Ei hyvä ei

ei oo hyvä

Nimittäin Steinerkoulu, se ei ole hyvä vaihtoehto. Tai no jos se muka on olevinaan joku kouluvaihtoehto penskalle, niin haluaisin kuulla ainakin ne 5 hyvää syytä että miksi?

22

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veli

      Parhaimmillaan S opettaa
      1. itsenäiseen ajatteluun
      2. itselimaisuun
      3. toisten hyväksymiseen
      4. kieliä
      5. yleissivistystä

      Olisi minulla niitä kielteisäkin puolia.
      Mutta niitähän ei nyt kysytty.

      Veli

      • Marja

        Itselimaisu lienee niitä huonoja puolia...
        Kerro lisää...


      • hei haloo
        Marja kirjoitti:

        Itselimaisu lienee niitä huonoja puolia...
        Kerro lisää...

        Miten se olikaan... "tekevälle sattuu"?

        Tosin siinähän oli kyse steinerkouluja vastaan hyökkäävän uskontoverisi väite Antarktiksen puuttumisesta palloltamme...


      • huumori sallittu
        hei haloo kirjoitti:

        Miten se olikaan... "tekevälle sattuu"?

        Tosin siinähän oli kyse steinerkouluja vastaan hyökkäävän uskontoverisi väite Antarktiksen puuttumisesta palloltamme...

        ...tuntuu,että joku oikein raapimalla raapii neulankärjellä,suurennuslasi kädessä virheitä..kas,virheitä,kas,virheitä ..jos,jos,jos,jos,tulisi jollekin joka vain jotenkin mainitsee sanan Steiner-koulu.Pilkuttajia paremmin käyttäytyvät pikku Steiner-koulun oppilaat,jotka kättelevät joka aamu opettajansa..ainakin ne viisi HYVÄÄ OMINAISUUTTA SAANEN MAINITA MINÄKIN:
        1.kohteliaisuus
        2.itsenäinen ajattelu
        3.uskallus


      • korjaan
        huumori sallittu kirjoitti:

        ...tuntuu,että joku oikein raapimalla raapii neulankärjellä,suurennuslasi kädessä virheitä..kas,virheitä,kas,virheitä ..jos,jos,jos,jos,tulisi jollekin joka vain jotenkin mainitsee sanan Steiner-koulu.Pilkuttajia paremmin käyttäytyvät pikku Steiner-koulun oppilaat,jotka kättelevät joka aamu opettajansa..ainakin ne viisi HYVÄÄ OMINAISUUTTA SAANEN MAINITA MINÄKIN:
        1.kohteliaisuus
        2.itsenäinen ajattelu
        3.uskallus

        ..pienet Steiner-koulun oppilaat...ovat siis kohteliaita...ei pikku-steiner-koulu.....jos,jos,jos,kun,kun,kun,niin,niin,niin,otat taas sen suurennuslasin.Iloista kesää Sinulle;)))


      • Marja
        hei haloo kirjoitti:

        Miten se olikaan... "tekevälle sattuu"?

        Tosin siinähän oli kyse steinerkouluja vastaan hyökkäävän uskontoverisi väite Antarktiksen puuttumisesta palloltamme...

        Etkö osaa erottaa huumoria kritiikistä, vai eikö se ole sallittua steinerasiassa. Ei tämä niin vakavaa ole...


      • hei haloo
        Marja kirjoitti:

        Etkö osaa erottaa huumoria kritiikistä, vai eikö se ole sallittua steinerasiassa. Ei tämä niin vakavaa ole...

        Mitä jos itse relaisit vähän ja et antaisi omien peikkojesi sotkea näköäsi.

        Vai tarkoitatko, että tekstisi "steinerasiasta" olisi otetava huumorilla - siinä tapuksessa älä pelkää, ei tekstejäsi voi kukaan järkevä ihminen tosissaan ottaa.


