Millä keskiarvolla lukioon?

hätävaranick

Katsotaanko lukioon mentäessä vain lukuaineiden keskiarvo? Itselläni se on 7.6 eli aika huono. Kaikkien aineiden keskiarvo on 7.8.

Pisteytetäänkö hakijoita jollain tavalla? Jos, niin miten? En ole oikein ymmärtänyt sitä asiaa.

15

9097

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvere

      Lukuaineiden ka. 7,6 riittää suurimpaan osaan lukiosta (itellä 7,0).

      • Nähnyt

        Siis en näe mitään järkeä, että henkilöt menisivät lukioon joilla on keskiarvo kasista alaspäin. Mitä teet vitosen papereilla lukiosta? Kuitenkin tämän jälkeen amis on ainoa vaihtoehto. Tietenkin jos on niin kurinalainen, että aloittaa todella tiiviin opiskelun peruskoulun jälkeen, mutta kielissä se on oikeastaan aika mahdoton tehtävä.. Jos sinulla on alle 8 niin en suosittele!


    • kpgak'

      Mun keskiarvo on 7.5, tai mä oon arvioinu että päättötodistuksen keskiarvo tulee olemaan noin 7.5.

      Kai se paremmuusjärjestyksessä menee?

    • abi

      riippuu täysin siitä, mihin lukioon hakee ja hakijoiden yleisestä tasosta. joihinkin lukioihin pääsee ihan hyvin 7,0:n keskiarvolla, mutta joihinkin "hyviin" lukioihin pääsemiseksi tarvitaan kuitenkin jopa 9:n keskiarvoa...

    • j-virus

      Tosiaankin, se riippuu lukiosta millä keskiarvolla päsee, ja tietääkseni on lukioita, jotka saattavat kiinnittää huomiota muihinkin kuin lukuaineisiin. Mutta kyllä seiskan keskiarvolla lukioon pääsee.

      Itselläni tulee olemaan päättötodistuksen keskiarvo todennäköisesti väliltä 8,5 - 8,7. Pyrin Sibelius-lukioon, eli pelkkä keskiarvo ei riitä.

      • Enolerobotti22103869

        Lukio on paskaa ja siellä haisee paska


    • juu juu

      kyllä tolla ka:lla pääsee lukioon.

    • joop....

      Kyllä tuolla keskiarvolla pärjää ihan hyvin. Itsellänikin oli sama ja pärjään hieman keskivertoa paremmin. Moniin lukioihin pääsee 7.0 keskiarvolla (jopa huonommallakin vaikka keksiarvoksi ilmoitettu tuo 7.0). Jos et aio johonkin erikoisempaan lukioon siis. Turhaan ne siel yläasteella pelottelee oppilaita, että täytyy olla helposti yli 8.0 että pärjää...

    • ..................

      Keskiarvosi ei ole huono vaan keskitasoa.

    • puurokääryle

      Sama keskiarvo mitä minulla ja lukioon olen menossa. Tosin itse olen aika epäileväinen omasta suoriutumisestani lukiossa kun en ole ikinä lukemalla lukenut kokeisiin ja lukiossa pitäisi ainakin enemmän mitä peruskoulussa.

      Meille on ainakin sanottu, että millä todistuksella ysiltä pääsee niin samalla lähtee myös lukiosta.

      Onhan näitä "erikoistapauksia", jotaka korottaa lukiossa 6.5 ka:sta 8.5 ja päinvastoin. Eniten on kumminkin näitä ketkä suoriutuu suht samalla tavalla kuin ennenkin.

      Itselleni opo sanoi, että "mikään alle kympin ei kelpaa". Joillekin on 5huono ja joillekin 8.

      Kannattaa ainakin kokeilla sitä lukiota, pääseehän sieltä aina pois :)

    • =P

      Mulla on joku 7,5 keskiarvo.
      Sain matikasta viimeks 6, mutta matikan keskiarvo noin 7.
      Opo sanoi että lukion pääsee helposti läpi vaikka olisi 7 keskiarvo.
      Se ei ole numeroista kiinni vaan siitä että millainen motivaatio on siihen koulunkäyntiin. Jos yrittää parhaansa ja todella haluaa päästä lukioon ja sen läpi, niin kyllä pääsee.

      Tässä on vielä tämä kevät aikaa parantaa numeroita, joten pitäisi alkaa tekemään kunnolla hommia.

    • kaniw2

      mul hei oli 6,4 keskiarvo ja kävin lukion

    • juupajuujuu

      Meilläpäin ei ole lukioon mitään keskiarvorajaa. Kaikki halukkaat pääsevät aina sisään. Lukiomme mahtuu tästä huolimatta Suomen 50 parhaimman lukion joukkoon.

    • jatkokoulu7us

      ''Meille on ainakin sanottu, että millä todistuksella ysiltä pääsee niin samalla lähtee myös lukiosta.''

      Pitää paikkaansa, jos olet keskivertoa älykkäämpi ja motivaatio oppia on korkealla koko 3 vuoden ajan.

      Mutta jos keskiarvosi kuitenkin laskee numerolla, kahdella tai kolmella niin ei hätää, kuulut meihin n. 90%:iin joilla kävi samoin.

      Oma k.a.:ni on laskemassa n. 1.5 numerolla.

    • lucy.

      ymmärtääkseni lukiolla on omat alarajansa keskiarvoille, esim tuo 7.
      sitten hakijat otetaan sisään paremmuusjärjestyksessä
      niin kauan kuin paikkoja riittää.
      pisteytys kai meni suoraan peruskoulun päättötoikkarin lukuaineiden
      keskiarvon mukaan, eli jos ka. on 7,4 saa myös 7,4 pistettä.
      niin, ja ainakin 1. hakupaikkaan haettaessa saa pari lisäpistettä.

      jos ei hae tavalliselle linjalle, vaan esim. IB:lle tai kuvislinjalle,
      niin muutkin asiat kuin vain ka. ja hakujärjestys vaikuttaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe