kickboxingia,taekwondoota tai kunfuuta tytöille??

haluan harrastaa!! :D

mietin vaan kun haluaisin harrastaa kickboxingia tai taekwondoota tai sit kunfuuta. niin kelkää tietoo et alkaisko alkeiskursseja lähiaikoina?? syksyllä 2006?? Olis tosi ihanaa jos tietäisitte :) Niin ja sellasia nuorille suunnattuja ryhmiä. tytöille nääs :P mä oon kesällä 17v. tyttö .. :)

11

2009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä viel

      niin ja jos olis pk-seudulta.. :D itte oon läheltä sitä mut ens vuonna sinne opiskeleen...

      • löytyy

        TKD-puolelta ainakin löytyy. Tsekkaa esim. http://www.taekwon-do.fi

        Tuli vähän TKD-asiaa vaikka potkunyrkkeilyn puolella ollaan:)


      • sitä TKDtä
        löytyy kirjoitti:

        TKD-puolelta ainakin löytyy. Tsekkaa esim. http://www.taekwon-do.fi

        Tuli vähän TKD-asiaa vaikka potkunyrkkeilyn puolella ollaan:)

        Oulun kihlakunnansyyttäjä Päivi Markus on tänään nostanut syytteet lastenhyväksikäytöstä epäiltyä oululaista taekwondo-opettajaa vastaan.

        Valmentaja vangittiin epäiltynä pedofiliasta
        Muut opettajat kiistävät tienneensä hyväksikäytöistä
        Kaikki uhrit eivät halua tutkintaan
        Yli 660 hyväksikäyttötapausta
        Oulun ITF Taekwon-do ei liity pedofiliatapauksiin


        Vuonna 1973 syntynyttä miestä syytetään vuosien 1997 ja 2005 välisenä aikana tapahtuneista lapsen seksuaalisista hyväksikäytöistä, seksuaalisista hyväksikäytöistä, raiskauksen yrityksestä ja raiskauksesta.

        Asianomistajia jutussa on nyt 12 ja syytekohtia 22. Edellä mainittuna aikana miehen epäillään syyllistyneen 799 yksittäiseen seksuaalirikokseen. Syyttäjä vaatii vastaajaalle merkittävän pituista ehdotonta vankeusrangaistusta.

        Vastaaja on kiistänyt syyllistyneensä asiassa rikokseen. Vastaajan mukaan kyse on ollut suhteista, joihin ei ole liittynyt painostusta eikä hyväksikäyttöä. Vastaaja on ollut vapautensa menettäneenä tämän vuoden tammikuusta lukien ja on edelleen vangittuna. Vastaajan omaisuutta on määrätty vakuustakavarikkoon mahdollisten vahingonkorvaussaatavien turvaamiseksi.

        Sekä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytön että seksuaalisen hyväksikäytön maksimirangaistus on neljä vuotta vankeutta. Koska mainittuja syytekohtia on useita, on mahdollista, että lopullisen kokonaisrangaistus on yli neljä vuotta vankeutta.

        Rajanveto sen osalta, kuka katsotaan seksuaalirikosten osalta lapseksi, on 16 vuotta. Syyttäjän mukaan vähemmistö teoista olisi tapahtunut silloin, kun osa asianomistajista olisi ollut 14- 15 -vuotiaita, jolloin kyseessä on lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Valtaosa syytteessä mainituista teoista koskee aikaa, jolloin uhrit olisivat olleet 16 - 17 -vuotiaita, jolloin kyseessä on seksuaalinen hyväksikäyttö. Asiassa tutkituista seksuaalirikoksista ei mikään ole johtanut syyttämättäjättämispäätökseen.

        Oulun käräjäoikeus käsittelee asiaa kirjallisen valmistelun jälkeen todennäköisesti valmisteluistunnossaan perjantaina 9.kesäkuuta. Tuolloin selvitetään asian istuntoaikataulua ja sitä, kuinka pitkän ajan pääkäsittely tulee kestämään.

        Syyttäjä esittää, että asia käsitellään käräjäoikeudessa salaisena ja että oikeudenkäyntiaineisto julistetaan salaiseksi.

        Kaleva


    • minäkin?

      Olen pahoillani ettei mulla kyllä ole tietoa noista kursseista, mutta kysyisinkin sulta että voiko kickboxingia siis harrastaa vaan kuntoilun kannalta? Sun tilanne kuulostaa itseasiassa lähestulkoon samalta kuin minunkin (ja siksipä seuraan innolla jos joku viisas sulle osaa vastata), mutta haluaisin vaan varmistua että voinko todella vain kuntoilla kickboxingin avulla ilman ainoatakaan kilpailua?

      • mie :D

        ...mun mielestä kickboxingia pystyy myös kunto mielessä. mä ainakin itse aatellut ihan vaan kuntomielessä. missä päin sä ajattelit harrastaa?


      • minä taas
        mie :D kirjoitti:

        ...mun mielestä kickboxingia pystyy myös kunto mielessä. mä ainakin itse aatellut ihan vaan kuntomielessä. missä päin sä ajattelit harrastaa?

        ..turun seudulla jos jotain löytyis. tai varmasti kai löytyy kunhan osais ettiä.:)


      • jos
        minä taas kirjoitti:

        ..turun seudulla jos jotain löytyis. tai varmasti kai löytyy kunhan osais ettiä.:)

        kattosit netistä? eti googlesta?kyl luulis löytyvän :) tai sit katot jotain kickboxing suomen sivuilta..


      • wipufe
        jos kirjoitti:

        kattosit netistä? eti googlesta?kyl luulis löytyvän :) tai sit katot jotain kickboxing suomen sivuilta..

        www.kickboxing.fi


      • maithai
        minä taas kirjoitti:

        ..turun seudulla jos jotain löytyis. tai varmasti kai löytyy kunhan osais ettiä.:)

        www.kamppailulajit.net löytyy kattava lista seuroista, myös Turun alueelta.


    • Syltty__

      Luettelemasi lajit ovat aivan erityyppisiä. Potkunyrkkeilyssä keskitytään nimensä omaisesti lähinnä potkimaan ja nyrkkeilemään ja koko treeni tähtää otteluun. Noissa kahdessa muussa sählätään vähän muidenkin juttujen kanssa, esimerkiksi omituisista perustekniikoista tai monimutkaiset liikesarjat eivät ole perusteltuja ottelemisen kannalta.

      Btw kannattaa miettiä myös thainyrkkeilyä, se on hyvin lähellä potkunyrkkeilyä, pääerona on että siinä halaillaan enemmän ;-)

      Jos pidät nimenomaan sparrista (otteluharjoittelu) niin sitten thainyrkkeily/potkunyrkkeily.

      • Potkis

        Potkunyrkkeily sopii hyvin myös kuntoiluun, valtaosa harrastajista ei kisaa koskaan.

        Kuitenkin laji on nimenomaan kontaktilaji, treeneissä sparrataan eli harjoitellaan ottelua. Jos siis kammoksuu esim. itseen osuvia iskuja, joku muu laji on parempi valinta. Aikido, Karate? tai kuntonyrkkeily jossa kontaktia otetaan vain tyynyihin.

        Ja tytöt rohkeasti vaan samalle salille poikien kanssa, potkunyrkkeilyssä naisilla on jo tosi vahva asema. Sitäpaitsi molemmat saavat tästä hyötyä, pojat kontrollia ja nopeutta koska naiset ovat usein nopeita, ja tytöt vähän "kovuutta" :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe