Allergiaa terveyssiteistä?

Tuskastunut

Onko kenelläkään muulla naisella samaa ongelmaa kuin minulla? Tuntuu, että olen tullut allergiseksi terveyssiteille, sillä jokaisten kuukautisten yhteydessä viime aikoina alapääni on ärsyyntynyt todella pahasti siteiden käytöstä, kutittaa ja kirveltää niin perhanasti. Huolehdin hyvin hygieniasta ja vaihdan siteet riittävän usein, joten syy ei pitäisi olla epähygieniassa. Etenkin Allways-siteet tekevät tätä! Onko kenelläkään neuvoa, millä kutisevaa alapäätä tulisi hoitaa? Auttavatko hiivalääkkeet?

10

3512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain

      Mulla oli sama ongelma tuosta merkistä, en usko että se on oikeestaan allergiaa, vaan ihan samanlaista "vaippaihottumaa" kuin pikkulapsilla. Luulen, että kannattaa kokeilla toista tuotetta. Mielestäni ei kannata käyttää hiivalääkkeitä, jollei kyseessä varmasti ole hiiva. Mulla kutina rauhoittui sitten itsekseen, kun käytin ensin tamponeja ja sitten vaihdoin sellaisiin perussiteisiin. Liikaa ei kannata pestä, ennenkuin kutina on kokonaan hävinnyt ja mielummin jättää pesuainekin pois. Mulle on gyne joskus todennut, että vesi on alapään järkevin pesuaine. Mulla on ainakin toiminut. Talkki auttaa kesäkuumalla.

      • sirpa2

        nykyiset oikein ohuet siteet hautovat herkemmin ihoa, koska muovi on lähellä ihoa.. itellä auttoi kun vaihdoin tavallisen paksuisiin siteisiin. Tuota vaivaa on monilla.


      • heli

        Aika monella on varmaan sama ongelma, myös minulla, olen myös kärsinyt esim hammaslääkärin käyttäistä "pumpuli pallukoista" joita käytetään paikkauksen yhteydessä.


    • OnnenEnkeli

      Kirjoitat asiaa.

      Eri tuotemerkit, erilainen koostumus.
      Siteen pinta on erilaista materiaalia.

      Allways on paljon imevä ja siteen/suojan koostumus on suunniteltu sen mukaisesti.

      Miten on Libresse-tuotesarja?

    • Minttu

      Minulla on aivan sama ongelma! iho ärtyy, tulee punaiseksi ja kirveleväksi kaikista siteistä. Jotkut merkit kyllä aiheuttavat minulle pahemman ongelman kuin muut, mutta aina silti tulee "vaippaihottumaa".

      Se saattaa olla allergiaakin.

      • sirpa2

        vauvan vaipat pitäis ottaa ennen käyttöä pakkauksesta "tuultumaan".. auttaiskohan siteissä sama juttu?
        Auttoi ainakin tuo tuulettaminen mun lapselle.. kun ei ollu varaa ostaa uutta isoa vaippapakettia!


    • Tuskainen täälläkin

      Itselläni samaa vaivaa, lääkäri sanoi että olen allergisoitunut siteille. Nyt tilanne on pahentunut ja olen alkanut saamaan myös kumikäsineistä (sis. nitriilikumia) käsiini kutiina, kirvelyä ja näppyjä.

      • kumi tai muovi

        Minusta tuntuu (en tiedä) mutta siteissä käytetään muovia suojana. Olen ajatellut että kumilanka tai muovi voi aiheuttaa ihoongelmia. Kumille olen huomannut olevani allerginen.


    • kemikaalit

      Terveyssiteissä on todella paljon kemikaaleja.

      Onneksi monkut kestää vain 3 päivää.

    • Olisiko tästä apua?

      Hei,mulla on ainakin yx keino,jossa tuon siteen kosketuksen ihoon saa kokonaan vältettyä...Keksin se just.Laittelee ensin normaalit alushousut alimmaiseksi,jollaisia muutenkin käyttelee ja sitten vielä erikseen housut,joihin laittelee sen siteen.:) Kyllähän siinä ne alimmaiset vähän sotkeentuu,mutta eipähän tule allergista reaktiota siteestä.Tänään alkoi menkat,eka kokeilu ensi yönä.Vinkiksi muillekin.Tänään alkoi taas kuukauden valitut...yöksi laittelen aina sitten toisetkin housut.Ensi yönä siis kolmet housut:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe