Antihistamiinin

käyttö

Siirrän tänne, kun tuntuu olevan oikeampi osoite.. Epäilen kaulalleni ilmestyneen punoittavan muhkuraisen alueen olevan nokkosihottumaa, ehkä koivun siitepölystä, en tiedä koska ei ole ennen ollut moista. Ostin kuitenkin apteekista heinix-nimisiä tabletteja, eilen lauantaina, kun kutina oli aika-ajoin sietämätön. Jäi askarruttamaan, kun pakkausselosteessa asiaa ei mainita, kuinka pian lääkkeen pitäisi tehota? Syödäänkö näitä antihistamiineja kuuriluontoisesti, että koko pakkaus loppuun, että tulee oikea teho, vai voiko syömisen lopettaa heti, jos/kun oireet häipyvät?
Taitaa olla tosiaan paha siitepölyvuosi, en tiettävästi ennen ole ollut allerginen millekään..

4

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuinen allergikko

      Itse aloitan syömään antihistamiinia jo ennen varsinaista kukintakautta ja jatkan sitä jonkin verran kauden loputtua. Joskus satunnaisesti olen joutunut ottamaan lääkettä senkin jälkeen. Antihistamiinista riippuen tehoaminen alkaa n. puolen tunnin sisällä ja kestää n. vuorokauden (yksi tabletti, n. 10 mg). Minä söisin antihistamiinia tapauksessasi lääkettä koivun kukinnan pahimman vaiheen yli. Turun yliopiston sivuilta löytyy päivittäin tehtävä siitepölytiedoite. www.utu.fi/yliopisto/yhteystiedot/muutpalvelut

      • Lääkkeetpoisko

        Minulla on pahoja allergioita myös talvella, ehkä olen allerginen jollekin ruoka-aineillekin, lääkärisanoi että allerginen voi olla niin monille asioille että testejä ei hyödytä tehdä.

        Tämän vuoksi kysyn että voiko allergialääkkeitä syödä pitempiä aikoja yhteen menoon esim. vaikka puoli vuotta. Koska en tiedä allergialääkkeiden pitkäaikaiskäytön haitoista olen tehnyt niin että voin syödä vaikkapa pari kolme kuukautta, sitten pitää taukoja ja vain kärsiä oireista. Nyt teen niin että otan lääkkeen joka kolmas päivä kun oireet ovat niin voimakkaat että on pakko ottaa.

        Onko kellään tietoa voiko allergialääkkeitä käyttää pitempiä aikoja kerrallaan?


      • ikuinen allergikko
        Lääkkeetpoisko kirjoitti:

        Minulla on pahoja allergioita myös talvella, ehkä olen allerginen jollekin ruoka-aineillekin, lääkärisanoi että allerginen voi olla niin monille asioille että testejä ei hyödytä tehdä.

        Tämän vuoksi kysyn että voiko allergialääkkeitä syödä pitempiä aikoja yhteen menoon esim. vaikka puoli vuotta. Koska en tiedä allergialääkkeiden pitkäaikaiskäytön haitoista olen tehnyt niin että voin syödä vaikkapa pari kolme kuukautta, sitten pitää taukoja ja vain kärsiä oireista. Nyt teen niin että otan lääkkeen joka kolmas päivä kun oireet ovat niin voimakkaat että on pakko ottaa.

        Onko kellään tietoa voiko allergialääkkeitä käyttää pitempiä aikoja kerrallaan?

        Minä syön kyllä ihan surutta maaliskuun lopusta ainakin kesäkuun puoleen väliin. Ei ne lääkkeet oikein auta,jos niitä silloin tällöin nappailee.Näin olen tehnyt useamman vuoden, ainakin viimeiset 10 vuotta, eikä ole minkäänlaisia haittavaikutuksia ollut. Väsyttää vain, vaikka nykyisin niiden sanotaankin olevan väsyttämättömiä.


      • Muicci
        Lääkkeetpoisko kirjoitti:

        Minulla on pahoja allergioita myös talvella, ehkä olen allerginen jollekin ruoka-aineillekin, lääkärisanoi että allerginen voi olla niin monille asioille että testejä ei hyödytä tehdä.

        Tämän vuoksi kysyn että voiko allergialääkkeitä syödä pitempiä aikoja yhteen menoon esim. vaikka puoli vuotta. Koska en tiedä allergialääkkeiden pitkäaikaiskäytön haitoista olen tehnyt niin että voin syödä vaikkapa pari kolme kuukautta, sitten pitää taukoja ja vain kärsiä oireista. Nyt teen niin että otan lääkkeen joka kolmas päivä kun oireet ovat niin voimakkaat että on pakko ottaa.

        Onko kellään tietoa voiko allergialääkkeitä käyttää pitempiä aikoja kerrallaan?

        Käytän jatkuvasti antihistamiinia, siis ympäri vuoden 1 x 10 mg/vrk erikoislääkärin määräyksestä. Se vahvistaa asma-tabletin tehoa ja auttaa allergioissa.
        Olen allerginen lähinnä huonepölylle ja homesieni-itiöille. Toimistot on nykyään pöyisiä.
        On muuten kivaa itikka-aikana kun ei tule hirveitä paukoja.

        Ei mitään ongelmia lääkkeistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3040
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2194
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1604
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1067
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      894
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe