Monissa kulttuureissa on moniavioisuus sallittua, mutta miten mahtaa olla perheen sisäisen sovun laita, kun omistaa miehen "osakeyhtiön" osakkaana?
Miesystäväni kertoi Keniassa työskennellessään saaneensa leikkauspöydälle naisia, joilla oli mitä kauheimmat puremisjäljet, jotka kanssasisaret olivat mustasukkaisuudessaan aiheuttaneet.
Onkohan niin että rakkaus on sellainen voima, että sen suojelemiseksi (ja voittamiseksi) olemme valmiita tekemään melkein mitä vain, vaikkapa puremaan rivaalin hengiltä :)?
Moniavioisuus - ihanne?
17
1367
Vastaukset
Tosin ainoastaan käytännön pakosta niinpäin, että samalla naisella on monta miestä. Sellainen käytäntö on muistaakseni vallinnut jossakin Tiibetin vuorilla aikaisemminkin.
- rallityttö60
jos vaikka suomessakin saisi olla naisella seitsemän miestä. Joka viikonpäivälle eri mies. Ei siinä kylläkään mitään järkeä olisi moniavioisuudessa kun tarkemmin ajattelee. Joka yö erimiehen kanssa kävisi elämä aika rankaksi.
rallityttö60 kirjoitti:
jos vaikka suomessakin saisi olla naisella seitsemän miestä. Joka viikonpäivälle eri mies. Ei siinä kylläkään mitään järkeä olisi moniavioisuudessa kun tarkemmin ajattelee. Joka yö erimiehen kanssa kävisi elämä aika rankaksi.
kaikkien kanssa harrastaa?
Eikös olisi mukavampaa, jos ihmiset erikoistuisivat ja harrastaisivat yhdessä sellaisia asioita, jotka kumpaakin yhdessä erityisesti kiinnostaa? Sehän on jo nyt ainakin länsimaisissa kulttuureissa mahdollista, kunhan ei avioidu enempää kuin yhden kanssa kerrallaan.
Onhan elämässä paljon muutakin mielenkiintoista ja mukavaa tekemistä aikuisten kesken kuin seksi. Tuskin se ainakaan kaikille naisille ihan kaikkien kanssa hyvältä maistuisikaan. Erikoistuminen olisi tarpeen polygaamisessa liitossa, on sitten kysymys naisista tai miehistä.
Kyllä käy noita naisettomia miehiä sääliksi. Ehkä se on tarpeellinen kehitysvaihe ja johtaa ajan mittaan parempaan tasa-arvoon sen jälkeen, kun naiset ehkä ensin ovat olleet aikansa niskan päällä ja arvaamattoman arvokkaita.optimisti-orvokki kirjoitti:
kaikkien kanssa harrastaa?
Eikös olisi mukavampaa, jos ihmiset erikoistuisivat ja harrastaisivat yhdessä sellaisia asioita, jotka kumpaakin yhdessä erityisesti kiinnostaa? Sehän on jo nyt ainakin länsimaisissa kulttuureissa mahdollista, kunhan ei avioidu enempää kuin yhden kanssa kerrallaan.
Onhan elämässä paljon muutakin mielenkiintoista ja mukavaa tekemistä aikuisten kesken kuin seksi. Tuskin se ainakaan kaikille naisille ihan kaikkien kanssa hyvältä maistuisikaan. Erikoistuminen olisi tarpeen polygaamisessa liitossa, on sitten kysymys naisista tai miehistä.
Kyllä käy noita naisettomia miehiä sääliksi. Ehkä se on tarpeellinen kehitysvaihe ja johtaa ajan mittaan parempaan tasa-arvoon sen jälkeen, kun naiset ehkä ensin ovat olleet aikansa niskan päällä ja arvaamattoman arvokkaita.saisi olla pari viisikymppistä.Ehkä Kiinalaiset ovat etuajassa tässäkin.
- se pitäis voida
pääsky kirjoitti:
saisi olla pari viisikymppistä.Ehkä Kiinalaiset ovat etuajassa tässäkin.
vaihtaa 2:teen 3-kymppiseen.
- Miulle sopii semmonen
Taitas olla miun paikka muuttaa sinne. Tykkään monesta miehestä.
- Metusalem
se pitäis voida kirjoitti:
vaihtaa 2:teen 3-kymppiseen.
rukka tekis niillä kolomikyppisillä? Kaoppa-asijoellako juoksuttasit? vae kyytipoekanako terveyskeskukseen pitäsit? Voeshan ne tietysti iltasella levitellä sitä reomatismi salavaa (se joka haesoo niin pirun pahalle). Niille poejille pitäs hommata jottai virikkeitä yönseoviksi, ei ne muuten pitkään viihtys passaripoekina.
- Sexiä, sexiä
Metusalem kirjoitti:
rukka tekis niillä kolomikyppisillä? Kaoppa-asijoellako juoksuttasit? vae kyytipoekanako terveyskeskukseen pitäsit? Voeshan ne tietysti iltasella levitellä sitä reomatismi salavaa (se joka haesoo niin pirun pahalle). Niille poejille pitäs hommata jottai virikkeitä yönseoviksi, ei ne muuten pitkään viihtys passaripoekina.
hela tiden,
päivällä sekä yöllä.
Voisivatten ottaa toinen päevä-, toinen yövuoron.
... - Paras
Metusalem kirjoitti:
rukka tekis niillä kolomikyppisillä? Kaoppa-asijoellako juoksuttasit? vae kyytipoekanako terveyskeskukseen pitäsit? Voeshan ne tietysti iltasella levitellä sitä reomatismi salavaa (se joka haesoo niin pirun pahalle). Niille poejille pitäs hommata jottai virikkeitä yönseoviksi, ei ne muuten pitkään viihtys passaripoekina.
NO voe tokkiisa, etkö nä tiijä, että parraeta on 30 kymppiset. Mullaen mummolla on 30 miesystävä. Kyllä siinä itekkiin virkistyy ja tervehtyy reomatismistaan kuule ja äkkiä. Sano minun sanoneeni.
- yhen lissää
Miulle sopii semmonen kirjoitti:
Taitas olla miun paikka muuttaa sinne. Tykkään monesta miehestä.
Kyllä nuor mies tekee hyvää oloa tässä vähän vanhemmallekin tytölle. Yks on jo 25v nuorempi, on hyvissä tienesteissä paperfabriikissa ja on nii sulonen kun pien kissanpentu.Me asutaan yhes, se on hyvä lisä pienee eläkkeeseeni.
Kun sill on yölöysejä aika ussein, silloin meen kaupunkii jo ukkoutuneen papan luo ja kyllä sen eron miehessä huomaa. Vanha makkaa suu auki ja hohottaa ei ymmärrä elon iloista ennää mittää. yhen lissää kirjoitti:
Kyllä nuor mies tekee hyvää oloa tässä vähän vanhemmallekin tytölle. Yks on jo 25v nuorempi, on hyvissä tienesteissä paperfabriikissa ja on nii sulonen kun pien kissanpentu.Me asutaan yhes, se on hyvä lisä pienee eläkkeeseeni.
Kun sill on yölöysejä aika ussein, silloin meen kaupunkii jo ukkoutuneen papan luo ja kyllä sen eron miehessä huomaa. Vanha makkaa suu auki ja hohottaa ei ymmärrä elon iloista ennää mittää.että nuin virkistävää elämää sinä elät.
Sanoohan ne asiantuntijat että seksin harrastaminen pitää dementian loitolla,mutta saattahan siinä itse kuukahtaa hengiltä.- mahoton
pääsky kirjoitti:
että nuin virkistävää elämää sinä elät.
Sanoohan ne asiantuntijat että seksin harrastaminen pitää dementian loitolla,mutta saattahan siinä itse kuukahtaa hengiltä.Kokkeilkeepa ihte, suosittelen. On muuten kannattava kaupaa, nuor mies ja mie mummeliini. Tosi loistava yhdistelmä.
- mies mukava
olemassa.
Suomessa muistaakseni on vähän miehiä,yhtä miestä kohti on seitsemän naista.
Kyllä minä ottaisin tiskaamaan ja siivous hommiin.
Ei tulisi muuhun kysymykseen. - PellePeloton
... kun mummat noin levottomalle päälle panee. Ja mikäs..? Saapihan sitä nuorista haaveilla! Niin me papatkin tehdään!
Mutta tosisaan: "Kyllä vanhassa vara parempi"!
Niin se on. Eikä niitä nyt niin mahottoman montaakaan tartte olla.
Kauheeta olis, jos kolmeekin kerrallaan pitäis sietää.Mitä sanot kun nuoret miehet haaveilevat meistä mummeleista! On miehiä, jotka eivät voisi kuvitella itsensä ikäistä naista kaverikseen.
- Keväthän se
Joo, eikä jätetäkkään haaveilun asteelle. No se vanha voi tosiaan olla varalla.
Ei miusta olis yhtään kauheeta kolme, suvaihtisin oikein hyvin. - viidanhelmi
Keväthän se kirjoitti:
Joo, eikä jätetäkkään haaveilun asteelle. No se vanha voi tosiaan olla varalla.
Ei miusta olis yhtään kauheeta kolme, suvaihtisin oikein hyvin.Kyllä se olisi käytännöllistä kun olisi mies eri tarkoituksiin.
Minulla olisi käyttöä remonttitaitoiselle, sitten autojen huollon voisi teettää toisella ja muut kätevyyttä vaativat hommat.
Yhden voisi ottaa kultsipuppeliksi hänen tehtävänsä olisi viihdyttää minua.
Saahan omaishoitajakin antaa mielikuvituksen lentää.
On täystyöllisyys tuossa yhdessäkin kun hän on kokonaan petiin sidottu.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497
