Millä keinolla supistuksia?

rv 40

Millä keinolla voi edesauttaa supistusten tulemista...olisin jo valmis lähtemään synnyttämään...mutta missään ei tunnu. Mitäs seksin, saunan ja siivouksen lisäksi voisi tehdä?

14

7775

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pinwe

Istu saavissa tms jossa on lämmintä vettä suunnilleen napaan asti. Ja siis mahdollisimman lämmintä vettä mutta ei tietenkään polttavaa :) Tuttavani haikaili myös supistuksia ja kokeili tuota vedessä istumista samalla telkkaria katsellen, ja seuraavana yönä vauveli syntyi. Toki saattoi olla kyse sattuman kaupasta :)

• Miwi

supistukset alko ekassa raskudessa, kun lähdettiin mieheni kanssa ajelemaan ja pysähdyttiin merenrantaan. Minä marssin mahoineni kallioiden päälle kävelemään. ja jouduin melkein hyppimään kiveltä, kivelle. todella epätasainen maasto ja siellä "käveleminen" siis käynnisti mulla synnytyksen! kysyin vielä synnärillä et mahtoko johtua siitä niin siellä vastasivat et kyllä varmaan voi johtuakkin. Melkein heti kun lähdettiin ajelemaan kotiin päin alkoi supistelut. Ennen tätä kallio visiittiä ei ollut supistellut kertaakaan!! Ja olin kans kokeillut kaikkea siis siivoomista ja saunaa ja sexiä. eräällä kaverilla alko tulla supistuksia kun se pesi ikkunoita ja kurkotti ylös... Nää nyt tietty on näitä uskomuksia et miten edesauttaa supistuksia.

• Elmeri

Heippa!
      Ystäväni täti on Englannissa kätilönä ja siellä suositellaan kuulemma synnytyksen käynnistykseen tuoretta ananasta. Entisajan intiaanit ovat käyttäneet papayajaa synnytyksen käynnistykseen.En tiedä mitä taikaa, mutta jos kokeilet tule kertomaan tehosiko? Ykkösolutta tai siideriä. Mun kaveri ainakin sai supistuksia tulemaan sillä ananaksella ja ykkösoluella. Itsellä la heinäkuussa ja aion kokeilla noita jos tarvetta.

• olen

kuullut että alkoholi nimenomaan hidastaa supistusten alkamista, tai ainaskin jos ne ovat jo alkaneet niin saattavat loppua jos otat alkoholia.

• Elmeri
        olen kirjoitti:

kuullut että alkoholi nimenomaan hidastaa supistusten alkamista, tai ainaskin jos ne ovat jo alkaneet niin saattavat loppua jos otat alkoholia.

Heippa!
        Anteeksi, jos en huomannut mainita, että ALKOHOLITONTA siideriä tai ykkösolutta. Mutta nää on niitä juttuja, että jollekin voi tehota ja toiselle ei.

• alkoivat

niin, että olimme mieheni kanssa ajelemassa autolla mukulakivikadulla. Ja se ikkunan pesu kuulemma auttaa oikeasti. Kyllä se sieltä kohta tulee:)

• ???

Niin ja mulla ei ole auttanut mikään, ei kolme s:ää, ei kävelyt, ei ikkunan pesut, ei mukulakiviajelut, ananasta syön muutenkin paljon, alkoholittoman oluen join eileen, risiiniöljy on enää kokeilematta ja sitä en kyllä lähde edes kokeilemaan, EI SIIS NIIN MIKÄÄN TOIMI...
        Ja tässä alkaa olla jo vitsitkin vähissä asian suhteen. Eli ensi viikon käynnistystä odotellen...
        RV 41 5

• suoliska
        ??? kirjoitti:

Niin ja mulla ei ole auttanut mikään, ei kolme s:ää, ei kävelyt, ei ikkunan pesut, ei mukulakiviajelut, ananasta syön muutenkin paljon, alkoholittoman oluen join eileen, risiiniöljy on enää kokeilematta ja sitä en kyllä lähde edes kokeilemaan, EI SIIS NIIN MIKÄÄN TOIMI...
        Ja tässä alkaa olla jo vitsitkin vähissä asian suhteen. Eli ensi viikon käynnistystä odotellen...
        RV 41 5

No jos et risiiniöljyä meinaa kokeilla niin koita ees peräruisketta, ne kun on ovat kaks melkein takuu varmaa tavaraa..peräruiske on ihan turvallinen, antaa ne sen synnärilläkin jos tarvitsee...epämiellyttävä kyllä, mutta ei se käynnistyskään mitään juhlaa ole..

• näpläys
        suoliska kirjoitti:

No jos et risiiniöljyä meinaa kokeilla niin koita ees peräruisketta, ne kun on ovat kaks melkein takuu varmaa tavaraa..peräruiske on ihan turvallinen, antaa ne sen synnärilläkin jos tarvitsee...epämiellyttävä kyllä, mutta ei se käynnistyskään mitään juhlaa ole..

Olen kuullut, että nännejä näplättäessä keho alkaa erittää samaa hormonia, jolla synnytys voidaan käynnistää. Tämä on kuulemma ainoa tieteellisiin faktoihin perustuva "käynnistysapu", toisin kuin seksit ja saunat ja muut. Toisaalta - aikanaanhan se vauva sieltä tulee, mutta itse voisin tuota tarvittaessa kokeilla.

• Tapuli
        näpläys kirjoitti:

Olen kuullut, että nännejä näplättäessä keho alkaa erittää samaa hormonia, jolla synnytys voidaan käynnistää. Tämä on kuulemma ainoa tieteellisiin faktoihin perustuva "käynnistysapu", toisin kuin seksit ja saunat ja muut. Toisaalta - aikanaanhan se vauva sieltä tulee, mutta itse voisin tuota tarvittaessa kokeilla.

Mulla on kirja jossa lukee, että kolmen tunnin välein pitäisi nännejä hieroa ja näperrellä, esim miehesi ja se kuulemma lisää oksitosiinin tuotantoa elimistössä ja sillä voi ehkä saada supistuksia aikaiseksi.

Tiedä näistä sitten, kun ei ole ikinä tarvinnut kokeilla kun paikat auennut ihan muutenkin.

Nytkin toinen raskaus viikolla 32 0 ja eilen äippäpolilla selvisi sekin että paikat jo auenneet ja kohdunkaulaa vähän jälellä ja toivotaan että vauva pysyisi vielä jonkun aikaa mahassa. Mutta vauvahan on muutenkin liian iso kun koko vastaa 3 viikkoa vanhempaa sikiötä, sekin selvisi eilen varmaksi äippäpolilla.

Mutta palatakseni siis siihen itse aiheeseen supistuksista, niin oon kuullut että mun kaverit on tehneet siten että kun harrastavat seksiä niin eivät mee suihkuun heti vaan ovat jalat ylös kattoa kohti ja antavat sen ukon siemennesteen vaikuttaa siellä kohdunsuulla. Kuullostaa kyllä omituiselta mutta sitä ne teki kun kovasti halusivat tulla raskaaksi ja sitä samaa tekivät siinä vaiheessa kun synnytys ei ottanut käynnistyäkseen. lisäksi niillä on tietyt asennot seksissä joilla kuulemma lisätä maksimaalisesti sperman kulkua kohdun suulle. Tiedä näistä ...

Mutta varmaan kannattaa muistaa näitä siivoamis- ja muita juttuja toteuttaessa että kannattaisi varmaan käyttää viime hetken mieluummin lepäämiseen kuin lapsen savustamiseen ulos. Ainakin näin toissynyttäjänä kun ei oo saanut yhtään levätä ja kivuliaat supistukset alkaneet jo raskauden puolivälistä niin tuntuu hullun touhulta yrittää käynnistää synnytystä kotikonstein, mieluummin vaikka pötköttelis sen ajan petissä (jos on siis ensisynnyttäjä ja lepoon mahdollisuus) :o)

• ???
        Tapuli kirjoitti:

Mulla on kirja jossa lukee, että kolmen tunnin välein pitäisi nännejä hieroa ja näperrellä, esim miehesi ja se kuulemma lisää oksitosiinin tuotantoa elimistössä ja sillä voi ehkä saada supistuksia aikaiseksi.

Tiedä näistä sitten, kun ei ole ikinä tarvinnut kokeilla kun paikat auennut ihan muutenkin.

Nytkin toinen raskaus viikolla 32 0 ja eilen äippäpolilla selvisi sekin että paikat jo auenneet ja kohdunkaulaa vähän jälellä ja toivotaan että vauva pysyisi vielä jonkun aikaa mahassa. Mutta vauvahan on muutenkin liian iso kun koko vastaa 3 viikkoa vanhempaa sikiötä, sekin selvisi eilen varmaksi äippäpolilla.

Mutta palatakseni siis siihen itse aiheeseen supistuksista, niin oon kuullut että mun kaverit on tehneet siten että kun harrastavat seksiä niin eivät mee suihkuun heti vaan ovat jalat ylös kattoa kohti ja antavat sen ukon siemennesteen vaikuttaa siellä kohdunsuulla. Kuullostaa kyllä omituiselta mutta sitä ne teki kun kovasti halusivat tulla raskaaksi ja sitä samaa tekivät siinä vaiheessa kun synnytys ei ottanut käynnistyäkseen. lisäksi niillä on tietyt asennot seksissä joilla kuulemma lisätä maksimaalisesti sperman kulkua kohdun suulle. Tiedä näistä ...

Mutta varmaan kannattaa muistaa näitä siivoamis- ja muita juttuja toteuttaessa että kannattaisi varmaan käyttää viime hetken mieluummin lepäämiseen kuin lapsen savustamiseen ulos. Ainakin näin toissynyttäjänä kun ei oo saanut yhtään levätä ja kivuliaat supistukset alkaneet jo raskauden puolivälistä niin tuntuu hullun touhulta yrittää käynnistää synnytystä kotikonstein, mieluummin vaikka pötköttelis sen ajan petissä (jos on siis ensisynnyttäjä ja lepoon mahdollisuus) :o)

Vaikka siivoan, kävelen ym ym. ja ensisynnyttäjä olen niin nukun kyllä noin 10-11 tunnin yöunet päiväunet, toki heräilen koko ajan vessaan ja asentoa vaihtamaan, mutta kyllä tuota untakin tulee ihan riittävästi. Ja mulla tosiaan neljä päivää siihen, että käynnistetään ja mielummin ilman käynnistystä kyllä haluaisin synnytyksen alkavan ja kuten ylhäällä mainitsin ei apua ole mistään keinosta vielä tähän mennessä ollut...
        Joo joka peräruisketta "suosittelit" niin sitä tosiaan mietin jopa itsekin, hoitajana toki tiedän sen olevan turvallinen, risiiniöljystä tosiaan pelkään sitä riskiä että jostain syystä liikaa otankin ja vauva lapsiveteen ulostaa, siksi sitä keinoa en missään nimessä uskalla käyttää.

RV 41 5

• Tapuli
        ??? kirjoitti:

Vaikka siivoan, kävelen ym ym. ja ensisynnyttäjä olen niin nukun kyllä noin 10-11 tunnin yöunet päiväunet, toki heräilen koko ajan vessaan ja asentoa vaihtamaan, mutta kyllä tuota untakin tulee ihan riittävästi. Ja mulla tosiaan neljä päivää siihen, että käynnistetään ja mielummin ilman käynnistystä kyllä haluaisin synnytyksen alkavan ja kuten ylhäällä mainitsin ei apua ole mistään keinosta vielä tähän mennessä ollut...
        Joo joka peräruisketta "suosittelit" niin sitä tosiaan mietin jopa itsekin, hoitajana toki tiedän sen olevan turvallinen, risiiniöljystä tosiaan pelkään sitä riskiä että jostain syystä liikaa otankin ja vauva lapsiveteen ulostaa, siksi sitä keinoa en missään nimessä uskalla käyttää.

RV 41 5

Eihän siinä mitään pahaa ole vaikka käynnistykseen menee, pakkohan se käynnistää on jos ei muuten tule ulos.

Tarkoitin vaan että nyt on vielä mahdollisuus nauttia viime hetken levosta, ja oikeasti se todella kannattaa nauttia :o) Jos kerran vauva tulee joka tapauksessa käynnistyksellä jokusen päivän päästä niin miksi ei rentoutua ja nauttia vikoista päivistä.

Muuten sen oon jostain lukenut että stressi voi pitkittää synnytystä, voisiko se sitten vaikeuttaa synnytyksen käynnistymistäkin sitä en tiedä, rentoudu vaan kyllä sieltä joka tapauksessa tule eulos se vauva vaikka sitten muutaman päivän päästä käynnistyksellä.

• tätä

Mulla keinuminen ihan lasten keinussa sai supistuksia tulemaan. Ottaa melko kovan vauhdin niin se ylös alas heijaus jotenki saa supistuksia aikaiseksi. Jotkut sanovat myös että mausteiset ruuat auttaa.

• poika9kk rv20

itse kokeilin risiini öljyä (apteekista)...en tiedä auttoiko se mutta,ainakin poika syntyi seuraavana yönä...rv:lla 40 6..jostain luin että risiiniöljy olisi vaarallista, mutta neuvolasta kysyttyäni sanottiin että voi juoda...sanottiin kyllä myös että toisen lapsen kohdalla tehoaa paremmin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59