puserrusliitoksista

Tapsasa

Kyseessä sukulaisen vanha omakotitalo jossa keittiöremontti meneillään.
Seinän sisällä kulkee alhaalta ylös ½" galvanoitu kylmänä ja 12mm cu lämpimänä tiskialtaan yläpuoliselle hanalle.

Uuden hanan armit tulevat luonnollisesti tiskialtaan alle, putkia pitäisi lyhentää reilusti ja tuoda ne seinästä pois.
Käsikierrepakka on tiedossa, mutta ongelmaksi muodostuu yhden helmiliitoksen tekeminen seinän sisään kun galvanoidun jatkaa kupariputkena.
Mitä nykyiset säännöt sanovat tuommoisesta?
Kyllä jos koekäytössä on helmet pitäneet niin eivät ne kyllä omalla kohdalla ole koskaan sen jälkeen vuotaneetkaan.

Samalla olisi helppo kääntää 90´ lämmintäki pus.kulmalla.

15

3762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putki-mies

      ekax ookona kattonut sen kalpeen sisälle mitä juot??? jatka sitten kun olet sen tehny... niin epäilen ettet laita köyttöön.. tuskin juot sitä vettä..se helmi juttu on sitten jo paljon helpompi ongelma

      • putki-mies

        mä tarkoitin että niin vanha kalpee putki on täynnä paskaa


      • kuinka paljon maailmassa on vesijohtoja kalpeista putkista?venäjällä paljon jopa rautaputkea.(mustaa)


    • galvanoidussakin

      olla kierreliitoksia seinän sisällä mutta periaatteessa ei saisi olla. Pitäisi uusia koko putki. Tekija on muuten vastuussa vuosikausia mahdollisista vuodoista.

    • seinän sisään

      Liitoksia ei saa jättää seinän sisään.

      Äskettäin oli Hesarissa juttu, jossa kerrostalon keittiön putkirempan ammattitaidottomalla teettänyt asunnon omistaja joutui raastuvassa melkoisiin korvauksiin vesivahingosta. Maksettavaa kaverille tuli 120.000 euroa. Putkivuoto aiheutti yhtiössä melkoisen rempan.
      Kannattaa pitää vastuuasiat mielessä kun hyvää hyvyyttään auttaa sukulaisia vanhan talon putkirempassa. Parhaassa tapauksessa käy niin, että sukulainen myy kämpän ja seuraava omistaja törmää vesivahinkoon - maksumiestä etsitään myyjästä ja rempan tekijästä. Pidä ainakin huoli siitä, että et ole rempan tekijä - olet vain talkoissa auttamassa.

    • noiden

      materiaalin,varsinkin vanha galvanoitu,liittäminen ei taida olla kovin suotavaa,kun se galvanoitu syöpyy messingin parina.

      • on vaihtaa

        messinkinippaan, eikä se pari syövy.


      • Louis Galvani
        on vaihtaa kirjoitti:

        messinkinippaan, eikä se pari syövy.

        Koita saada galvanoituun sujutetuksi sisäputki, ammattilaiset tietää ja osaa. Sitten kun sulla on molemmat putket muovia niin ei ole enää galvaanisen parin kanssa ongelmaa.


      • Louis Galvani kirjoitti:

        Koita saada galvanoituun sujutetuksi sisäputki, ammattilaiset tietää ja osaa. Sitten kun sulla on molemmat putket muovia niin ei ole enää galvaanisen parin kanssa ongelmaa.

        se muoviputki menee ½ tuuman kulman läpi?


      • linjoissa on käytetty aina messinki osia mm.venttiileitä!


      • putki-mies
        arvo-poika kirjoitti:

        linjoissa on käytetty aina messinki osia mm.venttiileitä!

        eix jo ois töiden aika.. opella oli tapana sanoa että putki työt helppoo kunhan ei pidä yhtä ja samaa osaa kauaa kähessään..jos yhdestä liitoksesta on näin kauhee vaiva niin tee juotettavalla messinki yhdistäjällä se kiinni siihen kalpeaan putkeen ja se siitä.


      • putkiasentaja
        putki-mies kirjoitti:

        eix jo ois töiden aika.. opella oli tapana sanoa että putki työt helppoo kunhan ei pidä yhtä ja samaa osaa kauaa kähessään..jos yhdestä liitoksesta on näin kauhee vaiva niin tee juotettavalla messinki yhdistäjällä se kiinni siihen kalpeaan putkeen ja se siitä.

        antaa perseaukisen tee se itse miehen tehdä
        mitä haluaa. Onpahan sitten myöhemmin töitä
        kuivatusliikkeilläkin.


      • putki-mies kirjoitti:

        eix jo ois töiden aika.. opella oli tapana sanoa että putki työt helppoo kunhan ei pidä yhtä ja samaa osaa kauaa kähessään..jos yhdestä liitoksesta on näin kauhee vaiva niin tee juotettavalla messinki yhdistäjällä se kiinni siihen kalpeaan putkeen ja se siitä.

        juotettavalla messinki yhdistäjällä kiinni kalpeeseen....miten?


      • putki-mies
        arvo-poika kirjoitti:

        juotettavalla messinki yhdistäjällä kiinni kalpeeseen....miten?

        et oo tainnu koskaan nähdä...ete niitä on sellasia jossa toisessa päässä on sisä kierre pitääx sulle vääntää se rautalangasta....


      • ei rahamies
        putkiasentaja kirjoitti:

        antaa perseaukisen tee se itse miehen tehdä
        mitä haluaa. Onpahan sitten myöhemmin töitä
        kuivatusliikkeilläkin.

        Kaikki eivät ole rikkaita putkimiehiä eli ei ole varaa palkata asiantuntijaa ihmettelemään 48 alv euron tuntipalkalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe