Allergia ja yskä

koivuallergikko

Heips
miten muilla, onkos yskää nyt pahimman koivuallergian aikaan?
mulla yskittää etenkin aamuisin, ja illalla päivän jälkeen kun menee maate. Välillä jopa pientä hengenahdistusta. Keuhkot vissiin tukossa pölyistä yms.
Vai liekkö jo kehittyvää astmaa? kärsin allergisesta nuhasta.

7

8349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allergikko

      Itselläni aivan sama. Siedätyshoito lopuillaan, auttanut on, mutta nykyään samat oireet ilman lääkkeitä, kuin ennen lääkkeiden kanssa. Minulle on lääkärissä sanottu, että kyseessä on siitepölyastma.

      Hävettää yskiä etenkin koulussa ja julkisissa kulkuvälineissä, kun muut saattavat luulla tuberkuloosiksi tai lintuinfluenssaksi.

    • heli

      olen kanssa tehnyt oman diaknoosin että mulla on koivuallergia. Nyt ku koivu pukkaa lehteä niin silmiä alkaa kutittaa ihan mielettömästi ja nenä on tukossa. Mutta ei yskitä eikä tule ihottumaa. ei ole kiva mennä kouluun ku kaikki luulee että olen itkenyt viis päivää taikka mulla on kauhea kankkunen. Ongelmia keväisin ollu jo kolmesti, mutta sitten ku koivu on täydessä lehdessä niin kesän saan olla rauhassa. kevät vaan on yhtä tuskaa.

    • arvo

      Nokka vuotaa, tai ellei vuoda niin on tukossa (tai sekä että), silmiä kutittaa, ja nyt on yskittänyt viikon päivät raakasti. Viime yönä oli ensimmäistä kertaa ikuna pahoja hengitysvaikeuksia, ja taitaa tietää astma-diagnoosia meikäläisellekin. Perkuna.

      • koivuallergikko

        Kohtalotovereita siis ollaan..
        Kyllä on ollut aikamoista tuskaa tämä allergia-aika..ei voi muuta sanoa!

        vai siitepölyastma..se varmaan pätee minuunkin. Pitääpä googlettaa jos löytäis enempi tietoutta..

        Mulla noi silmäoireet ovat olleet kaikista rasittavimpia! nenä menee just ja just, vaikkakin aivastuksien jälkeen saa niistää..mutta ne silmät!! Kutisee koko aika, sitten väliin toinen silmä vuotaa, sitten kirvelee..

        Millaisia lääkkeitä tai siis silmätippoja teillä on käytössä? mulla reseptillä saatava uusi zatiden-niminen silmätippa. Ei kylläkään auta toivotulla tavalla, mutta huom. parempi kuin ilman reseptiä saatavat.


    • AHISTAAKIN

      henkeä nimenomaan aamuöisin ja iltaisin. Minulla ON astma, muttei näin pahana ole ollut vuosikausiin! Jatkuvasti köhityttää ja limaa valuu nieluun - samassa veneessä ollaan...?

      • sama jama

        auttaa, kun illalla juo lämmintä juotavaa, nostaa päänalusen mahd. yläasentoon ja pyytäkääpä Bricanyl-astma- ahdistuslääkettä.
        Lomudal -silmätipat auttaa silmäoireisiin.
        Kevättä kaikille!


      • aivan...
        sama jama kirjoitti:

        auttaa, kun illalla juo lämmintä juotavaa, nostaa päänalusen mahd. yläasentoon ja pyytäkääpä Bricanyl-astma- ahdistuslääkettä.
        Lomudal -silmätipat auttaa silmäoireisiin.
        Kevättä kaikille!

        ...niin. Avovaimon Bricanyliä olen vedellyt tähän hengenahdistukseen ( toimii) ja keuhkot on yskitty pihalle ( Silomatia olen myös ryypiskellyt yskään). Ihme kyllä silmä ja nenä oireet ovat olemattomat. Avovaimolla joka on ollut lapsesta astmaatikko ei ole mitään oireita?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe