enää tyhjätä pakosta niinkuin ennenvanhaan kun oli pakastelokero umpijäässä niin, oli pakko tyhjätä ja sulattaa .
3)Pakastimen sulatus, kun on aina niin jäässä että kestää turhan kauan niiden jääkerrosten sulaminen vaikka laitankin lämmintä vettä kattiloissa sulatettavan pakastimen sisään.
4) Imurointi, kun on niin paljon tavaroita joita täytyy siirrellä hiki hatussa.
5) Lattioiden pesu, kun on samat tavarat tiellä kuin imuroidessakin:(- Pirre*
helppo sulattaa jollain lämpö puhaltimella, jää klöntit lähtevät nopeasti irti ja ne voi sitten kerätä pohjalta pois ennenkuin rupeaa varsinaisesti pesemään pakastinta.
ps. olen samaa mieltä - siivous on syvältä...:(
*voi kun sais lottovoiton, huok.* - on hyvä apu
Pirre* kirjoitti:
helppo sulattaa jollain lämpö puhaltimella, jää klöntit lähtevät nopeasti irti ja ne voi sitten kerätä pohjalta pois ennenkuin rupeaa varsinaisesti pesemään pakastinta.
ps. olen samaa mieltä - siivous on syvältä...:(
*voi kun sais lottovoiton, huok.*moneen hommaan. Näppiksen puhallan föönillä, samoin lampun varjostimet (kankaiset).
Jääkaapin siivoomisessa myös, siis tarkoitan kuivaamista, kun on ensin pessyt.
Torstaisin yleensä imuroin ja sitten ehkä sunnuntaina saatan nihkeämopilla lattioita pestä.
Olohuoneessa on iso kaunis matto ei-vesipestävä ja usein olen ajatellut nakata sen ulos.
Nykyään sirottelen sen päälle siivilän läpi ruokasoodaa ja sitten imuroin, tulee hyvä tuoksu.
Ruokasoodaa voi käyttää moneen eri siivoomisen tarpeeseen.
Mua ei toisten siivoomiset tai eisiivoomiset yhtään häiritse, kukin jaksamisensa mukaan, eikö.
Hyvää Äitenpäivää kaikille Äideille!
Sorry taas tämä mun kielitaito, terveisin Blondi. - Pirre*
on hyvä apu kirjoitti:
moneen hommaan. Näppiksen puhallan föönillä, samoin lampun varjostimet (kankaiset).
Jääkaapin siivoomisessa myös, siis tarkoitan kuivaamista, kun on ensin pessyt.
Torstaisin yleensä imuroin ja sitten ehkä sunnuntaina saatan nihkeämopilla lattioita pestä.
Olohuoneessa on iso kaunis matto ei-vesipestävä ja usein olen ajatellut nakata sen ulos.
Nykyään sirottelen sen päälle siivilän läpi ruokasoodaa ja sitten imuroin, tulee hyvä tuoksu.
Ruokasoodaa voi käyttää moneen eri siivoomisen tarpeeseen.
Mua ei toisten siivoomiset tai eisiivoomiset yhtään häiritse, kukin jaksamisensa mukaan, eikö.
Hyvää Äitenpäivää kaikille Äideille!
Sorry taas tämä mun kielitaito, terveisin Blondi.siivouksessa oli minulle ihan uusi juttu, mikä siinä on se juju, kuinka se vaikuttaa, ja mihin kaikkeen sitä siivouksessa voi käyttää - minä olen luullut että vain vain joulupiparien kohotuksaineeksi :)
Minäkin joudun imuroimaan monta kertaa viikkoon ja kai siksi olenkin hieman kyllästynyt koko touhuun - on minustakin mukavaa kun on siistiä ja puhdasta, mutku alkaa jo olla raskasta keretä tehdä kaikki niin hyvin kuin tahtoisin - se hieman vaivaa minua.
Hyvää suomeahan sinä kirjoitat - ihan yhtä "hyvää" kuin minäkin, olen sellainen kirjoittaja etten malta tarkistaa tekstiäni ennen sen lähetystä eteenpäin - siis hökelö viimesen pääle :/
Onko teilläkin siellä sveamamman maassa äitienpäivä samaan aikaan - ei ole tullut tarkistettua veljeltäni joka asuu siellä? - Metusalem
Käytä pakastimen sulatukseen hiustenkuivainta, on nopea ja helppo, nostelet jäät vaan pois, kuivata lopuksi seinät.
- pintamateriaalit ?
miten olisi jos sellaiset laittaisi
ja sellaisen selfmade,,,vain mikä se ... sellainen siivousrobotti on nimeltään??
no kuinka usein "täytyy" siivota????
voiko siivota luovasti...eli silloin kun sattuu huvittamaan ? :)
jos vertaa ns. vanhaan aikaan, jolloin kaikki materiaalit olivat esim, pölyn kannalta paljon työläämpiä kuin nykyään ja muutenkin elintaso ( hygienia ja terveys) sellainen mikä vaati
tietynlaista tarkkuutta ja säännöllisyyttä
eli oisin kyllä sitä mieltä, että jos aurinko paistaa ja mieli tekee ulkoilemaan,
niin antaapi siivousten olla... :DD - Kenelle?
Vaikea kuvitella kenenkään nauttivan siivoamisesta!
Minä nostelen huonekalut, käsittelen matot ja imuroin.
Muija hoitaa moppauksen.
Silloin kun muija on syystä tai toisesta pois useamman päivän, nyt se lähtee reilun viikon reisuun tytön kanssa, täytyy minun hoitaa myös moppaus.
= Pidän huolen että muija tulee likimain siistiin huusholliin.
Olen huomannut tämän periaatteen parisuhteen harmonisen jatkumisen kannalta hyödylliseksi.
Nautin enemmän tuloksesta kuin tekemisestä!- Daiska
Niin, kuinka usein sitä moppia täytyy pyöritellä?
Itse olen hyvin laiska siivoamaan.
Mopattua ei tule suinkaan joka viikko.
Ei edes imuroitua. - Kenelle?
Daiska kirjoitti:
Niin, kuinka usein sitä moppia täytyy pyöritellä?
Itse olen hyvin laiska siivoamaan.
Mopattua ei tule suinkaan joka viikko.
Ei edes imuroitua.Imuroin viikon-kahden välein, matot molemmilta puolilta.
Muija moppaa ehkä kerran kuukaudessa.
Matot pöllyttelen ulkona 2 - 4 krt/vuosi.
Nämä toimet siis kotona ollessa.
Olemme poissa 3 - 4 kk/vuosi.
Ei kahden hengen taloudessa niin hirveästi siivottavaa ole.
Loma-asunnollamme olemme vielä laiskempia.
Lattiat kirjavaa kivilaattaa joten joka tapauksessa liikutaan tossut jalassa.
Lattia saa pahimmoillaan olla 3 - 4 viikkoa 'omissa oloissaan'.
Ei häiritse meitä ja muista emme välitä!
- elä syö pullaa
pullarahoilla saat siivoojan
- väsky
tympii,mutta en voi sietää hiekkaa,leivän muruja tms. jalkojen alla,eli imuroin monta kertaa viikossa.Pieni asunto,niin se käy nopeesti.Moppia heilautan kerran viikossa.Kaappien siivous on syvältä!Pölyt otan usein samalla kun imuroin.Imurin pikku-harjasuulake on tässä kätevä.Ikkunoiden pesu on ällöö ja kohta se olis taas edessä,jahka havupuutkin on pölyttäneet.Kylppärin seinätkin kaipais puunausta :/ Ja uuni! Mulla on noin päällisinpuolin siistin näköistä,mutta ne kaapit...huh! :))
- mieleen
:)))
kun aikoinaan poikaa kehoitin huonettaan siivoamaan, häneen oli tarttunut jostain
seuraavanlainen lausahdus:
"siisti huone on tyhjän mielen kuvajainen"
;DDDD - kekseliäs
Imuri on ikävä, koska siitä lähtee niin kova ääni. Ja toisaalta siksi, kun suulake ei mahdu joka koloon ja niitä pitää vaihdella ja joutuu kumartelemaan. Tässä iässä selkä väsyy jo.
Tosiasiassa ei siivojiin voi niin vain luottaa. Kyllä imurointia ja siivousta pitäisi koneellisesti kehittää ja paljon.
Ja mitä pikimmin kaiken lisäksi. :)- nähnyt
joitakin
lattian alle asennettu imuri? lattiassa säleikköjä, imuri kai voidaan käynnistää manuaalisesti, ja irtopölyn ainakin vetää
sitten on nämä itsehuoltavat pintamaeteriaalit
vettä-- ja likaa hylkivät...jne ( en tunne tarkemmin)
ja meille naisille,,,jossain ,,,jossain oli sellainen palvelu, että sai tilata huivipäisen miehen siivoamaan
pitää sitten varata vapaapäivä kun tämä siivoja tulee ;D ( taksoista ei tietoa ) nähnyt kirjoitti:
joitakin
lattian alle asennettu imuri? lattiassa säleikköjä, imuri kai voidaan käynnistää manuaalisesti, ja irtopölyn ainakin vetää
sitten on nämä itsehuoltavat pintamaeteriaalit
vettä-- ja likaa hylkivät...jne ( en tunne tarkemmin)
ja meille naisille,,,jossain ,,,jossain oli sellainen palvelu, että sai tilata huivipäisen miehen siivoamaan
pitää sitten varata vapaapäivä kun tämä siivoja tulee ;D ( taksoista ei tietoa )sitten ollut sellainen alaston adoniskin tilattavissa siivoojaksi:D
- Pirre*
Narttu1 kirjoitti:
sitten ollut sellainen alaston adoniskin tilattavissa siivoojaksi:D
mänis..:)), vieläköhän niitä..?
ps. miksi ne muuten alasti, kuumako niille muuten tulee..:O ? Pirre* kirjoitti:
mänis..:)), vieläköhän niitä..?
ps. miksi ne muuten alasti, kuumako niille muuten tulee..:O ?enää mikä oli syynä tähän nakuna siivoamiseen ( ei ole omaa kokemusta:D) mutta luulisin että tarkoitus oli kai herättää huomiota, siis ns. erikoisuuden tavoittelua ja samalla kaiketi hivellä siivoojaksi kotiinsa palkanneen (luultavimmin) naisen silmää:) Joutuikohan siitä maksamaan jotain extraa eli tuskin tuntiveloitus oli ihan standardien mukainen. Ja varmaankin oli kysymyksessä jonkin sortin yksityisyritäjiä. En usko että minkään siivousfirman palkollisia olisivat olleet. Enpä tiedä miten oli jos tilaaja olisikin ollut homppelimies ja siivooja hetero *jää miettimään mahtoiko siivooja suhtautua työhön työnä*
Mitenkähän olis, voihan joku laittaa ilmoituksen että haluaa tällaisen siivoajan. Mahtaiskohan tulla vastauksia. Kyllähän niitä työttömiä tässä maassa piisaa, joten siinähän olis hyväkroppaiselle nuorellemiehelle hyvä markkinarako. Ei kai se kiellettyä ole alasti työskennellä jonkun yksityisen asunnossa asunnonomistajan suostumuksella, jos vielä maksaa palkasta kiltisti valtiolle verotkin.
- vaimoko siivooja
Olen keksinyt joitakin erilaisia tapoja tähän tylsään ainaiseen siivoamiseen, joka niin kyllästyttää.
Moppaan eri järjestyksessä huoneet kuin ennen, samoin en pyyhi pölyjä tasoilta enää välttämättä ennen moppaamista.
Enää en tamppaa joka viikonloppu mattojakaan ja olen vihdoin viimein saanut miehen ne tamppaamaan. Ja kerron sen hänelle jo edellisenä iltana, että ne on vietävä ulos yöksi. Imuroinnista en pidä ollenkaan ja käytän sitä todella harvoin, mieluummin pyyhin lattiat kostealla, matot on tosin pakko välillä imuroida.
Mies sotkee minkä ehtii ja sekös saa joskus raivon valtaan. Hänen tapansa on heittää vaattensa aina sohvalle kasaan, samoin naulakkoon, sieltä löytyy pikkuhousuista sukkiin, mutta heitän hänen vaattensa nykyisin sohvalta kasaan saunan pukuhuoneeseen, ottakoon sieltä. Ovat ainakin pois silmistä.
Hänen vaatekaappiaan en enää järjestele useinkaan, olkoon sekaisin, kun se on kuitenkin sekaisin pian sen jälkeen kun olen sen järjestellyt.
Paapatan takaisin jos nykyinen tapani ei miellytä ja hän alkaa niistä sanomaan.
Saunakin pitäisi olla siisti, mutta en jaksa aina hänen jälkiään siivota. Olen välillä niin täynnä tätä hänen siivotonta elämäänsä että olen miettinyt, että on ainakin yksi tapa jolla tämä ainainen toisen perässä siivoaminen loppuu, kun hommaan oman asunnon ! - miettii
Ilmoita lehdessä,joku opiskelija varmaankin tarvitsee lisäansioita tai jonkun tuttavasi koulua käyvä lapsi?
- välistä
Vaikka nykyään saa kyllä verohelpotuksen tuollaisen palkan maksamisesta.
On totta, että pientä rahantarvetta voi olla monellakin.
En oikein tiedä nuorten kyvystä imuroida. Siitäkin voi tulla pelkkää vaivaa. - Ullailmanpullaa
välistä kirjoitti:
Vaikka nykyään saa kyllä verohelpotuksen tuollaisen palkan maksamisesta.
On totta, että pientä rahantarvetta voi olla monellakin.
En oikein tiedä nuorten kyvystä imuroida. Siitäkin voi tulla pelkkää vaivaa.Jos jättäisin pullat ostamatta ja ostaisin siivouspalvelun apuja, niin joutuisi itse kuitenkin imuroimaan ja "järjestelemään" paikkoja ennen siivoojan tuloa.
Ei siis ilkeäisi kutsua kotiinsa ketään korjailemaan jälkiään yms.
Eli ei auta muu kuin purra hammasta ja siivota itse!
Minkä kyllä eilen ihan onnistuneesti teinkin.
Nyt paikat kiiltää...
Tuota voisi kyllä harkita, että sais semmoisen adoniksen pyyhkimään pölyjä. Mutta unelmaksi taitaa jäädä sekin.
- viikko
Koko viikko aikaa keskittyä huushollin siivoukseen ennen muijan kotiin paluuta.
Se on kuitenkin siinä määrin väsynyt että parempi aloittaa 'seurustelu' siistissä asunnossa.
Tiskikoneen käyttö täytyy vielä opiskella. Muut hoomat hallitsenkin! (= mainos)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135223
- 675034
- 904094
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381750
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618