Jokainen päivä äitienpäivä!

äiti

En perusta yhtään koko äitienpäivästä ja olen sanonut lapsille, että ei sitten lahjoja, ei mitään. Kaupallinen päivä ja äitiä voi muistaa muuloinkin, mielellään joka päivä. Varsinkin kun on murrosikäisiä ja sitä saa kuulla erittäin usein olevansa tyhmä ja ruma ja läski ym. niin ei se paljoo mieltä lämmitä jos kerran vuodessa saa kukkia niitten haukkuryöppyjen päälle.

2

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen äiti

      Sovimme jo kauan sitten lapseni kanssa, että kaupallisuus pois meidän äitienpäivästä. Äsken hän soitti ja toivotti hyvää äitienpäivää (asuu toisella paikkakunnalla). Ja sehän riittää minulle kun kuulen hänen äänensä. :-D

      • mummeli

        Kiitos lapsilleni että olette olemassa. Olen joka päivä äitinne: äitienpäivä on teidän. Parasta mitä voitte antaa on se että pidämme edelleen yhteyttä silloin kun siltä tuntuu ja kysytte mitä kuuluu ja kerrotte omat hyvät ja pahat mielenne. Äitienpäivään lastautuu paljon turhia ja kipeitä odotuksia, muistoja joita ei omasta tapakulttuurilapsuudestaan välitä edes muistella... Velvollisuutta en päivästäni halua!Kukin viettää juhlansa tavallaan ja jokainen perhe muodostaa omat rituaalinsa, mutta myt kun lapset ovat jo omissa perheissään, muodostakoot he omat (aidot) tapansa. Minä keitän rauhassa aamukahvini, luen lehdet, nautin siitä että meillä on usein kivaa yhdessä, mutta että olemme selvinneet yhdessä kriisienkin yli - jakaen ne. Jossain välissä se puhelinkin silti soi, että "hyvää äitienpäivää, taidetaan tulla käymään". Ja koska niitä tiskejä en jää tiskaamaan, meidän päivää vietetään usein hampurilaisia syöden :) - Silti jokaisen lapsilta saamani äitienpäiväkortin olen säästänyt. Parhaassa on päiväkodin tädin sanelema lause, se "rakkaalle äidille" tai "hauskaa äitienpäivää" ja ohessa kuva länkkäreistä, pääkalloista, pyssyistä ja paloautosta! Ikäni muistan miten innolla 6-vuotias odotti mitä kuvista olen mieltä... Siis: hyvää pakotonta perhepäivää, antakaa äidin ensi vuonna tehdä sitä mistä hän itse tykkää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      129
      2036
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      374
      1524
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1136
    4. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      939
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      106
      898
    6. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      54
      885
    7. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      85
      884
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      838
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      108
      767
    10. Seksuaalinen halukkuus ja kyvykkyys

      Tulee mieleeni kysyä, onko palstalla enää ihmisiä joilla olisi se voimakas seksuaalinen halukkuus vastakkaiseen sukupuol
      Sinkut
      99
      671
    Aihe