Olen jo kauan tuntenut itseni yksinäiseksi. Vaikka olen paljon tekemisissä perheeni kanssa ja minulla on yksi ystäväkin tuntuu minusta silti koko ajan kuin olisin aivan ypöyksin omine ongelmineni ja ajatuksieni tässä isossa maailmassa.
Olen tuntenut ystäväni kanssa jo 10 vuotta mutta nykyään tuntuu kuin en vain yksinkertaisesti jaksaisi olla hänen seurassaan. En vain jaksa ja se on totuus. Hän on rasittava ja yksinkertainen, piste.
En saa ajatuksia pois päästäni. Teen kahdeksan tunnin työpäivää ja vähän väliä päivän mittaan ainaiset samat ajatukset pyörivät päässä. Ajattelen vain ja ainoastaan sitä miten kurjalta elämä tuntuu ja kuvittelen millainen tulevaisuudestani tulee, koko ajan ajattelen miten omituiselta tuntuu ja mitä huominen tuo tullessaan. Kahvipöydässä vaihdoin pari sanaa työkaverin kanssa, kuuntelin muita ja pian vaivuin taas suruun.
Kun menen lenkille luontoon samat ajatukset saattavat liittyä seuraani taas. Kun olen tuon ainoan ystäväni seurassa murehdin usein silloinkin.
Tänään istuin äitini ja siskoni kanssa keittiössä ja heidän jutellessaan minulle tuli surullinen olo, TAAS.
Välillä tuntuu itku kurkussa mutta harvemmin itken vaikka haluaisin oikein vollottaa, itku ei vain tule mutta on kauhean "vaikea" olo.
Samat ajatukset pyörivät päässä joka ikinen päivä ja joka tilanteessa! Olen ivan kuin jokin ylimääräinen, vahingossa maailmaan tullut lisäke josta ei ole mitään hyötyä. En ole hyvä oikein missään ja töissäkin olen jotenkin hidasälyinen, en keskity (koska olen omissa maailmoissani) ja joku yhtäkkiä sanoo jotain ja olen jotenkin vain hidas, ihan pihalla.
No voihan vietävä, näin pitkää ja kangertelevaa tekstiä ei kukaan jaksanut lukea loppuun. Kirjoitin vain kun mihinkään ei voi oikein purkaa mieltään. Sairastan varmasti liian alhaista äo:ta.
En pääse eroon yksinäisyyden tunteesta.
9
670
Vastaukset
- ...
siinä tapauksessa KAIKKI sairastavat.
- ...
"Jaksoin" lukea loppuun! (Oliko siinä jotain jaksamista?)
- Avulias Aatu
Hei!
Kerron nyt alkuun ettei tuo teksti ollut kovinkaan kangertelevaa. Kappalejaotkin on suhteellisen hyvin laitettu ja helppo se oli lukea.
Sinun pitää lopettaa murehtiminen ja elämän kurjuuden pohtiminen. Minullekin tulee surkea olo jos liikaa mietin elämän huonoja puolia ja kun kerran semmoisen ajatuksen on päähän saanut ei sitä kovin helposti saa pois sieltä. Ajattelemalla ei ainakaan saa sitä pois sieltä, silloin tuntuu että se jää vielä pahemmin kiinni sinne.
Minä olen taas tuntenut kaverini jo 18 vuotta ja itse olen 26-vuotias. Toisen kaverin olen tuntenut noin 16 vuotta. Hyvänpäivän tuttuja on jonkin verran mutta heitä en juuri tapaa. Ei samoja kavereita jaksa aina tavata, joskus tekee ihan hyvää vain pitää taukoa heihin. Mutta kokonaan ei kannata suhteita heihin lopettaa, muuten jää kokonaan yksin.
Kun itse menen lenkille tai kävelylle pyrin menemään sinne missä on vähän enemmän ihmisiä. Aikaisemmin menin lenkille metsään missä ei ollut juuri muita ihmisiä mutta silloin uppouduin ajatuksiini niin pahoin että tuntui melkein pahemmalta mennä lenkille kuin istua kotona.
Ihmisten ilmoilla kannattaa liikkua vaikka tuntemattomille ei rupeaisikaan juttelemaan, silloin saa ainakin vähän helpommin ajatukset pois omasta itsestään.
Samankaltaisia ongelmia on varmasti myös muilla ihmisillä jotka ulkona liikkuvat. Ongelmat ja murheet eivät vain näy ulospäin, itseäni kun katselen niin ei voi sanoa olenko yksinäinen, ahdistunut, masentunut tai jotakin muuta.
Yksinäinen ja ahdistunut olen kyllä mutta se ei näy päällepäin. Näytän jonkin verran iloiselta, en tietenkään aina mutta on minulla ongelmani kuitenkin. Itse asiassa ongelmani ovat niin turhia etten edes kutsu niitä ongelmiksi, mutta elämää haittaaviksi häiriötekijöiksi mieluummin. - Heippadei
Hei, tekstisi sopisi suoraan minunkin suuhuni. Erona mm. se, että olen vasta yläasteella.
Itsekin kärsin siitä, että tunnen olevani kuin liikavarvas, joukkoonkuulumaton. Kaikki alkoi lähteä alamäkeä kun paras ystäväni sairasui leukemiaan -> yksin koulussa -> masentunut olo -> elämän ilo poissa -> noidänkehä.
Mikään ei huvita, jos ajaudun erään suoraansanottuna ärsyttävän esittäjän, ainoan kaverini, seuraan, tavallaan humallun seurasta ja silloin olen aivan "Hullu". Ylienerginen ym. Huomaan itsessäni paljon muita ärsyttäviä piirteitä.
Meni vähän ohi asiasta, mutta. Voimia, jaksamista ja hyvää kevättä - yx itseään aliarvostava
ihminen. Koska me Suomalaiset opitaan, jotta me ollaan ihan Hyviä tyyppejä. Koti vaiKouluko meistä tekee itsetunnoltaan huonoja ihmisiä. Ahkeria, tunnontarkkoja työelämäs, mutta vapaalla ihan onnettomia! Perheissä luulisi jo nykyään keskusteltavan ihmis-suhteist, tunteist yms. vaikeistakin asioista, mutta kait me ollaan niin "metsästä" tullerita et taitaa jäädä viel seuraaville sukupolville tuo elämänasenteen muokkaus. Nimimerkki "näillä mennään" voisit hakeutua sairaslomalle kun minusta Sulla selvä työuupumus? Ammattiauttajan luo keskustelemaan ja irtiotto arjesta, niin saisit vaihtelua. Entäs harrastuspuoli ja käytkö lenkillä yksin vai ystävän kanssa? Mites ois jos koiran ottaisit kun se on ihmisen paras ystävä. ainakin mulle tosi tärkeä.
- Avulias Aatu
Yksinäisyyteen ei ole oikein muita lääkkeitä kuin irtiotto arjesta ja uusien asioiden tekeminen. Voihan pään nollata vetämällä sen täyteen viinaa, mutta itselläni ei ole semmoisesta lainkaan kokemusta. Elämästä nauttiminen ja murehtimisen lopettaminen ovat parhaimmat keinot onnistua kaikessa. Ammattitauttajalle voi kyllä mennä puhumaan jos on ylitsepääsemättömiä ongelmia, mutta ei sitä koskaan pääse yli ongelmistaan jos pitää aina kuraattorille/psykologille mennä juttelemaan. Kunnon ystäväpiiri ja mielekkäät harrastukset auttavat unohtamaan ikävät asiat.
- vähän siltä
että sinulla saattaa olla masennusta. Ainakin itselläni oli silloin koko ajan paha olla ja itketti myös hyvin usein. Voin olla ihan väärässä, mutta jos toi jatkuu, niin ehkä voisit puhua jollekin vaikka lääkärille tai vastaavalle, joka osaisi auttaa.
- Nimetön
minullakin on ollut töissä ja muuallakin samantapaisia tuntemuksia. Samojen ajatusten pyöriminen päässä häiritsee minullakin työntekoa ja keskittymistä.
En usko sinun olevan tyhmä, voihan olla että olet päinvastoin älykäs ja sen vuoksi päässäsi pyörii ajatuksia niin usein.- Nimetön
...lisäksi uskon sinun voivan päästä eroon ajatuksistasi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199