      • Marja
        hei haloo kirjoitti:

        Mitä jos itse relaisit vähän ja et antaisi omien peikkojesi sotkea näköäsi.

        Vai tarkoitatko, että tekstisi "steinerasiasta" olisi otetava huumorilla - siinä tapuksessa älä pelkää, ei tekstejäsi voi kukaan järkevä ihminen tosissaan ottaa.

        Steinerlaisille ovat peikot ja luonnonhenget hyvin tuttuja ja todellisia. Me muut tiedämme ne mielikuvitusolennoiksi.
        Pitäisikö meidän kaikkien uskoa "sokeasti" noihin "mielikuvitusolentoihin"...

        Ei steinerlaisuutta tarvitse kai puolustaa niin kiihkoisasti, kuin esim. jotkut puolustavat uskontoaan, jollei se sitten ole uskonlahko.
        Tiedät, että kirjoittamani asiat ovat nykypäivää Steiner -kouluissa, ja siksi niin kiihkoisasti haluat vaientaa niiden julki tulemisen.
        Meitä kokemukseen perustuvia steinerkriittisiä henkilöitä, jotka "kömmimme koloistamme" on jo lisääntyvässä määrin, emmekä enää vaikene kokemuksistamme. Saatte rauhassa kokouksissanne pohtia mitä seuraavaksi teette...


      • Ex-steinerlainen
        Marja kirjoitti:

        Steinerlaisille ovat peikot ja luonnonhenget hyvin tuttuja ja todellisia. Me muut tiedämme ne mielikuvitusolennoiksi.
        Pitäisikö meidän kaikkien uskoa "sokeasti" noihin "mielikuvitusolentoihin"...

        Ei steinerlaisuutta tarvitse kai puolustaa niin kiihkoisasti, kuin esim. jotkut puolustavat uskontoaan, jollei se sitten ole uskonlahko.
        Tiedät, että kirjoittamani asiat ovat nykypäivää Steiner -kouluissa, ja siksi niin kiihkoisasti haluat vaientaa niiden julki tulemisen.
        Meitä kokemukseen perustuvia steinerkriittisiä henkilöitä, jotka "kömmimme koloistamme" on jo lisääntyvässä määrin, emmekä enää vaikene kokemuksistamme. Saatte rauhassa kokouksissanne pohtia mitä seuraavaksi teette...

        Liität kiihkossasi Steinerkoulua vastaan mielelläsi kielteiset kokemuksesi jostain Suomen paristakymmenestä Steinerkoulusta tai mahdollisesti jostain ulkomaan koulusta koskemaan virheellisesti kaikkia Steinerkouluja. Unohdit vastata kysymääni: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000001600&posting=22000000016348977

        Minä perustan tekstini näkemykset Steinerkoulusta näkemääni ja kokemaani. Vastaa nyt, ole hyvä, kysymyksiini linkin alla.


      • Keskustelua seurannut
        Ex-steinerlainen kirjoitti:

        Liität kiihkossasi Steinerkoulua vastaan mielelläsi kielteiset kokemuksesi jostain Suomen paristakymmenestä Steinerkoulusta tai mahdollisesti jostain ulkomaan koulusta koskemaan virheellisesti kaikkia Steinerkouluja. Unohdit vastata kysymääni: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000001600&posting=22000000016348977

        Minä perustan tekstini näkemykset Steinerkoulusta näkemääni ja kokemaani. Vastaa nyt, ole hyvä, kysymyksiini linkin alla.

        Miksi et itse käy vastaamassa lukuisaan steinerkoulua vastaan esitettyyn kritiikkiin? Kyllä täällä on yhdellä jos toisella kokemuksia steinerkoulusta. Omalta osaltani voin myös sanoa, että kokemukset olivat erittäin negatiivisia. Teitä steineruskovia ei voi kukaan järkevä ihminen ottaa tosissaan.


      • Ex-steinerlainen
        Keskustelua seurannut kirjoitti:

        Miksi et itse käy vastaamassa lukuisaan steinerkoulua vastaan esitettyyn kritiikkiin? Kyllä täällä on yhdellä jos toisella kokemuksia steinerkoulusta. Omalta osaltani voin myös sanoa, että kokemukset olivat erittäin negatiivisia. Teitä steineruskovia ei voi kukaan järkevä ihminen ottaa tosissaan.

        Ei puututa nyt muiden keskusteluihin. Vastaa esittämiini kysymyksiini perustelusi, ole hyvä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&con ference=4500000000001600&posting=22000000016348977

        Olen puhutellut sinua nimimerkkisi, " Marja", mukaan. Älä nyt menetä enempää malttiasi ja yritä sinäkin käyttäytyä asiallisesti niitä kohtaan jotka ovat erimieltä kanssasi ja etenkin niitä, jotka, toisin kuin sinä, perustelevat näkökantansa. Toisin kuin ylimielisesti esität, en ole steineruskova, antroposofi tai järjetön.


      • Ex-steinerlainen
        Ex-steinerlainen kirjoitti:

        Ei puututa nyt muiden keskusteluihin. Vastaa esittämiini kysymyksiini perustelusi, ole hyvä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&con ference=4500000000001600&posting=22000000016348977

        Olen puhutellut sinua nimimerkkisi, " Marja", mukaan. Älä nyt menetä enempää malttiasi ja yritä sinäkin käyttäytyä asiallisesti niitä kohtaan jotka ovat erimieltä kanssasi ja etenkin niitä, jotka, toisin kuin sinä, perustelevat näkökantansa. Toisin kuin ylimielisesti esität, en ole steineruskova, antroposofi tai järjetön.

        Enpä kiiressä huomannut, että sinulle osoitettuun kysymykseen katsoi asiakseen vastata joku muu.

        Odotan, Marja, vastaustasi ja tuo loppu ed. tekstistäni menkööt "keskustelua seuranneelle".


      • Marja
        Ex-steinerlainen kirjoitti:

        Enpä kiiressä huomannut, että sinulle osoitettuun kysymykseen katsoi asiakseen vastata joku muu.

        Odotan, Marja, vastaustasi ja tuo loppu ed. tekstistäni menkööt "keskustelua seuranneelle".

        "Vastaus" on luettavissa sille kuuluvalla palstalla.


      • Entinen oppilas
        Ex-steinerlainen kirjoitti:

        Ei puututa nyt muiden keskusteluihin. Vastaa esittämiini kysymyksiini perustelusi, ole hyvä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&con ference=4500000000001600&posting=22000000016348977

        Olen puhutellut sinua nimimerkkisi, " Marja", mukaan. Älä nyt menetä enempää malttiasi ja yritä sinäkin käyttäytyä asiallisesti niitä kohtaan jotka ovat erimieltä kanssasi ja etenkin niitä, jotka, toisin kuin sinä, perustelevat näkökantansa. Toisin kuin ylimielisesti esität, en ole steineruskova, antroposofi tai järjetön.

        Ole hyvä ja vastaa sinä puolestasi seuraaviin kysymyksiin:

        Miksi tieteelliseltä tasoltaan kelvottomasta Snellman-korkeakoulusta tulisi parempia opettajia, kuin oikeasta yliopistosta?

        Miksi magiaan ja uskomuksiin perustuva opetussuunnitelma olisi parempi, kuin kasvatustieteisiin perustuva opetussuunnitelma?

        Entä onko Steinerin väitteet keijukaisista, maahisista, vetehisistä, kahdesta Jeesuksesta, auringosta säteilevistä Kristus-impulsseista, jälleensyntymisestä, selvännäkemisestä, maakeskeisestä aurinkokunnasta ja lukemattomista muista irrationaalisista uskomuksista totta?

        Odotan mielenkiinnolla vastauksiasi.


      • ei oo hyvä

        Kysyin ketjun aloitusviestissä ainakin 5 hyvää syytä laittaa penska steinerkouluun. Toistaiseksi tuntuu että niitä on tullut aika laihasti, että enemmän on tullut steinervastaisuutta. Okei, otetaan niin että myös ne syyt on toivottavia että miksi penskaa ei kannata laittaa steinerkouluun, vaikka tiedänhän minä että väittely tästä syntyy, niinkuin on jo syntynyt.

        Taitaa olla aika vähissä ne syyt miksi penska kannattaisi laittaa steinerkouluun, vaikka täällä kyllä tuntuu olevan niitä ketkä steinerkoulua kannattaa.


      • ei oo hyvä
        huumori sallittu kirjoitti:

        ...tuntuu,että joku oikein raapimalla raapii neulankärjellä,suurennuslasi kädessä virheitä..kas,virheitä,kas,virheitä ..jos,jos,jos,jos,tulisi jollekin joka vain jotenkin mainitsee sanan Steiner-koulu.Pilkuttajia paremmin käyttäytyvät pikku Steiner-koulun oppilaat,jotka kättelevät joka aamu opettajansa..ainakin ne viisi HYVÄÄ OMINAISUUTTA SAANEN MAINITA MINÄKIN:
        1.kohteliaisuus
        2.itsenäinen ajattelu
        3.uskallus

        Noh, musta vähän tuntuu että tuo kyseenalaistaminen on ainut asia jonka steinerkoulussa on opetettu. Ja toinen tuntuu sitten olevan tuo kirjotusvirheistä valittaminen, koska siitä varmaankin tapahtuu jotain tosi kamalaa kun tekee kirjotusvirheen?

        Jotenkin tätä palstaa seuranneena tämä jutun taso on semmoista, että kun joku yrittää perustella steinerkoulun puolesta, sillä ei ole mitään tehoa kun kukaan steinerkoulua vastustava ei sitä usko, ja kun yrittää pistää perusteluja steinerkoulua vastaan, niin siitä ei ole mitään hyötyä kun kukaan steinerkoulun puolella oleva henkilö ei sitä usko. Onko näin? Itsellä ainakin juuri tuollainen kuva.


      • Ex-steinerlainen
        Entinen oppilas kirjoitti:

        Ole hyvä ja vastaa sinä puolestasi seuraaviin kysymyksiin:

        Miksi tieteelliseltä tasoltaan kelvottomasta Snellman-korkeakoulusta tulisi parempia opettajia, kuin oikeasta yliopistosta?

        Miksi magiaan ja uskomuksiin perustuva opetussuunnitelma olisi parempi, kuin kasvatustieteisiin perustuva opetussuunnitelma?

        Entä onko Steinerin väitteet keijukaisista, maahisista, vetehisistä, kahdesta Jeesuksesta, auringosta säteilevistä Kristus-impulsseista, jälleensyntymisestä, selvännäkemisestä, maakeskeisestä aurinkokunnasta ja lukemattomista muista irrationaalisista uskomuksista totta?

        Odotan mielenkiinnolla vastauksiasi.

        Miksi tieteelliseltä tasoltaan kelvottomasta Snellman-korkeakoulusta tulisi parempia opettajia, kuin oikeasta yliopistosta?

        -En voi ottaa kantaa kummasta paikasta tulee ehdottomasti parempia tai huonompia opettajia. Minulla on kokemuksia molemmista, ja molemmista valmistuneista löytyy sekä kelvottomia että oikein hyviä opettajia.

        Miksi magiaan ja uskomuksiin perustuva opetussuunnitelma olisi parempi, kuin kasvatustieteisiin perustuva opetussuunnitelma?

        -Minulla ei ole magiaan ja uskomuksiin perustuvasta opetussuunnitelmasta kokemusta. En tiedä, olen käynyt Helsingin Rudolf Steiner -koulun en Harry Potterin Tylypahkaa. Sen olen kuullut kasvatustieteilijöiden kertovan, että kasvatustieteisiin perustuva opetus on soveltanut piirteitä myös Steinerkoulusta.

