kannibaalisuuteen sortuvia kotiloita?

kotilo achatina

onko normaalia, että joskus kotilo syö OMAA JALKAANSA? välillä ne kuortansakkin nakertavat, mutta seepiaa on. sehän nyt ei niin kamalaa ole. mutta että ne syövät itseään? mutta eivät sentää jatkuvasti :)

-kiitos vastauksista-

8

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-kaktusfani

      Kuorta omanikin syövät joskus vaikka on kalkkia MUTTA eivät jalkaansa!Oletko varma että syövät jalkaansa jääkö jalkaan jälkiä?Jos ei jää niin sitten vain kuvittelet.Mutta jos jää niin ne varmasti syövät jalkaansa.TOSIAANKAAN EI OLE NORMAALIA että kotilot syövät omaa jalkaansa.Jos olet varma että ne syövät jalkaansa ja jalkaan jää jälkiä niin ensi kerralla kun näet että kotilo syö jalkaansa tökkää sitä naamaan että se lopettaa sen!TUO EI OLE NORMAALIA!SE ON VAARALLISTA!

      • kotilo achatina

        nii-in, olenkin aina törkännyt sille sitten kurkun tms. nassun eteen. se näyttä siltä, että kotilo raastaisi jalkaanasa, mutta en siinä mitään jälkiä huomaa.. näyttää että se raastaisi sitä siltä liikkumis (vaalealta) puolelta. tai sitten omaan vilkkaan mielikuvituksen


      • kotilo-kaktusfani
        kotilo achatina kirjoitti:

        nii-in, olenkin aina törkännyt sille sitten kurkun tms. nassun eteen. se näyttä siltä, että kotilo raastaisi jalkaanasa, mutta en siinä mitään jälkiä huomaa.. näyttää että se raastaisi sitä siltä liikkumis (vaalealta) puolelta. tai sitten omaan vilkkaan mielikuvituksen

        Jos et näe jälkiä niin ei syytä huoleen.Joskus kotiloni huvikseen aukoo suutaan:)


      • kotilo-ja-gekkofani
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

        Jos et näe jälkiä niin ei syytä huoleen.Joskus kotiloni huvikseen aukoo suutaan:)

        Kotilo ei syö jalkaansa, mutta kalkin puuttuessa tai muutenkin, kyllä kuortaan.

        Joskus näyttää siltä, että se söisi jalkaansa, mutta itse asiassa se vain puhdistaa sitä..Siinä saattaa olla myös jäänyt murunen ruokaa tai sen hajua..

        Ja vaikka kotilo "puraisisikin" omaa jalkaansa, ei se sitä pahemmin satu, sillä onhan sillä lima suojana..Se voi suojata sitä veitsen terältäkin..


      • kotilo achatina
        kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:

        Kotilo ei syö jalkaansa, mutta kalkin puuttuessa tai muutenkin, kyllä kuortaan.

        Joskus näyttää siltä, että se söisi jalkaansa, mutta itse asiassa se vain puhdistaa sitä..Siinä saattaa olla myös jäänyt murunen ruokaa tai sen hajua..

        Ja vaikka kotilo "puraisisikin" omaa jalkaansa, ei se sitä pahemmin satu, sillä onhan sillä lima suojana..Se voi suojata sitä veitsen terältäkin..

        kiitos teille kahdelle ko-/ge-/ka- fanille olen nyt valistuneempi ja viisaampi :D


      • holleliini

        Ei kotiloita saa tökkiä naamaan >:(
        Nosta vaikka kuoresta tai jotain..


      • kotilo-ja-gekkofani
        holleliini kirjoitti:

        Ei kotiloita saa tökkiä naamaan >:(
        Nosta vaikka kuoresta tai jotain..

        sarvia varoen, saa kotiloa tökkäistä hieman naamaan, sen verran että vetää sen sisään..Näin se hellittää myös otetta pinnasta, johon se on tarttunut ja saa tungettua sormen jalan alle ja nostaa ;)


      • kotilo-kaktusfani
        kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:

        sarvia varoen, saa kotiloa tökkäistä hieman naamaan, sen verran että vetää sen sisään..Näin se hellittää myös otetta pinnasta, johon se on tarttunut ja saa tungettua sormen jalan alle ja nostaa ;)

        Niin tarkoitinkin hellästi:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe