Uusi saab 9-3 Tuulilasin testissä

Saab 900 i-85

Näin on, että uudet Saabit on Opel Vectroja. Samat moottorit ja alustat. Tuulilasi kertoi suoraan sen, että uusi saab on vectran sisarmalli. Et silleen

31

3908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo Sensonic

      Sanottakoon vaikka, että uusi 9-3 on Vectran "serkku", mutta sisarmalli se ei ole. Jos olet käynyt koeajamassa molempia autoja, niin tiedät että niiden ajettavuudessa on vissi ero. Lisäksi moottorivaihtoehdot ovat erilaiset.

      Saabin ja Vectran yhteiset komponentit ovat pohjalevy ja jousitusrakenteet, joihin Saab on modifioinut oman ReAxis -järjestelmänsä.

      Vaikka tässä voi kaataa "kylmää vettä" "oikeilla Saabeilla" ajavien niskaan, niin tuo uusi 9-3 on kyllä parempi ajettava kuin mikään pre-GM ajan Saabeista. Ja ei NG900/OG9-3/9-5:nkaan ajettavuus pärjää 9-3SS:lle. Kyllä Saabin insinöörit on tehneet hienoa työtä ajettavuuden parantamiseksi. Nyt kun vielä saataisiin markkinoille farkkuversio ja yli 300 hv:n turboahdettu V6, niin avot!

      • Saab 900 i-85

        Olet ihan oikeassa. Olen ajanut molemmat autot. Onhan se Saab parempi ajettavuudeltaan, mutta ei tee hyvää saabin imagolle, autolehtien suora rinnastaminen vectraan. Luin ruokatunnila pikaisesti tuulilasin testin uudesta saabista ja ainakaan nopealla vilkaisulla en huomannut, että siinä olisi tuotu alustan erikoisuuksia esille. Ei se muuten uusi vectrakaan huono auto ole.


      • 9-5 AW

        >Ja ei NG900/OG9-3/9-5:nkaan ajettavuus pärjää 9-3SS:lle.<
        Eikö?
        Taitaa tämäkin olla niitä henkilökohtaisia mielipiteitä, sillä ainakin oma 9-5 Aero tuntuu kyllä paremmalta ajettavalta kuin koeajamani uusi 9-3. Kyllä auton massallakin on merkitystä...

        Ei sillä että uusi 9-3 olisi huono, mutta kyllähän sitä älähtää kun omaan nilkkaan sattuu ;c)

        Pistähän vaan TS sinäkin alle 9-5 Aero äläkä haaveile enää noista pikkusaabeista ;c)

        ps. Ei kai vaan siinä V6:ssa ole remmi jakopäässä?


      • saab T16

        Kävin koeajamssa tuon uuden saabin ja oli se senverran mukava vehje, että ostaisin heti jos olis rahaa.

        Ps. Minulle on ihan sama vaikka olisi opelista tehty, kunhan itseäni mielyttää.


      • Turbo Sensonic
        9-5 AW kirjoitti:

        >Ja ei NG900/OG9-3/9-5:nkaan ajettavuus pärjää 9-3SS:lle.<
        Eikö?
        Taitaa tämäkin olla niitä henkilökohtaisia mielipiteitä, sillä ainakin oma 9-5 Aero tuntuu kyllä paremmalta ajettavalta kuin koeajamani uusi 9-3. Kyllä auton massallakin on merkitystä...

        Ei sillä että uusi 9-3 olisi huono, mutta kyllähän sitä älähtää kun omaan nilkkaan sattuu ;c)

        Pistähän vaan TS sinäkin alle 9-5 Aero äläkä haaveile enää noista pikkusaabeista ;c)

        ps. Ei kai vaan siinä V6:ssa ole remmi jakopäässä?

        Joo, 9-5 Aero on varmaan myös meikäläisen seuraava auto. Mutta jos puhutaan noiden pikkusaabien ja isojen Saabien vikkelyydestä, niin kyllä tuolla naapurimaassa (siis Ruotsissa) laitetut NG900/9-3 2.3T:t (luitte aivan oikein!) on aivan helvetillisiä menijöitä 9-5:iin verrattuna. Okei, jollain Micke Edstrandilla voi olla allaan "maailman nopein" 9-5, mutta ei sekään ole niin nopea kuin Robert Uhrin NG900. Eli pienempi auto on vikkelämpi, vaikka isompi on kyllä massansa puolesta vakaampi ajaa.

        Mutta sori 9-5AW, jos toi kommentti oli pahasti sanottu ;-) Ajettavuudessa toi 9-3SS on tosi hyvä, mutta en mä kyllä itse menisi ostamaan mitään 210 hv:n 9-3 Aero "nuhapumppua", vaan satsaisin kanssa rahani 9-5 Aeroon ;-)

        P.S. Sain muuten tossa toissapäivänä tietooni, mitä eroa on 9-5 2.3t:n ja Aeron koneissa. Täytyis ilmeisesti tehdä siitä "postaus" tälle palstalle, kun vaan ehtii...


      • 9-5 AW
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        Joo, 9-5 Aero on varmaan myös meikäläisen seuraava auto. Mutta jos puhutaan noiden pikkusaabien ja isojen Saabien vikkelyydestä, niin kyllä tuolla naapurimaassa (siis Ruotsissa) laitetut NG900/9-3 2.3T:t (luitte aivan oikein!) on aivan helvetillisiä menijöitä 9-5:iin verrattuna. Okei, jollain Micke Edstrandilla voi olla allaan "maailman nopein" 9-5, mutta ei sekään ole niin nopea kuin Robert Uhrin NG900. Eli pienempi auto on vikkelämpi, vaikka isompi on kyllä massansa puolesta vakaampi ajaa.

        Mutta sori 9-5AW, jos toi kommentti oli pahasti sanottu ;-) Ajettavuudessa toi 9-3SS on tosi hyvä, mutta en mä kyllä itse menisi ostamaan mitään 210 hv:n 9-3 Aero "nuhapumppua", vaan satsaisin kanssa rahani 9-5 Aeroon ;-)

        P.S. Sain muuten tossa toissapäivänä tietooni, mitä eroa on 9-5 2.3t:n ja Aeron koneissa. Täytyis ilmeisesti tehdä siitä "postaus" tälle palstalle, kun vaan ehtii...

        Pilkettä silmäkulmassahan tapaankin tällaisia kirjoitella. Kukin tykkää siitä mistä haluaa ja henkilökohtaisia mieltymyseroja pitääkin olla.

        Toki "pikkusaabeista" saa vikkelämpiä menijöitä jo pienemmän massankin takia. Tuskin moni tavallinen autonkäyttäjä kuitenkaan virittää autooan äärirajoille. Omanikin on ihan vakio ja jää varmaan sinunkin viri-Sensonicille.

        Autoni on myynnissä, joten osta pois (vaikka se ei olekaan cosmic blue) ;c)


      • Turbo Sensonic
        9-5 AW kirjoitti:

        Pilkettä silmäkulmassahan tapaankin tällaisia kirjoitella. Kukin tykkää siitä mistä haluaa ja henkilökohtaisia mieltymyseroja pitääkin olla.

        Toki "pikkusaabeista" saa vikkelämpiä menijöitä jo pienemmän massankin takia. Tuskin moni tavallinen autonkäyttäjä kuitenkaan virittää autooan äärirajoille. Omanikin on ihan vakio ja jää varmaan sinunkin viri-Sensonicille.

        Autoni on myynnissä, joten osta pois (vaikka se ei olekaan cosmic blue) ;c)

        Joo, pilke silmäkulmassahan tänne kirjoitellaan ;-) Ja makuasiat on makuasioita, mutta kyllä se 175hv:n 9-3SS tuntui ihan "mopolta" koneensa puolesta ;-( Mutta helvetin hyvin se otti kaikki kurvit, kun sitä vähän "taivutteli" ;-)

        Itse ajattelin hommata 9-5 Aero Wagon Sentronicin, kunhan niitä vain alkaa löytyä 1-2 vuotta vanhoina malleina. Kävin koeajamassa tuota 9-3SS:ää, ja jäin ihan "koukkuun" tuohon Sentroniciin, koska Saabeihin ei enää saa Sensonicia. Eli ei muuta kuin metsästämään em. ikäisiä tax free -Saabeja, koska Suomessa joutuu kuitenkin maksamaan autoveron lisäksi ALVin, oli se jo maksettu auton ostomaassa tai ei ;-(


    • joo

      Mikäs malli siinä on?
      Olikos pelkkä koeajo vai onko oikein mittauksia?

      • saab 900 i-85

        Lue uusin tuulilasi, sieltä selviää. Mittauksia oli mm. kulutusta moitittiin suureksi ja auton tiloja pieneksi.Auto on tuulilasin mukaan surkea ajettava irtosoralla.


      • 9-3 2.0t SS Vector
        saab 900 i-85 kirjoitti:

        Lue uusin tuulilasi, sieltä selviää. Mittauksia oli mm. kulutusta moitittiin suureksi ja auton tiloja pieneksi.Auto on tuulilasin mukaan surkea ajettava irtosoralla.

        ... mikäs auto se 225/45-17 gummeilla on hyvä ajaa soralla... itselläni on se alusta ja 205/50-17 pyörät. Ajettavuus on minun mielestä loistava, nyt mittarissa 2500 km.

        Testissä muuten kerrottiin että kyseessä on ns. esisarjan auto. Moottorinohjaukseen ym. systeemiin on tullut jo uudet päivitykset, omaan kärryyn ne laitetaan lähiaikoina. Sammumiset on faktaa, mutta toivottavasti ne häipyvät päivitettäessä. Jostain lisäksi ymmärsin että kaikki tehot, myös ahtopaineet alakierroksilla "ohjelmoidaan käyttöön" vasta ensihuollon yhteydessä...
        ... kyllä se näköjään oikesti sattuu kun omaa pirssiä moititaan.


      • Haza
        saab 900 i-85 kirjoitti:

        Lue uusin tuulilasi, sieltä selviää. Mittauksia oli mm. kulutusta moitittiin suureksi ja auton tiloja pieneksi.Auto on tuulilasin mukaan surkea ajettava irtosoralla.

        Eipä se kulutus kovin paljoa näytä häpeävän audi a4 1.8t:lle (2-3dl), 2.2 vectra (1dl), s60 2.4 (3-7dl), 320i (3-4dl) ja c-mersu 2.0kompr. (4-25dl!) ovat janoisempia kuin 9-3ss


      • 9-3 2.0t SS Vector
        9-3 2.0t SS Vector kirjoitti:

        ... mikäs auto se 225/45-17 gummeilla on hyvä ajaa soralla... itselläni on se alusta ja 205/50-17 pyörät. Ajettavuus on minun mielestä loistava, nyt mittarissa 2500 km.

        Testissä muuten kerrottiin että kyseessä on ns. esisarjan auto. Moottorinohjaukseen ym. systeemiin on tullut jo uudet päivitykset, omaan kärryyn ne laitetaan lähiaikoina. Sammumiset on faktaa, mutta toivottavasti ne häipyvät päivitettäessä. Jostain lisäksi ymmärsin että kaikki tehot, myös ahtopaineet alakierroksilla "ohjelmoidaan käyttöön" vasta ensihuollon yhteydessä...
        ... kyllä se näköjään oikesti sattuu kun omaa pirssiä moititaan.

        Nonnii.. nyt on uusimmat softat autossa ja täytyy sanoa että muutos vanhaan on selvä.
        Kone on nyt huomattavasti nöyrempi, myös liikkeelle lähdettäessä ja tuntuu myös että turbo tulee herkemmin peliin, ainakin entisestä aerosta tuttu pieni ulina kuuluu vedätettäessä ( tai sitten se tulee mun päästä..)

        Kohta varmaan taas päivitellään autoa, softaa kun tulee ruåttin pojilta useamman softan viikkovauhtia..


      • joo
        9-3 2.0t SS Vector kirjoitti:

        Nonnii.. nyt on uusimmat softat autossa ja täytyy sanoa että muutos vanhaan on selvä.
        Kone on nyt huomattavasti nöyrempi, myös liikkeelle lähdettäessä ja tuntuu myös että turbo tulee herkemmin peliin, ainakin entisestä aerosta tuttu pieni ulina kuuluu vedätettäessä ( tai sitten se tulee mun päästä..)

        Kohta varmaan taas päivitellään autoa, softaa kun tulee ruåttin pojilta useamman softan viikkovauhtia..

        Ilmoittaakos ne sulle että nytten on taas tullut uus päivitys?
        Eikai se vaan maksa mitään?


      • Ihmettelijä
        joo kirjoitti:

        Ilmoittaakos ne sulle että nytten on taas tullut uus päivitys?
        Eikai se vaan maksa mitään?

        En tiedä onko vauhti- ja tehosokeus iskenyt seriffiinkin, kun 210-heppainen autokin on nuhapumppu. Mikähän olisi riittävästi, varsinkin kun Suomessa saa ajaa laillisesti huimat 120 km/h harvoilla tienpätkillä ??


      • Dieselpower
        9-3 2.0t SS Vector kirjoitti:

        Nonnii.. nyt on uusimmat softat autossa ja täytyy sanoa että muutos vanhaan on selvä.
        Kone on nyt huomattavasti nöyrempi, myös liikkeelle lähdettäessä ja tuntuu myös että turbo tulee herkemmin peliin, ainakin entisestä aerosta tuttu pieni ulina kuuluu vedätettäessä ( tai sitten se tulee mun päästä..)

        Kohta varmaan taas päivitellään autoa, softaa kun tulee ruåttin pojilta useamman softan viikkovauhtia..

        Täällä odotellaan ensiksi autoa ja sitten Speedpartsin/BSR:n päivitystä, missä muutos vanhaan on vielä selvempi ;)


      • 9-3 2.0t SS Vector
        joo kirjoitti:

        Ilmoittaakos ne sulle että nytten on taas tullut uus päivitys?
        Eikai se vaan maksa mitään?

        Ilmoittaahan ne, eikä homma maksa mitään, tietenkään. Näitä alkupään autoja päivitellään, ja varmaan tammikuun toimituksessa olevat autot on jo valmiiksi "iskussa".

        Paitsi tietenkin se ns. sisäänajo softa, joka luullakseni säilyy...

        Katsellaanpas miten Speedparts ym. kumppanit saa lastua autoon, oli nimittäin sen verran eksoottisen näköistä puuhaa tuo päivitys... piuhat kiinni kuskin jalkatilasta ratin alta ja saabin testeri laulamaan. Muutenkin kaikki omat viritelmät sähköpuolella ei varmaan tule kysymykseen, koska kaikki mittaristot, näytöt, radiot, moottorinohjaus yms. on kytketty toisiinsa väylien kautta...


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        Ihmettelijä kirjoitti:

        En tiedä onko vauhti- ja tehosokeus iskenyt seriffiinkin, kun 210-heppainen autokin on nuhapumppu. Mikähän olisi riittävästi, varsinkin kun Suomessa saa ajaa laillisesti huimat 120 km/h harvoilla tienpätkillä ??

        auton tehot lähentelevät 250hp, niin tuskin haluaa laiskempaa tilalle? Joten Aero olisi kova valinta ja siitä saisi sen 300hp suht helposti ;)

        Ja nopeusrajoituksien noudattaminen on jokaisen oma asia.

        PS. Anteeksi TB, että vastailen puolestasi =)


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:

        auton tehot lähentelevät 250hp, niin tuskin haluaa laiskempaa tilalle? Joten Aero olisi kova valinta ja siitä saisi sen 300hp suht helposti ;)

        Ja nopeusrajoituksien noudattaminen on jokaisen oma asia.

        PS. Anteeksi TB, että vastailen puolestasi =)

        huomaa, että siis toki TS, eli TurboSensonic, eikä mikään ihmeen TB ;)


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:

        auton tehot lähentelevät 250hp, niin tuskin haluaa laiskempaa tilalle? Joten Aero olisi kova valinta ja siitä saisi sen 300hp suht helposti ;)

        Ja nopeusrajoituksien noudattaminen on jokaisen oma asia.

        PS. Anteeksi TB, että vastailen puolestasi =)

        huomaa, että siis toki TS, eli TurboSensonic, eikä mikään ihmeen TB ;)


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        9-5: 170@240 & Aero 250 kirjoitti:

        auton tehot lähentelevät 250hp, niin tuskin haluaa laiskempaa tilalle? Joten Aero olisi kova valinta ja siitä saisi sen 300hp suht helposti ;)

        Ja nopeusrajoituksien noudattaminen on jokaisen oma asia.

        PS. Anteeksi TB, että vastailen puolestasi =)

        huomaa, että siis toki TS, eli TurboSensonic, eikä mikään ihmeen TB ;)


    • mtu

      umm, onko moottorit muka samoja?! ei kai? ainakin niitä on modifioitu ja paljon...

      • Aero97

        Niin, eihän Saabin 1,8t:kään oikeasti ole 1,8 litrainen, vaan 2,0. Sisuskalut on kyllä aika pitkälle toiset kuin Opelissa. Itse autoa ajaneena voin kyllä todeta että eipä paljon Opel tule mieleen. Toisaalta, ajon jälkeen palasin ihan hyvällä mielellä oman 9k Aeron ratin taakse...


      • Saab 900 i-85
        Aero97 kirjoitti:

        Niin, eihän Saabin 1,8t:kään oikeasti ole 1,8 litrainen, vaan 2,0. Sisuskalut on kyllä aika pitkälle toiset kuin Opelissa. Itse autoa ajaneena voin kyllä todeta että eipä paljon Opel tule mieleen. Toisaalta, ajon jälkeen palasin ihan hyvällä mielellä oman 9k Aeron ratin taakse...

        Saabissa oleva moottori kiidäättää niin ooppeleita kuin muitakin GM perheen autoja. Moottori on jenkeistä kotoisin.


      • 9000LPT
        Saab 900 i-85 kirjoitti:

        Saabissa oleva moottori kiidäättää niin ooppeleita kuin muitakin GM perheen autoja. Moottori on jenkeistä kotoisin.

        Onkohan Opelikin siirtynyt sitten takaisin jakoketjuun, sillä Saabin moottorit ovat edelleen (lue onneksi) jakoketjulla toteutettuja.


      • 93Aero

        muuten moottori on saabin rakentama, vai?


      • 9-5T
        Saab 900 i-85 kirjoitti:

        Saabissa oleva moottori kiidäättää niin ooppeleita kuin muitakin GM perheen autoja. Moottori on jenkeistä kotoisin.

        autolehtiin. Uskotko sitäkin kun TL 11/02 sivu 62 kirjoitti että alipainepummppu pitää ohjaustehostimen painetta yllä myös ylipainetilanteessa?


      • Saab 900 i-85
        93Aero kirjoitti:

        muuten moottori on saabin rakentama, vai?

        On se tuulilasin toimittajalta edesvastuutonta kirjoitella lehteen tuollaisia. Ensin haukkuu koko auton ja sen jälkeen vielä kertoo moottorista vääriä asioita. Kuvitelkaa ostaja joka on menettänyt luottamuksen ooppeliin, lukee tuulilasista asiantuntijan kirjoitelmat autosta ja sen moottorista.


      • TM rules
        Saab 900 i-85 kirjoitti:

        On se tuulilasin toimittajalta edesvastuutonta kirjoitella lehteen tuollaisia. Ensin haukkuu koko auton ja sen jälkeen vielä kertoo moottorista vääriä asioita. Kuvitelkaa ostaja joka on menettänyt luottamuksen ooppeliin, lukee tuulilasista asiantuntijan kirjoitelmat autosta ja sen moottorista.

        Olen kyllä aiemminkin havainnut, että Tuulilasissa on tällaisia perinteisiä "automiestoimittajia", joiden jutut ovat liian subjektiivia, väärää tietoa pullollaan olevia mutu-juttuja. Totta kai jutuista täytyy löytyä (ja löytyy pakostakin) toimittajan omat mielipiteet, mutta olisi syytä pystyä pohjaamaan väitteidensä perusteet joihinkin tarpeeksi analyyttisien menetelmien ja pohdintojen kautta saatuihin tulokseen. Myös juttujen taustatyö olisi tehtävä siten, että virheellistä tietoa ei juttuihin pääse. Jokaisen toimittajan ammattiylpeyden pitäisi olla sitä luokkaa, ettei kirjoita asioista ilman dokumentoitua asioiden oikeellisuuden tarkistamista. Jopa Tuulilasin toimittajilta sitä sopii vaatia.


      • Mike
        TM rules kirjoitti:

        Olen kyllä aiemminkin havainnut, että Tuulilasissa on tällaisia perinteisiä "automiestoimittajia", joiden jutut ovat liian subjektiivia, väärää tietoa pullollaan olevia mutu-juttuja. Totta kai jutuista täytyy löytyä (ja löytyy pakostakin) toimittajan omat mielipiteet, mutta olisi syytä pystyä pohjaamaan väitteidensä perusteet joihinkin tarpeeksi analyyttisien menetelmien ja pohdintojen kautta saatuihin tulokseen. Myös juttujen taustatyö olisi tehtävä siten, että virheellistä tietoa ei juttuihin pääse. Jokaisen toimittajan ammattiylpeyden pitäisi olla sitä luokkaa, ettei kirjoita asioista ilman dokumentoitua asioiden oikeellisuuden tarkistamista. Jopa Tuulilasin toimittajilta sitä sopii vaatia.

        Ainakin osalla toimittajista on tuo taustojen selvittely kyllä melko hämärää. Aikoinaan Tuulilasi testasi chevy Aleroa ja kuvatekstissä kerrottiin keulalla komeilevan "tyylitelty A-kirjain". No joo - ei vissiin ollut toimittajaa paljon kiinnostanut amerikan automarkkinoiden tapahtumat muutaman vuoden takaa. Auto kun sattuu olemaan Oldsmobile alunperin ja siinä keulalla on sitten se Oldsin uusittu logo...

        Olen samaa mieltä siitä, että jutussa pitää näkyä toimittajan oma mielipide, mutta aivan rehellisiä asiavirheitä tuulilasissa on todella paljon verrattuna Tekniikan Maailmaan. Silti tilaan molemmat lehdet kun autolehtiä on kuitenkin niin vähän tässä maassa :)

        Niin ja pankaapas merkille, niin tuulilasi kellottaa huonommat suoritusarvotkin lähes poikkeuksetta teknariin verrattuna. Vaikka koeajossa olisi täsmälleen sama yksilö.


      • 9-5: 170@240 & Aero 250
        Mike kirjoitti:

        Ainakin osalla toimittajista on tuo taustojen selvittely kyllä melko hämärää. Aikoinaan Tuulilasi testasi chevy Aleroa ja kuvatekstissä kerrottiin keulalla komeilevan "tyylitelty A-kirjain". No joo - ei vissiin ollut toimittajaa paljon kiinnostanut amerikan automarkkinoiden tapahtumat muutaman vuoden takaa. Auto kun sattuu olemaan Oldsmobile alunperin ja siinä keulalla on sitten se Oldsin uusittu logo...

        Olen samaa mieltä siitä, että jutussa pitää näkyä toimittajan oma mielipide, mutta aivan rehellisiä asiavirheitä tuulilasissa on todella paljon verrattuna Tekniikan Maailmaan. Silti tilaan molemmat lehdet kun autolehtiä on kuitenkin niin vähän tässä maassa :)

        Niin ja pankaapas merkille, niin tuulilasi kellottaa huonommat suoritusarvotkin lähes poikkeuksetta teknariin verrattuna. Vaikka koeajossa olisi täsmälleen sama yksilö.

        yhtä huonoja ja no jätän sanomatta, kun ei kukaan kuitenkaan uskoisi ja perustelemaan en ala. (Ja ei tule vihaisia yhteen ottoja TM:n ja TL:n toimituksestä :)

        Mutta esim. EVO on aivan loistava lehti.


    • Turbo Sensonic

      Teknikens Världissä myös moitittiin tuota 9-3SS:ää testaajien toimesta.

      Siksi uudessa TV:ssä oli yleisönosastokirjoitus, jossa eräs lukija ihmetteli sitä, että miten voi olla mahdollista, että Trafikmagazinet ja TV jakoivat samat 9-3SS:t saman päivän aikana ja testasivat niitä omia puljujaan varten. Trafikmagazinet oli ylistänyt 9-3SS:ää, kun TV oli taas moittinut sitä melkomoisesti. Miten tällainen voi olla mahdollista, kyseli lukija.

      Siihen TV:n toimitus vastasi "hädissään", että "no kun meidän testausmetodimme ja tarkoitusperämme on aivan erilaiset Trafikmagazinettiin verrattuna".

      Joo joo, olisivat mieluummin kiskaisseet esille sen totuuden, että "olemme 'Volvo' -myötämielinen lehti, emmekä diggaa Saabeista" ;-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6917
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3826
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3508
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3455
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2959
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2664
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2501
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1884
    Aihe