Antihistamiinin

käyttö

Siirrän tänne, kun tuntuu olevan oikeampi osoite.. Epäilen kaulalleni ilmestyneen punoittavan muhkuraisen alueen olevan nokkosihottumaa, ehkä koivun siitepölystä, en tiedä koska ei ole ennen ollut moista. Ostin kuitenkin apteekista heinix-nimisiä tabletteja, eilen lauantaina, kun kutina oli aika-ajoin sietämätön. Jäi askarruttamaan, kun pakkausselosteessa asiaa ei mainita, kuinka pian lääkkeen pitäisi tehota? Syödäänkö näitä antihistamiineja kuuriluontoisesti, että koko pakkaus loppuun, että tulee oikea teho, vai voiko syömisen lopettaa heti, jos/kun oireet häipyvät?
Taitaa olla tosiaan paha siitepölyvuosi, en tiettävästi ennen ole ollut allerginen millekään..

4

1407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinen allergikko

Itse aloitan syömään antihistamiinia jo ennen varsinaista kukintakautta ja jatkan sitä jonkin verran kauden loputtua. Joskus satunnaisesti olen joutunut ottamaan lääkettä senkin jälkeen. Antihistamiinista riippuen tehoaminen alkaa n. puolen tunnin sisällä ja kestää n. vuorokauden (yksi tabletti, n. 10 mg). Minä söisin antihistamiinia tapauksessasi lääkettä koivun kukinnan pahimman vaiheen yli. Turun yliopiston sivuilta löytyy päivittäin tehtävä siitepölytiedoite. www.utu.fi/yliopisto/yhteystiedot/muutpalvelut

• Lääkkeetpoisko

Minulla on pahoja allergioita myös talvella, ehkä olen allerginen jollekin ruoka-aineillekin, lääkärisanoi että allerginen voi olla niin monille asioille että testejä ei hyödytä tehdä.

Tämän vuoksi kysyn että voiko allergialääkkeitä syödä pitempiä aikoja yhteen menoon esim. vaikka puoli vuotta. Koska en tiedä allergialääkkeiden pitkäaikaiskäytön haitoista olen tehnyt niin että voin syödä vaikkapa pari kolme kuukautta, sitten pitää taukoja ja vain kärsiä oireista. Nyt teen niin että otan lääkkeen joka kolmas päivä kun oireet ovat niin voimakkaat että on pakko ottaa.

Onko kellään tietoa voiko allergialääkkeitä käyttää pitempiä aikoja kerrallaan?

• ikuinen allergikko
        Lääkkeetpoisko kirjoitti:

Minulla on pahoja allergioita myös talvella, ehkä olen allerginen jollekin ruoka-aineillekin, lääkärisanoi että allerginen voi olla niin monille asioille että testejä ei hyödytä tehdä.

Tämän vuoksi kysyn että voiko allergialääkkeitä syödä pitempiä aikoja yhteen menoon esim. vaikka puoli vuotta. Koska en tiedä allergialääkkeiden pitkäaikaiskäytön haitoista olen tehnyt niin että voin syödä vaikkapa pari kolme kuukautta, sitten pitää taukoja ja vain kärsiä oireista. Nyt teen niin että otan lääkkeen joka kolmas päivä kun oireet ovat niin voimakkaat että on pakko ottaa.

Minä syön kyllä ihan surutta maaliskuun lopusta ainakin kesäkuun puoleen väliin. Ei ne lääkkeet oikein auta,jos niitä silloin tällöin nappailee.Näin olen tehnyt useamman vuoden, ainakin viimeiset 10 vuotta, eikä ole minkäänlaisia haittavaikutuksia ollut. Väsyttää vain, vaikka nykyisin niiden sanotaankin olevan väsyttämättömiä.

• Muicci
        Lääkkeetpoisko kirjoitti:

Käytän jatkuvasti antihistamiinia, siis ympäri vuoden 1 x 10 mg/vrk erikoislääkärin määräyksestä. Se vahvistaa asma-tabletin tehoa ja auttaa allergioissa.
        Olen allerginen lähinnä huonepölylle ja homesieni-itiöille. Toimistot on nykyään pöyisiä.
        On muuten kivaa itikka-aikana kun ei tule hirveitä paukoja.

Ei mitään ongelmia lääkkeistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      109
      6856
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      384
      6503
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      65
      3267
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      119
      2792
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2410
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1687
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      35
      1567
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1367
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe