Tuuletin melkein koko ajan päällä?

tap

Mistäköhän johtuu, että Focuksessa moottorin tuuletin on lähes koko ajan päällä? Käsittääkseni tuuletin pyörii normaalisti melko harvakseltaan. Nyt tuuletin käynnistyy melkein heti, kun lähtee liikkeelle ja pyörii, kunnes auton sammuttaa. Lämmöt on normaalit. Missä tuon tuulettimen anturi on tai mistä se saa käskyn lähteä pyörimään?

Kiitän vastauksista!

5

8799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tap

Tarkoitan siis jäähdyttimen puhallinta.

• oujea

onkos sulla ilmastointi päällä ?

• tap

Olis pitänyt laittaa tuohon heti, ettei ole ilmastointia. Vuosimalli on -00. Missä tuon tuulettimen rele on, onko tietoa?

• Olla se
        tap kirjoitti:

Olis pitänyt laittaa tuohon heti, ettei ole ilmastointia. Vuosimalli on -00. Missä tuon tuulettimen rele on, onko tietoa?

Anturi rikki joka käynnistää lämmön perusteella flektin.Itselläni kerran oli pyörittänyt akun tyhjäksi moinen vika kun siinä autossa ei virta-avain katkaissut tuota flektin virran saantia.

• samavika

Tämä on joku Fordin "tyyppivika", minulla Ford Mondeo vm. 2004, Mk3 Farmari (BWY) 1.8 16V 110 HV siinä puhallin myös pyörii ihan turhaan (joskus huutaa jopa täysillä) pakkasellakin n. 5 - 10 km ajon jälkeen.
      Merkkikorjaamo vaihtoi termostaatin, kun eivät muuta ymmärtäneet, ei autanut mitään.
      Joissakin termostaateissa on sähköinen apuohjaus ? kuulema ? kovaa kiihdytystä varten ?
      Minun autossa ei löydy edes siihen tulevia johtoja ? Autossani ei toimi tuo "diagnoosinäyttö" (trippimittarin nollauksesta) ?
      Itse epäilen: joko antturi vika, mahdollisia ilmatasku anturin kohdalla, onko se asetus ohjelmoitavissa ?
      Olen lukenut myös http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?t=32315

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2236
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      187
      1099
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      99
      953
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      385
      898
    5. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53
      791
    6. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46
      789
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      56
      768
    8. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      84
      753
    9. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      250
      728
    10. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      51
      713
    Aihe