        Entä onko Steinerin väitteet keijukaisista, maahisista, vetehisistä, kahdesta Jeesuksesta, auringosta säteilevistä Kristus-impulsseista, jälleensyntymisestä, selvännäkemisestä, maakeskeisestä aurinkokunnasta ja lukemattomista muista irrationaalisista uskomuksista totta?

        -Tuollaisiin irrationaalisiin uskomuksiin ei perehdytty minun eikä lapseni kouluaikana. Eivät ole totta.

        Missä Suomen Steinerkouluista sinä olit?


      • ...
        ei oo hyvä kirjoitti:

        Kysyin ketjun aloitusviestissä ainakin 5 hyvää syytä laittaa penska steinerkouluun. Toistaiseksi tuntuu että niitä on tullut aika laihasti, että enemmän on tullut steinervastaisuutta. Okei, otetaan niin että myös ne syyt on toivottavia että miksi penskaa ei kannata laittaa steinerkouluun, vaikka tiedänhän minä että väittely tästä syntyy, niinkuin on jo syntynyt.

        Taitaa olla aika vähissä ne syyt miksi penska kannattaisi laittaa steinerkouluun, vaikka täällä kyllä tuntuu olevan niitä ketkä steinerkoulua kannattaa.

        Ei tosiaan kannata ryhtyä steinerkoulun kanssa tekemisiin, jos lapsesi on sinulle "penska".


      • ei oo hyvä
        ... kirjoitti:

        Ei tosiaan kannata ryhtyä steinerkoulun kanssa tekemisiin, jos lapsesi on sinulle "penska".

        Noh, sanonpa vain, että ei kannata kyllä muidenkaan alkaa. Tämä on minun mielipiteeni, on ollut aina, ja tulee myös olemaankin.


      • Kaikki me tänne mahdutaan
        ei oo hyvä kirjoitti:

        Noh, sanonpa vain, että ei kannata kyllä muidenkaan alkaa. Tämä on minun mielipiteeni, on ollut aina, ja tulee myös olemaankin.

        Huppu on kyllä nyt niin syvällä silmillä, että jospa menisit vaikka ulos leikkimään niiden lapsukaistesi kanssa. Sinun ei tarvitse hyväksyä steinerkoulua eikä sitä kukaan sinulle edes suosittele. On tärkeää että vanhemmat laittavat lapsensa kouluun, jonka takana voivat itse seistä. Steinerkoulu on osa yhteiskuntaa ja meidän on oltava sen verran rohkeita että uskallamme elää senkin erilaisuuden kanssa. Hyvä olisi jos lapsemme voisivat kasvaa sallivassa ilmapiirissä, jossa vanhemmat eivät välittäisi erilaisuudesta kuvaa pahana.


    • voi teille

      kertoa (seka ala- että yläaste), että älkää hyvät ihmiset laittako sinne pentujanne! Siellä jää muista jälkeen ja hulluahan siitä on vielä maksaa...todella paskat kokemukset...ihmehörhöjä ja vajaita tyyppejä ja täyskahjoja opettajiakin....

      • ei oo hyvä

        Hyvä, että sinäkin kerroit täällä mielipiteesi! Joku jo sanoi tässä ketjussa, että hän ei kerro huonoja puolia koska niitä ei kysytty, mutta jos ollaan vähän tarkempia niin en minä niitä kieltänyt kertomasta. Tuo sun kertomasi kyllä vastasi mun käsitystä steinerkoulusta. Mulla on sellainen käsitys, että steinerkoulussa opitaan hitaammin se mikä opitaan tavallisessa peruskoulussa 9vuoodessa. Olenko mä kuinka jäljillä vai ihan hukassa ton mun käsityksen kanssa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2462
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2257
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1837
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1094
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe