kotiloille viikoksi päiväjärjestys

kotilo achatina

koetettaisiinko kehitellä kotiloillemme viikoksi päiväjärjestys (päätetään se viikko myöhemmin) ja katsotaan, että piristäisikö se kotiloitamme. joku kesäloman viikko vaikka, niin olisi aikaakin :D. esim.

*joka aamu suihkutus*
*joka ilta suihkutus*
*maanantai ja keskiviikkopäivällä vesihanan alla 'kylpy'*

nuo olivat vain esimerkkejä siis, ja sitten katsottaisiin ruoat mitä annettaisiin, kenties jotain erikoisempaa. pidettäisiin oikein 'kotiloiden viikko'.

okei, antakaa siis ensin ideoita maanantai päivälle! miten olisi vaikkapa päärynää ja persikkaa ruoaksi? ja kylpy?

10

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-ja-gekkofani

      ollut joskus tuon kaltaisia lukkareita..On olut sellaisia, että joka päivä eri ruokia jne..
      ja sitten voi tehdä sillain, et joka päivä erilaista tekemistä antaa aksulle jne...Maanantaille en ite keksi mitään erikoista, mutta sunnuntaina oikee hieno pyhäruoka ois hyvä :)

      • kotilo achatina

        :) niin, mitäs ehdottaisit 'pyhäruuaksi'? mitä kaikkia pilttejä kotiloille muuten voi antaa, kun en koskaan ole kokeillut..? mitäköhän kotilot pitäisivät, jos ne päästäisi kylppärin lattialle veden kera...


      • kotilo-ja-gekkofani
        kotilo achatina kirjoitti:

        :) niin, mitäs ehdottaisit 'pyhäruuaksi'? mitä kaikkia pilttejä kotiloille muuten voi antaa, kun en koskaan ole kokeillut..? mitäköhän kotilot pitäisivät, jos ne päästäisi kylppärin lattialle veden kera...

        hedelmä-pilttejä voi ainaki antaa :) ja kaikki, missä ei ole suolaa...


      • Pikkuaksu
        kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:

        hedelmä-pilttejä voi ainaki antaa :) ja kaikki, missä ei ole suolaa...

        joo tää on hyvä idea tää hemmotteluviikko! ja miks sitä ei sit vois jatkaa pidempäänki:)


      • kotilo achatina
        Pikkuaksu kirjoitti:

        joo tää on hyvä idea tää hemmotteluviikko! ja miks sitä ei sit vois jatkaa pidempäänki:)

        olet oikeassa, mutta lukuvuonna ei aina (minä ainakaan! ;) kylvettää, tai valmistaa erikoisempia ruokia.. heh :D ostin tänään kotiloille persikka- ja aprikoospilttiä! laitoin aprikoosia puolipurkkia, ja melkein kaikki meni kahdelle täys kasvuselle ja yhdella 9 kuiselle :) sekotin siihen vähän jauhettua seepiaa. muttamutta.. jos minä keksin järjestyksen maanantaille, niin seuraava voisi keksiä tiistaille, ja seuraava keskiviikolle..? sovitaan viikoksi vaikka viikko 23. toivottavasti mahdollisimman moni tulee mukaan! yleensä ruokin kotilot illalla, mutta laitan sen nyt listaan kylvetyksen jälkeen, kun kotilot ovat silloinkin liikkeessä :)

        Maanantai

        Aamulla 8.00-10.00 : Sumutus.
        Päivällä 13.00-14.00 : Kylvetys vesihanan alla (10-15min. per kotilo).
        Iltapäivällä 14.00-15.00 : Ruuaksi persikkapilttiä ja lisäksi herkkusientä tai kurkkua.
        Iltapäivällä 17.00-18.00 : Sumutus ja ulosteiden keruu.
        Illalla 20.00-23.00 : Sumutus, tarikastus että 'kaikki hyvin'.


      • aaksuu^*
        kotilo achatina kirjoitti:

        olet oikeassa, mutta lukuvuonna ei aina (minä ainakaan! ;) kylvettää, tai valmistaa erikoisempia ruokia.. heh :D ostin tänään kotiloille persikka- ja aprikoospilttiä! laitoin aprikoosia puolipurkkia, ja melkein kaikki meni kahdelle täys kasvuselle ja yhdella 9 kuiselle :) sekotin siihen vähän jauhettua seepiaa. muttamutta.. jos minä keksin järjestyksen maanantaille, niin seuraava voisi keksiä tiistaille, ja seuraava keskiviikolle..? sovitaan viikoksi vaikka viikko 23. toivottavasti mahdollisimman moni tulee mukaan! yleensä ruokin kotilot illalla, mutta laitan sen nyt listaan kylvetyksen jälkeen, kun kotilot ovat silloinkin liikkeessä :)

        Maanantai

        Aamulla 8.00-10.00 : Sumutus.
        Päivällä 13.00-14.00 : Kylvetys vesihanan alla (10-15min. per kotilo).
        Iltapäivällä 14.00-15.00 : Ruuaksi persikkapilttiä ja lisäksi herkkusientä tai kurkkua.
        Iltapäivällä 17.00-18.00 : Sumutus ja ulosteiden keruu.
        Illalla 20.00-23.00 : Sumutus, tarikastus että 'kaikki hyvin'.

        tarkottaaks tuo esim: Aamulla 8.00-10.00 : Sumutus.
        Että sumutan koko 2 tuntia xD ? vai onko se joltakin tuolta väliltä?

        Mie ryhdyin mukaa tähä hommaa! en kyl oo iha selvänä et mitä tehää :P


      • tuhi
        aaksuu^* kirjoitti:

        tarkottaaks tuo esim: Aamulla 8.00-10.00 : Sumutus.
        Että sumutan koko 2 tuntia xD ? vai onko se joltakin tuolta väliltä?

        Mie ryhdyin mukaa tähä hommaa! en kyl oo iha selvänä et mitä tehää :P

        Yhtyisin tähän viikkoon,mutta minulla ei ole kotiloa..:'( mutta saattaisin saada tuohon viikkoon mennessä..Toivotaan!:)


      • kotilo achatina
        tuhi kirjoitti:

        Yhtyisin tähän viikkoon,mutta minulla ei ole kotiloa..:'( mutta saattaisin saada tuohon viikkoon mennessä..Toivotaan!:)

        olisi mukavaa, jos saisit kotilon siihen mennessä :D toivottavasti saat pian tuon ihanan eläimen..!

        ja juu, tarkoitin siis, että siltä väliltä se sumutus x) ei siis kättä tarvitse kramppiin asti rasittaa.. heh:D

        noniin! seuraava keksii maanantaille ohjelman! ;)


      • kotilo achatina
        kotilo achatina kirjoitti:

        olisi mukavaa, jos saisit kotilon siihen mennessä :D toivottavasti saat pian tuon ihanan eläimen..!

        ja juu, tarkoitin siis, että siltä väliltä se sumutus x) ei siis kättä tarvitse kramppiin asti rasittaa.. heh:D

        noniin! seuraava keksii maanantaille ohjelman! ;)

        ..kaikki tajusivat!
        laittakaas nyt sitä tiistain ohjelmaa :D !


      • k. achatina
        kotilo achatina kirjoitti:

        ..kaikki tajusivat!
        laittakaas nyt sitä tiistain ohjelmaa :D !

        valitan yksin puh.. kirjoittamistani, mutta eikö tosiaankaan k u k a a n keksi mitään? vaikka tämä on luettu useasti, niin silti kukaan ei ole laittanut päivä 'lukkaria', ainoastaan kotilo-ja-gekkofani on vain maininnut juhla-ateriasta sunnuntaina.,.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe