Vatsatauti - kesto??

sairaalaanko?

Kuinka monta päivää vatsatauti saa kestää, ennenkuin kannattaa lähteä sairaalaan? Mulla on nyt 5. päivää, kaikki tulee vetenä ulos, aiemmin myös oksennusta ja kuumetta. Nesteet on lähtenyt kropasta, näytän aika luiselta jo, painoa 47 kiloa tällä hetkellä eli muutenkin olen laiha...

Missä vaiheessa ihminen tarvitsee tiputusta, olisko 7 päivää sellainen aika?

13

26680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5656ret

      Hei, oletko varma, että olet saanut nimenomaan virusvatsataudin, ettei tuo olisi jotakin muuta häikkää vatsassa, joka kannattaisi tutkituttaa? Virusvatsatauti menee yleensä nopeammin ohi eli kuulostaisi että tuo olisi jotakin muuta. Joskus tietysti ottavat aika koville. Saatko nesteen pysymään sisällä vai tuleeko heti vessareissu, jos jotakin juot? Oletko kokeillut Osmosal-nestettä, apteekista saat? Jospa joku voisi tuoda sitä, niin saisit suoloja. Onko vielä kuumetta?

      • sairaalaanko?

        Kuumetta ei enää ole, mutta ei vatsa vieläkään toimi kunnolla. Ripulia siis, vesi tuntuu vähän paremmin pysyvän nyt sisällä, vaikka on kyllä nestehukka varmaan, sen verran virtsarakkoakin kirvelee vessassa käynnin yhteydessä.

        Eiköhän tämä nyt kuitenkin tästä parane...


      • jatkoa vastaukseen...
        sairaalaanko? kirjoitti:

        Kuumetta ei enää ole, mutta ei vatsa vieläkään toimi kunnolla. Ripulia siis, vesi tuntuu vähän paremmin pysyvän nyt sisällä, vaikka on kyllä nestehukka varmaan, sen verran virtsarakkoakin kirvelee vessassa käynnin yhteydessä.

        Eiköhän tämä nyt kuitenkin tästä parane...

        Kuulostaa, että olet jo toipumaan päin. Juo vaan koko ajan sen minkä voit. Terve ihminen ei heti nuukahda, vaikka paino vähän laskisi. Jos sinulla ei ole mitään sairautta, niin odottele vielä pari päivää ja jos ei ala tokenemaan, niin sitten lääkäriin. Maitohappobakteereita kannattaa ottaa myös. Mistä sait taudin, ruoasta vai tartuntana ihmisestä?


      • thopmsson

        Kyllä virusvatsataudit usein kestävät yli 5 päivää.. Itsellä kesti 6 viikkoa muutama vuosi sitten kun sain jonkun oudon vatsavirus bakteeri hässäkän.. Lääkäritkään eivät tietänet mikä se oli ,mutta katosi 6 viikon jälkeen yhtä oudosti kuin tulikin. Yhtäkkiä vain huomasin että hei eipä ole tänään tarvinnut käydä vessassa ja sen jälkeen ei ole vaivoja ollut.


      • pippuri
        thopmsson kirjoitti:

        Kyllä virusvatsataudit usein kestävät yli 5 päivää.. Itsellä kesti 6 viikkoa muutama vuosi sitten kun sain jonkun oudon vatsavirus bakteeri hässäkän.. Lääkäritkään eivät tietänet mikä se oli ,mutta katosi 6 viikon jälkeen yhtä oudosti kuin tulikin. Yhtäkkiä vain huomasin että hei eipä ole tänään tarvinnut käydä vessassa ja sen jälkeen ei ole vaivoja ollut.

        hei!

        vatsapöpö ollut minulla nyt n. 5-6 vko,a eikä loppua vieläkään näy. välillä on päiviä, jolloin ruoka pysyy sisällä, eikä vessan ovea tarvitse aukoa 5 x pvässä. kamalinta on painon raju putoaminen ja heiveröinen olo. päätäkin särkee ja jalkoja kolottaa. koepala on toimitettu labraan, mutta jos virusta, niin tuskin havaittavissa näytteessäkään silloin. hurjat on taudit nyt liikkeellä. en toivoisi kenellekään tätä, niin outo olo on, kuin eläisi jonkun muun kropassa ja elämää. hieman lohduttaa tieto, että nyt tätä jyllää, mutta lopusta ei ole tietoa.
        voimia kaikille vatsapöpöläisille ja iloa tulevaan kevääseen!


      • Mumix5
        pippuri kirjoitti:

        hei!

        vatsapöpö ollut minulla nyt n. 5-6 vko,a eikä loppua vieläkään näy. välillä on päiviä, jolloin ruoka pysyy sisällä, eikä vessan ovea tarvitse aukoa 5 x pvässä. kamalinta on painon raju putoaminen ja heiveröinen olo. päätäkin särkee ja jalkoja kolottaa. koepala on toimitettu labraan, mutta jos virusta, niin tuskin havaittavissa näytteessäkään silloin. hurjat on taudit nyt liikkeellä. en toivoisi kenellekään tätä, niin outo olo on, kuin eläisi jonkun muun kropassa ja elämää. hieman lohduttaa tieto, että nyt tätä jyllää, mutta lopusta ei ole tietoa.
        voimia kaikille vatsapöpöläisille ja iloa tulevaan kevääseen!

        Minullakin on ollut kaksi kertaa samanlainen vatsavirus. Kerran 6 viikkoa ja toisen kerran 3 viikkoa. Ei näkynyt labran tuloksissa. Samanlaiset oireet kuin edellisellä kirjoittajalla. Lohdutus oli, että se loppui yhtä äkkiä kuin oli tullut. Käytin apteekista saatavaa nesteytystablettia, kun meinasin pyörtyä nestehukan takia. Lisäksi Precosa ja Imodium tabletteja.


      • load
        thopmsson kirjoitti:

        Kyllä virusvatsataudit usein kestävät yli 5 päivää.. Itsellä kesti 6 viikkoa muutama vuosi sitten kun sain jonkun oudon vatsavirus bakteeri hässäkän.. Lääkäritkään eivät tietänet mikä se oli ,mutta katosi 6 viikon jälkeen yhtä oudosti kuin tulikin. Yhtäkkiä vain huomasin että hei eipä ole tänään tarvinnut käydä vessassa ja sen jälkeen ei ole vaivoja ollut.

        Ei mahatauti jos on virus ni kestä nii kauaa ku 5päivää, tai si on vastustuskyky tosi huono, enintään pahin päivän ja kaks päivää tartunta riski, kolmen päivän päästä riskit ohi, huippu vastustuskyky jos on ni säästyy vallan, ei tuu mittää..


      • load
        thopmsson kirjoitti:

        Kyllä virusvatsataudit usein kestävät yli 5 päivää.. Itsellä kesti 6 viikkoa muutama vuosi sitten kun sain jonkun oudon vatsavirus bakteeri hässäkän.. Lääkäritkään eivät tietänet mikä se oli ,mutta katosi 6 viikon jälkeen yhtä oudosti kuin tulikin. Yhtäkkiä vain huomasin että hei eipä ole tänään tarvinnut käydä vessassa ja sen jälkeen ei ole vaivoja ollut.

        Ei kestä 5päivää, tai si on vastustuskyky tosi huono, menettelevä kyky ni voi kerran pari oksentaa tai tulla peräpäästä pari kolme kertaa.. tosi alhainen kyl ni voi kestää kyl jopa vkon tai 3vkokin tai si voi tulla välillä, kyl mahatauti voi tulla koska vaan ilman epidemiaakin,
        Riippuu terveydestä..


    • Selviytyjät

      Mulla tuli tän viikon keskiviikkona mahatauti tarttui siskolta ihmettelen kyllä sitä että itse oksensin 2 kertaa ja äiti koko aja ku sillekki tarttu multa painoo on khyll tippunu iha hyvä ett meki sairastettii tää tauti ku ois n.viikon päästä ulkomaan matka

    • tekee pahaa

      Mua kans kiinnostais tietää että koska alkaa olo helpottaa. Ma-ti välisenä yönä alkoi oksentaminen, tunnin välein sai käydä. Sitten tuli kylkeen ripuli, kaikki pihalle, monta kertaa tunnissa säntäilin vessaan ja melkein joka kerta meni pöksyt vaihtoon. Oksentaminen onneksi loppui, kun ei siellä mitään enää ollutkaan. Tätä jatkui tiistai-iltaan saakka. Kuumetta oli 38 astetta. Tauti iski siis todella rajusti ja olin illan saapuessa todella huonossa kunnossa, aika kuivunut ja suolatasapaino ihan sekaisin. Keskiviikkona ripuli ei tullut enää väkisin ulos ja torstaina menin takaisin töihin. Olo oli silloinkin vielä kamala mutta mistäs sitä aamulla tietää. No torstai-illalla aloin taas oksentaa, en tosin montaa kertaa. Nyt ollaan jo lauantaissa mutta olo ei vaan tunnu friskaantuvan. Koko viikkona en tietysti ole syönyt juuri mitään, mutta juonut kyllä. Uloste on edelleen pelkkää liejua. Kaikesta syömisestä tulee paha olo, mahalaukku on kai mennyt aika pieneksi. Muutenkin on semmoinen huono olo, uupunut ja voimaton.

      Niin että kuinka kauan tässä mahtaa vielä mennä, koska voi kuvitella esim. aloittavansa hikiliikunnan? Flunssan kanssa on niin helppoa, makaat kolme päivää ja sitten se on ohi.

      • kjkkllll

        "ja torstaina menin takaisin töihin."

        Niin, tartuttamaan muita...

        Ehkä olisi kannattanut levätä kunnolla?


    • Kokenut kaiken tietä

      Olen itse kokenut että oksennukseen ja ripuliin paras lääke on
      coca cola, olin antibioottikuurilla ja aloin oksentaa, coca colaa
      vaan, pystyi taas kuuria jatkamaan.
      Eräs lentoemäntä neuvoi sen kikan ja se on todella tepsinyt jo
      monta kertaa.

      • Anonyymi

        Laitoitko colan peräsuoleen suppilon avulla? Cola on virvoitus juomaa joka juodaan suun kautta. Ei sillä ripulia pidätetä peräsuolessa. Colaa parempi vaihtoehto daegolax suoliston rentoutus jauhe. Venytä reikää ja kippaa jauhe sisään.

        Parhain terveisin paksusuolten professori daeg!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe